Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat te doen met mijn bijrijdster

deze laatste kans afwachten en houd ze zich weer niet aan de afspraak dan ermee kappen
35 (19%)
Stoppen, ze heeft kansen genoeg gehad!
125 (68%)
Ach ze is pas 16, het komt vanzelf ooit wel goed
Geen stemmen
Nog strenger zijn, iets niet in orde dan meteen ermee stoppen
19 (10%)
Anders....nl
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:21

Anke schreef:
Ik denk dat het beste is om deze maand af te laten maken en dan te stoppen ermee, periode loopt 20 januari namelijk af.
Maar het is gewoon niet 1 ding, het zijn er zoveel en misschien doe ik wel moeilijk, maar ik wil het gewoon goed en anders niet.
Dan leer ik mijn vriend wel hoe hij goed moet longeren en dan longeert hij haar maar af en toe ipv een bijrijder....

Hey uh.. niet nu zeggen opeens dat het aan jou ligt! Dat vind ik helemaal raar. Het ligt niet aan jou. Het is jouw paardje, ze mag blij zijn dat ze erop mag rijden.. En als ze het dan op zo'n manier laat afweten, dat is behoorlijk belachelijk. Bovendien had mijn moeder me toch wel naar die pony toe geschopt als ze er elke maar 100 euries voor moest neerleggen...
Ik heb de restvan het topic niet echt meer gevolgd, maar dit isgewoon allemaal heel erg raar.. ik zou inderdaad haar de maand laten afmaken. En misschien vindt je vriend het wel heel erg leuk.. *LOL*

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:08

Dat zat bij voorbaat al niet goed met het terugsturen van het contract. Ik had dr niet eens een eerste keer laten komen. Er zijn genoeg anderen die zich wel voegen naar jou (heel normale en niet abnormaal hoge) eisen.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:09

Niet meteen opgeven hoor, er zijn zat leuke bijrijders, je moet misschien alleen wat kritischer zijn als je iemand aanneemt Knipoog

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 02:11

Anke schreef:
Ik heb haar erop aangesproken en ze zegt dat het onzin is dat ze niet gemotiveerd zou zijn, dat ze anders niet 100,- per maand bijdraagt in de stallingkosten. klinkt heel logisch en lijkt mij ook.....
Ze zou zorgen dat het niet meer gebeurde....: te laat komen.

Betaalt ze dit bedrag zelf, of wordt dat door haar moeder betaald? Grote kans namelijk. Hierdoor heeft ze er totaal geen verantwoordelijkheids gevoel over. (Zelf wel een beetje ervaring mee Schijnheilig )

En jee zeg, wat is dit frustrerend om te lezen. Ik snap best dat je haar toch nog graag een kans wilt geven, maar dit kan zo echt niet langer! Ook al gaat zij zich verdedigen en vindt ze de dingen die je zegt onzin, kappen ermee en opzouten!
Dit is absoluut niet goed voor jezelf én je paard. Denk daar maar eens aan. En dat is toch waar je een bijrijdster voor hebt gekozen.
Nee, je doet er niet goed aan om haar de tigste tweede kans te geven. Gewoon weg met dat kind.

Ik snap best dat je het moeilijk vind om iemand teleur te stellen. Ik zou er zelf ook heel erg veel moeite mee hebben. Neem desnoods iemand mee de eerstvolgende keer dat je haar ziet en zeg haar op dat het beter is dat ze je paard niet meer rijdt. Dat jij het niet meer ziet zitten. Als zij het onzin vindt: so be it. Jij kunt er niet mee leven. Punt.
Het gaat hier niet om haar, het gaat om jou en je paard.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:04

Zij betaald de helft en haar moeder de andere helft...., ze moet er dus ook zelf voor werken.

UPDATE:
Gisteren geen contact gekregen, PBtje gestuurd:
twee opties gegeven:
1. maakt de periode af tot 20 januari
2. stopt nu en ik geef haar 50,- terug.
Ze leest dit, maar reageert niet terug, egienlijk geen wonder, dat heeft ze nog nooit gedaan.

Als ik erover nadenk ging het al meteen de eerste keer mis, de eerst ontmoeting, toen kwam ze ook veel te laat op onze afspraak! Toen begon het al, het heeft gewoon nooit lekker gelopen.

Ik heb dus vanochtend (weer) gebeld, natuurlijk de voicemail>!?
Ingesproken dat ik vandaag graag wil horen via smsje of telefonisch welke optie ze graag wilt. Het is 7 uur en nog steeds niets gehoord?! (niet vreemd want zo gaat het immer altijd...)
Internet deed het niet, dus kon niet nog een PBtje sturen (alhoewel eentje genoeg zou moeten zijn) Nu doet internet het wel, maar is nog steeds niet helemaal in orde, mijn vriend kijkt zo even verder wat mis is.

Morgen om 21 uur heeft ze les, maar als ze dus voor de 2e optie kiest, dus direct stoppen, dan gaat die les niet door. Maar ik wil niet in de laatste minuut de lesgeefster afzeggen...., wat moet je hier toch mee?!
Heb het cijferslot weer veranderd, zodat ze niet om me heen kan handelen.

Positief, een kennis, die haar paard er ook heeft staan, heb ik gevraag of ze Sigy 1/2 keer per week zolang zou willen rijden, dat vond ze leuk, dus dat probleem is opgelost!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:26

Anke, zo is het goed toch OK dan!
Als ik jouw was zou ik niet nog een PB sturen, kom op zeg je blijft anders weer aan de gang vooral omdat je ook nog hebt gebeld...

Wel vervelend met die les natuurlijk...
Geef haar anders nog tot 9uur de tijd en niets meer gehoord dan bel je de les toch gewoon af.
Als ze morgen dan zou beginnen kan je uitleggen dat je hebt afgebeld, omdat jij niet wil dat andere mensen de dupe worden... ofzo iets.

OK dan!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:28

als ze nu Alweer niet reageert na zoveel proberen en daarvoor ook al zou ik haar niet eens laten kiezen tussen die 2 opties meer maar gewoon uitgezwaait hebben. dit is toch niet normaal zoals ze doet je verdient met jou geduld een verzorgster die 100% klaar staat voor jou en je paard, die alles nakomt en een beetje verstand heeft!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:31

Mooi Anke!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:45

Ik heb haar een PB gestuurd dat als ik vandaag niets hoor, dat ik vanaf morgen geen bijrijdster meer heb en ook geen geld terug betaal, dan betaal ik van het resterende geld meteen de les van afgelopen maandag, die dus nog niet betaald is......
Ik heb er nu dus ECHT helemaal genoeg van, ze leest het PBtje, vanochtend was ie al gelezen, misschien dus zelfs al gisteravond, heb ook nog eens ingesproken op haar voicemail en ze reageert gewoon totaal niet terug...ben het nu echt ZAT!
Als er nog een bijrijdster komt, dan zal die vanaf dag 1 super moeten zijn!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:54

ik snap eigenlijk niet dat je ons om raad vraagt (mag natuurlijk altijd) maar als ik zo'n bijrijdster zou hebben had ik haar allang weggetrapt! er zijn genoeg meiden die je blij kunt maken met een verzorgpaard en die wel eerlijk en goed zijn.. kan je beter verder zoeken dan dat je iemand hebt die toch niet komt of zich niet aan de regels houdt! succes ermee!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:19

ik woon in brunssum en als ik het vervoer had gehad... kan me hier zo aan ergeren, ik heb me sinds mijn 11e rot gewerkt en iedere keer stank voor dank van eigenaren gekregen, en jij bent zo netjes en makkelijk, grrrrrr... zulke grieten verdienen geen eigenaresse als jij!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:25

you go anke Haha!

laat dat kind lekker!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:27

Anke schreef:
Ik heb haar een PB gestuurd dat als ik vandaag niets hoor, dat ik vanaf morgen geen bijrijdster meer heb en ook geen geld terug betaal, dan betaal ik van het resterende geld meteen de les van afgelopen maandag, die dus nog niet betaald is......

Stel dat ze die 50 euro terug wilt en op tijd reageer, zou ik alsnog die les er vanaf trekken, want die moest zijn ook betalen, hoef jij niet te doen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 23:09

ik heb nog steeds niets van haar gehoord. Heb haar om 20.30 nog een keer ge-smst. En ook daar weer ingezet dat als ik vanavond niets van haar hoor ik vanaf morgen geen bijrijdster meer heb.
Dan zorg ik wel dat de lesgeefster door mij haar les betaald krijg.

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:37

Ben benieuwd of er gereageerd word.. Wat een stress zeg, volgens mij is het duidelijk dat het haar nog weinig intresseert.. Kan begrijpen dat je aan het begin dan maar elke keer weer hoopt dat het goed komt..
Wel fijn dat je paardje straks toch weer lekker bereden word..

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:39

meteen wegsturen!!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:51

Duidelijk. Wegsturen. Ze wist van te voren waar ze aan begon dus ze heeft zich aan die regels te houden. Kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel, wat ze duidelijk niet heeft.

chita1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:18

die verzorgster moet je wegsturen. Er is vast wel iemand te vinden die het wel leuk vind om goed voor je paard te zorgen en zich aan de afspraken houd. Ze houd zich niet aan de regels en jij hebt er al zoveel moeite voor gedaan.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:45

Je bent gewoon veel te goed voor haar...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:49

en heeft ze nog gereageerd ?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 10:26

NEEEEEEEE....tis toch niet te geloven Bloos!
Ze heeft niet eens de moeite genomen om mijn laatste PBtje te lezen, terwijl ze wel minsten een uur op msn heeft gezeten (zei mijn vriend, ik lag om half 12 in bed) Clown
Ze heeft dus helemaal niet meer gereageerd, niet op PB, niet op voicemailbericht en niet op sms, deze berichten verspreid over de periode vanaf dinsdagavond tot en met woensdagavond!

Achteraf heb ik spijt, ik heb er alleen maar ellende aan overgehouden. Gelukkig begint mijn paard nu beetje bij beetje weer goed te lopen.
Maar er is nog veel training voor nodig om alles weer goed te krijgen.

Je snapt toch niet dat iemand zo met je om kan gaan?! Scheve mond

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:33

wees blij dat je ervan af bent!
stom kind echt waar Misselijk

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 10:41

Ja, dat wel. Maar ik had het gewoon netjes af willen handelen en niet zo...op deze manier, gewoon genegeerd worden.
mar ja van de andere kant (zei mijn vriend ook al) zo gaat het al vanaf het begin, dus niet vreemd dat ze nu ook niet reageert...

Moet opschieten, ga zo naar mijn ponytjes en daarna naar Sigy

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:54

Ik zou een andere bijrijdster zoeken...
Ik vind het echt stom dat ze zich niet aan de regels wil houden...
Zonder cap rijden hoor je toch niet te doen

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:56

Nou ja, je moet maar zo denken, zo heb je ook geen last meer van d'r.
Kun je niet hierheen verhuizen??
Hihi..