deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanneman_

Re: deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:10

Ja zeker Wat denk jij, dat wij alles van pikeur en Anky hebben Nee hoor, je hoeft echt niet het duurste tuig en spullen te hebben.. Je hebt ook zat goedkope dingen met goede kwaliteit! En er hangt aan de opleiding natuurlijk een prijskaartje, maar kan in 3 periodes worden betaald.. Ik kwam zelfs 2000 euro goedkoper uit met als ik naar Deurne ga dan dat ik hier blijf(stalling, lessen, studiebegeleiding en dat soort dingen) dus wat dat betreft

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:11

Margon schreef:
je zegt net zelf dat je dat niet hebt gezien Mijn god jij bent best wel dom.

En waarom discusseer je... uhh geen idee omdat je graag het laatste woord wil hebben nou dat gebeurt dus niet

Waarom reageer je

Ik veronderstel dat dit tegen mij was?
Ik heb Deurne zelf niet gezien, maar ik heb al heel wat Deurnegangers gezien, ik loop al wel even mee in de sport - daar stel ik de maatstaf dan naar. De opmerking 'je bent best wel dom' zegt meer over jou dan over mij.

Het staat me vrij om hier te reageren, verdere opmerkingen van jou in deze toonzetting voegen niks aan de discussie toe en daar zal ik dan ook niet meer op reageren.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 15:15

Sandra15 schreef:
Ja zeker Wat denk jij, dat wij alles van pikeur en Anky hebben Nee hoor, je hoeft echt niet het duurste tuig en spullen te hebben.. Je hebt ook zat goedkope dingen met goede kwaliteit! En er hangt aan de opleiding natuurlijk een prijskaartje, maar kan in 3 periodes worden betaald.. Ik kwam zelfs 2000 euro goedkoper uit met als ik naar Deurne ga dan dat ik hier blijf(stalling, lessen, studiebegeleiding en dat soort dingen) dus wat dat betreft

aha nee maar ik bedoel heel veel meiden die op deurne zitten (zo dacht ik hoor ik kan er totaal naast zitten:P) hebben een rijke pappie en mammie en lopen in merk rijbroeken en hebben zadels van kieffer (om maar iets te noemen) maar je kan er dus ook gewoon te recht met normale spullen? word je dan niet uitgelachen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:17

Nou, volgens mij draagt iedereen daar zo'n beetje dezelfde kleding overdag...

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:18

[quote="Princess"]
misschien stond dat paard er wel voordat ik er zat maar dan nog, ik zit er al 4jaar en jullie hebben er alleen een paard gestald, dus wie weet er nu meer over de situatie daar?
en trouwens dan heb je een paard en dan dump je m zomaar maar even ergens, in dit geval deurne terwijl je totaal niet weet wie er mee gaat rijden enz. nou sorry hoor dan vraag je er wel om(quote)

Jij weet al meer als ik,
toevallig had ik dit paard uitgeleend aan een leerling van mij en hij is dus niet gedumpd, het is ondertussen 6 jaar geleden dus misschien is er wel wat veranderd daar, maar ik was blij dat hij er in het tweede gedeelte van het schooljaar stond en ongeveer elke 6 weken naar huis kwam om bij te eten en dit paard was mager van te weinig voer want stress had hij nog nooit van gehoord, het was het meest ongecompliceerde paard dat er was.Ik dacht dus dat ik wel enig redenen had om te twijfelen aan het voerbeleid toendertijd
Laatst bijgewerkt door inib op 28-08-05 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:20

Hahaha, lieve schat.. Ik heb ook geen rijke ouders Dat is echt een fabeltje.. Ik heb ook rijbroeken van pikeur(nu net gekocht) maar ook van eurostar enzo.. En een zadel van lemetex(betaalbaar) en een wintec veelzijdigheidszadel dus zeker heb je er rondlopen die rijk zijn, en echt ALLES duur kopen, maar lang niet allemaal en als ze je erom uitlachen nou dan zijn ze wel erg dom hoor.. het gaat om de kwaliteiten van jou en joun paard.. Niet of je dure merken hebt en of je rijk bent toch

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:22

Princess schreef:
agressief nee zo komt het misschien over maar dat ben ik niet, waar ik niet tegen kan is dat mensen die er nauwelijks of niet zijn geweest en die via via alles horen mij gaan vertellen hoe het daar an toe gaat...
kom eerst maar es een paar maandjes kijken hoe het er daar aan toe gaat voordat je je conclusies trekt, jullie geven school de schuld dat het paard mager is, maar jij dumpt wel je paard daar even...en je hebt er verder niet meer naar omgekeken wat ik tenminste begrijp uit jullie verhaal. Dus wie is er hier nou fout?
Heb je zelf wel eens een paar dagen gekeken hoe er daar gevoerd word?

Nee, daar krijg je als eigenaar de kans niet voor maar die leerling van mij was er wel en haar verhaal geloof ik toch maar, ook al omdat ik er zelf over gebeld heb.
En of ik er niet naar omkeek, ik was wel diegene die haar elke keer als ze vrij hadden(vakantie of lang weekend) mijn paard op ging halen.
Dus je kunt niet zeggen dat ik fout was, mijn paard was niet gedumpd, ik heb hem uitgeleend aan een leerling van mijzelf die nog geen eigen paard had.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:29

Sandra15 schreef:
En meen je dat de mensen die naar Deurne gaan er niet hard voor moeten werken?! Wij zijn degene die dalijk met stage misschien wel van 6 tot 9 staan te werken, terwijl andere alleen na school naar hun paardje gaan of iets.. En dan zouden wij er niet voor werken?! Kom op hey, hou gauw je mond..

nou ik heb nergens gelezen dat je niet hard hoefd te werken bij deurne..

maar ik wil niet veel zeggen.. ik loop stage bij een bakker.. nou en dan loop ik met kest en nieuwjaar van 4 uur 's ochtends tot half 6 's middags..

Maar nu on-topic.. Waarom, mogen de mensen met haflingers, fjorden, tinkers hier niet voor hun pony omkomen.. jullie komen nu echt zo op mij over dat jullie je te goed vinden voor haflingers en fjorden en tinkers..

en trouwens heb toen genoeg gezien met die documentaire over deurne op tv.. ik wou altijd al naar deurne maar er lag een beetje stro op de grond.. en dat meisje werd heelmaal uitgescholden.. nou zo hoor je niet met mensen om te gaan..
Laatst bijgewerkt door bakstertje op 28-08-05 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:32

Bij de ORUN mag het trouwens ook niet. Mijn eigen paard werd ziek maar ik mocht met een Fries (van boven de 1.60) toen geen examen rijden want dat viel niet onder de 'rijpaarden'. Gelukkig was mijn eigen paard op tijd beter.

konsalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:33

Princess schreef:
en over die andere leerling van deurne, ken haar niet, maar een extra weekenddienst krijg je niet voor zulk soort situaties hoor, dus daar zal nog wel meer achter zitten

Weet niet hoe het nu is, maar ik werd wel eens 3X per week betrapt en dan was het echt binnenblijven, ben er ondertussen 18 jaar af dus misschien zijn de regels versoepeld.
Maar dat maakt ook niet uit, ik heb er een geweldige tijd gehad maar ben daarna toch nog de Orun gaan doen omdat ik het gevoel had dat ik dan beter les ging geven, wat ook is gebeurd.
Iedereen moet voor zichzelf weten of hij naar Deurne gaat, zommigen vinden het geweldig en anderen haken al gauw af, maar voor diegenen die er nog aan gaan beginnen, houd er rekening mee dat het verschrikkelijk hard werken is, zowel op school als op de stage maar als je dat er voor over hebt? heel veel succes met je opleiding

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 15:51

dankje! Ik heb er heel veel voor over en je moet er toch om 5 uur uit je bed en om half 10 ( of half 11 weet ik niet meer zo goed:P) het licht uit of niet?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:15

annet155 schreef:
Sandra15 schreef:

aha nee maar ik bedoel heel veel meiden die op deurne zitten (zo dacht ik hoor ik kan er totaal naast zitten:P) hebben een rijke pappie en mammie en lopen in merk rijbroeken en hebben zadels van kieffer (om maar iets te noemen) maar je kan er dus ook gewoon te recht met normale spullen? word je dan niet uitgelachen ofzo?

denk dat ik hier aardig een antwoord op kan geven.
op het moment hebben wij het neit breed hier thuis : mn pa zet een nieuwe bedrijf op, daar is hij al 3 jaar mee bezig.
denk dat je heel aardig snapt dat ons spaargeld niks meer van over is.
het komt wel weer maar het kost tijd en veel werk.
ik kan alleen naar deurne door extra kinderbijslag en omdat mn ouders vroeger geld opzij hebben gezet voor mn studie of in dit geval deurne.
ik heb geen kieffer zadel maar wel een goede 2e -hands, ik mag een paard lenen van iemand anders, mensen proberen mij zo hard te helpen mijn droom (deurne) waar te maken.
mijn hoofdstel ? zit geen merkje aan.
en ik heb wel goede spullen maar koop veel dingen 2ehands.
waarom zou je uitgelachen worden ?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:21

Ik heb ook niet alleen maar dure spullen hoor!! Ik heb toevallig 1 ankypad! Heb toevallig wel een kieffer vzh zadl maar dat is meer omdat ik geen ander goed passend zadel kon vinden.. en ik zadels toch wel heel belangrijk vind!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 16:23

wij hebben het ook niet zo breed. ik woon op een boerderij. Ik heb geen vader meer want die is overleden aan kanker toen ik 1 was. Mijn vader heeft er wel voor gezorgt dat mijn moeder het goed red elke maand enzo. de boerderij is van de vriend van mijn moeder waar ik al 11 jaar bij woon nu ongeveer:P ik weet dus niet anders. Maar mijn vader heeft ook geld opzij gezet voor de studie maar ik denk niet dat er geld is om 2 zadels te kopen.

en euh over dat ik dacht dat ik werd uitgelachen was omdat ik dacht dat iedereen merkspullen hadden en ik dacht dat als je dan als enige daar rond loopt met je paardrijbroek van de zadelmarkt dat je daan dan vierkant om uitgelachen (of gerodeld) word.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:32

18 jaar geleden is wel lang geleden ja!wist niet dat we hier op bokt zulke 'oude' deurnegangers hadden! toendertijd was tonnie er idd nog niet, was het toevallig toen nog particulier?en over toen heb ik wel strenge verhalen gehoort ja!

maar 6jaar geleden is 2 jaar voordat ik er begon, en ik geloof echt niet dat het toen zo was met voer, maar ja geef jij lekker deurne de schuld altijd wel makkelijk een ander de schuld geven he

Ml0ewtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:34

Ik ga ook naar havo 3 en wil ook graag naar deurne,,maar we gaan eerst ook is goed rondkijken bij de has enz. Lijkt me wel geweldig een baan bij/met paarden!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:17

in de huiskamer hebben we een topic over deurne kom gezellig meebabbelen!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:48

bakstertje schreef:
Sandra15 schreef:
En meen je dat de mensen die naar Deurne gaan er niet hard voor moeten werken?! Wij zijn degene die dalijk met stage misschien wel van 6 tot 9 staan te werken, terwijl andere alleen na school naar hun paardje gaan of iets.. En dan zouden wij er niet voor werken?! Kom op hey, hou gauw je mond..

nou ik heb nergens gelezen dat je niet hard hoefd te werken bij deurne..

maar ik wil niet veel zeggen.. ik loop stage bij een bakker.. nou en dan loop ik met kest en nieuwjaar van 4 uur 's ochtends tot half 6 's middags..

Maar nu on-topic.. Waarom, mogen de mensen met haflingers, fjorden, tinkers hier niet voor hun pony omkomen.. jullie komen nu echt zo op mij over dat jullie je te goed vinden voor haflingers en fjorden en tinkers..

en trouwens heb toen genoeg gezien met die documentaire over deurne op tv.. ik wou altijd al naar deurne maar er lag een beetje stro op de grond.. en dat meisje werd heelmaal uitgescholden.. nou zo hoor je niet met mensen om te gaan..

Kijk daar komt het weer: ik heb ergens gelezen.. Denk je dat al die roddels in de Prive over die celebs waar zijn? Nee sensatie heet zoiets Denk jij dat alle verhalen die je leest waar zijn over Deurne? Lijkt me niet.. De pers vind het toch geweldig om allemaal dingen te schrijven waar de helft maar van klopt.. En zeggen wij dat hun niet voor hun pony's mogen opkomen?! Wij worden hij juist afgezeikt omdat wij kwpn'ers zoals hun genoemd *perfecte paarden* hebben.. Maar ik heb net al gezegd geen zin meer in deze discussie Iedereen zijn eigen mening en beeld van Deurne!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:06

Princess schreef:
misschien stond dat paard er wel voordat ik er zat maar dan nog, ik zit er al 4jaar en jullie hebben er alleen een paard gestald, dus wie weet er nu meer over de situatie daar?
en trouwens dan heb je een paard en dan dump je m zomaar maar even ergens, in dit geval deurne terwijl je totaal niet weet wie er mee gaat rijden enz. nou sorry hoor dan vraag je er wel om
agressief nee zo komt het misschien over maar dat ben ik niet, waar ik niet tegen kan is dat mensen die er nauwelijks of niet zijn geweest en die via via alles horen mij gaan vertellen hoe het daar an toe gaat...
kom eerst maar es een paar maandjes kijken hoe het er daar aan toe gaat voordat je je conclusies trekt, jullie geven school de schuld dat het paard mager is, maar jij dumpt wel je paard daar even...en je hebt er verder niet meer naar omgekeken wat ik tenminste begrijp uit jullie verhaal. Dus wie is er hier nou fout?
Heb je zelf wel eens een paar dagen gekeken hoe er daar gevoerd word?

HO-ho-HO.
Hier ga je toch ff te ver...
Voordat JIJ conclusies trekt, mag je wel even je facts recht hebben staan.
1. paard = niet gedumpt, maar uitgeleend aan een leerlinge. Alsof zij zou liegen over de toestand.
2. er is zeker wel naar omgekeken door a: de leerling en b: inib zelf door te bellen en ze hebben niet ontkend dat het inderdaad zo was zoals de leerlinge zei!
3. niemand trekt conclusies -> iemand geeft aan wat zijn ervaringen zijn, meer niet.

Verder ga ik me hier helemaal niet mee bemoeien, doen al genoeg mensen!

En mensen, dit = een forum, iedereen mag zijn mening verkondigen!
Maar houdt het toch gewoon vriendelijk....

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:45

Nee man daar word je echt niet om uitgelachen hoor Zo'n gedrag word ze wel snel afgeleerd.. Van die mensen die denken dat ze beter zijn dan anderen.. Dus maak je daar geen zorgen over!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:59

Fielychi schreef:

HO-ho-HO.
1. paard = niet gedumpt, maar uitgeleend aan een leerlinge. Alsof zij zou liegen over de toestand.
2. er is zeker wel naar omgekeken door a: de leerling en b: inib zelf door te bellen en ze hebben niet ontkend dat het inderdaad zo was zoals de leerlinge zei!
3. niemand trekt conclusies -> iemand geeft aan wat zijn ervaringen zijn, meer niet.

halloooo lees ff goed!!dat wist ik nog niet op het moment van het typen van dat bericht, die antwoorden kwamen later, snappie??
feit blijft dat ik niet geloof dat ze op school te weinig voer kregen, en feit blijft is dat de eigenaar van het paard niet elke dag op school is geweest dus niet weet hoe de situatie daar is.

maar zoals ik al eerder zei sommige mensen vinden het makkelijker een ander de schuld te geven.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 22:03

Princess schreef:
Fielychi schreef:

HO-ho-HO.

halloooo lees ff goed!!dat wist ik nog niet op het moment van het typen van dat bericht, die antwoorden kwamen later, snappie??
feit blijft dat ik niet geloof dat ze op school te weinig voer kregen, en feit blijft is dat de eigenaar van het paard niet elke dag op school is geweest dus niet weet hoe de situatie daar is.

maar zoals ik al eerder zei sommige mensen vinden het makkelijker een ander de schuld te geven.

Jij doet dat feitelijk gezien nu toch ook een beetje...wel erg makkelijk hoor van je dan...

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 22:34

Ik ben vorig jaar ook begonnen in September met de HBO paardensport opleiding. Ik moest beginnen met stage. Ik had overlegd dat mijn voorkeur uitging naar dressuur en daar zouden ze zoveel mogelijk rekening mee houden. Tuurlijk is het belangrijk dat je je op beide gebieden ontwikkeld, maar ik zou ook qua dressuur willen bijleren.

Ik had een adres aangevraagd waar een stageplek was.
Ik kreeg mijn stageadres (niet die ik gevraagd had): een springstal. Geen probleem verder hoor, klonk allemaal wel leuk, ik had er wel zin in

Ik dat adres gebeld. Moest ik tegen die tijd weer terug bellen, want het was er nog aardig vroeg om al wat af te spreken. Tegen die tijd weer gebeld, om eens langs te gaan (wist verder nog niet eens of ik intern kon enzo). Zegt de eigenaar van die stal: "Oh ben je van Deurne?" Ik: "Ja." Hij: "Hebben ze dan niet doorgegeven dat ik geen plek heb voor een stagaire?"

Ik Deurne dus weer gebeld, waren ze vergeten het mij te zeggen!!! Wilden ze me naar een aantal adressen sturen die ik ken en waar in naar mijn idee niet genoeg kan leren....

Ik nog eens gevraagd of ik niet naar het adres mocht waar ik als eerst naar had gevraagd. Nee, ik mocht blij zijn als ik 1 keer in mijn hele Deurne carriére 1 keer naar een dressuurstal mocht (terwijl dat adres juist heel allround was!). Toen ik dus beetje boos

Ben uiteindelijk (na veel onenigheid) nog wel bij een leuk adres terechtgekomen. Heb mijn halve stagejaar daar afgemaakt en ben op advies na dat halve jaar niet naar school gegaan.

Binnen 2 weken had ik een leuke baan gevonden in de paarden!
Ik ga nu de Orun volgen en een deeltijd HBO Management & Paardenhouderij opleiding doen in Dronten. Daarna wil ik echt heel graag naar Warendorff, maar of dat gaat lukken?....

De organisatie bij Deurne (met inlichtingsdagen etc.) was echt slecht toen ik er was! Dan denk ik: "En dat moeten ze ons o.a. gaan leren?"
Verder denk ik wel dat je bij de juiste stageadresen en met de juiste inzet veel kan leren, al kan dat naar mijn idee op andere manieren ook.

Oh ja, over de intakedag: Was echt heel makkelijk! Je krijgt gewoon les (al hebben ze bij mij alleen maar gezegd: "neus er iets meer uit, goedzo"). Ze laten je zo toe. Questie van netjes op je paard gaan zitten en een geschikt paard meenemen...

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 22:54

Wij kregen helemaal geen les op de intake.. Moesten gewoon rijden zoals we thuis reden.. En op het eind van de middag kreeg je een eindprotocol mee.. daar stond al je commentaar op..

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 23:28

Sandra15 schreef:
Wij kregen helemaal geen les op de intake.. Moesten gewoon rijden zoals we thuis reden.. En op het eind van de middag kreeg je een eindprotocol mee.. daar stond al je commentaar op..

Ik had bij ons het idee dat idereen aandacht kreeg, behalve ik en 1 ander meisje. Op mijn protocol stond verder alleen: "gevoel is goed, meer boeken lezen."