Wel hebben we erg veel moeten verbouwen aangezien de schuur een bouwval was maar die kosten waren uiteindelijk lager dan de meerwaarde die het huis nu heeft gekregen.
Wat mij trouwens wel erg opviel toen wij destijds huizen gingen kijken was dat bij de huizen waarbij het paardengedeelte al meteen bruikbaar was, er naar onze mening toch altijd een hoop verbouwd had moeten worden.
Niet iedereen wil dezelfde stallen of vindt een bepaalde indeling van de stallen handig.
Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een bouwval die we helemaal naar eigen ontwerp konden opknappen.
Als je kijkt naar de kosten van de paarden aan huis of op pension, heb ik ze nu een stuk goedkoper staan bij huis.
Maar het verschil zit imo niet alleen in het geld maar het is ook een hele andere manier van leven.
Als ze op een pension stal of manege staan, ga je van huis om je paard te rijden en verzorgen en daarna naar huis.
Staan de paarden aan huis dan komt er een hoop extra werk bij kijken.
Niet alleen het voeren en mesten maar ook al het onderhoud aan de stallen, bak en omheining, zorgen dat er ook voer/stro ed aanwezig is, afvoer van mest, weidebeheer, noem maar op.
Als je daar zelf geen lol in hebt of de tijd er niet voor hebt, dan denk ik dat daar het grootste verschil in zit en niet zo zeer in de prijs.
Wat overigens wel de kosten flink verhoogt bij de paarden aan huis: het worden er vaak steeds meer

In 6 jaar is ons paardenbestand van 3 wel uitgebreid naar meer dan 10

Dus wat dat betreft was het wel goedkoper om ze op een pensionstal te laten staan