Waar kun je mishandelde/verwaarloosde paarden kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Waar kun je mishandelde/verwaarloosde paarden kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:05

@Haboshof, geweldig werk wat jullie doen. Petje af!
Kimbalover, bij dit soort mensen als haboshof heb ik meer vertrouwen. Ze zijn al wat ouder, hebben eigen opvang, dus waarschijnlijk ook meer kapitaal. Wanneer je iets in de buurt van haboshof zou wonen. Zou dat een mooi begin zijn om paarden te helpen. Je leert er veel van en je kunt daarna altijd zien of de stap die je wilt nemen te hoog is of juist niet.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:06

verwaarlozing is misschien wel een vorm van mishandeling, maar verwaarloosde paarden gedragen zich heel anders dan mishandelde paarden. is er volgens jou dan geen verschil in hun gedrag?

omar_003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:33

hoi kimbalover,

het is een mooi gebaar dat je mishandelde en verwaarloosde paarden wilt kopen om ze te helpen, maar denk er wel aan dat je dit niet in je eigen belang doet om er eventueel beter van te worden. niet elk verwaarloosd of mishandeld paard kan weer zo goed worden dat je er mee kunt rijden.
Daarnaast wil ik nog even zeggen, na dat ik je profiel gelezen had, dat een antiblaf band niet de enige mogelijke oplossing is om een hond van het blaffen af te helpen,in de natuur hebben ze ook geen antiblaf band om en vroeger hadden zie die ook niet en toch blafte niet elke hond constant. dit heeft niet alleen te maken met hun opvoeding ( grotendeels wel) maar ook met hun karakter. Ik zelf train honden, geef paardrijles en daarnaast geef ik les op het MBO dierverzorging. Ook wil ik even reageren op de opvatting die ik hier eerder gelezen heb dat honden minder gevaarlijk zouden zijn dan paarden. een paard zou idd je hoofd er af kunnen schoppen, maar heb je wel eens in de bek van een hond gekeken? wanneer je je laat trappen door een paard sta je niet op de juiste plek en heb je je niet aan de veiligheids voorschriften gehouden die je geleerd hebt wanneer je omgaat met paarden. Een hond is een carnivoor en heeft naast irritaties meer redenen om een mens aan te vallen dan een paard. een paard werkt vanuit de verdediging als vlucht dier en een hond vanuit directe aanval. dat houd in dat een paard je een trap geeft om vervolgens weg te rennen. een hond valt aan om te winnen en dat is een gevecht van leven en dood. Dieren zijn onvoorspelbaar, hoe goed je ze ook kent. om nog even terug te komen op de mishandelde dieren, ze hebben weinig vertrouwen en zullen ook willen vluchten.
Ik geef alleen mijn mening en enkele feiten, geen kritiek.

Groetjes,

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:01

Nog een tip: lees de laatste twee nieuwe Bitten

Daar zijn ze bezig met een paard Devoto, dat ook al vele eigenaren heeft gehad in een half jaar tijd. Ook allemaal goedbedoelende mensen die dat paard hoopten te kunnen redden. Allemaal zijn ze snel van dat idee af moeten stappen omdat het gewoonweg te gevaarlijk was.
Nu zijn er twee profs mee bezig. ik heb het hier over mensen die al jaren dag in dag uit met dit soort paarden werken. Ook deze mensen zijn al maanden bezig met dit paard, om nog maar niet te spreken over de kosten die ze al hebben moeten maken aan hoefsmid, veearts en (ik dacht) een osteopaat.

Vergeet namelijk niet dat een moeilijk paard vaak een lichamelijk gebrek heeft wat eerst opgelost zal moeten worden (veel kosten) daarna zul je het gedrag wat daardoor ontstaan is nog moeten corrigeren (veel tijd en risico)

Devoto was niet eens zwaar mishadeld, hij had waarschijnlijk alleen een nare ervaring slecht kunnen verwerken. Kun je nagaan hoe moeilijk het had moeten worden als hij echt mishandeld was geweest.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 17:06

@Haboshof

Hoezo heb je het er nu over dat ik geen fatsoen heb?
Wat heb ik verkeerd tegen jou gezegt?
Niets, ik zeg alleen dat je niet over ons gaat zeggen dat we geen tijd in onze honden steken, we doen alles voor hun en omdat de ene nu een anti blafband omheeft geven we dus geen goede opvoeding?
Jij kunt misschien honden trainen of wat dan ook maar ik weet beter hoe mijn hond is dan jij, jij kent haar niet.
En pb me anders even de negatieve dingen uit mn profiel..zou ik graag willen weten!

En voor de rest:
Ik ga verder geen antwoord meer geven in dit topic, ShadowCarol heeft al genoeg gezegt.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:34

soooooow lekkere fight hier, half bokt er weer op! Zielig hoor

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:14

Kimbalover je werkt zelf ook niet echt mee vind ik. Blijf zelf ook ontopic als je je zo aan andere ergert.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:25

ts, je bent pas 17, hebt 6 jaartjes ervaring, dat is niets joh! je lijkt gewoon niet open te staan voor kritiek. Jullie komen niet over als mensen die er ook maar klaar voor zijn om een echt getraumatiseerd dier op te vangen. Als je een paard wilt helpen, ga dan idd voor een paard van de opvang, maar ga niet de held uithangen, daar komen alleen maar ongelukken van. je strevenis heel nobel, maar uit jullie reacties blijkt dat jullie niet echt lijken te begrijpen hoe moeilijk en lastig zo'n probleempaard kan zijn. Ik heb ook zo'n mishandeld rotzakje van 1.26m verzorgd,was mijn eerste verzorgpony, beestje is goed opgeknapt maar dat betekent niet dat ik nu ook maar in staat zou zijn om een echt mishandeld paard op te knappen. Bescheidenheid siert de mens, je kunt beter je eigen ervaring en kwaliteiten onderschatten dan overschatten.........

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:50

**heel offtopic: Riant, jouw paard staat heeeel vlak bij die van mij, wij huren een weilandje van Peek :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:41

Loop is een keer een paardenmarkt of, daar staan van die zielige hoopjes, ik kan daar echt niet tegen, stond daar met tranen in m'n ogen...

Suc6!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:36

Zo, ik he niet alle antwoorden gelezen, waren er wat veel.

Ten eerste vind ik het een nobel idee, heb zelf ook met het idee rond gelopen, en het klinkt zo verwarmend als je je bedenkt dat je na jaren strijd en vechten voor je dier *of drie maanden nog beter * een dier hebt wat jou vertrouwd, alleen jou vertrouwd, alles voor je doet en zijn miserabele leven verruild heeft voor een fantastisch leven bij jou.

Ik heb het niet gedaan, heb 1 zielige zwaar mishandelde kat die ik nu na 5 jaar afentoe een aai mag geven, die in elkaar krimpt als mensen te dicht bij komen, wegrent als je hem aankijkt, zowat door de ramen heen vliegt als je hem op wil pakken om naar de dierenarts te gaan.
Bij ruzies graaft die zich zowat door de grond heen en ga zo maar ellenlang door.
De laatste keer dat ik hem wel moest pakken omdat hij een pilletje moest van de dokter heeft hij me van schrik helemaal onder gepoept.
Arm dier....en het zielligste is dat hij zo graag wil, hij is al 5 jaar bij me, en meer dan op 2 meter afstand van mij zitten en knipogen naar me durft hij nog niet.

Hij mag blijven hoor, geen probleem, maar als ik dit met een paard/pony mee zou moeten maken zou ik niet meer weten wat ik moest doen, je kan hem nergens mee helpen, als de kat zijn pil moet omdat die anders zwaar ziek wordt moet ik hem pakken, hoe lang hij ook gestresst rond rent, hoe bang die ook is en hoe zielig het ook is....
Ik zie me al gaan achter een pony aan, het is al zo pijnlijk om die kat te dwingen..al is het voor zijn eigen bestwil.

Maar ok, terug naar het topic.

Zoals gezegd een nobel iets, en kan me voorstellen dat jij en je vriendin zich ergeren aan alle goed bedoelde adviezen, vooral omdat de mensen die die goedbedoelde adviezen geven in het belang van het dier denken en toch iets minder aan jullie gevoelens.
Ik vind het niet eerlijk van jouw vriendin om te zeggen in het begin van dit topic dat ze zo wel kan zien wie er van paarden houdt en wie niet, misschien zijn de mensen die jullie dit afraden wel degeen die het het beste met die dieren bedoelen.....
Net als de mensen die zeggen dat het soms gewoon beter is ene dier te laten inslapen, een dier met een trauma wat zo intens is en nooit meer over gaat is misschien wel beter af als hij uit zijn lijden verlost wordt.

Als je het doet en het lukt je geweldig, maar juist om het dier denk er goed over na, want als het bij jou mislukt, zal de volgende het nog rotter krijgen....het is weer een klap in het leven van een dier wat al iets teveel klappen gehad heeft.

Succes met de tijd, het is immers nog helemaal niet aan de orde, en snap je dromen wel, iedereen hier, wie wil er nou niet een dier wat eht zo hard verdient een geweldig leuk leven geven?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:11

sily: hier ben ik het helemaal mee eens!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:15

omar_003 schreef:
om nog even terug te komen op de mishandelde dieren, ze hebben weinig vertrouwen en zullen ook willen vluchten.
Ik geef alleen mijn mening en enkele feiten, geen kritiek.

Groetjes,

helemaal mee eens ! Mijn paard is ook mishandeld!! Het heeft 1,5 jaar geduurd voordat ik hem vertrouwde en hij mij...bij mij was het omdat ik eigenlijk een beetje bang voor paarden was.. Misschien dat het daarom wel gelukt is tussen ons.. Dat mijn paard in de gaten had dat ik schuw voor hem was en hem dus absoluut niets wilde doen Hij zat niet goed in zijn vel en was gewoon dood ongelukkig.. Maar ik moet zeggen dat onze band (nu na 2,5 jaar ) zoooo sterk is geworden!! Echt ik ben zo trots dat ik hem heb kunnen laten stralen. Het rijden gaat nu echt goed!!
Dus je kunt er wel iets goeds mee bereiken !! Je merkt vanzelf wel of het klikt tussen een paard ongeacht het verleden van een paard

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:53

1ik vind jullie heel hadd reageren
2 ze vroeg alleen WAAR ze ee mishandelt paadd kon kopen

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:56

Uhm, topic uit 2005... :D Ik tem wel even voor ouwe koe ;)

paradisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:57

Hahahaha :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:59

Haarbal schreef:

jammer, vd week was er een nóg oudere koe uit 2001 :)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:03

Ow balen, die heb ik dan gemist :D Wieuw, 2001 is wel HEEL oud trouwens!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:50

Haarbal schreef:

Daarom een slotje.