ik voel me bedonderd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardensport

Re: ik voel me bedonderd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:54

Ik wil ook nog even kwijt dat ik geen enkele gegevens van mij heb verwijdert op internet.

Waarom zou ik dat moeten doen heb geen enkele reden daar toe.

Ik heb wel degelijk kontact opgenomen via MSN maar werd geblokkeert of er werd afgemeld.
Ik dacht toen dat verdere kontact niet meer gewenst was.

Er is ook geen telefonisch of ander kontact meer met mij op genomen hoe kan ik die dan ontlopen??

Nogmaals ik vind het echt heel erg en voel me er ook enorm rottig door.
Maar was niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen.

Ook een andere bokster wilde langs komen om het paard te bekijken en ook haar heb ik gezegt dat ik het paard niet meer verkocht omdat ik het wilde (en kan) houden.
Laatst bijgewerkt door paardensport op 02-03-05 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:54

en ze leefden nog lang en gelukkig.....

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:36

paardensport schreef:
Naar wat heen te hebben gemailt vertelde ik haar dat ze het paard voor .......euro mocht kopen als ze dat wilde.

Ik heb nog tegen haar gezegt dat ik er nog niet 100% uit was wat ik nu precies wilde wel of niet verkopen en wel of niet aan haar.

Die avond wilde ik haar mailen dat ik liever toch het paard wilde houden en dat de verkoop aan haar niet door zou gaan.

Hier heb ik de volgende ochtend meteen een mailtje naar toe gestuurd en gezegt dat ik het niet aan kon om het paard te verkopen.
En dat ik alles op alles wilde zetten om het paard te behouden.

Ik had nog telefonisch aan gegeven dat ik even na wilde denken of de verkoop plaats zou vinden of niet en dat was oke!!

Toch had je haar in eerste instantie toegezegt dat Tina je paard mocht kopen...
Dan weer wel, dan weer niet, dan weer nadenken Rolleyes
Ik vind het fijn voor je dat je je paard kunt houden, maar ik vind dat je Tina wel enorm aan het lijntje hebt gehouden en valse hoop hebt gegeven.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:01

Het is wel een triest verhaal.
Maar ik begrijp beide kanten erg goed.

Ik hoop dat Paardensport haar paard kan blijven houden en dat ze het paard niet later alsnog in de verkoop moet doen. Sterkte daarmee !

Voor Tinaaz vind ik het erg banketstaaf. Ik begrijp wel dat ze al zadels heeft gekocht. Ik bereid me ook liever uitgebreid voor dan kan ik in elk geval meteen 'aan de slag'.
Heel veel succes Tinaaz met het vinden van je idiale paard Knipoog

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 20:02

paardensport schreef:
Ik wil ook nog even kwijt dat ik geen enkele gegevens van mij heb verwijdert op internet.

Waarom zou ik dat moeten doen heb geen enkele reden daar toe.

Ik heb wel degelijk kontact opgenomen via MSN maar werd geblokkeert of er werd afgemeld.
Ik dacht toen dat verdere kontact niet meer gewenst was.

Er is ook geen telefonisch of ander kontact meer met mij op genomen hoe kan ik die dan ontlopen??

Nogmaals ik vind het echt heel erg en voel me er ook enorm rottig door.
Maar was niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen.

Ook een andere bokster wilde langs komen om het paard te bekijken en ook haar heb ik gezegt dat ik het paard niet meer verkocht omdat ik het wilde (en kan) houden.

je hebt je gegevens niet veranderd?
ik zag eerst een leuke foto en verdere info,, later helemaal niets meer..
de datum staat er ook altijd bij (laatste datum profiel bijgewerkt) snap niet waarom je juist nu daar overal alles bij weg hebt gehaald..
dan kun je de datum zien waarop je het veranderd hebt...

over dat msn, volgensmij werd er tegen mij gezegt op msn dat je er verder niet meer over wilde praten..
vandaar dat ik er niks wijzer van werd, en ik dit forum gedeelte heb opgestart, deels om mijn hart even te luchten, deels omdat ik ook graag naar andere mensen en meningen wou kijken....

met die andere bokster was je nog niet zo ver als met mij...
en had je nog niets besproken qua prijs en rijden enzo...
het li logisch dat je niet 1 paard aan 2 mensen tegelijk kan verkopen..
en ik had als eerste gereargeert..
of jij eigenlijk op mij.. omdat ik een paar weken geleden een oproep had gedaan..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:44

Over wat voor info gaat het eigenlijk op het Internet?
Het lijkt me beter als jullie gewoon even met alkaar bellen, vinden jullie zelf ook niet?? Dit heeft namelijk helemaal geen zin zo.
Tinaaz ik denk dat je je er tch bij neer moet leggen, er zijn zoveel andere leuke paarden ook wel voor dat geld wat je nu voor dit paard zou gaan kopen.
Leef je even in, in de gevoelens van de verkopende partij. De daadwerkelijke koop heeft nooit plaatsgevonden, zij heeft het paard nog steeds en jij je geld. Ik snap dat het niet leuk is, maar ik denk dat je niets anders kan doe dan gewoon zelf een ander leuk paardje zoeken. Ik heb ook al aangegeven, dat je heel snel aan een ander leuk paard kan komen. Als je wilt kan er aan het eind van de volgende week eenander paard zijn, dat zou toch ook goed zijn of misschien zelfs nog wel beter???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:59

KeeK schreef:
Holly, dat bedoelde ik precies. Lachen
Tinaaz, ik denk dat je toch het beste het advies van holly op kunt volgen. Succes er mee.

ik ben het helemaal met holly eens koop een ander paard paarden genoeg ik heb dit zelf ook eens gedaan, paard te koop gezet maar kon geen afscheid nemen, je houd immers van je eigen paard, en er zijn paarden genoeg koop ajb een ander, vraag desnoods een schade vergoeding van de zadels dat is wel logisch.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:03

Tinaaz, door de verandering naar de nieuwe Bokt versie heeft op dit moment niemand een profiel. Dat heeft dus niets te maken met enige opzet van Paardensport of niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:31

Volgens mij is paardensport nog maar net geregistreerd, dus kan dat niet met het profiel hier te maken hebben.
Daarom vroeg ik ook al om wat voor profielen het ging.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:11

msn profielen denk ik?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:33

Hebben ze bij mij ook 'n x gedaan! Stomme trol!

Niet dezelfde hoor!
Alles was afgesproken en belt ze me op ......ik zie er toch vanaf....
Heb ook gezegd dat ik haar zou aanklagen,want mondeling is rechtsgeldig!
Maar zo hoefte ik dat paard niet! Er zijn nog duizende andere paarden te koop.

Deedee 19
Dat zadel zal best wel op een ander paard gaan passen, maar zou wel proberen om dan nog geld van ze te krijgen voor dat zadel.

Sterkte!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 14:51

het ging niet over het profiel op bokt..
want die van mij is ook gewist net als bij iedereen hier..
erg jammer!!!!!!!!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:53

euhm... beide partijen zijn hier aanwezig, kan dit niet verder privé afgehandeld worden?
vind het wel prima hoor, ik geniet lekker mee Clown maar het is misschien wel zo netjes...

Anders wordt het zo'n welles nietes verhaal....schiet je ook niets mee op.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:02

fjordenfan schreef:
kun je nie t naar derechtswinkel gaan ?
ik zou hie rtoch werk van maken, jij staat in je recht mijns inziens
tenslotte heb je al kosten gemaakt voor dat paard

JA! Mee eens!
Ik zou ook echt woest zijn hoor...

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 15:06

dit forum was inderdaad bedoeld om mij je meningen te laten horen.
zo dat ik die ook mee kon nemen ik mijn gedachten en alle voor's en tegens kon afwegen....
sorry dat ik in discussie erover ben gegaan hier op het forum.. dit forum was inderdaad niet de goede plek om dat te doen..
t'was inpulsief van mij..
maarja als je dingen leest over jezelf die niet kloppen...
maar ik had het inderdaad niet moeten doen...
sorry!!!!!!!!!!!

meningen zijn natuurlijk altijd nog welkom..!!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:12

stalleke schreef:
Waarom zet je ign je paard te koop als je niet weet of je het emotioneel aan kan en of je niet zeker weet of je het weg wil doen!
Dat heb jij gewoon verkeerd gedaan, denk er dan eerst over na voordat je een paard te koop zet!!

Ja precies! Hier ben ik het helemaal mee eens!

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:13

Het is idd heel banketstaaf, maar het blijft internet, en dat is niet altijd betrouwbaar al heb ik mijn 2 ponys daar wel vandaan..

Je kunt het ook vanaf haar kant bekijken.
Stel je hebt het paard van je dromen maar kunt het financieel niet meer aan. Dat ben je verplicht hem te verkopen! Of je nou wilt of niet!
Als je het op het laatste moment nog wel red en er echt alles aan wilt doen om hem te kunnen houden dan zou je dat toch gaan doen, als dit mogelijk is! Je hecht je toch aan een paard. Ik vind wel dat ze hem niet zo snel te koop had moeten zetten. Tevens heb jij er nog veel geld aan uit gegeven en nog niet eens aan het paard zelf. Ik zou er met die vrouw gaan praten misschien komen jullie er samen wel uit.
Met rechtzaken etc zou ik niet beginnen er zijn genoeg andere paarden te koop hoor, heel marktplaats staat al vol, ze komen bijna je pc uit!

En ik zou zeggen: Denk eerst goed na wat je doet, en niks kopen voordat het paard er daadwerkelijk voor je neus staat en dan officieel van jou is.

Het staat zwart op wit, maar het blijft HAAR paard.
Ik denk niet dat je dit gaat winnen maar je kunt het proberen.
Een paard wegdoen is niet zomaar iets.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:18

Ik heb dit topic nou al een tijdje gevolgt en het is moeilijk om te oordelen van verhalen. Ik heb zelf ook twee keer een pony van mij verkocht en voordat ik tot die beslissing kwam heb ik daar wel heel goed over nagedacht en stukje bij beetje afscheid genomen. Tuurlijk is het moeilijk als het dan werkelijk zo ver is, maar ik zorgde er wel voor dat ik het gevoel had dat hij bij zijn nieuwe koper het beter had. Ik denk dat je een paard niet zo maar verkoopt. Als je dat doet en je weet dat het emotioneel moeilijk zal worden ga je toch eerst alle opties bekijken. Een goepkoper stal bedank je toch als eerste lijkt mij? Ik vind het een vreemd verhaal en heb het gevoel dat er dingen gebeuren die niet kloppen helemaal omdat TS aan geeft bewijs te hebben van e-mails waarin de koop wordt goed ge keurd en paardensport zegt dat ze dat nooit heeft gezegt.
Ben erg benieuwd hoe het afloopt, misschien ben ik te nieuwsgierig, dat spijt me dan. Het enige wat ik kan zeggen is zorg dat je krijgt waar je recht op heb, maar denk wel aan gevoelens.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:54

Ik vind hoe alles gegaan is wel een beetje raar.. als je een verzorgpony regelt via mailen en smsen oke, maar een paard kopen??? Dat doen we toch gewoon over de telefoon?
Ik vind dat sowieso al raar..

En als je dan toch beslist, de dag van te voren, dat je je paard niet wil verkopen, heb dan in ieder geval het lef om even te bellen. Het is zeker ook heel erg moeilijk om je eigen paardje te verkopen, ondanks dat ik daar geen ervaring mee heb, kan ik me het levendig voorstellen. Maar dat zijn toch zaken die je moet bedenken voordat je hem te koop zet.
En het is ook waar dat er nog zoveel paarden op de wereld zijn.. Maar daar schiet Tina ook niets mee op, zij had haar zinnen op dit paard gezet. En ik kan me ook zeker van haar voorstellen dat ze dit paard, na alle moeite, ook wil hebben! Maar goed, dat zal er wel niet meer inzitten.
Het verhaal van de verkoopster vind ik een beetje apart.. aangezien het nogal het verhaal van de koopster tegenspreekt.

Ik snap dat je de zadels nieuw gekocht hebt, waarom zou je die niet gewoon terug mogen sturen naar de winkel? En je geld terug krijgen?

Het is gewoon erg raar gelopen dit allemaal... een rechtszaak schiet je niet zoveel mee op..

Succes met het zoeken naar een ander paardje..

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 16:02

ik weet dat ik het niet kan maken,..
maar ik heb zo'n zin om de mails op internet te gaan zetten....
niet dat ik het ga doen ofzo..
maar dan snappen jullie mij vast beter...

een paar kreten:

- u kunt bij ons de (kleding e.d) inruilen binnen 8 dagen,
- nu in huis, betalen in 2006.
- niet goed geld terug. .
je kent het wel die uitroepen/kreten. of het staat op het bonnetje ze zoiets heet een service van het bedrijf.. ze HOEVEN het dus niet te doen.

niet alle ruitersportzaken willen hun zadels teruggestuurd krijgen. ook omdat ze vaak de mogelijkheid geven om de zadels aan huis te komen passen. of dat je je paard mee kunt nemen naar hun bedrijf..
en ik was dus bij een ruitersportzaak waar ze niet aan ruilen deden.. en dus wel aan een eigen risico..
helaas, had gewoon niet op deze reactie gerekend..

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:14

Ik wil even wat van je weten.

Wil je dat paard nou of niet?

Je bent namelijk nu al bijna een week je mening aan het geven en luisteren naar anderen maar als je dat paard wil moet je er echt aan gaan werken.

Zodra hij aan een ander is verkocht die er niks van wist heb jij denk wel een probleem.
En aan gezien je hem wil trainen moet je wel een beetje door gaan en niet blijven wachten.

Sorry hoor maar je staat in je recht dus als je hem wil kan je hem denk zo krijgen.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 16:25

mayo_horses schreef:
Ik wil even wat van je weten.

Wil je dat paard nou of niet?

Je bent namelijk nu al bijna een week je mening aan het geven en luisteren naar anderen maar als je dat paard wil moet je er echt aan gaan werken.

Zodra hij aan een ander is verkocht die er niks van wist heb jij denk wel een probleem.
En aan gezien je hem wil trainen moet je wel een beetje door gaan en niet blijven wachten.

Sorry hoor maar je staat in je recht dus als je hem wil kan je hem denk zo krijgen.

ik zit ook echt niet stil op mijn kont hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:30

weet je waar ik me mateloos aan begin te ergeren in deze topic? Dat Tinaaz alleen maar bezig is, kost wat kost dat paard hebben wil, terwijl er genoeg gezegt wordt dat er paarden zat te koop zijn, en dat jij geen enkel berouw toont naar de verkoopster toe, hoe banketstaaf het ook gegaan mag zijn, pak toch je leven op en ga op zoek naar een ander paard,. wat heb je nu aan een paard waar je steeds het gevoel heb dat je hem heb afgepakt?????????

Beetje bekrompen gedoe allemaal, get alive! wat is nu in vredesnaam je doel hiervan?????

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:58

en hoe enorm vaak gebeurt dit niet andersom?
mensen zeggen je paard te kopen, maar de dag ervoor krijg je ineens een telefoontje dat de koop niet meer doorgaat..
Dan heb je ook geen poot om op te staan..

In de paarden geldt gewoon: Paard is pas verkocht of gekocht, als er betaald is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:28

ik snap wel dat je het heel erg vervelend vind dat je zo bedonderd bent, maar ik snap ook dat ze het paard erg graag wou houden.
natuurlijk is het niet goed dat je je paard te koop zet, ipv er nog over na te denken.
maar nu je weet dat het paard aan je neus voorbij is gegaan, op wat voor manier dan ook, zou ik op zoek gaan naar een ander paard, en het de volgende keer wat slimmer aanpakken.

niet bieden en regelen via mail of sms, maar gewoon handjeklap, en als jullie het eens worden gelijk meenemen.
er zijn meer paarden op de wereld dan die ene.
en vast ook veelbelovende voor een prijs die jij ervoor wilt betalen!
ik zou je er nu overheen zetten en verder gaan kijken!
staar je niet blind aan 1 ding.