700 kilo spieren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

StalGriendt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:55

Anouar15 schreef:
Ik denk dat een paard het iets anders bekijkt dan wij. Hij ziet een mens niet als een ''nietig weekdier''
In eerste instantie zullen ze ons zien als roofdier (wij hebben ogen voorop ons hoofd en niet aan de zijkant)
Als ze eenmaal het vertrouwen hebben en ons als leider zien die goede beslissingen neemt voor hun zullen ze dat maar al te graag aanemen. De meeste paarden willen het liefst lekker achter hun leider aanlopen en zelf niet al teveel beslissingen willen nemen. Zo zitten ze in elkaar. Op enkele na, dat zijn dan ook de leiders in een kudde paarden.

Dus zodra jij je paard laat weten: Doe maar wat ik zeg, dat is het beste voor je. Doen ze dat gewoon.
Als je ze maar het vertrouwen geeft dat jij ook echt te vertrouwen bent.

Een paard kan best een keer een tikje hebben. In de kudde wordt er ook wel eens een tik uitgedeeld als een paard zich niet aan de ''regels'' houdt.
Maar een paard kan maar 2 seconden de link leggen. Doet hij iets fout en je geeft hem binnen 2 seconden op z'n donder zou hij snappen dat dat daarvoor was.
Doe je dat echter iets later dan kan hij de link niet meer leggen. Als een paard bijvoorbeeld zijn ruiter eraf gooit en door de bak gaat rennen. Het paard wordt weer gevangen en krijgt een paar flinke meppen, want hij mag z'n ruiter niet er af gooien.
Het paard kan de link van ruiterafgooien en straf niet leggen en denkt dat hij straf krijgt omdat hij stil staat.
Daar gaat een heleboel fout.

Hier ben ik het helemaal mee eens!!

StalGriendt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:57

Billy schreef:
Ik vraag me eerlijk gezegd af wat er beneden peil is aan mijn reactie.
Ik heb al 13 jaar een paard, en ik heb duidelijk gemerkt dat ik er niet kwam met foei jongen, dat mag je niet doen.
Opvoeding is opvoeding, of het om een kind een hond of een paard gaat.

Anders heb je dadelijk dat programma van eerste hulp bij opvoeden nog nodig (bij je paard die dan in het strafhoekje moet)

mieamore

Re: 700 kilo spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:44

een paard is inderdaad een kudde dier, in een kudde krijgen ze ook klappen en flinke klappen ook, als ze hun plaats niet weten.
zo is het met mens en paard ook als je met een paard gaat werken en berijden moet je wel boven het paard staan en dit gaat wel eens gepaard met een afstraffing, doe je dit niet dan zal het paard boven jou gaan staan en dat is niet de bedoeling zo gaat het in de natuur ook dit noemen ze rangorde en dit geld niet alleen met paarden maar met allle kudde dieren. ook met de mens, een kind mag en ook niet boven zijn ouders staan, doen ze dit dan krijgen ze ook een afstraffing en dit zal weleens met een flinke tik op hun billen moeten.
dit paard weet ook wel waarom hij die twee tikken krijgt, als hij echt niet wil zal hij niet springen en proberen de ruiter er toch af te gooien.
zachte hand is niet altijd goed en dit merk je gauw genoeg dan moet je toch strenger optreden. als is het met eentik.

een tik is niet gelijk een mishandeling maar kan op dat moment dienen als een correctie.

en het is een hele goede vraag die je steld op die manier leer je alleen en daar is dit forum volgens mij toch voor, niet om elkaar af te katten.
iedereen moet alles leren zelf de oude rotten in het vak.
je bent nooit te oud of te jong om te leren.

freak76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:10

Met voltige is het van belang een gehoorzaam paard te hebben. I ben regelmatig gevallen, maar een goeie tik is dan wel op zijn plaats. Maar dan wel gericht omdat hij anders toch niets voelt. Beerbaum rules....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:11

Krijg van freak net een rare pb

komt er nog antwoord op?

freak76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:16

Nope, zie mail ....off topic ga je temmen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:16

WHHHHHHHHHHHAAHAHAHAHAAHAHAHAH Wat is dit !?!?!?!?!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:17

veel plezier met je tem

zal ik je pb dan temmen?

eenuh, een nieuw lid, die weet dat de uitroepteken temmen heet?
Beetje schaduwtje?

Zal ik dat ook maar temmen?

freak76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:22

Nee hoor heb gewoon de regels gelezen, zouden meer moeten doen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:24

Jij bent wel een goede voor de lach spieren

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:27

Nou, freaky als jij de regels gelezen heb, is het je zeker niet opgevallen dat je je fatsoenlijk dient te gedragen, ook naar mede-bokkers. Jij laat je met deze uitingen van je beste kan zien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:28

Misschien is hij in het echt nog wel een grotere freak, dan is dit zijn beste kant

freak76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:31

Heeft er iemand nog lol zucht..................

freak76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:31

Heeft er iemand nog lol zucht..................

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:33

Ik wel, jij niet dan

Ik hou wel van vage personen met vage pb's, die zo nieuw binnen komen vallen

Nog wat nieuws te melden freak?
Lijkt me wel gezellig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-05 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

freak76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:37

Nieuw of niet, ik rij al vanaf mijn 8ste paard, heb mijn sporen inmiddels wel verdiend in deze sport. Dus ga ik niet een beetje de nieuweling uithangen hier. Geen zin, ook geen tijd om veel posts achter mijn naam te krijgen en dan pas wat te mogen zegge. O ik ben een ZIJ! zie profiel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:38

ja..en?
...dat je vanaf je 8ste rijd
wat heeft dat met dit topic te maken?
wat heeft dat met de pb te maken?

sorry kan je niet volgen
over offtopic zijn gesproken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:45

Lourens heeft een schaduwaccountje gemaakt?

Las net in een ander topic dat je hem niet kent maar hij staat wel in je profiel?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:48

Ik zet maar eens een slotje op dit topic.