Wat vinden jullie het vriendelijkste bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:53

runningkawa schreef:
De myler met gleufjes is op wedstrijd niet toegestaan
Door de gleufjes krijg je een beetje ee nhefboom werking.
Het is weinig, maar wel merkbaar

Dus wil je voor zachter gaan, zou ik de bakstukken en teugels niet in de gleufjes doen
Klopt maar het lijkt mij dat als je bakstukken en teugels op de traditionele manier bevestigt je er alsnog niet mee mag starten? Ik heb dus ook heel erg getwijfeld tussen deze en 1 met normale ringen. Als dit echt zoveel verschil maakt hou ik deze gewoon voor thuis en moet ik nog maar even zoeken voor wedstrijd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:55

Geen idee of je er dan mee mag starten, ik verwacht van niet

Maar voor het uit te proberen en het na wilt bootsen hoe 1 zonder gleuven werkt, zou ik ze dus thuis niet daar vast maken

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:23

Ik heb net de KK ultra van sprenger gekocht, die ene die runningkawa beschreef. Ik ga 'm morgen uitproberen, ben benieuwd of 'ie beter is.

Tsikala

Re: Wat vinden jullie het vriendelijkste bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:17

Ik denk dat het echt per paard veschilt. Ik heb ook met allerlei verschillende bitjes gereden, van K&K tot een gewoon enkel watertrensje. Ik rijd nu op een Arabische merrie en heb altijd met een dubbelgebroken watertrensje gereden, totdat ik eens ging wisselen, omdat ze vaak spanning toonde op het bit. Nu rijd ik haar met een enkelgebroken watertrens, wat beduidend beter gaat, dan met de dubbelgebroken (waar ik ook altijd van dacht dat deze zachter inwerkt), dit is dus niet altijd zo!!! Zij neemt de enkel veel beter aan en is stiller in de aanleuning en ontspant eerder.

Dus het verschilt per paard, is mijn mening

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:17

Melina schreef:
Ik denk dat het echt per paard veschilt. Ik heb ook met allerlei verschillende bitjes gereden, van K&K tot een gewoon enkel watertrensje. Ik rijd nu op een Arabische merrie en heb altijd met een dubbelgebroken watertrensje gereden, totdat ik eens ging wisselen, omdat ze vaak spanning toonde op het bit. Nu rijd ik haar met een enkelgebroken watertrens, wat beduidend beter gaat, dan met de dubbelgebroken (waar ik ook altijd van dacht dat deze zachter inwerkt), dit is dus niet altijd zo!!! Zij neemt de enkel veel beter aan en is stiller in de aanleuning en ontspant eerder.

Dus het verschilt per paard, is mijn mening

uiteraard. er is niet zoiets als een 'standaard zachtste' bit... het ene paard vindt het ene fijner, het andere paard het andere. en ja, soms kan een paard een bit dat als scherper/ sterker bekend staat fijner vinden. hangt helemaal van het paard af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:01

Nou mensen ik kan maar 1 ding zeggen; ik ben verkocht....

afgelopen maandag is ze een aantal keer gigantisch op hol geslagen door een enge hoek, arme peerd stond te trillen als een rietje en sindsdien heb ik niet meer normaal kunnen rijden. Heb haar voor de les dus uitgebreid gelongeerd en met trillende beentjes naar de bak gegaan. Had er echt niet veel van verwacht en inderdaad, mevrouw stond weer te dansen als een gek. Kop de lucht in, oren erop en dansen maar.

Toen ben ik eerst liedjes gaan zingen Nou toen ik eenmaal rustig was ben ik heel veel overgangen gaan rijden, kop nog steeds in de lucht. Toen ben ik wat meer gaan vragen en...

Ik heb nog nooit zo'n geweldige aanleuning gehad. Superstil, superlicht in de hand en die kont er super bij. Ook in de galop liep ze onwijs netjes en ik meende zelfs iets van een aanleuning te bespeuren, ze liep in ieder geval niet zo met haar hoofd te headbangen als wat ze normaal doet.

Ik ben ZO trots op mijn knol Rij haar nu vijf maanden en ik heb haar nog nooit zo lekker aan het lopen gehad, ondanks dat ze een aantal keren toch nog is gaan crossen omdat ze schrok was ze heel erg snel weer heerlijk ontspannen

Het ging zelfs zo goed dat we een beginnetje met de travers gemaakt hebben

Myler; ik ben verkocht

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:17

En welke Myler was dit precies? Fijn voor je dat ie zo beviel !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:22

Lottew schreef:
En welke Myler was dit precies? Fijn voor je dat ie zo beviel !

De comfort snaffle met sleufjes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 20:55

Ik heb vandaag 10 minuutjes met de myler gereden. Maar dat was niet echt lang genoeg om te weten of het wat is.
Maar ik mag hem een tijdje proberen, dus ik hoop dat het weer nog even mee gaat werken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:24

Akke schreef:
Nou mensen ik kan maar 1 ding zeggen; ik ben verkocht....

afgelopen maandag is ze een aantal keer gigantisch op hol geslagen door een enge hoek, arme peerd stond te trillen als een rietje en sindsdien heb ik niet meer normaal kunnen rijden. Heb haar voor de les dus uitgebreid gelongeerd en met trillende beentjes naar de bak gegaan. Had er echt niet veel van verwacht en inderdaad, mevrouw stond weer te dansen als een gek. Kop de lucht in, oren erop en dansen maar.

Toen ben ik eerst liedjes gaan zingen Nou toen ik eenmaal rustig was ben ik heel veel overgangen gaan rijden, kop nog steeds in de lucht. Toen ben ik wat meer gaan vragen en...

Ik heb nog nooit zo'n geweldige aanleuning gehad. Superstil, superlicht in de hand en die kont er super bij. Ook in de galop liep ze onwijs netjes en ik meende zelfs iets van een aanleuning te bespeuren, ze liep in ieder geval niet zo met haar hoofd te headbangen als wat ze normaal doet.

Ik ben ZO trots op mijn knol Rij haar nu vijf maanden en ik heb haar nog nooit zo lekker aan het lopen gehad, ondanks dat ze een aantal keren toch nog is gaan crossen omdat ze schrok was ze heel erg snel weer heerlijk ontspannen

Het ging zelfs zo goed dat we een beginnetje met de travers gemaakt hebben

Myler; ik ben verkocht

Fijn is dat he? ik had dat ook toen ik voor het eerst met mijn huidige bit aan de slag ging (westernstang met schaar en medium port). het was gewoon geweldig! ik merke echt dat het mijn paard beviel, hij had echt zin in het 'werk'. zo zie je maar wat een verschil enkel een bitje kan maken! het hele paard voelt zich beter, en loopt dus ook beter met een bit dat hij of zij fijn vindt!

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 07:08

Nou ik heb met die KK Ultra gereden en ik merkte totaal geen verschil met mijn RVS bustrens..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 08:08

Ik heb nu een paar keet met de myler gereden en vind het echt een fijn bit. Anouar is veek stiller in de aanleunibg en zoekt her eerder op.