problemen met mijn veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cinny1

Re: problemen met mijn veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:46

Het gaat er denk ik niet om of wij hoogmoedig zijn. Als je goed gelezen hebt had je kunnen zien dat degene die de juiste adviezen aan xsuusx hebben gegeven, gemiddeld al rond de 30 jaar in de paarden zitten, mijzelf incluis.
Dat het paardje niet lief is, is aan xsuusx zelf te danken.
En als je vindt dat wij haar niet meer serieus nemen dan heb je daar gelijk in, ze spreekt zichzelf voortdurend tegen.

Misschien reageert ze wel heeeel goed op de staafmixer Clown

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:47

Hermesdeux schreef:
Citaat:
Als je hem op verkeerde plekken gebruikt wel ja... . Nee ik raad voor dit soort gebruiksvoorwerken toch van die stress-balletjes aan...

Ja, dat lijkt mij bij nader inzien toch ook veiliger.
Wel grappig dat ik door jullie ineens anders ben gaan nadenken over het gebruik van staafmixers!
Voor de TS lijkt het me een goed idee dat als ze wel aan de staafmixer begint, ze een cap op doet!
Voor het geval hij een eigen wil krijgt! Tong uitsteken Haha!

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:49

Maar dan moet ze dook een cap op met de stress balletjes, die kunnen ook ineens hele gekke dingen doen......

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:51

cinny1 schreef:
Citaat:
Maar dan moet ze dook een cap op met de stress balletjes, die kunnen ook ineens hele gekke dingen doen......

Zie het topic al verschijnen!
Help! problemen met mijn stressbal!
Zweep en sporen werken niet!

Hahaha!

Oh, dit is wel heel erg zeg!
(offtopic ook nog)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:52

moyra schreef:
gijsenkim

ik ken de pony van suus ook en ze niet zo lief als jullie denken dat ze is !
je kan wel merken dat jullie hoogmoedig zijn Boos!

maarja ik laat dit verder allmaal aan xsuusx over

Ja en jij hebt de kennis van een stressbal, dat weten we nu wel. Dan moet ze maar even eerlijk zijn hoor! De ene keer doet die het wel, andere keer niet, dan is die elke dag wild, dan braaf... ja DAAAAg... dan maar hoogmoedig met verstand, dan een stressbal zonder Haha!

Over stressballen gesproken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:57

Ok, het ging over een haf naarling, krijgen we daar nog bericht over?
Zal wel niet gezien het beest verkocht is Schijnheilig

En dan over die Selina.... Owhjee... Zo'n ontzettend gevaarlijk paard! Ik zie 1 foto waar ze "niet braaf" is, en daar heeft die van mij ook weleens last van. Welk paard niet?

Maar je zit hier te verkondigen dat je paard levensgevaarlijk is, dat er niks mee te beginnen is, en dan ga je er zonder cap opzitten, en dan nóg verwachten dat een ieder je serieus neemt......

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:58

xsuusx schreef:
Citaat:
nee hoor je heb me niet op
me snaar
geraakt.
ik ben de enige en de enige die o haar durft te rijden en die ze nog vatsoendelijk toelaat.
en ja ze doet het regelmatig.bijna elke dag.gister dan niet.maar het is dan wel heel wat.
ik zal je onthouden.voorlopig les ik nog en gaat het aardig de goede kant op als ze der dagen heb.

Waar zit in hemelsnaam je snaar? of ontdek je die alleen met behulp van een staafmixer? Clown

en suusie stressbal......mag op taalcursus!....met CAP!
(tegen pennen met een eigen wil!)

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:00

HAhahahaha Ik wacht met spanning op die topic.
Maar goed, wij zijn hoogmoedig. Prima, best, maar vraag dan ook niet meer om adviezen. En hou je bij 1 verhaal en verander dus niet om 't bericht. Misschien is je paard wel schizofreen. De ene dag lief, de volgende dag een monster.

Misschien dat je snaar vlak bij haar cap zit want die kan ze ook niet vinden.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:05

cinny1 schreef:
Citaat:
HAhahahaha Ik wacht met spanning op die topic.
Maar goed, wij zijn hoogmoedig. Prima, best, maar vraag dan ook niet meer om adviezen. En hou je bij 1 verhaal en verander dus niet om 't bericht. Misschien is je paard wel schizofreen. De ene dag lief, de volgende dag een monster.

Misschien dat je snaar vlak bij haar cap zit want die kan ze ook niet vinden.

Wij zijn niet HOOGmoedig, maar GOEDmoedig en vooral moedig dat we dr nog steeds adviezen geven terwijl ze er toch niks mee doet!

Dood en dood zonde, dat dit soort mensen een paardje hebben!

Straks is het paardje een kruising tussen stressbal en staafmixer, levensgevaarlijk dus!
Vooral voor je snaar, als je geen cap op zet! Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:25

een cap op je gevoelige snaar....
Daar krijg ik toch hele andere ideeen bij Haha!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:27

stef schreef:
Citaat:
een cap op je gevoelige snaar....
Daar krijg ik toch hele andere ideeen bij

Hahahaah!

Ja, zo had ik hem nog niet bekeken!
Maar je gevoelige snaar zit misschien wel elke keer ergens anders? Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:17

Weer een nieuwe bokt uitdrukking. We hebben al penny's maar nu ook stressende staafmix snaren... whooah...

Maar xsuusx, je bent nu toch wel met me eens dat er meer mensen zijn die je niet geloven, dan kun je wel tegen mijn reacties in blijven gaan, maar je ziet toch niet in dat je fout bent, zelfs niet na al deze reacties...

Mensen mijn motto is hierop van toepassing:

ZE Zein NIE fris In de PaasEi... (en dan moet je je een beetje inleven achter je computer en het beetje plat uitspreken...probeer het maar eens...wedden dat je lacht Haha! )

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:20

Dames, blijven we even off-topic >;) !!

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:12

Sterre schreef:
Dames, blijven we even off-topic >;) !!

No problemo tot nu toe Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:31

Ik heb niet alles gelezen, maar de eerste 2 pagina's.

Over de opfok ben ik het nog steeds niet helemaal eens, maar daar kun je uren over door praten.

Wat ik denk is dat de TS gewoon niet de ervaring heeft om een jong paardje op te voeden.

Ik zeg niet dat het iets met leeftijd te maken heeft. Ik ben zelf 17 en heb ook een 2 veulen t/m nu 2 jaar opgevoed en mensen verbazen zich erover hoe braaf ze is. Ook een hengstje hebik wel eens opgevoed, maar jongen paarden opvoeden is echt super moeilijk.

Je moet er erg consequent in zijn. De basisdingen moeten er erg goet in zitten. Daarna mag die op het land met andere paarden (leeftijd doet er niet toe) en af en toe die basisdingen natuurlijk herhalen, maar niet dagelijks van hem/haar vragen ze zijn nog jong ze willen spelen, maar spelen doen ze maar met hun soortgenoten.
Daarom zorg er voor dat er in ieder geval 1 paard bij is die intresse voor hem toont om te spelen. Ik heb een 9 jarige merrie die graag met de 2 jarige donder jaagt en dat gaat super. Haar moeder is erg rustig en niet speels o.d. en dit jaar word er weer een veulen geboren bij haar.

Kortom ik denk dat je niet genoeg ervaring hebt om een jong paardje op te voeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:12

Citaat:
Over de opfok ben ik het nog steeds niet helemaal eens, maar daar kun je uren over door praten

Voor mij ff wat ik opfok vind, denk dat sommige anderen dat ook zo wel bedoelen.

Voor mij is dat een plek, waar ze met leeftijdsgenoten kunnen ravotten, spelen, sprintjes trekken enz. En een (paar) oudere, die liefst dominanter zijn, zodat de daar wel ff duidelijke regels, maar vooral grenzen van geleerd krijgen.
En niet voor 1-2 uurtjes in de grote van een bak.

En niet continu bemoeienis van de mens.
Wat Stef zegt, ff bagger van de beentjes enzo oke, maar daar ben je geen uur mee bezig Lachen

Heeft toevallig je eigen stal die mogelijkheid, vind ik dat ook opfok.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:17

runningkawa schreef:
Citaat:
Over de opfok ben ik het nog steeds niet helemaal eens, maar daar kun je uren over door praten

Voor mij ff wat ik opfok vind, denk dat sommige anderen dat ook zo wel bedoelen.

Voor mij is dat een plek, waar ze met leeftijdsgenoten kunnen ravotten, spelen, sprintjes trekken enz. En een (paar) oudere, die liefst dominanter zijn, zodat de daar wel ff duidelijke regels, maar vooral grenzen van geleerd krijgen.
En niet voor 1-2 uurtjes in de grote van een bak.

En niet continu bemoeienis van de mens.
Wat Stef zegt, ff bagger van de beentjes enzo oke, maar daar ben je geen uur mee bezig Lachen

Heeft toevallig je eigen stal die mogelijkheid, vind ik dat ook opfok.

Alle meningen verschillen over opfok en wat opfok is Lachen

Mijn 2 jarige staat al vanaf geboorte af aan alleen bij oudere. Geen mogelijkheid bij jonge te staan, maar ze komt niet veel in mensen handen.
Ze staat verder dag en nacht buiten met goed weer en 's winters alleen 's nachts binnen en voor de rest weer hele dag buiten dus dat lijkt me voldoende voor een jong paard. Ze doet het hier goed onder en geef haar de ruimte Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:19

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:26

Precies opfok is imo niks anders dan een omgeving waar het jonge paard ruimte genoeg heeft om te leven, rennen en spelen met leeftijdsgenootjes en op een hengstenweide een of twee drachtige merries (leren ze die praatjes wel af Haha! Haha! Haha!) Maar inderdaad een of twee oudere paarden die ze sociale vaardigheden leren Haha! Haha! Haha!

En of dat nou in je eigen achtertuin of in Polen is maakt mij niks uit.

Inderdaad stukje meelopen, voetjes geven/afspuiten......... dat is ongeveer wel wat je met zo een dier wil doen Haha! Haha! Haha!

Dat zou overigens nog wel een ideetje zijn voor die haflinger hengst............ zet hem even op een weide met een drachtige merrie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:28

Citaat:
Dat zou overigens nog wel een ideetje zijn voor die haflinger hengst............ zet hem even op een weide met een drachtige merrie

dan is het ge-etter naar andere paarden zo afgelopen. Ja

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:55

Precies, mijn bijna jaarling staat ook zo in een kudde(tje)
Wij hebben geen láppen land maar genoeg ruimte rond het huis waar hij behoorlijke sprintjes kan trekken (wat hij ook vele malen per dag doet) en verschillende leeftijden in de kudde, afwisselend met zijn moeder en staat zij op stal dan staat zijn vader, een klein hengstje en nog 3 ruinen daarbij, reken maar dat hij behoorlijk hard op zijn plek gezet wordt als hij te ver gaat hoor. Hij loopt regelmatig wijdmonds te kauwen, weet ik dat hij weer iets uitgehaald heeft want dan heeft hij op zijn flikker gehad of hij weet dat hij het gaat krijgen van 1 van de paarden.
Absoluut geen enkel probleem met mijn bijna jaarling hoor, hij is nu bijna 11 maanden, is in zijn hele prille leven nog geen nachtje binnen geweest en wordt goed opgevoed door de andere paarden, daar bemoei ik mij niet al te veel mee.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:24

het is inderdaad fout dat ze niet met cap rijd! maar om haar dan zo te gaan afzeiken. Jullie zeuren ook tegen mij maarja die fotos die xsuusx had geplaast waren inderdaad te erg voor woorden. maar het gaat nu al een end beter tussen mij en me paardje Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:30

moyra schreef:
het is inderdaad fout dat ze niet met cap rijd! maar om haar dan zo te gaan afzeiken. Jullie zeuren ook tegen mij maarja die fotos die xsuusx had geplaast waren inderdaad te erg voor woorden. maar het gaat nu al een end beter tussen mij en me paardje Knipoog

Wat verwacht je dan?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:32

dit topic ging over romeo niet over suus

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:42

Het ging hier ook niet om het rijden zonder cap geloof ik?
(durf het bijna niet te zeggen maar ik rij al 30 jaar zonder cap Bloos! , zodra ze een cap uitvinden waar ik geen helse hoofdpijn van krijg ga ik ook met cap rijden Haha! )