laten ruine of lekker hengst laten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: laten ruine of lekker hengst laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:25

karoliena schreef:
Mijn paardje heeft dus al wel last van zijjn hormonen maar is gewoon vrij makkelijkt e houden ook bij merries in de buurt. Een vriendin van mij heeft ook een hengst en die komt in het dekseizoen regelmatig op zijn achterbenen de stal uit maar ja die staat ook bijna altijd op stal en heeft geen normaal contact met merries. Ik denk dat dat ook wel scheelt. Als een hengst ook gewoon in een bak werkt met merries en contact heeft dat hij zich ook minder snel gaat misdragen als dat hij eigenlijk nooit merries ziet.

Ik denk Karoliena dat jij al wat jaartjes ouder bent dan TS, aan je avatar te zien heb je poooonies en zal je hengst ook een poooonie zijn Haha! Haha! Haha! Als volwassene kan je veel eerder de situatie behoorlijk inschatten en qua kracht en mentaliteit veel beter de baas dan een 14 jarige Haha! Haha! Haha!

In mijn ogen is kind met hengst vragen om ongelukken. Ik ken t@nj@ en ik WEET dat T@nj@ NO oliebol accepteert van haar ventjes......... en toch gebeuren er kleine dingen, als deze dingen bij een meisje van 14 zouden gebeuren....... ik denk niet dat je wil weten hoe het afloopt? Jij wel???

Daarom moet je iets voorzichtig zijn met het aanmoedigen van het houden van hengsten. ZEKER als het zoals hier kinderen betreft!

Dat is de grootste reden dat ik zo fel reageer. Ik heb ook altijd hele braven goed opgevoedde hengsten om me heen gehad, die ook nog eens natuurlijk dekte......... ik weet als geen ander hoe zoet, aanhankelijk en lief ze kunnen zijn, en ik weet ook dat die zoete, lieve aanhankelijke hengst als een blad aan de boom om kan slaan in een monster die alleen bij me blijft omdat hij weet dat ik hem helemaal de paasei sla als hij het in zn kop haalt om ook maar maar een moment verkeerd naar me te kijken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:29

Ja klopt wel denk ik. Mijn beestje probeerd af en toe ook wat maar komt dan al snel tot de conclusie dat hij het beten niet had kunnen proberen om het zo maar even te zeggen.

Ik dacht de TS volwassen was? Heb ik dat nou verkeerd gelezen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 19:29

Ann schreef:
Er vanuit gaande dat je nog minderjarig bent, begrijp ik eerlijk gezegd de combinatie kind-hengst niet zo goed.

Als een van mijn 2 dochters gek zou zijn van een paardje, prima. Maar dan een ruin of een merrie.
Absoluut geen hengst - hoe braaf hij ook zou zijn...

Ik begrijp de toegevoegde waarde van een niet-goedgekeurde hengst hebben totaal niet.

Sorry, T@nj@ Tong uitsteken

GEBOREN OP 03-05-1983

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:32

Aan de hand van je berichten had ik je jonger geschat...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:34

Ik zat ook meer in de richting van de 14, door de manier van reageren.

Het maakt ook niet uit of je feitelijk een kind bent of je als zodanig gedraagt. Laten we zeggen dat hengstenhouden niet voor mensen weggelegd is die nog niet volwassen zijn........ ongeacht hun leeftijd Haha! Haha! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:37

miriamrocky schreef:
ik hoef geen gezeik over mijn fouten oke
jij weet niet wat ik wel en nie kan en daar gaat dit niet over iedereen kan en begrijpt wat ik typ

en nu weet ik wel dat ik een k u t wi jf ben en ben slecht voor me paardje bla bla bla

Zou je even een beetje willen dimmen? Je hebt de leeftijd van een volwassene, dan kun je IMO ook op een volwassen manier reageren.

Verder krijg ik de indruk dat je alleen wilt horen wat in jouw straatje past. Waarom stel je dan je vraag hier als je je beslissing toch al hebt genomen?

Vanaf nu graag op een normale manier reageren.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:23

Ik ga nu even een wat ouder topic omhoog halen.

Miriam, zoals ik dit topic lees heb jij je keuze al gemaakt. Je wilt rocky liever hengst houden. Ik heb er geen problemen mee als rocky hengst blijft. Maar als ik heel eerlijk ben heb ik hem dan liever in een wei staan waar ik straks niet met Kyra of Amber doorheen hoef om bij de bak te komen of bij de uitgang van het weiland. Want de tijd komt er weer aan dat de overige paarden die nu bij huis staan weer richting het weiland aan de andere kant van de weg gaan.

Jij moet gewoon doen wat je zelf het liefste wilt. Wil je hem hengst laten best, maar dan heb je wel het probleem dat rocky grotendeels alleen staat.

Je moet gewoon doen wat jij het liefste wilt.

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:55

hoi ik heb ook een hengst en bij mijn hengst staat een shetlander ruin,ze zijn echt dikke maatjes spelen heel veel saMEN eten samen uit een voerbak en kunnen niet zonder elkaar.
ook ik zit in tweestrijd,hengst laten of ruinen,als we hem hengst laten wordt hij dekhengst hij is nu nog erg lief maar dat kan veranderen,hij is nu vier en we kijken deze zomer hoe hij zich gedraagd,want ik wil wel een vriend en geen gevaarlijk dier . Knipoog

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:57

ik zou m laten castreren.... voor de merries als je dat beetje meer show wilt houden kun je m ook laat castreren bijvoorbeeld als hij 6 is...