Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Marije1984 schreef:Persoonlijk zou ik meer geld overhebben voor een goed! opgeleid paard dan een jong dier wat zich nog moet bewijzen.
veel mensen hebben het over hun goedkope paard die dan goed kan lopen.. Maar laten dan niet weten wat ze hebben gelopen, en weet je dus eigenlijk ook niet of het een echt goed paard is geweest. En dus word het zo ook moeilijker oordelen.. misschien handig om erbij te zetten wat het dier dan gelopen heeft?! of eventueel aankon, als je niet de mogelijkheid had het dier te starten!
Urielle schreef:Dat is weer een beetje de omgekeerde wereld - stellen dat mensen met een duur paard/dure pony niet om hun beest gevenIk houd ontzettend veel van paarden maar ik rijd toch echt voor de sport en dat gaat nu eenmaal net wat simpeler op een KWPNer dan op een Shire
Nou ben ik geen verwend kreng want ik heb hard gewerkt voor mijn (simpele) paard en rijd nu voor anderen ipv een eigen paard, maar de echte 'verwende krengen' stonden net zoveel met hun dressuurtopper te knuffelen als ik met mijn simpele beesten.

:Psophie_kurk schreef:Wat sjuimpje zei: een goed paard is een duur paard, maar een duur paard is lang niet altijd een goed paard vind ik zeker kloppen. Je ziet zeker een groot verschil tussen kwaliteit van veel paarden, maar lang niet altijd een groot prijsverschil. Wel denk ik dat je als je een echt goed paard wil je toch wel een dure moet kopen. Er zijn niet veel mensen die niet weten wat ze in huis hebben, ze zullen naar mijn idee eerder overvragen dan veel te ver onder een goede prijs gaan zitten.
even nog offtopicveel mensen hebben het over hun goedkope paard die dan goed kan lopen.. Maar laten dan niet weten wat ze hebben gelopen, en weet je dus eigenlijk ook niet of het een echt goed paard is geweest. En dus word het zo ook moeilijker oordelen.. misschien handig om erbij te zetten wat het dier dan gelopen heeft?! of eventueel aankon, als je niet de mogelijkheid had het dier te starten!
RanouK schreef:Hangt van je eigen eisen en kunnen af.
Ben je iemand die houdt van training en niet zo zeer van competief wedstrijden rijden, dan kun je in princiepe met elk paard op weg.
Hou je van buitenrijden en wil je paard met een lief en moedig karakter, kan je ook met elk ras op weg, het hoeft zelf niet eens een ras te zijn.
Hou je van fokken, ja dan wordt het duurder, tenzij je natuurlijk nieuwe goede bloedlijnen kunt ontwikkelen. Dit trachten velen, maar of het altijd succesvol is, dat is onmogelijk.
Wil je op het hoogste niveau scoren? Dat is onmogelijk met een gewoon goed inkomen. Je hebt zowiso een paard met een goede bouw, gezondheid nodig, dit kost meer dan het gemiddelde rijpaard. Dan heb je nog de ervaring, wil je een paard dat over een goede basis beschikt kost dit je ook meer, wil je een paard dat Grand Prix mag starten... Ik denk dat geen enkele eigenaar van zo'n paard een zacht prijsje zal geven, dat zou erg dom zijn.
Koop je een driejarige die kwa bouw geschikt is, dan ben je nog lang niet klaar. Dan moet je zelf als ruiter over grootste kennis en kunnen beschikken om GP te bereiken, de training hiertoe kost ook hopen. Vooral als je nu al ziet dat bij ons een gewoon gemiddeld dressuurlesje al €25 kost, en de prijzen blijven stijgen. Ik zie vaak advertentie van 16-18 jarigen die al €20 vragen, zoiets kan toch niet.
En we hebben ook nog een ander NRPSertje , deze hebben we voor € 1500.- gekocht , hij is nu zo opgeknapt dat hij Z springt !!
voor ons betekend ze alles en z gaatniet weg.. dus hetmaakt me ook niet uit wat ze waard zou zijn. 
Sjuimpje schreef:Een goed paard is vaak duur,
maar een duur paard is lang niet altijd goed

Sjuimpje schreef:Een goed paard is vaak duur,
maar een duur paard is lang niet altijd goed
).