Eric Laarakker, Steffi v.d. Laarse,Rodinde ect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:11

Steffi is SUPER! Ik wist het wel

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 23:27

Huisvrouw schreef:
Steffi is SUPER! Ik wist het wel

En dan kom ik weer sceptisch om de hoek kijken (sorry heb mijn dag niet helemaal) mocht het nou echt een breukje/scheurtje in zijn schoft zijn..... kan zij dan ook nog Gamier helpen??????? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:29

Gamier schreef:
En dan kom ik weer sceptisch om de hoek kijken (sorry heb mijn dag niet helemaal) mocht het nou echt een breukje/scheurtje in zijn schoft zijn..... kan zij dan ook nog Gamier helpen??????? Verward

Ik ken Steffie niet, dus ik heb over haar geen oordeel.

Maar volgens mij is er maar een oplossing voor een scheurtje/breukje, en dat is geduld en rust. Een jaar op het land, is voor dat soort paarden het beste. Maar eerst moet je zeker weten of het een scheur of een breuk is, en dat zal je alleen kunnen vaststellen door fotos of een scan. En daarom zou ik met dit soort diagnoses niet snel het alternatieve circuit in gaan.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 23:38

Pipo schreef:
Maar volgens mij is er maar een oplossing voor een scheurtje/breukje, en dat is geduld en rust. Een jaar op het land, is voor dat soort paarden het beste. Maar eerst moet je zeker weten of het een scheur of een breuk is, en dat zal je alleen kunnen vaststellen door fotos of een scan. En daarom zou ik met dit soort diagnoses niet snel het alternatieve circuit in gaan.

Dank je Pipo dit antwoord doet mij wel goed! En ja we moeten ook eerst zeker weten aan de hand van foto's wat er nou precies mis is met Gamier. Ik loop misschien teveel op de zaken vooruit en valt het achteraf allemaal mee.... maar ja blijf die ene zin maar horen in mijn hoofd en zie het gezicht van de DA nog steeds voor mij Je wil niet weten hoe graag ik wilde dat het vrijdag was......

Het is ook niet eerlijk om in mijn frustratie zo banketstaaf te reageren..... Sorry

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:40

Mijn da's diagnose was een spierscheurinkje welke na 3 weken stalrust genezen moest zijn,
toen ik na een maand zachtjes aan begon met kleine stukjes draven aan de hand liep hij slechter dan voor de rust. Ik ben er behoorlijk ziek van geweest dat ik nog zolang gewacht heb om naar een alternatieve arts te stappen.
Al met al heb ik 3 maanden gesukkeld waarin het paard van 'niet helemaal lekker' aftakelde naar bijna kreupel. Nu had hij 2,5 behandeling nodig van Erik, ik had hem heel wat ellende kunnen besparen als ik er eerder bij was geweest.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 23:45

Sjuimpje schreef:
Mijn da's diagnose was een spierscheurinkje welke na 3 weken stalrust genezen moest zijn,
toen ik na een maand zachtjes aan begon met kleine stukjes draven aan de hand liep hij slechter dan voor de rust. Ik ben er behoorlijk ziek van geweest dat ik nog zolang gewacht heb om naar een alternatieve arts te stappen.
Al met al heb ik 3 maanden gesukkeld waarin het paard van 'niet helemaal lekker' aftakelde naar bijna kreupel. Nu had hij 2,5 behandeling nodig van Erik, ik had hem heel wat ellende kunnen besparen als ik er eerder bij was geweest.

Ik ga je toch 1 vraagje stellen en vat hem please niet verkeerd op (want zo bedoel ik het echt niet) Stel dat er op de foto daadwerkelijk een oude breuk te zien is kan Eric dan ook nog helpen denk je??? Ik hoop echt van harte dat het niet zo is en dat ze vrijdag een foto voor jan met de korte achternaam gemaakt hebben maar toch.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:50

Tja, ieder zo zijn ding. Ik ben toch van mening dat ik altijd graag wil weten wat een paard heeft. En als het dan werkelijk niet op de foto te zien is, dan zal ik een andere weg inslaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:51

Laarakker kan geen wonderen verrichten, bij mijn paard was hij bij de eerste behandeling ook niet zo heel positief (de tranen sprongen mij in de ogen). De 2e behandeling sloeg echter reuze aan en nu zijn we goed 2 maanden verder en zijn zijn wissels bevestigd en is er een begin gemaakt met de series.

Mocht de reguliere geneeskunst hem afschrijven en dan zou ik altijd een second opinion bij een alternatieve arts halen. Ik zou naar Laarakker gaan omdat ik weet dat hij het druk zat heeft dus om de klandizie hoeft hij mijn paard niet te doen, daarbij denk ik dat het gewoon een heel eerlijk persoon is die het gerust zal zeggen als hij niets voor je paard kan betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:00

Sjuimpje schreef:
(de tranen sprongen mij in de ogen).
.

Dat kan ik mij voorstellen, ik werd gisteren ook niet blij toen mijn paard meerdere keren met vier benen in de lucht sprong.

Het gaat er om dat het helpt. Tenminste daar gaat het mij om, en ik denk jou ook.

Ik ben wel van mening dat de reguliere geneeskunde paarden veel te snel afschrijft. Zelfs als ze geen aantoonbare diagnose kunnen stellen. Toch ben ik wat meer van de wetenschap. En als die een diagnose stellen waar ik zelf niet in geloof, dan ga ik door naar de alternatieve.

Een paard voor de verzekering afkeuren, terwijl deze 100% de foto's is gaat er bij mij niet in. Toch is gisteren in mijn nabije omgeving een paard naar de verzekering gegaan met 2tjes op de straalbenen. Een half jaar hebben ze gedokterd. Grietje heeft gezien wat Ulke gisteren met mijn paard deed. Ik heb haar nog gezegd dat ik anders wel met haar naar Duitsland wil, daar zit een hele goede arts.

En toch wilde ze het niet, ze was het zat. Dat gaat er bij mij dan werkelijk niet in.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:01

Ben geheel eens met Pipo. Zou ook eerst afwachten wat de foto's zeggen en wat er verder uit onderzoekingen uitkomen. Zou ook eerst eens gaan aanhoren wat de regulieren dierenarts vind hoe het herstel kan plaatsvinden. Pas als dat niet lukt, dan pas de alternatieve sector induiken.
Sjuimpje, hoe weet jij dan zekere dat jou paard gelijk door Eric zou verbeteren? Lijkt mij meer een speculatie, want wie zou het tegendeel bewijzen?

Wiggelroede of lechner antenne zet ik in dezelfde hoek neer. Ik geloof er niet in, dus dan is het voor mij ook moeilijk achter een diagnose te staan die hiermee is verricht. Misschien moet ik me er eens meer in verdiepen en inderdaad Steffi zien werken als ze bij mij op stal komt. Maar gelukkig verkeer in nu in de positie niet die alternatieve route te hoeven verkennen. Helaas is dat nooit zeker in de paardenwereld, dus hou die deur nog wel voorzichtig op een kiertje.

Voor alle Eric bezoekers. Wie hebben er allemaal paarden met hoofdpijn door trauma's uit het verleden en scheve bekken? In mijn ogen is het wel heel opvallend dat die paarden waar ik het van weet naar Eric zijn gegaan allemaal met die diagnose (naast andere problemen) naar huis kwamen. En dat maakt het soms zo lastig met dit soort mensen. Zo zijn er weer andere in de alternatieve hoek waarbij alle paarden knie en nier problemen hebben (zonder erbij uit te leggen dat in de chineese geneeskunde dit aan elkaar gerelateerd zijn en dat nieren vaak de oorzaak zijn van diverse problemen, maar alleen de nieren worden genoemd en niet de rest.....). Punt is dat ik het moeilijk vind te geloven bij sommige dat al vele paarden met dezelfde diagnose naar huis gaan of de diagnose wel goed zijn.
Maar ja, dat zijn zo mijn bevinden van de zijkant, ik heb nog nooit Eric aan het werk gezien persoonlijk.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 00:01

Sjuimpje schreef:
Laarakker kan geen wonderen verrichten, bij mijn paard was hij bij de eerste behandeling ook niet zo heel positief (de tranen sprongen mij in de ogen). De 2e behandeling sloeg echter reuze aan en nu zijn we goed 2 maanden verder en zijn zijn wissels bevestigd en is er een begin gemaakt met de series.

Mocht de reguliere geneeskunst hem afschrijven en dan zou ik altijd een second opinion bij een alternatieve arts halen. Ik zou naar Laarakker gaan omdat ik weet dat hij het druk zat heeft dus om de klandizie hoeft hij mijn paard niet te doen, daarbij denk ik dat het gewoon een heel eerlijk persoon is die het gerust zal zeggen als hij niets voor je paard kan betekenen.

Dat hij heel eerlijk is heb ik meer gehoord en dat vind ik heel positief. En ja als de regulieren geneeskunde hem afschrijft (moet er nog even niet aan denken!) dan zal ik zeker verder zoeken! Al is het dan alleen maar voor pijnbestrijding dan kan Gamier altijd nog "dienen" als weimaatje......

Hé bah..... ben anders nooit zo neagtief....

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:04

Pipo schreef:
Ik ben wel van mening dat de reguliere geneeskunde paarden veel te snel afschrijft. Zelfs als ze geen aantoonbare diagnose kunnen stellen. Toch ben ik wat meer van de wetenschap. En als die een diagnose stellen waar ik zelf niet in geloof, dan ga ik door naar de alternatieve.

Het enge hierin is dat vaak de eigenaren deze afkeuring afdwingen bij de dierenartsen. Mijn vorige paard had heel veel kwalen en pas op mijn verzoek is er een einde aan zijn lijden gemaakt. Niet een keer heb ik het gevoel gehad dat de dierenartsen mijn paard afschreven.
Hoe vaak hoor je niet in je omgeving, 'o, dit paard is zo lastig te rijden, denk ook dat hij 'ergens' niet goed is en laat hem maar afkeuren'. Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik dat 8 tot 10 jaar geleden meer hoorde dan nu, gelukkig

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:05

GvdT schreef:
Nog even iets over de scheve staart.
Mijn pony en grote broer van gamier heeft ook een scheve staart en dan vooral in het land en op stal.

Met rijden gooit ie hem ook wel eens scheef, iets wat ie wel afwisseld dan weer links dan weer rechtss.

Ik heb hem hier ook, door verschillende mensen (da fysio kraker kliniek), voor laten onderzoeken.
De enige reactie die ik kreeg was wat of ik kwam doen met mijn pony, ze hadden nog nooit zo'n lenig paard gezien. Vooral omdat ie hem niet aldoor scheef droeg was er niets aan de hand.

Misschien is die van mij een uitzondering maar een scheve staart duidt niet altijd op een rugprobleem

Mijn paard houdt zijn staart soms ook scheef, hij heeft ataxie door artrose in de halswevels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu veel vaker hoor. Ik vind gewoon dat er heel veel veeartsen zijn, die een diagnose stellen, die vervolgs toch niet klopt, maar dat geven ze niet toe. Daarnaast lopen er een aantal onbeschofte boeren rond, die erg veel moeite hebben met hun ongelijk toe te geven. En van mij hoeven ze niet eens hun ongelijk toe te geven, maar gewoon een andere oplossing zoeken vind ik al prima. Ik heb het inmiddels zo vaak meegemaakt dat ik er echt een beetje moe van word.

Ik ken een veearts die absoluut niet zo is. En dat is dhr. Teunissen, helaas komt hij niet in de omgeving waar ik nu woon.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 00:08

Anita_D schreef:
Mijn paard houdt zijn staart soms ook scheef, hij heeft ataxie door artrose in de halswevels.

Bij ons (Gomie en Gamier) kan het dus ook iets erfelijks zijn.... Beide (volle) broertjes dragen hun staart scheef.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:14

Eleonoor ik snap je niet helemaal?
Wil je weten hoe ik zeker weet dat mijn paard door Eric is opgeknapt? Of wil je weten hoe ik weet dat mijn paard op zou knappen onder Eric wanneer hij door de reguliere dierenartsen is afgeschreven?

In het 1e geval is het heel makkelijk, je paard verandert van een bolletje elastiek naar een strakke, met de staart knijpende, simpel lopende hork. En binnen no time weer terug naar zijn oude niveau. Wat Eric binnen no time deed kreeg drie weken Quadrisol niet voor elkaar waarvan je amg verwachten dat die evt. pijn behoorlijk onderdrukt.

Het 2e geval heb ik niet beweerd. Ik zeg alleen dat ik iig zou proberen om het dier toch op te lappen en Eric zou die kans het eerste aangeboden krijgen.

(Overigens was het niet de behandeling die hard was waarvan ik tranen kreeg, maar meer de diagnose van Eric die in eerste instantie niet zo positief was terwijl de moed mij toch al in de schoenen gezonken was.)

Zoals ik in mijn eerste post al zei was Eric verder zeer positief over mijn paard, geen hoofdpijn, geen slecht functionerende lever, geen darmstoornissen o.i.d. Sterker nog, hij was ontzettend positief over mijn paard, hij vond het een paard wat zeer goed in elkaar zat, mooi bespierd, goed in zijn vel, en ook helemaal goed in zijn koppie.
Dat Eric wel veel dezelfde klachten in zijn kliniek krijgt heb ik met eigen ogen gezien, want wat lopen er toch veel hoopjes ellende rond met baasjes die het heel goed bedoelen maar echt geen idee hebben.

Gamier,
niet je koppie laten hangen, maar het is wel verstandig om je vast in deze materie te verdiepen toch?

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 00:23

Sjuimpje schreef:
Gamier,
niet je koppie laten hangen, maar het is wel verstandig om je vast in deze materie te verdiepen toch?

Thanks Sluimpje.... het probleem is gewoon dat ik nog niets weet..... je hoort wel iets maar je weet niets.....Je weet dat het niet goed is (dat had mijn gevoel al gezegt) dat is nu bevestigd maar hoe fout het zit...... Ik ben iemand die graag het hoedje van de rand wil weten.... maar waar moet ik nu naar zoeken..... dat antwoord hoop ik vrijdag te krijgen ..... alleen dat duurt nog ruim 3 volle dagen........

Maar zal een stok onder mijn koppie zetten en positief (proberen) te blijven denken..... dacht omdat nu het 2005 is de ellende over zou zijn maar blijkbaar gaan we nog even door.......

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:23

Quentin zou binnen een halfjaar zo achteruit zijn gegaan door de ataxie dat het zo goed als afgelopen zou zijn, eigenwijs als ik ben ging ik verderzoeken dan de reguliere DA's waar ik al 2,5 jaar mee bezig was en hij heeft dus geen ataxie en loopt weer zuiver en is helemaal sterk en soepel in zn rug+achterhand!

Wel blijf ik bij een nieuwe blessure of als een ander paard iets heeft, eerst naar een reguliere DA gaan voor onderzoek+foto's, vindne die niets of kan ik me in de diagnose niet vinden, ga ik dus weer opnieuw naar bv Steffi

eigenlijk zouden reguliere en holistische DA's meer moeten gaan samenwerken!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:25

Oke sjuimpje, ik hoor liever dat hij niet een standaard diagnose heeft, want dat is nou eenmaal niet mogelijk met paarden. En ja, hij en vele anderen in de alternatieve circuit krijgen vaak slechte paarden te zien, en dan bedoel ik slecht met ziek zijn. Zelf zou ik bijvoorbeeld met inwendige problemen en spierstofwisselings problemen de alternatieve hoek zeker niet uitsluien. Sterker nog, ik geef mijn paard dasgelijks homeopatische druppels waar ik van overtuigd ben dat het werkt. Punt is meer dat bij bot en been problemen ik eerder de regulieren geneeskunde ga bewandelen dan gelijk naar de alternatieve circuit.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:28

Renske20 schreef:
eigenlijk zouden reguliere en holistische DA's meer moeten gaan samenwerken!

Zou het ook gaan toejuichen dat dit meer zou gaan gebeuren. De fysio, hoefsmid en manueel hebben al een redelijke vaste plek op de kliniek gevonden. Nu nog iemand die weet hoe die accupunctuur en homeopathie kan uitvoeren op paarden en dierenarts is. Voordeel wat ik dan zie is dat je op verschillende manieren een paard kan bekijken en voornamelijk dat er overleg gaat plaatsvinden over de verschillende wijze van behandeling. Ik gebruik liever niet de reguliere geneesmiddellen, en als dan ter plekke een alternatief kan worden geboden zou dat super zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:29

punt is dat voor mij Rodinde geen alternatieve DA is. Bovendien is ze IMO absoluut niet zweverig, eerder erg nuchter. Het enige niet-reguliere dat ik van haar heb gezien is acunpunctuur en homeopathie, en ook bij haar zie ik de gewone technieken als draven op het harde e.d., bloedonderzoek in het lab etc. Ze maakt wel gebruik van simpele huismiddeltjes als ondersteuning zoals bruin bier voor de nierwerking en havermout voor de maagwerking. En dat zie ik liever dan al die megadure farmaceutische dingen, als het niet hoeft.

Mocht er uit de foto's idd een breuk komen, dan weet ik niet of zij meer kan betekenen dan je huidige DA, maar als dat niet het geval is zou ik zeker bij een van bovenstaande artsen langs gaan.

Wat die staart betreft, als die structureel naar een kant scheef gedragen wordt is dat vrijwel altijd kenmerk van een rugprobleem.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 09:10

Lielle"]
Ze maakt wel gebruik van simpele huismiddeltjes als ondersteuning zoals bruin bier voor de nierwerking en havermout voor de maagwerking. En dat zie ik liever dan al die megadure farmaceutische dingen, als het niet hoeft.
[/quote]

Amen! Ben ik helemaal met je eens! Knipoog Als het op een natuurlijke manier opgelost kan worden graag. Al die farmaceutische rotzooi verhelpt meestal de kwaal wel maar verstoord weer heel veel andere dingen.

[quote="Lielle"]
Mocht er uit de foto's idd een breuk komen, dan weet ik niet of zij meer kan betekenen dan je huidige DA, maar als dat niet het geval is zou ik zeker bij een van bovenstaande artsen langs gaan.
[/quote]

Zoals ik al eerder zei zal ik alles doen wat in mijn macht ligt om Gamier te helpen. Hopenlijk is er niets te zien vrijdag op de foto en komt hij er met fysio of met welke andere methode dan ook weer bovenop

[quote="Lielle schreef:
Wat die staart betreft, als die structureel naar een kant scheef gedragen wordt is dat vrijwel altijd kenmerk van een rugprobleem.

Het verschil tussen Gomie en Gamier is dat Gomie zijn staart wisselend (dan weer links en dan weer rechts) scheef draagt. Gamier daar in tegen draagt zijn staart altijd links. Is duidelijk te zien aan zijn dekens.... de linkerkant zit altijd volledig onder het mest en de rechte kant blijft schoon.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:37

eleonoor schreef "Voor alle Eric bezoekers. Wie hebben er allemaal paarden met hoofdpijn door trauma's uit het verleden en scheve bekken"

daar ben ik er een van;
Volgens hun waren zijn voorbenen echt in orde.... + de bovenstaande diagnose, ook was hij zijn identiteit kwijt.....
De pony had uit eindelijk zeer ernstige hoefkatrolontsteking aan beide voorbenen....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:41

Leone schreef:
eleonoor schreef "Voor alle Eric bezoekers. Wie hebben er allemaal paarden met hoofdpijn door trauma's uit het verleden en scheve bekken"

daar ben ik er een van;
Volgens hun waren zijn voorbenen echt in orde.... + de bovenstaande diagnose, ook was hij zijn identiteit kwijt.....
De pony had uit eindelijk zeer ernstige hoefkatrolontsteking aan beide voorbenen....

dat soort zweverigheid houd ik dus niet van

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:44

Gamier schreef:
Ja ja weer een topic over dit onderwerp Haha!

Wat mij opvalt is dat er alleen maar positieve reacties gegeven worden op deze personen..... Ik kan op heel bokt geen enkele negatieve ervaring vinden (oké alleen over de kosten dan Knipoog ) Zijn ze nu echt zo top of durven de mensen met minder ervaringen niet te reageren?

helaas ook negatief hier. (ook positief trouwens, bij een ander paard hebben ze super werk geleveerd. Ze hadden hem gekraakt en hij kon zomaar ineens middendraf, wat hem daarvoor nooit lukte!!)

maar, volgens hun was mijn pony kansloos, niet meer te redden (behalve door goud bolletjes in zn rug te laten zetten en dan nog kon er niemand meer op, want dat zou teveel pijn doen)
goed, klopt dat hij een rugprobleem heeft, maar laat dat nou niet zijn waarom hij zo moeilijk deed. Er zat nl (want we gingen daarna weer gewoon naar onze eigen dierenarts, ga niet zomaar een paard wegbrengen) een chip in zn achterkogel. Chip eruit, beestje weer topfit! En dat hij pijn in een achterbeen had, dat konden ze er mooi niet uithalen.

en dan de concorde (die met gebroken schoft). Die kon makkelijk weer goed komen, allemaal middeltjes en helaas..... beetje verkeerde inschatting dus, want de 1 loopt nu M2 en de ander is dood....

was daar toen wel beetje niet blij mee. Straks hadden we ze op t woord geloofd en was nu die ene, die wel goed is, er niet meer geweest.....