Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:43

figora schreef:
Ik wil ook graag nog even reageren....

Ik ben er ooit 1 keer geweest. Ik had destijds een pony en een paard. Mijn pony stond te koop, het paard was voor de toekomst. Na een paar dagen bleek het niet goed te gaan om op twee te rijden. Het kostte teveel tijd, met veel pijn Idylle naar BM stables gebrcht. Ik had heel veel plezier aan haar gehad, deed haar echt met pijn weg...
Maar goed, we kwamen daar dus aan, mensen waren vriendelijk, stallen netjes (en niet slordig zoals ik hier lees) ik liet haar daar met een gerust hart achter.
Ik was blij dat ze haar namen, mijn pony had namelijk een rare streek, als er mensen kwamen om haar te kopen, ging ze kreupel lopen, mensen moesten bij ons dus altijd stiekum op wedstrijd komen zodat mijn pony het niet door had!!
Ze liep toen dus ook kreupel. Twee dagen erna gebeld, en liep al weer helemaal oke, iedereen blij Lachen

Wat ik alleen jammer vind.. ik heb een aantal keer gevraagt dat ik het erg leuk zou vinden dat ik wist waar hij heen ging. Maar ik hoorde dus steeds maar niets! Na 1,5 jaar een advertentie gezet en reactie Lachen mensen in rotterdam, maar inmiddels was hij daar ook al weg Boos!... paardje dus spoorloos...

erg jammer...

Dus BM als je miss nog weet waar hij is??

Ydille was naar mensen in Rotterdam, dat heb ik je toen ook verteld toch?
Ze heten Coba en Michel.
Ik geloof dat die haar na een jaar ofzo hebben verkocht aan van Iwaarden in Waarde.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:52

Natasha schreef:
figora schreef:
Ik wil ook graag nog even reageren....

Ik ben er ooit 1 keer geweest. Ik had destijds een pony en een paard. Mijn pony stond te koop, het paard was voor de toekomst. Na een paar dagen bleek het niet goed te gaan om op twee te rijden. Het kostte teveel tijd, met veel pijn Idylle naar BM stables gebrcht. Ik had heel veel plezier aan haar gehad, deed haar echt met pijn weg...
Maar goed, we kwamen daar dus aan, mensen waren vriendelijk, stallen netjes (en niet slordig zoals ik hier lees) ik liet haar daar met een gerust hart achter.
Ik was blij dat ze haar namen, mijn pony had namelijk een rare streek, als er mensen kwamen om haar te kopen, ging ze kreupel lopen, mensen moesten bij ons dus altijd stiekum op wedstrijd komen zodat mijn pony het niet door had!!
Ze liep toen dus ook kreupel. Twee dagen erna gebeld, en liep al weer helemaal oke, iedereen blij Lachen

Wat ik alleen jammer vind.. ik heb een aantal keer gevraagt dat ik het erg leuk zou vinden dat ik wist waar hij heen ging. Maar ik hoorde dus steeds maar niets! Na 1,5 jaar een advertentie gezet en reactie Lachen mensen in rotterdam, maar inmiddels was hij daar ook al weg Boos!... paardje dus spoorloos...

erg jammer...

Dus BM als je miss nog weet waar hij is??

Ydille was naar mensen in Rotterdam, dat heb ik je toen ook verteld toch?
Ze heten Coba en Michel.
Ik geloof dat die haar na een jaar ofzo hebben verkocht aan van Iwaarden in Waarde.

Inderdaad Coba je het zegt... Iwaarden in Waarde.. Super bedankt! Ga mijn zoektocht nog eens hervatten! Wat heb je een geheugen by the way! Het was trouwens Idylle

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:54

Inderdaad Coba je het zegt... Iwaarden in Waarde.. Super bedankt! Ga mijn zoektocht nog eens hervatten! Wat heb je een geheugen by the way! Het was trouwens Idylle
[/quote]---------------------------------------
Nou ik heb zon geheugen, dat als er meerdere klanten op stal zijn ik me aan de eerste groep weer opnieuw voorstel!hahahaha.......

Ik kan geen gezichten van mensen onthouden, geen prijzen, maar wel paardennamen....

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:01

Natasha schreef:
---------------------------------------
Nou ik heb zon geheugen, dat als er meerdere klanten op stal zijn ik me aan de eerste groep weer opnieuw voorstel!hahahaha.......

Ik kan geen gezichten van mensen onthouden, geen prijzen, maar wel paardennamen....
[/quote]

Dat is ook erg belangrijk! Over jullie ben ik alleen maar tevreden verder, jullie hebben me goed geholpen, het was een moeilijk moment!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:10

Ik heb dit topic een beetje laat ontdekt geloof ik, maar laat ik ook eens reageren. Bepaalde reacties hier snap ik totaal niet eerlijk gezegd.

Ik ben zo'n 1,5 maand terug bij BM Stables naar een E-pony gaan kijken. Het ziet er daar netjes uit, de paarden zijn goed verzorgd en je wordt goed geholpen! Ik vond het ook heel fijn dat je zelf je paard kan zadelen en poetsen.

De service die BM Stables biedt is super. Zoals hier al meerdere malen gezegd is zijn er maar weinig stallen (of zelfs geen) die een inruilgarantie hebben.

BM Stables is wat mij betreft zeker een aanrader!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:22

sherwood schreef:
Citaat:
Ze is met gewone wormspuiten ontwormt hoor, alleen 3 keer in korte tijd. En ik vind het wel verwijtbaar, als je een beetje kennis hebt van paarden dan zie je dat ze wormen hebben, daarom hebben wij haar bij aankomst ook meteen ontwormt. Ze was ook erg mager door de wormen. Maar het maakt verder ook niet uit hoe jij er tegenover staat en anderen, wij hebben het zelf meegemaakt, waren er zelf bij, dus dan weet je wel beter, wij zullen in ieder geval nooit meer een pony kopen bij haar.

Dus jij zag dat het paardje vol wormen zat? Waarom heb je haar dan gekocht als ze zo slecht er aan toe was? En als jij het zag zag de verkoper het vast ook wel. En zoals gijsenkim als zegt, dan hebben ze vast zelf ook al wel ontwormd. Het was wat hardnekkig schijnbaar.
Dus om eerst een paard te kopen waarvan je ziet dat hij wormen heeft, en later te gaan klagen dat hij zo'n wormen had is niet eerlijk. En al helemaal niet als je aan neemt dat de verkoper het wist en niks heeft gezegd en gedaan. Hoogst waarschijnlijk wist ze het wel, en hebben ze er wat aan gedaan, maar was dat niet afdoende. Als je daar problemen mee had dan had je dat voor de koop moeten melden en niet daarna nog even een schop na geven. Wat kan BM daar nu nog aan doen dan? Ik denk dat als je open kaart had gespeeld en had verteld dat er zo veel wormen in zaten je misschien wel van hun wormenpasta had gekregen.

Het ging niet alleen over de wormen zucht

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:28

Natasha schreef:
En dan nog dit:

@Walt Disney: ik bel eigelijk nooit mensen om een dier wat ik heb staan, raadt ze altijd zelf aan de site bij te houden

@thaliaatjuh:Het kan heel goed dat je mailt voor een paard, en dan de andere dag belt, en dat ie dan verkocht is ( al is het momenteel wel een hele slappe periode)

@ Brenda: Jij bent diegene waarvoor haar vader excuses naar mij toe heeft gemaakt, of ben je de dochter van de staleigenaar?
IIG had je Tinker RINGworm, dat was er bij verteld, en is iets anders als wormen in het lijf.
Wij ontwormen vrijwel alles, we vergiftigen ze nog NET ni

@ Bol, waarom ben je boos?Is het omdat Mira een paar bulten heeft nu?Of omdat je t paard van je dochter " moest " ruilen bij ons omdat ze er niets meer mee deed?Je hebt iig niet iets te duur gekocht bij ons!!!

@ Hermendeux :Wat bedoel je?

@ Phynix:k geloof er geen snars van dat er een paard van 3 verkocht werd als 7.Er kunnen veel fouten gemaakt worden, ook door dierenartsen, maar een melkgebit is wel heel gemakkelijk te onderkennen!
Om welk paard ging dit?
@ Sas: moest je wachten in de regen?Lijkt me ZEER onwaarschijnlijk!

Hoi Natasha

Nee hoor, ik ben geen van beiden, je hebt denk k de verkeerde voor je, en de tinker had wel rode wormen, we hebben ze zelf gezien in de poep, maar het maakt nu allemaal toch niks meer uit. Gebeurt is gebeurt, wij zijn een les wijzer.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:30

Bedankt Loesjuh! Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:41

Percy schreef:
De Tinkers die bij hun nieuwe eigenaar aankomen met rode wormen zijn nogal talrijk. Dat zijn dan de net geïmporteerde Tinkers en dat moet je maar net weten. Dan helpt gewoon ontwormen inderdaad niet. Behalve de Tinker zijn er nog wat meer beestjes geïmporteerd zeg maar.
En als jullie de bult niet zagen, de dierenarts de bult niet zag, is het dan zo verwijtbaar dat de handelsstal die bult ook niet zag?

De gemiddelde handelaar heeft redelijk wat paardenkennis maar geen röntgenogen en heeft ook geen dierenartsopleiding. Daarom zal je bij een goede handelsstal het paard ook altijd mogen laten keuren en dat mag dan ook bij BM-stables.

Ik ben er ook een keer geweest en de paarden stonden er allemaal heel netjes bij. Er stonden ook een paar hele leukerds tussen. Toppers zal je er inderdaad niet vinden maar er zijn genoeg mensen die een wat simpeler paardje zoeken voor een leuke prijs en dan zijn ze bij BM-stables aan het goede adres.

Lees dit nog eens , Brenda! Tong uitsteken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:47

brenda21 schreef:
Hoi Natasha

Nee hoor, ik ben geen van beiden, je hebt denk k de verkeerde voor je, en de tinker had wel rode wormen, we hebben ze zelf gezien in de poep, maar het maakt nu allemaal toch niks meer uit. Gebeurt is gebeurt, wij zijn een les wijzer.

Rode wormen bij Tinkers zijn geen uitzondering en, zoals al meerdere malen gezegd, dan ben je er niet met een paar keer ontwormen en dat moet je maar net weten.

Er zijn heel wat mensen die erachter kwamen dat hun Tinker een zware worminfectie had na aankoop en die kwamen niet van BM-stables vandaan en ook niet van slechte handelaren.
Ik ken jouw Tinker niet maar als hij er zo slecht uitzag heb je hem toch gekocht ondanks deze blijkbaar overduidelijke wat slechte conditie. Dat kan je de handelsstal dan toch niet achteraf gaan verwijten?

De paardenhandel is over het algemeen een vrij snelle handel, je kan niet verwachten dat elk paard binnenstebuiten gekeerd wordt voor verkoop. Dat is niet te doen. Daarom kan een koper een paard laten keuren. Als de dierenarts het dier dan goedkeurt en er blijkt achteraf toch iets niet in orde te zijn kan je dat misschien de dierenarts verwijten maar niet de handelsstal. Helaas zie je een worminfectie niet altijd goed. Zeker als een paard op de wei staat kan je moeilijk elke mesthoop gaan bekijken en zie er dan maar eens achter te komen van welk paard welke hoop is.
Heb je het paard thuis en ontworm je het dier, tja, dan is het een peuleschil om erachter te komen en kan je er iets aan doen.

Mijn Tinker komt van een Tinker handelsstal, mensen die precies weten wat ze importeren omdat ze het zelf importeren en alle eventuele specifieke Tinkerproblemen zeer goed kennen. Daar hing ook een aardig prijskaartje aan, ik vrees een hoger prijskaartje dan aan die van jou ook al was een Tinker toen een stukje goedkoper dan tegenwoordig.
Overigens hebben ze zich toen ook in de leeftijd vergist. Verwijtbaar? Nee hoor, dat kan iedereen gebeuren. Hij bleek een half jaar jonger en dus was ik veroordeeld tot een half jaar naar hem staren i.p.v. lekker te gaan rijden. Maar ik ben blij met hem en jij bent toch blijkbaar ook blij met die van jou want je hebt hem nog steeds en hij is blijkbaar ook nog gezond nu, wat wil je nog meer?

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:57

Natasha schreef:
@ Sas: moest je wachten in de regen?Lijkt me ZEER onwaarschijnlijk!

Ja, echt waar... anders was het me ook zeker niet bij gebleven.
Maar goed, ik kan me goed voorstellen dat het allemaal niet makkelijk is en dat er natuurlijk (zoals bij iedereen) wel eens een rot dag tussen zit Knipoog
Over de paarden heb ik ook niks aan te merken...
daar ik heb echt bewondering voor hoe je dat allemaal doet OK dan!
Dat doen denk ik weinig mensen je na.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 03:13

Le0nie schreef:
Wat zijn BM stables?

We doen in bedden en matrassen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:24

Natasha schreef:
Le0nie schreef:
Wat zijn BM stables?

We doen in bedden en matrassen.

Hahaha Haha!

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:25

@ Natasja, Ik ben blij dat je zelf ook even hebt kunnen verdedigen. (Bovendien heb ik je een PB gestuurd).

Ik beveel je ook regelmatig aan als ik weet dat mensen op zoek zijn naar een paard, en als ik weer toe ben aan een nieuwe aanwinst kom ik ook zeker weer kijken. Knipoog

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:43

Jij weet heel goed waarom het draait met milou maar hou je zeker lekker onschuldig dat deed je ook toen ik je belde over milou .En ik weet dat je voor een euro niet op de eerste rij kan zitten maar eerlijk zijn kost niet veel geloof ik, volgens mijn kost het niets.Maar er werdt gevraagd of iemand ervaring met jullie had en daar heb ik op geantwoord dus waarom je mijn dochter erbij haalt snap ik niet dat heeft niets met milou,s AANDOENING te maken want het zijn niet zomaar bultjes en dat weet jij heel goed .Maar handel lekker door zo als jij denk dat het goed is ik zeg alleen dat IK het afraadt.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:15

bol schreef:
Jij weet heel goed waarom het draait met milou maar hou je zeker lekker onschuldig dat deed je ook toen ik je belde over milou .En ik weet dat je voor een euro niet op de eerste rij kan zitten maar eerlijk zijn kost niet veel geloof ik, volgens mijn kost het niets.Maar er werdt gevraagd of iemand ervaring met jullie had en daar heb ik op geantwoord dus waarom je mijn dochter erbij haalt snap ik niet dat heeft niets met milou,s AANDOENING te maken want het zijn niet zomaar bultjes en dat weet jij heel goed .Maar handel lekker door zo als jij denk dat het goed is ik zeg alleen dat IK het afraadt.

en van je helahelahelaholala we gaan lekker hoor!
Er zitten bulten op je peerd. niemand heeft ze gezien ook de da niet. En dus moet de handelsstal er van hebben geweten? lijkt me niet waarschijnlijk. Daarbij er zijn veel verschillende bulten. Om te weten wat voor bult het is moet je een sukje weefsel weg halen en opsturen. Maar dan moet je ze wel eerst ZIEN he. Niet zo flauw doen om zo onaardig te doen, alsof er iemand is die met opzet een verkeerd paard zou verkopen. Iedereen weet dat een handelaar z'n naam hoog te houden heeft en dat soort zaken dus zo goed mogelijk probeert te vermijden.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:29

Ook handelaar ? Weefsel is opgestuurd hoor daar weet ze alles van.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:32

Natasha, hou de eer aan jezelf meid Knipoog !

Sommige mensen zijn onuitstaanbaar en ontiegelijke zeikers, die zijn NOOIT tevreden!
Ze blijven je uit je tent lokken, maar ze hebben zelf van geen kaas gegeten! Ze moeten eens weten wat het inhoudt, dan piepen ze wel anders....

Je ziet het al aan verhalen als 3 jaar i.p.v 7 jaar!
Ieder met een beetje verstand ziet dat verschil echt wel hoor!
Je kunt je als koper wel zo dom houden (of zijn Bloos ), maar dan heb je in wezen niets te zoeken bij paarden!

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:49

zo dus sommige mensen die een vervelende ervaring hebben zijn ineens zeikers en is het nooit goed ,gelukkig is dat jou mening want ik weet gelukkig beter .EERLIJKHEID DUURT HET LANGST

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:51

Kaja schreef:
Natasha, hou de eer aan jezelf meid Knipoog !

Sommige mensen zijn onuitstaanbaar en ontiegelijke zeikers, die zijn NOOIT tevreden!
Ze blijven je uit je tent lokken, maar ze hebben zelf van geen kaas gegeten! Ze moeten eens weten wat het inhoudt, dan piepen ze wel anders....

Je ziet het al aan verhalen als 3 jaar i.p.v 7 jaar!
Ieder met een beetje verstand ziet dat verschil echt wel hoor!
Je kunt je als koper wel zo dom houden (of zijn Bloos ), maar dan heb je in wezen niets te zoeken bij paarden!

Compleet mee eens. Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:53

Percy schreef:
.... en jij bent toch blijkbaar ook blij met die van jou want je hebt hem nog steeds en hij is blijkbaar ook nog gezond nu, wat wil je nog meer?

OK dan! En daar draait t inderdaad toch om?

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:56

Gezond is ze niet en dat ik er hou is dat ik haar niet terug in de handel stop.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:03

Dit stond een tijdje geleden in ons clubblad.

Omdat er vele vragen gesteld werden hoe en wat met een paard/pony kopen. Het is wellicht wel een beetje off-topic, maar wel heel handig voor de vraagsteller om er rekening mee te houden bij de aanschaf van een paardje.

Citaat:

Tip 1: Vraag altijd waarom paarden te koop staan! Misschien krijg je een kletsverhaal te horen, maar soms krijg je belangrijke informatie.

Tip 2: Laat het paard voor de aankoop altijd keuren door een dierenarts en maak hierover duidelijke afspraken met de verkoper.

Tip 3: Ga je bij paarden kijken, kan je misschien iemand meenemen, die er veel verstand van heeft?

Let voornamelijk op tip 2, voor de mensen onder ond die een paard hebben gekocht of dit van plan zijn.

Vork

nickysuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:08

@ Bol, waarom ben je boos?Is het omdat Mira een paar bulten heeft nu?Of omdat je t paard van je dochter " moest " ruilen bij ons omdat ze er niets meer mee deed?Je hebt iig niet iets te duur gekocht bij ons!!!

Ten eerste zijn het niet een paar bultjes en dat weet je zelf ook heel goed.
Net als een paard verkopen die aan een oog blind blijkt te zijn.
Als je dan zo goed bent zo als je zelf en iedereen zegt,
dan hoor je dat te weten en zeker te zeggen tegen de koper.
En als je dan op je site kijkt staat er bij elk paar super braaf en verkeersmak terwijl die vervolgens in 2 sec door de bak met je gaat
en niet terug te rijden is leuk ook voor me neefje van 7.
En dan zeggen je heb niks te duur gekocht maar je heb wel een kwpn
merrie ingeruild die prof in was gereden en dat geef verder niks want daar ben je handelaar voor.
En dan kunnen ze zeggen laat je paard keuren maar als ik iedereen hier moet geloven is dat bij jou toch niet nodig want je bent toch zo
betrouwbaar wat paarden betreft??????
En er staat ook bij je site met keurings rapport,
En de bulten werden bij jou afgedaan et het zullen wel horzel bultjes
zijn. Als er dan vervolgens over op gebelt wordt om te zeggen dat het iets heel anders is, dan wordt er gezegt
och dat wist ik helemaal niet nee dat snap ik.
Maar ja eerlijkheid is niet zo duur nee aar bij jou niet te koop. Ps laat me nichtje hier buiten dat zijn noch jou of anderans zaken niet, erg triest dat je dat er bij moet zetten.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:14

ik volg dit topic al een tijdje en ik moet gewoon even reageren..
Ik heb totaal geen ervaring met BMstables, maar van dit soort site's http://www.bmstables.com/ gaan mijn nekharen overeind staan.. Ik heb geen idee wie deze site heeft opgericht maar ik vind het echt zo ziek. Vooral ook dezelfde link, alleen dan met .com erachter. Zo van, als iemand een typfoutje maakt, komt hij gelijk op die site.. Ik vind het echt kinderachtig om op deze manier iemand belachelijk te maken. Het komt een beetje over van"ik krijg m'n zin niet, dus jij krijgt de rest niet".. Frusty

IK heb trouwens natasja 1 maal aan de telefoon gehad over een vacature. En ze klonk/deed erg vriendelijk, maar dat zegt meer over haar dan over BMstables, zoals ik al zei heb ik daar geen ervaring mee..