Ga jij met je ID rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:39

Waarom mag dat niet?

Ze doen toch ook wel eens zomaar papieren controle voor de auto?
Heb je die dan niet bij, heb je ook een boete.

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:40

Nou ik ga niet me ID rijden hoor..
Trouwens ik neem het nergens mee naartoe.
ik ben er absoluut tegen!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:35

Op lange ritten had ik al mijn militaire IDplaatje bij me. daar staat mijn naam op en mijn bloedgroep. Dat leek me wel handig voor het geval iemand me onderweg zou vinden. Nu neem ik ook mijn rijbewijs maar mee.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:46

Wij hadden het hier toevallig gister op de manege over. Ik vind het raar dat je, je ID ook te paard bij je moet hebben. Ik zou hem dan denk ik echt wel snel verliezen. Ik zit er nu ook aan te denken, ik ga elke herfstvakantie op kamp naar kootwijk. We maken dan buiten ritten enz. moet je dan ook je ID bij je hebben?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:11

Ja volgens de wet wel. Ik zit dus mooi met m'n paspoort, deze zomer. Ga een ID-kart aanvragen; die past tenminste wel in het zakje van m'n rijbroek. En nee, daar heb ik dan geen last van; heb zo al geregeld m'n pinpas meegezeult zonder lastige gevolgen Knipoog

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:55

Katja schreef:
Ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat ik hem op het paard ook mee moet nemen.

Ik dacht er ook pas aan toen ik dit topic las. Had er helemaal niet bij stilgestaan. Ik heb hem wel altijd mee naar stal omdat ik mijn portemonnee altijd bij me heb, maar die neem ik eigenlijk nooit mee naar buiten. Ik gok er maar op dat ze me niet aanhouden als ik te paard ben.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:11

Ik ben van plan om gewoon in m'n jaszak een kopie te doen van mijn paspoort...

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:13

volgens mi heeft de helft nog niks bij zich, of bedenkt het zich af en toe en vergeet hert verde.

ik vind het geen democratisch land eigenlijk.

dat je je as bij je moet hebben, geeft niet echt gevole van vrijheid

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:56

wat heeft dat met democratie te maken?

democratie is niet gelijk aan vogelvrij Knipoog

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:01

Ik had er ook helemaal niet bij nagedacht dat je het ook te paard bij je moest hebben. Hij zit in mijn jaszak (voor school) met rits enz. ZOdat ik hem niet kan vergeten, niet in mijn portemone omdat ik die ook altijd vergeet. Ik vind het eigenlijk absoluut niet haalbaar op dat stomme kaartje altijd bij je te hebben...

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:04

Ik vind dat eigenlijk wel een kromme regel als je altijd je indentiteits kaart mee moet hebben en zelf nog op een paard, wat een flauwekul zeg.. Maare ik neem mijn id niet elke keer mee als ik op een buitenrit ga, het zit alleen maar in de weg als je zo'n kaart mee hebt. En daarlijk raar je hem kwijt onder je bosrit en dan zit je daar zonder je id. Dus daarom laat ik hem ook thuis, daarlijk raar je hem kwijt jah.

Maar als ik naar school ga of naar de winkel neem ik de id wel mee. Maar op het paard nie

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:07

leentje schreef:
wat heeft dat met democratie te maken?

democratie is niet gelijk aan vogelvrij Knipoog

niet veel, oke verkeerd woord gebruikt, vandaar mij onvoldoende voor maatschappij Tong uitsteken

jordy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:18

nee die heb ik niet bij als ik ga rijden maar ze mogen er niet zomaar om vragen hoor

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:41

ik had hemvandaag niet eens mee na school:S

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:23

Juut schreef:
Ja volgens de wet wel. Ik zit dus mooi met m'n paspoort, deze zomer. Ga een ID-kart aanvragen; die past tenminste wel in het zakje van m'n rijbroek. En nee, daar heb ik dan geen last van; heb zo al geregeld m'n pinpas meegezeult zonder lastige gevolgen Knipoog

Dat kan waarschijnlijk niet. Normaal gesproken kan je niet én een paspoort én een ID kaart hebben. Toen mijn zusje haar paspoort ging ophalen bij het gemeentehuis moest ze haar ID kaart inleveren.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:35

Dat zou dan wel heel raar zijn. Je neemt eerder en makkelijk je ID kaart mee dan je paspoort. Vind het ook erger om mijn paspoort kwijt te raken dan mijn ID kaart.
Ik heb alleen een paspoort en word op deze manier eigenlijk een beetje op kosten gejaagd.
Ik heb als ik naar buiten ga wel altijd mijn duinkaart mee maar dat is geen ID. Ik moet daar dus nog iets op verzinnen want om van de zomer iets mee te nemen naar buiten dan moet ik een tas mee nemen of zo. Alles valt namelijk uit mijn zak.
Ik moet dus nog een ID halen en als ik die heb zal ik daar ook mee gaan rijden!!

Jolanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:21

Ik ga echt niet overal met dat ding rondsjouwen. Dan erbij, ik zou hem waarschijnlijk kwijtraken.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:32

ik heb hem nu al bij me alleen ik vergeet hem af en toe meetenemen naar mijn de pony's.en vandaag was er een Harmelen al controle ten eerste voor lamp en daarbij nog je ID

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:08

sorry hoor maar ik weet niet of jullie het nieuws zien. Maar er wordt gezegd dat als er racisme plaatsvindt of dicriminatie, een ongeluk, vechtpartij en noem mara op wara jij bij bent betrokken dan kunnen ze het ana je vragen om te zien wie je bent. Verder zullen ze het niet zo gauw vragen . En naar de manege meenemen???? Nou er lopen heust gene politieagenten op de manege rond om te controleren wie jij bent en het lijkt me sterk als ze in het bos lopen om eens in het uur iemand tegen te komen! Bloos

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:10

en idd zo mogen er niet zomaar om vragen dat denken de meeste mensne id edenken als ik even op visite ga en ik kom een politie tegen kan hij me anahoudne en vragen mag ik uw id zien. Nee zo werkt het niet!

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:36

heej, ikzou gewoon je ruiterbewijs alleen meenemen, dat moet toch sowieso, (als je tenmnisten een ruiterbewijs hebt) een autorijbewijs is toch ook geldig??? dus

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:06

Je ruiterbewijs geldt zeker niet als ID!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:03

Als jij met je paard over de weg gaat wat vele wel zullen doen dan ben jij voor de politie zeker wel een aanspreekpunt voor je ID. Vooral als je paard iets drukker is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:37

Toch is het echt zo dat je niet beiden mocht hebben. Misschien is die regel inmiddels aangepast. Mijn zusje wilde haar ID ook houden, omdat ze dat makkelijker vond (wel een grote kaart nog) ivm uitgaan enzo. Maar mocht echt niet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:48

Het is volgens mij inderdaad óf een identiteitskaart óf een paspoort, beide mag je niet hebben. Althans, dat was vroeger altijd zo.

Maar rijbewijs en paspoort natuurlijk wel. Dat zijn twee heel verschillende dingen en als ik de grens overga heb ik die ook beiden nodig. Die zitten ook allebei standaard in mijn tas. Maar ja, die tas neem ik nooit mee als ik in de auto stap om de kinderen naar school te brengen, de honden uitlaat of met paard naar buiten ga.

Zo'n kleine id-kaart lijkt me bijzonder handig maar ik wil mijn paspoort er niet voor kwijt.

Ik denk dat heuptasjes weer helemaal hot gaan worden deze zomer