Is jou paard te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is jou paard te koop?

Ja
33 (9%)
Nee, die gaat nooit weg
93 (27%)
Nee, tenzij ik hem/haar financieel niet meer kan onderhouden
81 (23%)
Nee, tenzij het voor hem/haar beter is (denk aan bijv tijdgebrek)
66 (19%)
Nee, tenzij ze een heel goed bod doen
50 (14%)
Nee, tenzij paard afgekeurd wordt
1 (0%)
Anders
16 (4%)

Totaal aantal stemmen: 340

WinBinChes

Re: Is jou paard te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:51

Ik zei ook altijd dat mijn paard NOOIT meer weg gaat. Nou inmiddels is dat paard verkocht. Dus ja ik weet wel wat Naief betekend.
Natuurlijk geef ik veel om mijn paarden maar zoals jij het zegt zou jij geen keus kunnen maken tussen je moeder en je paard. Nou het spijt me wel, maar ik kies mijn moeder. Ik heb maar 1 moeder en sommige mensen hebben geen moeder en zouden voor alle geld in de wereld willen dat hun moeder nog hun was.
en als jij dan zegt dat je niet kan kiezen...Ben je of naief of je geeft een heel slecht voorbeeld.

Stel je paard wordt ouder en je koopt een nieuw paard erbij. Ergens zoekt iemand een leuk gezelschaps paard voor zijn paard en zijn of haar dochtertje is helemaal gek van paardenen krijgt daar alle aandacht van de wereld van dat meisje. Dan doe je paard een groot plezier om hem daar heen te doen en te verkopen.
Ik heb mijn paard ook een groot plezier gedaan door hem te verkopen. Hij was mijn eerste eigen paard en een echte recreatiepaard. Hij genoot van buitenritten. Ik ben een wedstrijd ruiter. Ik heb hem verkocht naar het beste plekje op deze wereld. Waar hij een heerlijk grote stal heeft en lekker recreatief gereden wordt en vaak buitenritjes maakt.

Ik ben blij dat ik toen niet egoistisch ben geweest omdat ik hem zondig moest houden omdat ik veel om hem gaf en geef. Ik ga er altijd nog heen om hem op te zoeken. en elke keer als ik hem zie weet ik dat ik er goed aan heb gedaan. Captain is Captain weer geworden. en dat betekent niet dat hij het slecht bij mij had. maar dat betekent dat hij nu een huis heeft waar hij hoort.

Bekijk ook deze kant van het verkopen van een paard eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:57

Dat is idd een mooie kant van verkopen

maar als een ander zegt, hij gaat bij mij niet weg (of er moeten gekke dingen gebeuren) kan dat toch ook waar zijn en hoeft het toch ook niet egoistisch te zijn?
Kawa gaat bij mij niet weg voor een smak geld, waarom wel?
Hij komt niks tekort, ik geniet alleen al als ik hem in de wei zie staan, laat staan als ik hem knuffel of rij.
Hij is meer dan alleen een paard voor mij.

De vorige eigenaar, vind het maar wat mooi dat ik hem toen gekocht heb, omdat hij het toen een waardeloze knol vond en niet kon waarmaken wat hij dacht.
Alleen dacht ik dat hij het verkeerd had en dat heb ik ook bewezen.
Niet voor mezelf, maar voor mijn paard.
En toen er dan daadwerkelijk flink geboden werd, kon ik dat paard niet meer verkopen.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:58

Als iemand mij nu een HEEL goed bod zou doen, dan reed ik nu nog naar stal, doe een strikkie om zijn staart en kunnen ze hem nu nog komen halen Knipoog
Dus hij is zeker te koop. Heb echt een super pony, maar voor een heel goed bod gaat hij zeker weg. Er zijn meer leuke paarden....

XoNo schreef:
Het banketstaaf is...IK heb een goede band met mijn paard. HIJ niet met mij. Hij is gelukkig als hij maar goede verzorging en te eten krijgt. Of hij dat nu van Jantje, Pietje of Klaasje krijgt, dat interesseert hem niet.

Hier ben ik het zeker mee eens. Voor een paard maakt het niet uit wie hem aandacht en eten geeft. Als hij het maar krijgt

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:03

Als ik het financieel echt niet meer op zou kunnen brengen, dan zou ik wel moeten. Ik zou wel eerst proberen om een betalende bijrijder ofzo te vinden, maar als dat niet lukt dan houdt het op. Verder zou ik hem niet verkopen als iemand een goed bod doet, ben veel te gek op hem!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:06

Ik vind het knap van je dat je er mee kan leven dat je paard het bij een ander ook goed heeft.
Ik zou dat niet kunnen, dat durf ik best toe te geven.

Als ik een paard koop en er een band mee op bouw en hij is gelukkig bij mij mag hij zijn hele leven bij mij slijten. Ongeacht wat anderen daar van vinden. Ik geloof heus wel dat hij bij een ander ook een fijn leven zou kunnen hebben, maar zolang hij het bij mij goed heeft blijft hij gewoon hier. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:09

Ik denk wel dat mijn paard het bij een ander ook goed heeft, maar bij mij ook.
En ik ben nog elke dag blij met hem, dus zie niet waarom hij weg zou moeten?
Omdat ik bijv klaar ben met de sport met hem?
Voor mij geen rede Lachen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:08

als ik een héél goed bod zou krijgen en dan echt een héél goed bod dan gaat hij weg.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:21

Annebel gaat ook niet meer weg, tenzij ik haar om wat voor reden ook niet meer zou kunnen onderhouden. (maar dan denk ik ook wel dat mijn ouders me nog zullen helpen, die zijn ook weg van haar).
En met tijdgebrek is er ook wel een andere oplossing te vinden.
Ook vraag ik me dan wel eens af, of iemand anders ook zoveel geduld met haar zou hebben, want ze kon eerder echt zich verschrikkelijk gedragen, zo erg dat ik erover heb gedacht om haar toen wel te verkopen).

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:45

sophie_kurk schreef:
Mijne is nu nog niet te koop, maar op een gegeven moment word ik 18, ga ik studeren.. en dan? Het ligt er echt aan, ik wil wel proberen zoveel mogelijk tijd voor hem te maken, maar op een gegeven moment gaat het vast niet meer. En eigenlijk heb ik hem ook met dat idee gekocht, om er 4 jaar lang veel plezier mee te hebben, en dan tsja moet ik een goed baasje gaan zoeken Huilen en ik zie echt zo op tegen dat moment.. ik kan me mn leven niet goed voorstellen zonder paard (zonder rikky)

Is een bijrijder geen oplossing?