normaal voor een opfokstal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:46

Mijn merrie staat in een opfok waar je je paard wel uit de groep mag halen. Ik doe dit eigenlijk bijna nooit, alleen tijdens het winterseizoen als ze op stal staan, dan haal ik haar er meestal wel eventjes uit om er en borstel overheen te halen en hoeven te krabben. Ik wandel heel soms wat over het erf, maar na een kwartier staat ze weer bij haar vriendinnetjes. Ik wil de discussie nog niet met haar aangaan, "mens = niet erg" moet ze leren, niet "mens = weg bij m'n vriendinnen". Verder kan ik haar haar leven lang nog dingen leren, dus ik zie het nut er niet van om nu al vanalles te gaan doen. Ik laat haar wel wennen aan enge dingetjes, bijvoorbeeld handdoekje op haar rug of het geluid van klittenband, maar verder...

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 15:47

er wordt hier vaak aangegeven dat jullie mening is dat een paard waar zo weinig mogelijk mee gedaan is, het fijnste meewerkt op driejarige leeftijd. maar dit heeft toch ook weer te maken met nieuwschierigheid?

Zazou_Murier

Re: normaal voor een opfokstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:05

runningkawa schreef:
gianlucka schreef:
runningkawa schreef:
De enige tegenstanders zijn de mensen die zelf 1, 2 paardjes hebben
Die ook zelf hooguit een paar paarden zadelmak hebben gemaakt.

Ik denk dat je dat niet zomaar kunt zeggen. Ik ken geen van de boktpersonen persoonlijk en heb geen idee welke ervaringen ze hebben, dus ik zou niet zomaar zulke opmerkingen plaatsen.

na 4 jaar bokt durf ik dat dus wel te zeggen

Ik sluit mij hierbij aan!!!!!!!!!!!!!!