Anouar15 schreef:Ik denk dat een paard het iets anders bekijkt dan wij. Hij ziet een mens niet als een ''nietig weekdier''
In eerste instantie zullen ze ons zien als roofdier (wij hebben ogen voorop ons hoofd en niet aan de zijkant)
Als ze eenmaal het vertrouwen hebben en ons als leider zien die goede beslissingen neemt voor hun zullen ze dat maar al te graag aanemen. De meeste paarden willen het liefst lekker achter hun leider aanlopen en zelf niet al teveel beslissingen willen nemen. Zo zitten ze in elkaar. Op enkele na, dat zijn dan ook de leiders in een kudde paarden.
Dus zodra jij je paard laat weten: Doe maar wat ik zeg, dat is het beste voor je. Doen ze dat gewoon.
Als je ze maar het vertrouwen geeft dat jij ook echt te vertrouwen bent.
Een paard kan best een keer een tikje hebben. In de kudde wordt er ook wel eens een tik uitgedeeld als een paard zich niet aan de ''regels'' houdt.
Maar een paard kan maar 2 seconden de link leggen. Doet hij iets fout en je geeft hem binnen 2 seconden op z'n donder zou hij snappen dat dat daarvoor was.
Doe je dat echter iets later dan kan hij de link niet meer leggen. Als een paard bijvoorbeeld zijn ruiter eraf gooit en door de bak gaat rennen. Het paard wordt weer gevangen en krijgt een paar flinke meppen, want hij mag z'n ruiter niet er af gooien.
Het paard kan de link van ruiterafgooien en straf niet leggen en denkt dat hij straf krijgt omdat hij stil staat.
Daar gaat een heleboel fout.
Hier ben ik het helemaal mee eens!!