Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jeddah schreef:
roxje21 schreef:So Faas!Mooie fotoos maar je hebt zeker gave kleren en tuig! Originele chaps zeg...woewie
ruitje schreef:Ik meld me ook even ( het klinkt zo gezellig hier) ...HK topic
?! Ik ga morgen op vakantie met mijn ielige draver, hoop dat ze het de hele week uithoud
.....
Het enige waar ik mee zit, en ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben, is het opstappen. Meestal stap ik op met een krukje vanwege mijn eigen lenigheid... maar als ik het niet doe merk ik dat mijn paard echt een stapje opzij zet om mijn gewicht/gehang aan te kunnen.
Weet niet of dit bekend klinkt?
Cadish schreef:Mooh! Wie durft te beweren Faas d'r pony ook maar ergens last van heeft mag het mij persoonlijk even komen uitleggen!
Jeetje, je pony gaat er haast zonder jou vandoor, zo makkelijk heeft 'ie het! Ik zie op geen enkele foto dat je paard maar ook érgens last van heeft. (Of je moet de rest achterwege houden, maar dat denk ik toch niet). Ik zie alleen op iedere foto een paard en een ruiter die denken "ik ga ervoor"! .
Niemand hier is te dik voor zijn of haar paard! Wat ik van Faas zeg geld voor iedereen hier, iemand die beweert dat één van de paarden op deze foto's ergens last van heeft, heeft z'n verstand/ bril/ contactlenzen/ of iets anders dergelijks thuis gelaten. Die moet zich dus serieus laten nakijken.
Ruitje, dat ken ik ook hoor, en ondanks dat ik niet de dunste ben is mijn lenigheid goed op peil. Ik heb namelijk een paar jaar gedanst en doe nog regelmatig "oefeningen". Ik zwaai mezelf dus makkelijk met een been over mijn paard heen. Dat heeft helemaal niks te maken met of jij te zwaar bent, je paard is gewoon een wiebelaar
.
Mijn vriendin (lees; eng dunne meid van tussen de 30 en 40 kilo) stapt ook regelmatig op een te dikke haflinger, en die zucht en wiebelt wat af als ze opstapt.
Ze heeft me er ook wel eens opgezet zonder zadel, en zelfs toen ik met mijn volle gewicht een keer flink op haar rug kwakte door een "misverstand" had het paard er totaal geen last van.
jokari schreef:Sflj je vergeet gemakshalve dan wel dat die ridders over 't algemeen op paarden à la Fries reden en niet op zielige Arabiertjes zoals die van Faas.![]()
Nee, je hebt helemaal gelijk. Paarden kunnen heus wel wat dragen. En Raak ziet er uit alsof ie zo nog een paar uurtjes kan doorrennen. Heeft ie wel een rem op ?
hé ja een HK-topic, leuk. Dan moeten we wel blijven doorleuteren hé dames.
Faas schreef:ruitje schreef:Ik meld me ook even ( het klinkt zo gezellig hier) ...HK topic
?! Ik ga morgen op vakantie met mijn ielige draver, hoop dat ze het de hele week uithoud
.....
Het enige waar ik mee zit, en ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben, is het opstappen. Meestal stap ik op met een krukje vanwege mijn eigen lenigheid... maar als ik het niet doe merk ik dat mijn paard echt een stapje opzij zet om mijn gewicht/gehang aan te kunnen.
Weet niet of dit bekend klinkt?
Ik stap altijd op met krukje. Daar werd ik toe gedwongen door mijn RSI. Maar daardoor realiseerde ik ook dat het altijd beter is zo op te stappen. Ongeacht of je nou 20 of 200 kilo weegt zeg maar. Op het moment dat jij namelijk afzet en je hebt zeg maar dat zweefmoment dan wordt je gewicht nog eens met een aantal factoren vermenigvuldigd. Die klappen moet het paard steeds weer opvangen. Sindsdien altijd krukje.
jokari schreef:wil ook zo'n superknollie
roxje21 schreef:@ Faas:
wat is het idee erachter om ej paard RAAK te noemen? Vind het wel heel leuk. Ik hoor je al roepen: Raaaaaaaaaaakje
Is trouwens wel heel grappig bedenk ik me opeens, want ik noem mijn paard altijs Misssssssssssje als ik dr roep (komt van Misty)... grappig