Vriend (partner) mee naar je paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Re: Vriend (partner) mee naar je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:00

That's the spirit Kitty1 Haha!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:29

Mijn vriend gaat regelmatig mee, kan ook niet anders bij mij he Haha! Soms helpt ie wel eens mee binnen halen of voeren. Denk dat het ook wel scheelt dat ze thuis koeien hebben, dus hij weet wel een beetje wat het allemaal in houd.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:16

Cute schreef:
Over een paar jaartjes kunnen we dan samen bosritten maken, geweldig lijkt me dat!

DAT lijkt mij nou ook helemaal
geweldig!!

Mijn man-verhaal staat op de 2e pagina, dus ga k niet helemaal herhalen, maar samen rijden.. dat is denk ik (voorlopig toch) teveel gevraagd Haha!
Kitty1 schreef:
Dumpen die ongeinteresseerde mannen!

Hahahaha vind ik ook!!! Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 09:23

Kitty1 schreef:
Dumpen die ongeinteresseerde mannen!

Ach.... Ach gut Dat is toch wel erg zielig. Hi hi...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:47

Tsja, wat moet ik nou?
Hij is verder wel lief, maarja deelt alleen mijn hobby niet...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:56

IngLio schreef:
Tsja, wat moet ik nou?

ehm... dumpen??
nee hoor, dat is maar een grapje... Cool

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:22

IngLio schreef:
Tsja, wat moet ik nou?

zelf bepalen hoe belangrijk je dit vind.... heb je hele verhaal niet echt gelezen dus wie weet ga ik iets stoms zeggen (dan ben je vast gewaarschuwd! Haha! ) maar deel jij ook al zijn hobby's?

ik zeg maar wat, hij voetbalt ofzo en jij gaat braaf iedere keer mee maar je vind er nix aan... zou je dan ook liever niet iets gaan doen wat je wel leuk vind?
ik zou mijn vriend zeker niet gaan dwingen om mee te gaan als ie het echt niet leuk vind. gelukkig vraagt ie er wel uit zichzelf naar en wil ie best wel eens mee, maar was dat niet zo zou ik hem zeker niet laten schieten

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:30

hmmmm, heb net dus wel je verhaal gelezen en zo iemand zou mijn vriend dus al niet zijn... Ik hoop dat je vriend ook wat voordelen heeft? Knipoog
dit is namelijk alleen de negatieve kant die je beschrijft, neem aan dat er wel iets in hem is dat je leuk vind? Tong uitsteken

tja, in jou geval vind ik het ook wel iets ver gaan.... ik weet niet wat ik zou doen, maar zou er hard over na gaan denken hem in te ruilen denk ik! Bloos

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:51

sinds mijn verjaardagskadootje van vorig jaar (van hem gekregen) een veulen heeft betrap ik mijn vriend regelmatig in de box in plaats van ervoor, zou hij dan toch?????laten we het hopen....

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:14

Ididit schreef:
hmmmm, heb net dus wel je verhaal gelezen en zo iemand zou mijn vriend dus al niet zijn... Ik hoop dat je vriend ook wat voordelen heeft? Knipoog
dit is namelijk alleen de negatieve kant die je beschrijft, neem aan dat er wel iets in hem is dat je leuk vind? Tong uitsteken

tja, in jou geval vind ik het ook wel iets ver gaan.... ik weet niet wat ik zou doen, maar zou er hard over na gaan denken hem in te ruilen denk ik! Bloos

Hij denkt eigenlijk een heel simpel na. Misschienligt dat aan zijn opvoeding op scholingsniveau, maar hij is zo van: "je hoort me toch niet klagen over onze relatie, dus dan gaat het toch goed".

Hij is formule 1 fan, dus in onze eerste 2 jaar heb ik vaak met hem samen een race gekeken, heb me wat verdiept in de coureurs en teams, zodat ik dat iig uit elkaar kon houden. Heb hem veel plezier gewenst toen hij met een vriendin naar monaco ging in 2004, heb ik niet over gemoppert en me zeker niet jaloers opgesteld, maar vetrouwen in hem getoond.

Hij is zelf automonteur bij Renault. Hij is een van de besten daar en doet ook veel cursussen, want hij wil alles tot in de puntjes weten en kunnen. Dus telkens vraag ik hem hoe het was/ging en hij komt terug met de beste cijfers (8, 9, en 10-en) dus ik feliciteer hem daar ook mee.

Hij is gek van Toyota en heeft zelf een uitgebouwde Corolla uit '93 en in 2002/2003 gingen we vaak samen + nog een vriend naar meetings van de club. Ik vind zulk getunede auto's ook mooi, maar die meetings waren eigenlijk weinig bijzonder... sommige shows waren wel gaaf, maar eigenlijk loopt hij dan veel met een vriend en loop ik met een andere vriend van ons...

Maar als ik me dan zo interesseer voor hem en in zijn hobby's verdiep *hij moet me altijd alles uitleggen, want ik wil begrijpen waar hij het over heeft* en ik krijg zo weinig interesse terug....
Hij zal echt niet vragen hoe een dressuurproefje werkt, of hoe een wedstrijddag gaat, of waarom ik Lio speciale merriemuesli voer, uberhaupt een vraag over het paard komt er gewoon echt niet uit...

Zit af en toe al ernstig te twijfelen, want ik zoveel jongens (en lees het hier ook) die wel leuk mee doen met hun vriend/vriendin en nee hij hoeft echt niet continu mee, maar een beetje interesse en 1x in de 2 maanden eens een keer mee ofzo...zou toch leuk zijn.

Maar als ie dan een keer meegaat, is het van: ik heb echt geen zin om hier 3 uur te staan hoor *zucht*

Uh ik wilde nog wat zeggen over zijn positieve kant:
hij is in principe wel zorgzaam, maar belt niet als ik ziek ben (hmmmz)
knuffelt me veel
krijg veel kusjes en lieve blikken
ik weet dat ie van me houdt
hij zal absoluut nooit vreemdgaan
doet dingen voor me, zoals me ophalen (wonen 5 min bij elkaar vandaan, dus lopen kan ook), helpen met me moeders auto, gaatjes in de muur boren voor fotolijstjes, sjouwen van zware dingen enzo, troost me als ik huil (is ie heel geduldig in)....

ehrm is dit positief genoeg?
(wat een lange lap tekst, zit me iets dwars ofzo????)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:21

Mijn vriend vindt het leuk om mij te zien rijden, en om mee te gaan. Hij vindt het ook leuk om te stal uit te mesten, dus wat mij betreft gaat ie elke keer mee Haha!
Maar zo leuk vind ie het dan net weer niet. Ik vind het altijd wel gezellig als hij meegaat.. Ik vind het leuk dat hij interesse toont in wat ik leuk vind Lachen

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:26

Mijn vriend gaat zelden mee naar mn paard, maar ik vind dat dus echt niet erg, hij loopt me alleen maar in de weg en vind er eigenlijk geen bal aan.
Bovendien zijn de paarden echt iets van mij, we doen eigenlijk alles samen en hebben dezelfde vrienden groep, dus ik vindt het ook gewoon lekker om ff zonder hem bij mn paard te zijn Ja

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:32

Mijn vriend gaat af entoe mee maar hij heeft astma.
dus ik vindt het al super dat hij soms mee gaat hij hoeft het niet van me. want hij krijgt heel erg last van zijn ogen en neus.
maar hij wilt zelf sosm gaat hij er ook wel eens op. maar ik zorg wel altijd dat ik hem al heb geborstelt dat scheel voor hem al.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:28

Manlief is mijn Groom op wedstrijden. Hij chauffeurt en leest voor...Je zal hem nooit meer op de rug van een paard zien maar het ermee omgaan gaat steeds beter Haha!
Ik ben er iig erg blij mee.. Ik plan mijn wedstrijden 2 wekelijks zodat we ook nog wat tijd samen hebben zo nu en dan Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:32

Mijn vriend gaat maar heel zelden mee. Hij vind het nooit leuk. Hij maakt heel af en toe een keer foto's.

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:05

Mijn vorige paard en ik hebben mijn man bijna 6 jaar geleden leren kennen. In het begin ging hij bijna iedere dag mee, kwam kijken als ik ging rijden en zo. Hij houdt heel veel van dieren en vind paarden prachtig maar zijn Harley Davidson is toch net effe wat belangrijker!
Ik sta het liefst op stallen waar je in ieder geval iedere dag zelf moet uitmesten. Ik heb hier helemaal geen hekel aan, het hoort erbij, en het verplicht mij om iedere dag mijn paard zelf te verzorgen. Want ook ik heb er wel eens dagen bij dat ik echt geen zin heb.

Hij heeft al meer keren tegen mij gezegd: "Ik vind het zo knap dat jij iedere dag die dicipline (of hoe je dit ook schrijft) kunt opbrengen om die stal te doen en de rest.....!!!"

Haha....maar nou komt het....
Door een ongeval heb ik zo'n 14 maanden eruit gelegen( Verbrijzeld onderbeen). De eerste 3 maanden heeft een kennis de hele verzorging op zich genomen. Dus dat was geen probleem. Maar dit ging op een gegeven moment niet meer en toen heeft een ander nog zo'n kleine 4 maanden iedere dag de stal gedaan maar deze kon mijn paard niet uit de wei halen ( is een man van 73 jr!). Ik wilde niet dat Jan en Alleman maar met mijn paard ging sjouwen omdat het een hengst is met gebruiksaanwijzing en niet iedereen kan hiermee overweg. Nou is mijn wederhelft nergens bang van, dus ik zeg tegen hem: "Mooie tijd om echt met paarden om te leren gaan".
Dus hij heeft van het afgelopen jaar 10 maanden mijn paard uit de wei getrokken, 7 maanden iedere dag gemest en tussen mijn operaties aan mijn been het paard ook helemaal gepoetst en zelfs gelongeerd, hahaha.
En hij heeft zelden geklaagd. Het is zelfs zo dat nu ik sinds kort alles zelf weer kan doen hij nog iedere dag vraagt: "Lukt het? Moet ik meegaan? Of mag ik niet meer mee?"

Nu gaat hij nog regelmatig mee omdat hij inmiddels ook verliefd geworden is op ons paard met humor. Maar ik ga ook graag weer alleen omdat ik dan m'n eigen tijd kan bepalen.
Hij is hierdoor wel het hele paardenwereldtje beter gaan begrijpen en "zeurt" ook niet meer (deed ie voorheen wel) als ik weer eens een paar uur bij mijn paard gezeten heb.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:38

Mijn paarden staan bij ons thuis, het huis waarin ik met mijn vriend samenwoon.....we rijden ook allebei op de paarden, dus je kunt wel zeggen dat onze liefde voor paarden vanuit ons beiden komt!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:18

Ja hoor, als mijn vriend mee is neemt hij mijn paard mee voor een buitenrit Haha!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:28

Ik heb ook wel is eenvriend gehad die helemaal niks om paarden gaf.
Dat werkte dus ook absoluut niet, omdat ik aan het proberen ben m'n eigen bedrijfje op te starten.
Ik heb nu 15 maanden verkering met een schat van een jongen en in die tijd heeft ie denk ik maar 3 wedstrijden gemist, omdat ie echt niet kon.
En ik ga toch bijna iedere week op wedstrijd.
Zelf rijdt ie ook hobby matig en we gaan ook wel af entoe samen naar het bos.
Verder hebben we nog een hoop andere interesses die we samen delen zoals films kijken we gaan dan ook vaak naar de bios etc.

Ik denk wel dat je een beetje dezelfde interesses moet hebben wil je een relatie laten slagen.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:57

Bij ons is het juist omgekeerd, ik ga ongeveer twee keer in de week met hem mee merries insemineren.... Haha! Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:00

Ik heb een wispelturige en moeilijke man, en ik ben zelf ook niet de makkelijkste... Hij toont wel interesse, dat wel, maar uitgebreide verhalen zijn niet altijd even interessant. Verder wil hij op het moment wel mee naar de paarden, maar van mij hoeft het niet zo meer. Het is eigenlijk zo dat hij interesse heeft, de paarden leuk vind, alles met ze doet en kan (meer dan uitstappen niet trouwens, want rijden heeft hij nooit geleerd, maar longeren, poetsen, mesten e.d. vormen geen probleem) maar dit alles alleen als de financiele situatie dragelijk is... Is dat het niet, dan zijn de paarden (nou ja, nu nog maar 1 dan van mezelf) daar de schuld van, want die kost het meeste geld... Dan wil hij er niets over horen, vraagt wel hoe het is, maar wil het antwoord eigenlijk niet horen, hij wil niet meer mee, hij wil ze verkopen... En dan gaat het financieel weer beter, en dan is alles weer goed, dan gaat ie weer mee.... Inmiddels ben ik gebonden, ik heb een vast bedrag per maand, hoge DA rek. of iets wat ik er niet van kan betalen moet ik zelf maar op zien te lossen. Ik mag haar dit jaar niet laten dekken, zelfs niet voor die 250 euro ipv de normale 750 - 1000 die we voor een dekking uitgaven. Ipdv wilde ik dan graag met haar naar de merriekeuring, ook dat kan niet, ik heb een nieuw zadel nodig, ik moet het maar doen met wandelen, knuffelen, rijden zonder zadel... Ik ben eveneens gebonden aan de tijd die ik doorbreng, als ik ga, dan kan ik de hele dag wel wegblijven, dat is geen probleem, maar is hij thuis, dan kan ik niet elke dag gaan, dan kan ik om de dag... Als hij thuis is wil hij wel graag dat ik tijd thuis doorbreng, maar is dat een dag dat ik dus naar de paarden ga, dan zeurt hij er niet meer over, maar dan voel ik me dus al rot alleen doordat er altijd zo over gezeurd is... Ik word regelmatig er aan herrinnerd dat hij geen hobby heeft, dat daar geen geld voor is e.d., maar ik vind dat dat niet reëel is. Owja, als hij mee gaat, dan is het ook zo dat hij na een poosje al zowat in de auto zit en al bijna op weg is naar huis... Grrr....

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:12

Mijn mannetje was gister zo lief om alleen naar mijn paard te gaan omdat de hoefsmid kwam Ach gut Mijn paard was van de week een ijzer verloren en de hoefsmid kon helaas niet direct. Gisteravond belde hij dus plotseling, helaas kon ik zelf niet aangezien ik een afspraak had. Mijn vriend is dus naar mijn paard gegaan om haar vast te houden bij de smid, lief he Ach gut

mina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:17

Mijn vriend is zo'n 1/2 keer meegeweest.
Hij vind d'r helemaal niets aan, staat op ruime afstand van het paard (dat geen vlieg kwaad doet) en wil zo snel mogelijk weer weg.

Nee, hij vind d'r niets aan