Je pony/paard een schop geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Re: Je pony/paard een schop geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:14

Als ik loop met Lians hengst (karoliena hier op bokt) en hij steigerd moet ik hem gwoon een trap geven. hij steigerd namelijk best veel bij mij hij ziet me als een speelkameraadje ofzo. Clown Vingers aflikken Haha! Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:17

Paarden waarvan ik weet dat ze trappen ga ik niet anders benaderen! Zeker niet, ze hebben maar te gehoorzamen. Ik let wel beter op, dat ik niet knock-out kom te liggen maar zorg wel dat ik wat voorhanden heb. Je kunt beter de confrontatie aangaan met zulke dingen en het afleren, dan steeds maar twijfelen in mijn ogen. Ik zorg juist dat ze er aan wennen, ga expres vaak achter ze langs...

En dan ook nog dat ik ergens las dat een paard beter een knie-tje kon krijgen dan een schop met de punt...nou een knietje komt harder aan hoor. Als je hard wilt schoppen moet je dat met je wreef of de zijkant van je voet doen, zoals je voetbalt zeg maar.

Maar dan nog...een paard gaat niet dood aan een schop van jou, maar jij wel aan een schop van je paard....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:46

Het ligt er voor mij ook aan waarom een paard schopt, ik bedoel een paard wat angstig is of niet stil wilt staan bij de smid of erg kijkerig is en loopt te draaien zou ik nooit een schop geven.
Een paard wat uit dominantie of brutaliteit mij probeert te meppen kan er 1tje terug verwachten.

Er zijn best wat mensen die hun een schop geven zonder dat het paard zelf een schop geeft of hiermee dreigt, die geven een schop in mijn ogen dan, uit onmacht ze weten het ook niet meer en hopen zo het paard tot bedaren te kunnen brengen dat vind ik niet nodig.
Ik heb in de de paar keer dat ik uberhaupt uitgehaald heb ook alleen een paard getrapt wat schopte of dreigde te schoppen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:56

Is heel leuk cissie maar als mijn hengst omhoog gaat omdat hij zo de baas denkt te worden krijgt hij ook gewoon een schop voor zijn kont hoor. En dat is echt niet uit onmacht dat is gewoon wat het duidelijkste voor hem is.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:04

(Heb alleen het eerste bericht van dit topic gelezen, dus don't shoot me als ik iets zeg wat al gezegt is)

Bij paarden werk ik gewoon volgens het principe:
Paard lief, ik lief.
Paard niet lief, ik niet lief.

Ik probeer zo duidelijk en consequent mogelijk te zijn richting een paard en dat schijnt tot nu toe goed te werken Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:33

karoliena schreef:
Is heel leuk cissie maar als mijn hengst omhoog gaat omdat hij zo de baas denkt te worden krijgt hij ook gewoon een schop voor zijn kont hoor. En dat is echt niet uit onmacht dat is gewoon wat het duidelijkste voor hem is.

Ja ben ik het ook wel mee eens. Soms kun je met stem of hulp niets bereiken. Of je dat onder onmacht kunt opvatten weet ik niet, maar weet wel dat als ze zulke streken flikken gewoon op hun donder krijgen Ach gut

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:21

karoliena schreef:

Dat moet je ook zelf weten, als jij dat vind werken en op die manier en het probleem opgelost is.

Een brutale/dominante hengst die omhoog komt valt bij mij niet onder dezelfde noemer als het angstige of ongeduldige paard bij de smid of iets dergelijks, dacht dat ik dat in mn vorige post wel duidelijk had neergezet. Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:25

cissie schreef:
Een paard wat uit dominantie of brutaliteit mij probeert te meppen kan er 1tje terug verwachten.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 21:26

Jaa.. uit onmacht zou ik ook géén trap geven, maar in het geval van Romytjuuh kan ik het begrijpen. Ik vind dat ook geen onmacht, een paard mag gewoon niet steigeren.

Kijk, bij NIkita (pony bij verzorgpony) ligt het wat anders. Die dreigt. Vorige week steigerde ze naar me, in het land, en dan durf ik haar toch echt geen trap te geven, omdat zij zó dominant is dat ik bont en blauw het land weer uitkom. Toen heeft ze dus een schreeuw naar haar hoofd gekregen en was het ook over. (okee, ik had een wortel in mijn zak Clown dus het was zo over..) dus ja.. bij sommige paarden ligt het gewoon wat anders, niet?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:36

mijn pony mag nog best veel van mij , maar ze kan best een schop krijgen hoor helemaal als ze mij trapt ! Boos! !! en de wedstrijdpaarden , die worden helemaal duidelijk beleerd Haha! zoals op pagina 1 al iemand zei dat diegene zijn veulen een schop gaf Haha! , gebeurt dat bij ons ook . De jonge hengsten zijn levensgevaarlijk soms , en ze moeten weten dat jij hoger staat !! Dus al luisteren ze niet dan krijgen ze een mep/schop , en denken ze wel twee keer na voordat ze zoiets weer flikken !! En die paarden zijn later allemaal super braaf , je hoeft maar 1 x je vinger omhoog te doen en ze blijven netjes stilstaan Haha!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:55

Soraya92 schreef:
mijn pony mag nog best veel van mij , maar ze kan best een schop krijgen hoor helemaal als ze mij trapt ! Boos! !! en de wedstrijdpaarden , die worden helemaal duidelijk beleerd Haha! zoals op pagina 1 al iemand zei dat diegene zijn veulen een schop gaf Haha! , gebeurt dat bij ons ook . De jonge hengsten zijn levensgevaarlijk soms , en ze moeten weten dat jij hoger staat !! Dus al luisteren ze niet dan krijgen ze een mep/schop , en denken ze wel twee keer na voordat ze zoiets weer flikken !! En die paarden zijn later allemaal super braaf , je hoeft maar 1 x je vinger omhoog te doen en ze blijven netjes stilstaan Haha!

en zó hoort het Haha!