Citaat:Nou aanraden......ik deel mijn eigen ervaring Ik ben ooit met een halinger begonnen en dat bevalt mij echt prima. Ben niet anders gewend en zoals ik eerder al zei; 'gewone' paarden spreken mij niet zo aan, dus zal ik die -uit mezelf- niet zo snel aanschaffen.
Precies ja!
Een (grote) fjord, haflinger, welsh cob of tinker zijn wat over het algemeen wat breder en kunnen makkelijk een volwassene dragen.
Dus daar gaat het niet om.
En om er nou vanuit te gaan dat je dikker wordt
]
). Wanneer ik boven de 80 kilo zou gaan wegen, dan zou ik a. toch eens bij mezelf te rade gaan of het gezond is en b. een sterker paard kopen.
dat is helemaal niet zo hoor. Ik denk alleen dat een persoon boven de 1.70m sneller wat zwaarder kan wegen dan een persoon van zeg maar 1.40m. Ik kan ondertussen echt niet alles eten wat ik wil, dan vliegen de kilo's er aan, en ik ben klein. Maar ik zou het echt voor mij zelf en mijn paard heel vervelend vinden als ik moest gaan lijnen om weer op mijn paard te kunnen rijden. Dat bedoel ik eigenlijk. En als je dan zo lang bent kan het imo heelgoed zijn dat je niet eens dik hoeft te zijn om al te zwaar te zijn, dat zou toch krom zijn om dan een pony te kiezen waar je zo'n risico bij loopt?
). Maar met 'gewone' grote paarden heb ik niet zoveel (vind ze mooi hoor, begrijp me niet verkeerd. Haflingers vind ik helemaal geweldig (het ouderwetse sterke type tenminste hahaha) en daarna vind ik Norikers en Shires heel erg tof. Alleen die lijken (let op LIJKEN, want eigenlijk kan ik er geen mening over hebben, want wij hebben er nog nooit een op stal gehad) mij -helemaal bij ons op stal, met onze hekken gericht op pony's 
Ik zou dus zeker geen fjord o.i.d. kopen!!