Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gamier schreef:En dan kom ik weer sceptisch om de hoek kijken (sorry heb mijn dag niet helemaal) mocht het nou echt een breukje/scheurtje in zijn schoft zijn..... kan zij dan ook nog Gamier helpen???????
Pipo schreef:Maar volgens mij is er maar een oplossing voor een scheurtje/breukje, en dat is geduld en rust. Een jaar op het land, is voor dat soort paarden het beste. Maar eerst moet je zeker weten of het een scheur of een breuk is, en dat zal je alleen kunnen vaststellen door fotos of een scan. En daarom zou ik met dit soort diagnoses niet snel het alternatieve circuit in gaan.
Je wil niet weten hoe graag ik wilde dat het vrijdag was......Sjuimpje schreef:Mijn da's diagnose was een spierscheurinkje welke na 3 weken stalrust genezen moest zijn,
toen ik na een maand zachtjes aan begon met kleine stukjes draven aan de hand liep hij slechter dan voor de rust. Ik ben er behoorlijk ziek van geweest dat ik nog zolang gewacht heb om naar een alternatieve arts te stappen.
Al met al heb ik 3 maanden gesukkeld waarin het paard van 'niet helemaal lekker' aftakelde naar bijna kreupel. Nu had hij 2,5 behandeling nodig van Erik, ik had hem heel wat ellende kunnen besparen als ik er eerder bij was geweest.
Sjuimpje schreef:(de tranen sprongen mij in de ogen).
.
Sjuimpje schreef:Laarakker kan geen wonderen verrichten, bij mijn paard was hij bij de eerste behandeling ook niet zo heel positief (de tranen sprongen mij in de ogen). De 2e behandeling sloeg echter reuze aan en nu zijn we goed 2 maanden verder en zijn zijn wissels bevestigd en is er een begin gemaakt met de series.
Mocht de reguliere geneeskunst hem afschrijven en dan zou ik altijd een second opinion bij een alternatieve arts halen. Ik zou naar Laarakker gaan omdat ik weet dat hij het druk zat heeft dus om de klandizie hoeft hij mijn paard niet te doen, daarbij denk ik dat het gewoon een heel eerlijk persoon is die het gerust zal zeggen als hij niets voor je paard kan betekenen.
Pipo schreef:Ik ben wel van mening dat de reguliere geneeskunde paarden veel te snel afschrijft. Zelfs als ze geen aantoonbare diagnose kunnen stellen. Toch ben ik wat meer van de wetenschap. En als die een diagnose stellen waar ik zelf niet in geloof, dan ga ik door naar de alternatieve.
GvdT schreef:Nog even iets over de scheve staart.
Mijn pony en grote broer van gamier heeft ook een scheve staart en dan vooral in het land en op stal.
Met rijden gooit ie hem ook wel eens scheef, iets wat ie wel afwisseld dan weer links dan weer rechtss.
Ik heb hem hier ook, door verschillende mensen (da fysio kraker kliniek), voor laten onderzoeken.
De enige reactie die ik kreeg was wat of ik kwam doen met mijn pony, ze hadden nog nooit zo'n lenig paard gezien. Vooral omdat ie hem niet aldoor scheef droeg was er niets aan de hand.
Misschien is die van mij een uitzondering maar een scheve staart duidt niet altijd op een rugprobleem
Sjuimpje schreef:Gamier,
niet je koppie laten hangen, maar het is wel verstandig om je vast in deze materie te verdiepen toch?
Renske20 schreef:eigenlijk zouden reguliere en holistische DA's meer moeten gaan samenwerken!
Lielle"]
Ze maakt wel gebruik van simpele huismiddeltjes als ondersteuning zoals bruin bier voor de nierwerking en havermout voor de maagwerking. En dat zie ik liever dan al die megadure farmaceutische dingen, als het niet hoeft.
[/quote]
Amen! Ben ik helemaal met je eens!Als het op een natuurlijke manier opgelost kan worden graag. Al die farmaceutische rotzooi verhelpt meestal de kwaal wel maar verstoord weer heel veel andere dingen.
[quote="Lielle"]
Mocht er uit de foto's idd een breuk komen, dan weet ik niet of zij meer kan betekenen dan je huidige DA, maar als dat niet het geval is zou ik zeker bij een van bovenstaande artsen langs gaan.
[/quote]
Zoals ik al eerder zei zal ik alles doen wat in mijn macht ligt om Gamier te helpen. Hopenlijk is er niets te zien vrijdag op de foto en komt hij er met fysio of met welke andere methode dan ook weer bovenop
[quote="Lielle schreef:Wat die staart betreft, als die structureel naar een kant scheef gedragen wordt is dat vrijwel altijd kenmerk van een rugprobleem.
Leone schreef:eleonoor schreef "Voor alle Eric bezoekers. Wie hebben er allemaal paarden met hoofdpijn door trauma's uit het verleden en scheve bekken"
daar ben ik er een van;
Volgens hun waren zijn voorbenen echt in orde.... + de bovenstaande diagnose, ook was hij zijn identiteit kwijt.....
De pony had uit eindelijk zeer ernstige hoefkatrolontsteking aan beide voorbenen....
Gamier schreef:Ja ja weer een topic over dit onderwerp![]()
Wat mij opvalt is dat er alleen maar positieve reacties gegeven worden op deze personen..... Ik kan op heel bokt geen enkele negatieve ervaring vinden (oké alleen over de kosten dan) Zijn ze nu echt zo top of durven de mensen met minder ervaringen niet te reageren?