zadels die écht lekker zitten en betaalbaar zijn

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pluimers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:46

gaat lekker hier toch... Alex kan heuss wel een behoorlijk zadel betalen hoa... Vraagt ze nu niet om hea? Of ze het wel kan betale.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:52

Kun je ook normaal Nederlands schrijven? Hoa, hea, hé.....ik kan er geen wijs uit

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:03

wat grappig dat een topic waaar de ts een gewone vraag stelt toch zo kan worden omgegooid in iets vervelends.
ik heb ook geen geld om voor een zadel 600 euries neer te leggen nee heb ik niet.
ik kan net 150 euro missen (nou ja missen) missen kan ik het nooit haha.
maar goed ik moet er wel een hebben anders kan ik hem ook niet zadelmak maken.
maar om dan te zeggen van dan had je ook geen paard moet kopen echt onzin!!!!!!
als ik er een nieuw zadel opgooi dan is mijn zadel duurde dan mijn paard is.
Dus ook alle zadel van die prijsklasse en het liefst minder dan hoor ik het graag.
ik blijf dit topic dus volgen

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 11:50

haha der komt niet beisterveel uit hoor Moniek

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:28

pardon????
volgens mij snap ik je niet echt

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:41

Ik heb een jc saphir deze koste nieuw 650 euro en ik heb mijn wintec ingeruild voor 200 euro dus mijn nieuwe zadel koste mij 450 euro en echt het zit heerlijk.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:48

maare punkies, hoe is het afgelopen met dat euroriding zadel?
en wat de rest van de berichten betreft, ik ga me er niet mee bemoeien. Zeg wel Foei tegen een aantal, dit is niet de manier van omgaan met medebokkers!!(voel je je aangesproken stuur me maar een PM, maar ga dat niet hier lopen uitbekken)

Anoniem

Re: zadels die écht lekker zitten en betaalbaar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:53

Ik heb oor 700 euro een 2e hands passier zadel gekocht, zag er uit als nieuw en is denk ik ook nog weinig gebruikt. Zit heel fijn en het paard is er ook heel blij mee. Dan heb ik er nog een echt bondje onder. Was even een uitgave, maar dit is niet iets om mee te bezuinigen.

Een goedkoop 2e hands zadel is niet makkelijk te vinden. Als het dan fijn op de rug van je paard ligt, kan je er altijd nog een gelpad in leggen als je het niet fijn vind zitten. De rug van je paard vind ik vele malen belangrijker dan jouw bips. Dan maar wat zachts in het zadel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:58

punkies schreef:
haha der komt niet beisterveel uit hoor Moniek

Moniek ik denk dat ze bedoelt, dat er niet bijsterveel tips voor lekker goede goedkope zadels tussen de 150 en 200 komen.

Ik heb nog een oud veelzijdigheidszadel liggen een oud model, dat zou ik voor 200 euro weg kunnen doen. Een barnsby zadel, maar dat moet jij maar net lekker vinden zitten en het moet ook maar goed op je paard passen. Heb je dat gevonden danis het bingo, want dat zadel mankeert niks. Je voelt ook echt de rug, maar VZ vind ik gruwelijk zitten. Zulke buitenkansjes moet je treffen en dat kan wel, maar dan moet je echt op zoektocht. Vele oude zadels die nog goed zijn, zijn te verkrijgen, maar heb je genoeg oog ervoor of het wel het juiste zadel voor je paard is?

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:07

ja dat snap ik ook wel
Ik bedoel alleen te zeggen dat niet iedereen 600 euro voor een zadel kan uitgeven.
en dat je voor minder ook best kan slagen .
het kost alleen meer moeite.
maar goed iemand die niet ruim in het geld zit zijn vaak erg goed in het vinden van goed spul voor weinig geld

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:12

Ik heb niet het hele topic gelezen omdat ik geen zin heb om dingen te lezen die niks met de vraag te maken heeft.

Maar ik heb pas een 2de hands zadel gekocht die zowat nieuw is voor 75 euro Het is een australian Stockzadel. Echt super zadel en ik vind hem lekker zitten (beugels zijn alleen nog te lang).

Een lekker zadel voor die prijs kan je zeker wel kopen hoor en dan zitten er nog super zadels bij ook maar wel 2de hands. Maar je hebt ook 2de hands zadels die nog zowat nieuw zijn of heel goed onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:12

Ja, dat bedoel ik ook. Maar bij ruiterzaken worden ook vaak goedkope, oude zadels aangeboden. Zadels is ook cultuur, nu is alles weer bruin en is zwart 'uit' mensen die genoeg te besteden hebben en graag met de mode meegaan, wisselen goede spullen heel makkelijk in.

Ik heb wel oudere modellen voor 100, 200 en 300 euro bij ruiterzaken zien staan, als het dan toch past, is het toch goed? Vaak zitten die zadels veel lekkerder dan die harde nieuwe leren dingen.

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:17

Uhhh ik heb gewoon een dressuur van de zadelmarkt gekocht, aan mijn wintec bleven mijn billen ook hangen, weet niet welk ondergoed ik al niet heb geprobeert, rijbroek met leer inzet zonder leer inzet rib, glad. Maar mijn achterste bleef een probleem. Heb van de week ook een barefoot zadel gehad, ree ook als een tierelier en mijn billen bleven heel, had alleen giga spierpijn. Ik kan wel 1600 uitgeven oor een zadel maar ik heb nu gekozen voor een zadelmarkt zadel (260 compleet)en dat ligt goed de zadelmaker is laatst geweest en kon er niets aan toevoegen, en mijn billen doen het tegenwoordig zonder vaseline, over een paar jaar koop ik mijn gewilde passier als mijn paard wat ouder is en helemaal zijn bouw heeft die hij uiteindelijk moet gaan krijgen. dan kan ik dat op mijn paard op maat laten maken en op mijn billen.

Maar ik denk dat de prijs van een zadel niet uitmaaakt als het maar goed ligt

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:25

radnah2 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen omdat ik geen zin heb om dingen te lezen die niks met de vraag te maken heeft.

Maar ik heb pas een 2de hands zadel gekocht die zowat nieuw is voor 75 euro Het is een australian Stockzadel. Echt super zadel en ik vind hem lekker zitten (beugels zijn alleen nog te lang).

Een lekker zadel voor die prijs kan je zeker wel kopen hoor en dan zitten er nog super zadels bij ook maar wel 2de hands. Maar je hebt ook 2de hands zadels die nog zowat nieuw zijn of heel goed onderhouden.

kijk dat zijn nu best mooie prijzen voor iemand die niet veel te besteden heeft.
waar heb je het vandaan als ik vragen mag?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:26

waarom ga je niet op zoek naar een zadel met gelzitting .
andere optie is een gelpad voor OP zadel of een heerlijke bont voor OP zadel.

voor 200 een tweedehands a-merkzadel is goed zoeken maar het lukt mij wel altijd.

de stubbendressuur van maflinger,mijn twee ainsleys vanguards,thorowgood dressuur en wintec vzh 2000 en een vzh jc zadel,het waren allemaal zadels tot 200!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:34

het is niet gelukt met de euroriding, vet jammer

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:00

Ik heb 8 maanden plezier gehad van een marktplaats zadel. Het lag goed op mijn paard (nagekeken door zadelmaker en fysio), en ik kon er lekker mee rijden. Helaas is het een kleine maand geleden weggehaald. Nu heb ik een Ainsley zadel, andere prijsklasse en andere kwaliteit, maar ook dit zadel lag goed. En voor mij zat het zelfs nog beter.

Ik denk dat je zelf moet beslissen welke eisen jij aan je zadel stelt, mijn eisen toen ik de Merano kocht waren de volgende:
- een zacht zitvlak (ivm een slechte rug van mij)
- kniewrongen
maar vooral passen op mijn paard (Die al last had van haar rug).

Aan alle 3 de eisen heeft mijn zadel voldaan, heb niet meer last gehad van mijn rug, misschien zelfs wel minder.

Dus zoek rustig verder zou ik zeggen!

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:45

Is het niet gewoon veel praktischer op gewoon zo'n gel ding of bontje op je zadel te doen. Dan zit je lekker zacht en is het probleem op een niet te dure manier opgelost.
Een paard hebben en onderhouden hoeft echt niet duur te zijn. Het is maar hoe duur je het zelf wil maken.

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:03

magic_lover schreef:
magic_lover schreef:

Kijk en dat snap ik nu niet!!!!!!

Dat zadel zit jou dus lekker...maar je hebt het niet gepast bij je paard en dat is nu net het belangrijkst.

hij past wel op het paard hoor, heb hem alleen met rijden nog niet getest omdat ze nog niet bleerd is zo bedoel ik dat

nu wil ik toch even hier tegen in gaan.. Je weet dat als je paard straks beleerd is en spieren gaat kweken en dat je zadel dan wel helemaal niet meer goed kan liggen en zelfs niet meer past??
Ik wil je hier even op atenderen,dat je hier goed naar kijkt,dat je zadel goed blijft liggen als ze straks wat langer onder t zadel is..

Zelf heb ik op marktplaats een kieffer champion over genomen,voor niet al te veel geld en hij ligt super op mn paard en ik rij mn kont er niet aan open(wat ik vroeger wel had op een kieffer)

Miss een idee om nog even door te sparen dus?

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 18:04

marquez, ik heb al meerdere keren gezegt hier dat het geen zin heeft bij mij

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:24

Moniek schreef:
radnah2 schreef:

kijk dat zijn nu best mooie prijzen voor iemand die niet veel te besteden heeft.
waar heb je het vandaan als ik vragen mag?

Een vriendin van een vriendin van mij (lekker ingewikkeld) wilde haar spullen kwijt want die pastte niet op haar nieuwe paard.

En hij is gisteren bekeken en gedaan! En past super op m'n paard dus ben er super blij mee

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:27

punkies schreef:
marquez, ik heb al meerdere keren gezegt hier dat het geen zin heeft bij mij

Gewoon rond kijken naar een zadel (ik ben altijd blut en heb ook een zadel gekocht) die voor jou te betalen is.

En ook die zadels kunnen goed liggen hoor maar zou er zeker naar laten kijken voordat je het zadel gaat gebruiken en idd rekening mee houden dat je paard gaat groeien dus regelmatig bijhouden of ie goed past en als je een goeie zadelpasser hebt verteld die precies hoe je dat kan zien