karoliena schreef:Mijn paardje heeft dus al wel last van zijjn hormonen maar is gewoon vrij makkelijkt e houden ook bij merries in de buurt. Een vriendin van mij heeft ook een hengst en die komt in het dekseizoen regelmatig op zijn achterbenen de stal uit maar ja die staat ook bijna altijd op stal en heeft geen normaal contact met merries. Ik denk dat dat ook wel scheelt. Als een hengst ook gewoon in een bak werkt met merries en contact heeft dat hij zich ook minder snel gaat misdragen als dat hij eigenlijk nooit merries ziet.
Ik denk Karoliena dat jij al wat jaartjes ouder bent dan TS, aan je avatar te zien heb je poooonies en zal je hengst ook een poooonie zijn
Als volwassene kan je veel eerder de situatie behoorlijk inschatten en qua kracht en mentaliteit veel beter de baas dan een 14 jarige

In mijn ogen is kind met hengst vragen om ongelukken. Ik ken t@nj@ en ik WEET dat T@nj@ NO oliebol accepteert van haar ventjes......... en toch gebeuren er kleine dingen, als deze dingen bij een meisje van 14 zouden gebeuren....... ik denk niet dat je wil weten hoe het afloopt? Jij wel???
Daarom moet je iets voorzichtig zijn met het aanmoedigen van het houden van hengsten. ZEKER als het zoals hier kinderen betreft!
Dat is de grootste reden dat ik zo fel reageer. Ik heb ook altijd hele braven goed opgevoedde hengsten om me heen gehad, die ook nog eens natuurlijk dekte......... ik weet als geen ander hoe zoet, aanhankelijk en lief ze kunnen zijn, en ik weet ook dat die zoete, lieve aanhankelijke hengst als een blad aan de boom om kan slaan in een monster die alleen bij me blijft omdat hij weet dat ik hem helemaal de paasei sla als hij het in zn kop haalt om ook maar maar een moment verkeerd naar me te kijken.