Grote maten ruiterkleding

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

menske

Re: Grote maten ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:58

Mooi laarzen vera

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:28

Ja he? heeft me heel wat tijd gekost om die te vinden.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:34

Vera, misschien is het handig om bij sommige artikelen de lengte erbij te zetten... bijvoorbeeld bij de jassen. Ik vind het namelijk moeilijk te zien of je jas wel lang genoeg is en niet zo kort als een 'navel truitje' Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:16

Ik heb de laarzen al voor mijn verjaardag gevraagd Bloos
Dat duurt nog wel 6 maanden maar dan kunnen ze alvast gaan sparen Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:25

Op www.ooteman.nl hebben ze van comfort line ook broeken in maat 48, fijn spul en in de aanbieding! ook met hoge band en leren kont

Afbeelding

Comfort Line Nature
Comfortabele rijbroek gemaakt van 96 % katoen en 4% elasthan. Voorzien van steekzakken welke door de luxe beigekleurige bies extra accent krijgt.

Van: € 67,50
Voor: € 40,00

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:07

Die laarzen weet je daar de hoogte van de schacht ook van? Toevallig heb ik net voor morgen een afspraak staan om laarzen aan te laten meten voor een redelijke prijs.
Ik moet kortere brede laarzen zijn, dus in het maten schema staan voor mij de maten altijd verkeerd om.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:45

Samsam schreef:
Op www.ooteman.nl hebben ze van comfort line ook broeken in maat 48, fijn spul en in de aanbieding! ook met hoge band en leren kont

Ik heb ze zien hangen bij ooteman, mooie broeken hoor, maar weer het bekende probleem. Ze gaan tot en met maat 48 en niet groter. Daar zijn de dames met een grotere maat niet mee geholpen.

Marsu schreef:
Die laarzen weet je daar de hoogte van de schacht ook van? Toevallig heb ik net voor morgen een afspraak staan om laarzen aan te laten meten voor een redelijke prijs.
Ik moet kortere brede laarzen zijn, dus in het maten schema staan voor mij de maten altijd verkeerd om.

Er staat op de site meet info. In het maattabel kan je de voetmaat, de lengete van de laars en de wijdte van de schacht vinden. Je komt bij die info door op de link te klikken die bij de laarzen staat of door links onderaan de pagina op info over Equitector te klikken.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:06

Ik heb de tabel gevonden, deze laarzen zou ik moeten passen. Ik vind de prijs wel nogal hoog, maar het zijn mooie laarzen.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 21:42

Marsu schreef:
Ik heb de tabel gevonden, deze laarzen zou ik moeten passen. Ik vind de prijs wel nogal hoog, maar het zijn mooie laarzen.

Het zijn inderdaad geen goedkope laarzen. Goedkoper kan ik ze tot nu toe ook gewoonweg niet vinden (de brede schacht maten bedoel ik dan). De kwaliteit is wel erg goed en dat elastiek is superhandig voor de mensen onder ons die nogal eens met hun gewicht jojo-en. Dan pas je de laars tenminste ook als je weer eens wat zwaarder of lichter bent.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 06:01

TheSam schreef:
Vera, misschien is het handig om bij sommige artikelen de lengte erbij te zetten... bijvoorbeeld bij de jassen. Ik vind het namelijk moeilijk te zien of je jas wel lang genoeg is en niet zo kort als een 'navel truitje' Haha! Haha!

.....

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 10:26

TheSam schreef:
TheSam schreef:

.....

Als ik ze binnen heb, zal ik ze opmeten. Maar ze zijn zeker niet te kort

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:31

Dank je! Knipoog

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:00

Jongens ik zit met een heel ander probleem op hetzelfde vlak.

Ik ben dus wel zo'n maatje 36 model, maar dan helaas eentje die een cm of 15 te lang is en heel weinig kuit heeft. Een maatje 36 rijbroek past perfect, maar hoe irritant is het als je rijbroek maar ergens tot halverwege je kuit komt.
Mijn hele leven rij ik dus al met na het rijden een diepe rode rand in mijn kuit. Niet echt fijn dus. Ik heb wel eens een rijbroek die extra lang was aangehad, maar ook die was nog te kort.

Ik ben dus op zoek naar de allerlangste maat 36 rijboek is er iemand die hetzelfde probleem heeft en weet welk merk rijbroeken met extra lengte nou daadwerkelijk het langst is? (mijn beenlengte van heup tot enkel is ruim 1m10.)
Verder heb ik nu eindelijk korte chaps gevonden die passen, maar zoek ook al jaren naar lange chaps die me zouden passen. Kennen jullie bedrijven die die op maat maken tegen een beetje redelijke prijs?

Misschien is het een idee om in de shop ook deze markt aan te pakken dan heb je toch al weer aardig wat meer mensen. Volgens mij heb je als je alle afwijkende maten aanpakt toch een redelijke markt in handen.

Groetjes
Nienke

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 20:10

CrazyCat schreef:

Ik ben dus wel zo'n maatje 36 model, maar dan helaas eentje die een cm of 15 te lang is en heel weinig kuit heeft. Een maatje 36 rijbroek past perfect, maar hoe irritant is het als je rijbroek maar ergens tot halverwege je kuit komt.
Mijn hele leven rij ik dus al met na het rijden een diepe rode rand in mijn kuit. Niet echt fijn dus. Ik heb wel eens een rijbroek die extra lang was aangehad, maar ook die was nog te kort.

Ik ben dus op zoek naar de allerlangste maat 36 rijboek is er iemand die hetzelfde probleem heeft en weet welk merk rijbroeken met extra lengte nou daadwerkelijk het langst is? (mijn beenlengte van heup tot enkel is ruim 1m10.)
Verder heb ik nu eindelijk korte chaps gevonden die passen, maar zoek ook al jaren naar lange chaps die me zouden passen. Kennen jullie bedrijven die die op maat maken tegen een beetje redelijke prijs?

Misschien is het een idee om in de shop ook deze markt aan te pakken dan heb je toch al weer aardig wat meer mensen. Volgens mij heb je als je alle afwijkende maten aanpakt toch een redelijke markt in handen.

Groetjes
Nienke

In de standaard rijbroek maten kan ik geen rijbroeken vinden voor jouw beenlengte. Misschien dat ik nog een merk mis, maar ik zou geen merk weten die die lengte kan leveren. Het enige wat ik kan aanbieden is dat ik een rijbroek voor je laat maken. Hetzelfde geld voor chaps.
Als je meer wil weten, kan je altijd even een mailtje sturen.
info@xlequestrian.nl

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:33

Merens schreef:
Heb je ook goedkopere zwarte dames rijjasjes? prijs rond 50 euro? maat 46?

Ik heb nu wel een jas van 79,95 op de site staan. Goedkoper lukt nog niet.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:29

Vera26 schreef:
CrazyCat schreef:

Groetjes
Nienke

In de standaard rijbroek maten kan ik geen rijbroeken vinden voor jouw beenlengte. Misschien dat ik nog een merk mis, maar ik zou geen merk weten die die lengte kan leveren. Het enige wat ik kan aanbieden is dat ik een rijbroek voor je laat maken. Hetzelfde geld voor chaps.
Als je meer wil weten, kan je altijd even een mailtje sturen.
info@xlequestrian.nl

Nee die vrees had ik al. En aangezien ik inmiddels bijna 30 ben is de hoop een stuk dikker te worden inmiddels ook wel vervlogen.
Op dit moment rij ik in een goedkope broek van 15 euro van de decathlon en dat is qua lengte nog wel de beste broek die ik ook gehad heb. Hij is ook lekker dun dus voor de zomer (rij niet zo heel vaak) zal ie wel volstaan. Eigen paard zit wel in de planning dus denk dat ik voor die tijd inderdaad maar eens het een en ander op maat laat maken. Bedankt voor de moeite van het uitzoeken en ik zal tegen die tijd wel even mailen voor een afspraak.

Tnx

Groetjes
Nienke

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 22:33

Geen nood, ik kom ook met hele kleine maar lange maten.. Op dit moment ligt mijn preoriteit op de grotere maten.

lady54

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:56

goeie site.
als ik weer geld heb zal ik zeker wat bestellen heb namelijk nog een body warmer nodig ...

alleen broeken vind ik moeilijk want elk merk is toch weer net iets anders.
heb nu maat 46!!!
en ik zit vooral met mijn brede heupen!

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 08:55

Je kan ook in ons winkeltje langs komen om te passen. En als je besteld, past het niet, dan ruil je hem in voor een andere.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 16:46

Goed nieuws.
Ik heb nu ook een heerlijk zittende rijbroek in maat 56. Hij kost 39,95. Helaas voorlopig alleen nog even in zwart te krijgen, maar dat gaat nog wel veranderen. Pling

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:09

Idd goed nieuws Vera (alleen lijkt die me erg groot) Bloos

Staat ie al op je site?

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 20:20

Hij staat op de site. Het is de Sigma pull on. Hij is inderdaad wel groot, maar daar is vraag naar, dus regel ik het.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:34

Ik lees net dit topic en wat een leuk initiatief Lachen
Ik rijd al een paar jaar niet meer en dat heeft met angst te maken. Toch wil ik wel ooit weer een keer gaan rijden .. maar ik ben dik .. en vroeger heb ik nog wel eens een rijbroek op maat laten maken bij Boss uit scherpenzeel maar daar woon ik ook niet meer in de buurt. Dat er blijkbaar ook kant en klare broeken in zeer grote maten te vinden zijn is weer een mooi duwtje in de rug om toch maar weer eens voorzichtig op een manege te gaan kijken.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 00:06

Ik heb de paginas niet doorgeworsteld. maar ben geinteresseerd in leuke kleding in maat 50!

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 10:55

Natasha schreef:
Ik heb de paginas niet doorgeworsteld. maar ben geinteresseerd in leuke kleding in maat 50!

Dan zou ik toch eens gaan kijken. Zo goed als alle kleding gaat tot maat 50 en groter. Knipoog