praten met paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Re: praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:37

ge pb't

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:18

Okey sorrry niet boos worden maar ik heb dit topic meegelzen maar oke dat praten met paarden van een foto snap ik dus totaal niet Leg is uit hoe dat kan ik bedeol er zit geen leven in een foto( ik kan ook een foto van een paard voor me leggen en ernaar kijken en een leuk verhaaltje bij vertelln) wie wilt mij het uitleggen hoe je contact krijgt via een foto :S erg vaag vind ik het sorry.. Als je nou het paardi n het egt zag oke dan zou ik het miss een beetje kunnen begrijpenn maar van een foto...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 14:57

Die foto is er voor de herkenning. Ik zie het dier op de foto en doordat ik weet hoe het dier eruit ziet kan ik makkelijker contact krijgen. Een foto is geen must, het kan ook met een uitgebreidde beschrijving.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 14:59

Ik heb dat ook weleens gedaan en ik denk dat je zelf gewoon snel genoeg merkt of iemand uit zn nek l*lt of dat het echt is!
Je kan het iig proberen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:12

Ik vind met paarden kunnen praten .. tja .. niet helemaal kloppen ..
Iemand die allang in de paardenwereld zit, met veel soorten paarden te maken heeft gehad, gevoel vor paarden heeft en er gewoon mee kan omgaan ook kan ''praten''. Je paard merkt dan zelf al wat jij wil aan je hele houding enz. Dusja, ik weet niet hoor ..

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:55

Ik geloof hierin, ik geloof ook hoe mensen kunnen communiceren met paarden..

Wij hebben een paard wat mishandeld is geweest vroeger wij willen graag weten waarom ze zo gigantische trauma heeft... wie heeft er voor mij een gaatje vrij en kan een x komen en ons paard leren kennen...

pb me a.u.b ik wil dit beestje zo graag helpen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:28

Miirthe schreef:
Ik vind met paarden kunnen praten .. tja .. niet helemaal kloppen ..
Iemand die allang in de paardenwereld zit, met veel soorten paarden te maken heeft gehad, gevoel vor paarden heeft en er gewoon mee kan omgaan ook kan ''praten''. Je paard merkt dan zelf al wat jij wil aan je hele houding enz. Dusja, ik weet niet hoor ..

Joehoe, je moet wel lezen.......

We schrijven dat we de paarden niet in levende lijfe zien, niet kennen, nooit gezien hebben.
Dus er komt geen " houding" oid aan te pas.....

quint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:13

Ik vind het praten met paarden een erg interresant onderwerp, en ben dan ook zeer benieuwd naar meer ervaringen. Met name hoe paarden met medische problemen dit kenbaar hebben gemaakt aan hun eigenaar. Was de aanwijzing dan juist of niet ?
Het gehakketak op elkaar in dit topic voegt naar mijn idee niets toe. Wat hebben we daaraan ? Laten we het bij de verhalen van de ervaringen houden, dan blijft dit topic interessant !

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:56

--
Laatst bijgewerkt door annet155 op 24-07-05 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 09:24

sorry hoor, maar ik heb dit topic maar om 1 reden geopent en dat is om de ervaringen van andere mensen op dit gebied te horen. Er staat duidelijk aan het begin van dit topic dat ik dit topic niet open om te horen of iemand er wel of niet in gelooft en toch zie ik bijna niets anders in dit topic! Ook zie ik mensen die hier een berichtje zetten om iemand te vinden die met hun paard kan praten. Ik stel voor dat diegene dan zelf een topic opent, want dat is niet wat hier de bedoeling is.
En omdat hier een aantal mensen op dit topic zitten die met paarden kunnen praten wordt dit meer een topic om met paranormale mensen in contact te komen dan om ervaringen te delen.
Ik ben echt alleen geinteresseerd in de ervaringen van mensen die iemand met hun paard hebben laten praten en dus NIET in de mening van anderen.
Het spijt me dat ik het zo moet zeggen, maar het topic gaat zo de verkeerde kant op.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:56

Jooske schreef:
sorry hoor, maar ik heb dit topic maar om 1 reden geopent en dat is om de ervaringen van andere mensen op dit gebied te horen. Er staat duidelijk aan het begin van dit topic dat ik dit topic niet open om te horen of iemand er wel of niet in gelooft en toch zie ik bijna niets anders in dit topic! Ook zie ik mensen die hier een berichtje zetten om iemand te vinden die met hun paard kan praten. Ik stel voor dat diegene dan zelf een topic opent, want dat is niet wat hier de bedoeling is.
En omdat hier een aantal mensen op dit topic zitten die met paarden kunnen praten wordt dit meer een topic om met paranormale mensen in contact te komen dan om ervaringen te delen.
Ik ben echt alleen geinteresseerd in de ervaringen van mensen die iemand met hun paard hebben laten praten en dus NIET in de mening van anderen.
Het spijt me dat ik het zo moet zeggen, maar het topic gaat zo de verkeerde kant op.

sorry hoor ik verwijder me berichtje wel

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:47

Dieren idd het goed aan waar ze last van hebben. Omdat ik zelf ook enige medische kennis heb van dieren kan ik de eigenaren met behulp van hun dier meestal wel de goede kant op sturen.
Eigenlijk is hetgene wat de dieren mij vertelden meestal uitgekomen als ze na een gesprek naar de dierenarts zijn gegaan of de eigenaren zijn zelf op zoek gegaan. Ik vraag ook altijd wanneer de pijn ontstaan is en waardoor. Dat is vaak voor de eigenaar dan ook makkelijker te achterhalen.
Ik heb eens een gesprek gehad met een paard van een bokker. Het paard gaf aan last te hebben van zijn linker voorbeen.Vervolgens vroeg ik of hij het mij kon laten voelen en ik voelde een rare tinteling in mijn onderbeen, alsof mijn bloed niet goed naar mijn voet kon stromen. Het paard vertelde dat het vervelend en pijnlijk liep. De bokker is met het paard naar de dierenarts gegaan (was ze toch al van plan) en hij bleek flink last te hebben van hoefcatrol graad 4.

Maar we kunnen alleen nooit een garantie geven op het antwoord van de vraag 'waar heb je pijn?', omdat het net zo goed kan zijn dat hij net zijn hoofd tegen bv de voerbak heeft gestoten. Het dier zegt dan vervolgens 'ik heb zo'n pijn aan mijn hoofd!'. Ik vertel dat tegen de eigenaar, de eigenaar haalt de dierenarts erbij en die kan vervolgens niks vinden. Tja leg dat maar eens uit

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:03

Met toestemming van de eigenaar mag ik dit gesprek hier plaatsen.
Dan hebben jullie meer een idee van hoe zo'n verslag eruit ziet.
De hond bleek achteraf kanker te hebben door heel zijn lichaam, ook in zijn hoofd. De eigenaar wilde dit gesprek omdat ze zag dat hij achteruit ging, hij hield zijn kop schuin en had soms last van tremoren.
Op de dag dat hij dood ging heeft hij het precies zo aangegeven als in mijn gesprek. Hij is met veel moeite en pijn de mand uitgekomen om de eigenaar te begroeten om haar vervolgens en lik in haar gezicht te geven en haar recht aan te kijken. Overgens was hij jarig op de dag van het gesprek, vandaar het gefeliciteerd.
De eigenaar heeft na hem inderdaad weer een pup gekocht en heeft er veel plezier van. Helaas is zijn laatse wens niet uitgekomen, op de dag dat hij wilde sterven wilde de eigenaar hem meenemen naar het strand, maar ze vond het belangrijker dat hij uit zijn lijden werd verlost op dat moment.

Overgens zou ik het erg op prijs stellen als dit verslag niet wordt bekritiseerd. Dit omdat het voor mij een bijzonder gesprek was met een bijzonder gevoel.
Maar vragen staat natuurlijk altijd vrij.

In gesprek met Faust, een duitse herder van 12 jaar :

1) Faust Gefeliciteerd ! Hoe gaat het met je ?

“ Ja dank je ! Ik ben moe, Ik ben op, Ik heb pijn aan mij spieren en gewrichten”
“ Ik wil niet meer ”

2) Zijn er nog dingen die je wilt doen ?

“ Ik wil nog een de zee zien, ik wil gewoon op het strand liggen en naar de zee kijken ”

3) Waar heb je last van ?

“ Pijn in mijn spieren en gewrichten, ik ben haast te moe om te lopen ”

4) Heb je pijn in je hoofd ?

“ Het is de schudziekte, er zit wel iets in mijn hoofd maar ik weet niet of het een tumor is ”

5) Hoe voelt je lichaam ?

“ Oud en moe ”

6) Hoe lang denk je nog te leven ?

“ Als het aan mij ligt niet lang meer ” “ een week, misschien 3 weken” “ elke dag is lang, maar ik ben nu nog bij Wilma ”

7) Hoe zou je willen sterven ?

“ Een prikje door de dierenarts ”
“ Het liefst in de tuin liggend in de aarde ”

Faust geeft aan dat hij het liefst ook in de tuin begraven wil worden, ik vertel hem dat wel eens moeilijk is. Faust zegt “ dan maakt het me niet uit wat er verder met mijn lichaam gedaan wordt ”

8) Kan je Wilma een teken geven wanneer je wilt gaan ? Welk teken zal dit zijn ?

“ Ik denk dat Wilma het al weet maar er nog niet aan wil ”

“ Op de dag dat ik wil gaan geef ik haar een lik in haar gezicht en kijk ik haar aan ”

9) Ben je bang ?

“ Nee dat niet maar ik zal Wilma moeten verlaten ” “ Ik zal haar missen ”

10) Ben je wel blij dat je 12 bent geworden ?

“ Jawel, ik ben blij dat ik een leuk leven heb gehad, maar ik ben nu moe ”

11) Ben je verdrietig ?

“ Ja ik ben verdrietig dat ik dit leven moet verlaten maar ik kan niet meer ”

12) Kan ik iets voor je doen ?

“ Ja aan Wilma doorgeven dat het niet meer hoeft ”

13) Wil je Wilma nog iets vertellen of vragen ?

“ Bedankt voor alle goede zorgen, ik heb het altijd naar mijn zin gehad. We hebben samen lief en leed meegemaakt ”
“ Hou je taai ! Ik hou heel veel van je en ik vind het vreselijk dat ik je moet verlaten maar het kan niet zo ”.

14) Heb je nog een boodschap voor Wilma ?

“ Ga door met leven en koop weer een pup en geef het net zoveel liefde als mij ”

Faust is een lieve goedzak die het altijd allemaal wel best heeft gevonden.
Hij vind het prettig om op te vallen door zijn ‘goede gedrag ’. Hij houd van mensen en vooral van zijn ‘eigen mensen ’, hij begrijpt ze en wil voor ze zorgen .
Faust zegt dat hij een prettig leven heeft gehad, hij heeft het altijd naar zijn zin gehad en kan met een goed gevoel terug kijken op zijn leven.
Maar hij vind het best zo, hij is op en het hoeft niet meer voor hem.
Hij vind het vreselijk jammer om deze wereld te verlaten maar hij beseft dat het op deze manier niet meer gaat .
Faust beseft dat hij Wilma zal missen en hij weet dat Wilma het vreselijk vind om de beslissing te nemen. Hij geeft ook aan dat het van Wilma afhangt wanneer hij gaat .
Zijn laatste wens is om nog eens de zee te zien, ik hoop dat deze in vervulling gaat voor hem.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:18

Wat mooi jenna dat je het mocht plaatsen van de eigenaar.
Nou weet ik ook hoe ze het doen.
Had je het trouwens via een foto gedaan?

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:57

mooi verhaal ik vind het echt emotioneel

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:07

Dit had ik via een beschrijving gedaan.
Ik vind het ook een heel mooi emotioneel gesprek. Wat ik vooral heel bijzonder vond en nog steeds vind is dat ik op deze manier hun heb kunnen helpen.
En dát is waarom ik steeds doorga met communiceren met dieren, omdat ik mens en dier kan helpen. Echt niet voor het geld hoor !
De reden waarom ik er geld voor vraag is omdat mensen je anders te makkelijk uit gaan proberen. Ik doe soms nog steeds gratis gesprekken maar dat zijn dat gesprekken die mij zelf heel erg aanspreken of die mij ervaring kunnen geven.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 16:45

wat een mooi verhaal Jenna. Inderdaad erg emotioneel en wat mooi dat je hond en baas zo afscheid van elkaar hebt kunnen nemen!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:58

Hoi ik heb annika een berichtje laten doorgeven aan mijn overleden paard en ik heb een hele mooie boodschap terug gekregen van mijn paardje, een boodschap die me altijd dierbaar zal zijn!!!

quint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:44

Mooi dat er op deze manier afscheid kan worden genomen. Zeer bijzonder vind ik dat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:54

Jooske schreef:
sorry hoor, maar ik heb dit topic maar om 1 reden geopent en dat is om de ervaringen van andere mensen op dit gebied te horen. Ik ben echt alleen geinteresseerd in de ervaringen van mensen die iemand met hun paard hebben laten praten en dus NIET in de mening van anderen.

Wel, ik heb verschillende mensen met mn paard laten praten, onder andere Annika en iemand van bokt. Ze kenden elkaars verhalen niet, maar de verhalen waren bijna hetzelfde. Ik had ook algemene vragen gesteld, en was maar ten dele voorbereid op wat ik te horen kreeg. Ik dacht dat het redelijk goed ging met mn paardje, maar niets was minder waar. Het zijn ook voor de communicatoren hele emotionele gesprekken geweest, waar ik ze erg dankbaar voor ben!

Ik heb het idee dat het beter gaat met mn paard, voornamelijk omdat we meer begrip voor haar hebben. Als dat allemaal nepperij zou zijn, zou het me nog niet uitmaken, want het gaat wel degelijk beter als voorheen. We zijn best wel een heel traject ingegaan van communiceren, therapie, bachdingen enzomeer, maar voor mij was het absoluut geen moeite.

Als je zoiets wilt doen, moet je het vooral proberen. Zoals je ziet zijn er verschillende mensen die dit doen, en je bent vrij om te kiezen bij wie je aanklopt. Dat kunnen er bijvoorbeeld ook meerdere zijn, zoals ik gedaan heb....

Ondertussen heb ik voor diverse paarden (en katten en honden) gesprekken aangevraagd, en het is nog niet 1 keer misgegaan. Ik vind het echt heel bijzonder! Zelf ben ik me er ook in aan het verdiepen, ik vind het ontzettend moeilijk, maar iedereen kan het!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:48

quint schreef:
Met name hoe paarden met medische problemen dit kenbaar hebben gemaakt aan hun eigenaar. Was de aanwijzing dan juist of niet ?

Paarden (dieren) laten voelen waar hun pijn zit of wat niet goed functioneert in hun lichaam.
Het is wel zo dat dieren pijn heel anders beleven dan wij, ze kunnen pijn ook uitschakelen tot een bepaalde hoogte en hun pijngrens ligt ook veel hoger.
Zo heb ik laatst een paardje gehad met pijn aan de maag maar het voelde niet ernstig. Toch is er een dierenarts bij gehaald en bleek ze een maagzweer te hebben. Het paard had de pijn dus onderdrukt en gaf wel aan dat er wat was maar ervoer het zelf niet als ernstig.
Dat is soms wel moelijk dus maar over het algemeen kun je het aardig inschatten.

Zo hebben dieren ook minder moeite met sterven, de overstap naar de andere kant voelen ze vaak als een bevrijding en een stap naar een volgend level. Het is de liefde voor ons die het afscheid soms moeilijk voor ze maakt (zoals je hierboven kunt lezen over de hond), ze vinden het vaak zielig voor ons.
Het moment van sterven is vaak wel belangrijk voor ze omdat ik bij dieren die niet meer leven bijna altijd te zien of voelen krijg hoe ze zijn overleden. Soms heel emotioneel.....

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:27

ik krijg elke dag weer aanvragen of ik met mensen hun paard wil communiceren ..
ik zou het graag doen maar wil mezelf nu verder gaan ontwikkelen en dus wil ik paarden gaan magnetiseren en als ik beelden er bij krijg die uitleggen ... hiervoor moet het paard wel naar zeeland (kloetinge) komen ... dit omdat ik magnetiseren niet per foto kan ...
dus sorry mensen .. degene die mij hebben ge pbt zal ik terug pben ... maar voor de rest liever geen vragen meer naar het communiceren ..
bedankt

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:53

oja .. diegene die een consult hebben aangevraagt en mijn rekening nummer etc al hebben gehad krijgen nog wel dat consult .... anders zou het natuurlijk erg banketstaaf wezen

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:53

Ik het nog niet helemaal wat bedoel je met paarden praten. Ik doe dat ook wel eens maar dat kan iedereen toch dan zeg ik bijvoorbeel na het poetsen tegen ze: wat zien jullie er mooi uit en nu niet meer gaan rollen he . bedoel je dat of :S:S:S:S............

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:58

waar gaat het nou het hele topic over ...
ik denk dat je eerst eens het hele topic moet lezen voordat je een reactie zet