Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wat als je het diertje toch wilt gaan ruinen ?
) boos op je , maar dat is dan jammer.
Merilyn schreef:Ik heb nog nooit zoveel smoezen gezien om NIET meteen te moeten bellen. als je het veulen terug wil kun je best met een mobiele telefoon weglopen en bellen dat kan gewoon. Ook ik werk op een grote zaal desnoods ga ik op het toilet zitten.
Neonlight schreef:Ja, ik weet het dat hun in hun recht staan en ik officieel het veulen moet leveren. Heb ik al diverse keren aangegeven. Mijn vraag was meer hoe ik het nu het beste aan kan pakken om te vragen of de verkoop niet door gaat, en of mensen er ervaringen mee hebben.
Nog een puntje, ze zei dat ze vast ruzie zou krijgen met haar man omdat ze hem gekocht had. Zat eraan te denken om op te bellen en dan als opening te vragen of ze inderdaad ruzie heeft gehad, en dat het helemaal niet erg is als de verkoop niet door zou gaan.
pmarena schreef:Het is nogal impulsief geweest , uiteindelijk niet zo slim... wel doordacht te koop gezet , maar niet zo handig om meteen als iemand naar je toekomt , de koop af te spreken.
Je had beter kunnen afspreken om eens rustig om de tafel te gaan zitten om de verkoop door te spreken. Zodat je een weloverwogen beslissing had kunnen maken.
Nu heb je toegezegd dat ze het veulen mag kopen , en ook nog eens een deel van de betaling aangenomen. Wettelijk gezien zal je er dan best wel aan vast zitten.
Als je nu besloten hebt dat je hem toch niet wilt verkopen dan kun je het beste z.s.m. deze mensen bellen , excuses maken , en aangeven dat je geen afscheid wilt nemen en het handgeld terug wilt geven. Misschien vinden ze het helemaal niet zo erg , omdat ze toch al niet op zoek waren naar een veulen , en wellicht hebben ze nog eens gepraat enzo en zijn tot de conclusie gekomen dat ze hem eigenlijk beter niet erbij kunnen hebben. Omdat die man het al "niet leuk zou vinden" zoals de vrouw met wie je de verkoop aangegaan bent , je vertelde.
Wellicht bellen ze jou daarom niet : omdat het enthousiasme er af is en ze misschien zelfs hopen dat als ze geen contact opnemen , het verwaterd ofzo ???? Ja je weet het niet
Mochten ze hem nu WEL erg graag willen en jij belt op dat je van de verkoop afziet , dan hebben ze gewoon pech. Zullen teleurgesteld zijn , misschien wat boos op je...dan kun je altijd nog iets aanbieden als een extra bedrag bovenop het handgeld , of een gratis dekking ofzo. Ik zou niet meteen met die gratis dekking gaan beginnen : dan zit je daar weer aan vast en dat kan best flink problemen gaan geven. Ik zou er geen zin in hebben hoor om daar aan vast te zittenWat als je het diertje toch wilt gaan ruinen ?
Dan kan dat niet want je moet die gratis dekking kunnen geven.
En wie weet staan die mensen dan elke keer op de stoep.....je sluit het niet af he. Ook een aanbod als : als hij weggaat krijgen jullie eerste bericht / eerste koopmogelijkheid. Kan je nog erge spijt van krijgen zulke beloftes...
Gewoon eerlijk , vriendelijk maar resoluut zeggen dat de verkoop niet doorgaat en je het handgeld teruggeeft omdat je het veulentje van je merrie niet kan missen , dat je te erg gehecht bent.
Dan zijn ze misschien (weet je niet eens zeker) boos op je , maar dat is dan jammer.
Als het mij zou overkomen dat iemand terugkrabbelde terwijl de verkoop afgesproken was , dan zou ik natuurlijk ook enorm balen en pissig zijn... maar om er nu een drama van te maken ? Nee echt niet hoor , al dat gedoe voor een paard waar je nog geen band mee hebt , dan is de lol er al vanaf als je op die manier aan je paard moet komen. Grote kans dat deze mensen er ook geen zin in hebben om de strijd aan te gaan.
Niet netjes , maar het is nog altijd jouw veulen in jouw bezit , hij is niet betaald en niet verhuist , dus laat ze hun best maar doen om hem te krijgen !
Of ben je inmiddels aan het idee gewend dat hij weggaat , dan kun je eens gaan kijken bij die mensen zodat je er een beter gevoel bij krijgt wellicht ?

kimmiej17 schreef:Ze hadden hem in eerste instantie samen gekocht (die vrouw die er mee wilde gaan fokken en haar schoondochter) Die schoondochter heeft die middag nog gebeld en haar man vond het niet heel erg omdat ze het graag wilde. Toen bedacht ze zich dat ze er eigenlijk niet zo heel veel aan zou hebben dus heeft ze toen besloten dat ze de hengst zou verkopen aan haar schoonmoeder. Dus over die man hoef je nix te zeggen want dat is verders ook al weer anders.
bakstertje schreef:je doet er niet veel aan om je veulen weer terug te krijgen, Als je he zo graag terug wilt dan meld je je toch gewoon een keer ziek op je werk als ze zo moeilijk doen om vrij te maken..
gouda schreef:Ja uurtje vrijnemen zodat ze rustig ergens kan zitten is ook een optie.
kimmiej17 schreef:Is het niet een klein beetje ver gezocht om het daar al over te hebben??
Zal eerst maar is gaan bellen want er is al weer een dag voorbij en gaat allemaal alleen maar meer tijd kosten.
Bel gewoon zo snel mogelijk en dan zie je wel verder lijkt mij.
kimmiej17 schreef:Ze weet helemaal nix want ik wil haar de kans geven om zelf te bellen en niet dat ze het via via hoort.
Lijkt me nog rotter.
Die manegehoudster die dacht dat ze er niet veel aan had, dus heeft um verder aan die andere vrouw verkocht (die er mij wil fokken) anders hadden ze hem samen gekocht.
Dus ze willen um zeker nog wel hebben maar je kan het gewoon proberen en misschien da ze wel een ander veulen kopen.
Citaat:Mistic: Ik neem aan dat je hier een typfoutje in gemaakt hebt. Want je kan (en mag) geen paard doorverkopen als je het paard nog niet eens in je bezit hebt.
TS ik hoop dat je ondertussen al gebeld hebt, want ook al wordt er gezegd dat die vrouw nog van niets weet, weet je dat natuurlijk nooit zeker.
Ik heb gelukkig zelf nog nooit voor de keuze gestaan om mijn paard te verkopen en hoop dat het ook niet nodig is.
Succes in ieder geval.
(wijze uitspraak, hihi). Ik hoop dat je hem terugkrijgt, ik schat je kans hoog in als ik zo hoor hoe ze reageerde.