Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Djilan schreef:Zweten heeft niet alleen met conditie te maken. Vooral juist met het vermogen van het paard om hitte af te voeren. Ik vind het vreemder dat een paard met dikke wintervacht niet zweet dan wel...
Maar misschien doe je niet zoveel in dat uur?
) wat soms nog wel wat zweet wil opleveren. 
Ran schreef:Onze arabieren hebben geen deken op.
Ten eerste hebben ze het niet nodig, omdat ze het niet koud hebben zonder deken. En om een dikke vacht tegen te gaan hoef ik het ook niet te doen, want ze hebben een hele dunne wintervacht. Ze hebben dus ook niet last van snel zweten.
Wat ik daarbij nog even wil zeggen: Ik ben op zich niet tegen het gebruik van dekens. Ik vind het voor onze eigen paarden niet nodig, maar als iemand anders wel een deken op wil doen vind ik dat ook prima.
Maar ik wordt alleen af en toe niet goed van de vele fabeltjes rond de Arabieren, waarvan een dat ze niet tegen de kou zouden kunnen.
Wij hebben er 6 en die staan in de winter gewoon buiten en die hebben het nog nooit koud gehad. Dus een deken prima, maar niet gaan zeggen dat je arabier het anders te koud krijgt, want dat is gewoon niet waar!