Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Ik heb het juist altijd meer verantwoording gevonden dan mijn eigen paard
Veel banger dat er wat gebeurt met het paard en de spullen van een ander, dan mijn eigen zooi
Tessebes schreef:Hoe kom je nou aan die 30.000 euro?
Volgens mij kost een paard ongeveer 100 euro per maand (aan stalling) als je hem thuis stalt, mits je geen rare dingen doet. Jij hebt hem zelfs op de wei staan ipv in een stal, dus echt veel meer zal het niet zijn. Dan vind ik het een beetje raar dat je op deze manier nog extra aan je pony wilt verdienen. Kostendekkend kan ik inkomen, maar winst maken kun je niet maken imo.

runningkawa schreef:Wij hebben een huis met ruim 3 ha
maar zoals gezegt, de hyptheek tel ik niet voor de paarden, want daar woon je ook lekker landelijk voor
Telde de hyptheek erst ook niet bij de stalling van mijn paard
maar zoals gezegt, de hyptheek tel ik niet voor de paarden, want daar woon je ook lekker landelijk voor
runningkawa schreef:Wij hebben erook voor moeten verhuizen uit de regio omdat het in mijn oude regio ook onbetaalbaar was.
daar kies je dus zelf voor, niet je bijrijder
Dus ik tel dat niet bij de paarden kosten
je bijrijder had een manege vast ook wel goed gevonden

Exeption schreef:Waarom zoek je een bijrijder? Of zoekt de bijrijder jou?
1. Als jij een bijrijder zoekt omdat A jij tijd te kort hebt of B financieel krap zit = Geen geld vragen. Jij wordt geholpen.
2. Als jij een bijrijder zoekt omdat je pony gereden moet worden en je dat zelf niet wilt kunt dan mag je afhankelijk van het niveau van de bijrijder geen geld vragen.
3. Zoekt de bijrijder een leuke pony omdat hij/zij geen manegelessen wil volgen maar op die manier meer wil leren. Dan mag je geld vragen. Hoeveel vind ik afhankelijk van je eigen kosten en de hoeveelheid tijd die je vraagt van iemand.
Tegenwoordig merk ik vaak dat mensen een bijrijder zoeken omdat ze geen tijd/geld hebben. Ze vragen vervolgens de helft van de kosten per maand. Ik vind dat werkelijk niet kunnen!
runningkawa schreef:aandacht geven is ook een vorm van betalen
Dat jezelf lekker een dagje vrij hebt is imo zelf onbetaalbaar
en geen tijd voor school, vraag me af hoe ik dat toen deed (en al die andere met me)