week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:38

jemig mensen, ik ben nog niet helemaal beter. bronchitis zit er nog en dat is zwaar klote als je astma hebt.. het is neit fijn als je zo moet vechten voor je lucht... en mijn vriendinnen zijn geen penny's die zien kijken wel of ponybeest nog gezond is. Er komt verder maar 4 personen op stal. ik mijn 2 vriendinnen en mijn verzorgster. En lieve mensen ik vroeg alleen maar om advies. gedane zaken nemen geen keer en sorry voor die vreselijke 'mishandeling'. dit is de eerste keer in 4 jar dat het is voorgekomen. Beestje word verder super verzorgd. voordat ik aan mijn pony begon heb ik ook geinformeerd. we staan nu met 4 man voor de verzorging en in geval van nood kan er altijd mijn vreind voeren. Maar sinds de zomer zijn mijn 2 vriendinnen bang voor hem geworden dorodat hij dreigde naar hun toe. Morgen gaat mijn verzorgster naar hem toe. en door gewoon domme pech staat ie een week stil. niet alleen doordat ik die 4 dagen ziek was maar ook omdat mijn verzorgster de voorgaande dagen niet kon rijden.

LianneJantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:40

Welshcobfan schreef:
Ik ben pas sinds vanavond weer op zo'n nivo dat ik weer uit bed kan.

Gister kon je ook op bokt. Relax een computer bij je bed! Hopelijk ga je nu wel vast iets bedenken voor je pony mocht dit weer voorkomen! Want het lijkt me niet dat je dit je pony nog een keer aan wilt doen. Je hebt nu nog geluk gehad, maar als hij ziek was geworden had je knap l*llig gevoeld.

Nannes

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:40

wacht begrijp ik het goed? jij was 4 dagen ziek, en die dagen ervoor kon je verzorgster niet rijden, dus ging jij ook maar niet?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:41

en jij gaat niet als je verzorgster niet kan?
want ook dan staat hij elke keer een dag op stal?

blijkbaar vind je dat uit de stal komen niet heel belangrijk dan?

en a verekte lastig, geen lucht hebben, heb een kennis die dat ook heeft
zij rijd ook paard..zal maar niet zeggen dat ze toch ook piepend met inhalor naar haar paard gaat, geloof je toch vast niet...

miek140

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:41

cool als je een ernstig ongeluk krijgt waardoor je in coma ligt, of erger.
gaat je pony lkkr dood in zn stal , totdat tie verkocht wordt aan de slager omdat hij te zielig is om gewoon verkocht te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:42

Nannes schreef:
wacht begrijp ik het goed? jij was 4 dagen ziek, en die dagen ervoor kon je verzorgster niet rijden, dus ging jij ook maar niet?

haha, zelfde gedachte

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:42

Ik hoopte dat dit een grapje was, maar blijkbaar is dit niet zo...
En sommige reactie's zijn mssn hard, maar ik vind dat ze gelijk hebben.

En ik had nog een vraag, als je geen uitloppmogelijkheden hebt, komt je paard dan enkel uit stal om te werken?

Frekja schreef:
Welshcobfan, ik vind je onderschrift wel 'apart':
mijn pony is een grasmaaier die helemaal automatisch loopt en maait!
Kies voor jouw grasmaaier dan een ander 'grasveld' waar hij wel zijn bewging kan krijgen! Hij heeft geen keuze; jij wel.
Die is goed.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:45

en hij word wel verzorgd, het is echt niet zo dat hij een week lang aan zijn lot is overgelaten. hij 2 keer per dag zijn eten en water gekregen en zijn knuffels en aaitjes. De stal is ook niet zo enorm klein en is een buitenstal dus veel frisse lucht.ziek kan die dus niet zo snel worden . Wij hebben een voerschema opgesteld, dus ik voer niet elke dag. maar het is zo verdeeld dat mijn pony wel elke dag beweging krijgt door mij of verzorgster. Ik wist ook niet dat zij niet op de vrijdag en zaterdag had gereden. Zij ze gister pas. Normaal doet ze dat wel. ik ga ook wel piepend naar mijn paard toe hoor ehb ook erg last van hooikoorts. maar dat antwoord was over dat ik pas na de dokter ging nadat ik weer beter was en dat klopt niet

Chantal173

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:46

Hier meldt zich nog iemand met chronische bronchitis en lichte astma.
Dacht je dat ik maar een keer de gedachte heb gehad m'n paard te laten staan als ik ziek was?
Nooit! Of ik had vervanging of ik sleepte me de bus in....zelfs met 39/40 graden(moest wel even m'n ouders overtuigen dat ik koortsvrij was )
Daarbij komt dat ik stallen zonder losgooimogelijkheden altijd heb vermeden...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:46

ow, word ie niet snel ziek met frisse lucht zonder beweging...
fijn dat we dat ook weer weten:j
zo leer je elke dag wat in de paarden

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:47

mijn paard komt in de winter niet enkel de stal uit om te werken aangezien ik vooral recreatief rij. vooral veel buitenritten en daarna mag hij vaak lekker rollen in de bak die verder weg staat en daarna wandel ik 15 minuten terug met hem. mijn ouders kon ik niet overtuigen dat ik naar het paard moest

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:48

Denk niet dat je pony zo gelukkig is met die knuffels en aaitjes als die voor de rest z'n stal niet uitkan ... En met knuffelen is die heel braaf dan?

En leuke verzorgster als ze pas een halve week later laat weten dat ze niks gedaan heeft toen ze dat wel hoorde te doen ... Ik zou behoorlijk lastig zijn als dat bij mij zou gebeuren ...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:49

miek140 schreef:
cool als je een ernstig ongeluk krijgt waardoor je in coma ligt, of erger.
gaat je pony lkkr dood in zn stal , totdat tie verkocht wordt aan de slager omdat hij te zielig is om gewoon verkocht te worden

overdrijven is ook een vak . mijn pony is elke dag verzorgd, gevoerd geknuffelt geaaid voor de 4 dagen dat ik er niet was. het is maar 1 malig voorgekomen dit. Ik heb gelijk mijn vriendinnen gebeld om te zorgen dat ze hem gingen voeren en rijden, maar dat durfden ze niet.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:50

Dat knuffelen was niet essentiëel, beweging moest ie hebben... Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat je echt niemand vindt die em ff uit z'n stal kan plukken en bewging geven op welke manier dan ook...

Anoniem

Re:

dan word het gewoon tijd voor een andere stal waar hij iig dagelijks eruit komt.

want als je nu een ongeluk krijgt?

je hebt een onbetrouwbare verzorgster, dus moet je echt wat anders verzinnen.
en niet steeds smoesjes verzinnen, want daar ben je wel erg goed in, maar daar heeft je paard niks aan

sharonaollie

Ik ben laatst ook ziek geweest.Hoge koort.Bijna niet meer kunnen lopen,misselijk en ga maar even door.En een vriendin zet mij paard elke ochtend buiten.Ik ben gewoon geweest.En heb hem lekker gelongeerd.Ik zou hem nooit een dag op stal laten staan of er niet heen gaan.Zal er echt alles voor doen..

En 1 x in de week mesten? Helemaal of alleen het vieze?Dat hoort eigenlijk elke dag te gebeuren.Vindt het ook raar de staleigenaar niks ervan heeft gezegd?Een dier een week op stal laten staan
En zo te lezen als je verzorgster niet kan .Ga jij ook maar niet.Je kan beter je paardje anders verkopen. Als er verder niemand anders voor je kan doenEn anders een goeie verzorgster nemen?!

Maarja wat kan ik er tegen doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:51

ja knuffelen is zo belangrijk...

en 4 dagen PLUS de dagen dat je verzorgter hem er ook niet uitgehaald heeft..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:52

Arm, arm dier.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:53

[***] schreef:
Denk niet dat je pony zo gelukkig is met die knuffels en aaitjes als die voor de rest z'n stal niet uitkan ... En met knuffelen is die heel braaf dan?

En leuke verzorgster als ze pas een halve week later laat weten dat ze niks gedaan heeft toen ze dat wel hoorde te doen ... Ik zou behoorlijk lastig zijn als dat bij mij zou gebeuren ...

Hij is op stal erg braaf. knuffelen etc vindt hij ook heerlijk. Ik was ook not amused toen ik hoorde dat ze neit gereden had en het zo laat zei En nogmaals dit is de allereerste ker dat het voorkomt in 4 jaar... Ik zou het graag anders gewilt hebben maar daarvoor is het te laat!

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:53

uhmm 2 keer eten op 24 uur >;) tsjah daar heb ik ook zo mijn bedenkingen bij, en buitenritten is voor mij hetzelfde als werken, hij komt er dus alleen uit om gereden te worden of naar de bak even mag spelen....oké je moet het zelf weten!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:54

runningkawa schreef:
dan word het gewoon tijd voor een andere stal waar hij iig dagelijks eruit komt.

en niet steeds smoesjes verzinnen, want daar ben je wel erg goed in, maar daar heeft je paard niks aan

jezus nogmaald dit is de eerste én laatste keer dat dit voorkomt. hij heeft nog nooit langer stl gestaan op stal dan 2 dagen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:54

Ik ben iemand ie niet te snel oordeelt en graag anderen de kans geef uit te leggen waarom iets gebeurd is enzo ... maar hoe meer ik hier van de TS lees, hoe meer ik denk van en misschien ook wel een heel klein beetje

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:55

En je vriendinnen ]ijn bang geworden omdat je paardje niet braaf is?

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:55

Welshcobfan schreef:
runningkawa schreef:

jezus nogmaald dit is de eerste én laatste keer dat dit voorkomt. hij heeft nog nooit langer stl gestaan op stal dan 2 dagen.

Hoe weet jij zo zeker dat je nooit een ongeluk krijgt?? moet je mij eens uitleggen, lijkt me handig, in de toekomst kijken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:56

Welshcobfan schreef:
Hij is op stal erg braaf. knuffelen etc vindt hij ook heerlijk.

Denk als die kan kiezen tussen knuffelen en lekker vrij doen waar die zin in heeft ... Is trouwens wel leuk zo'n knuffelpaard ... ik heb dat hier thuis ook in mijn slaapkamer ... Kan ik ook lekker mee knuffelen en het beestje heeft voor de rest niks nodig!