Stap jij overal op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:22

In princiepe stap ik overal op, is ook m'n werk Haha!

Eerrst wilde ik wel op alle paarden die ik zag, maar kijk daar nu mee uit, als ze niet van mijn baas zijn, moet ik zeker weten dat ze niet gevaarlijk zijn. Ik kan natuurlijk riskeren dat ik in de ziektewet kom door een paard van een vreemde.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:22

Ik stap niet op vreemde paarden en pony's
Alleen als ik weet dat ze héél braaf zijn (en dan nog met redelijk wat angst) of anders moet iemand anders ze vast blijven houden Schijnheilig

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:23

Ik snap zeker niet zomaar op elk paard!
Wat ik het belangrijkst vind is dat ik het paard een beetje moet vertrouwen. Doe liever van te voren wat grondwerk, zodat je een beetje weet hoe de reactie van een paard kan zijn
Er zijn nog steeds mensen die mij voor gek verklaren dat ik op mijn eigen paard stap Haha!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:25

Ik stap in principe op bijna elk paard, maar als er een bokkende springende gek voor mn neus staat bedank ik toch liever.

Vreemd genoeg heb ik liever een wildvreemde knol onder mn kont, dan eentje die ik heb zien lopen of waar ik 'wilde' verhalen over gehoord heb.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:27

Ik stap niet zomaar overal op. Ik wil graag weten wat ze doen (en wanneer). Als ik het paard gezien heb onder zadel en ik denk dat ik dat wel aankan dan stap ik er wel op Lachen.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:35

zolang ik me cap heb stap ik eigenlijk op elk paard.. heb nog nooit zoiets gehad van daar ga ik niet op...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:37

Ik stap wel makkelijk op een vreemd paard, maar niet zo snel om het paard ergens door heen te rijden ofzo. Of ik moet het idee hebben dat het paard een spelletje met de ruiter speelt waarin het hem niet gaat lukken hetzelfde spel met mij te spelen. Maar ik vind het wel erg leuk om zo af en toe eens op een ander paard te stappen, gewoon voor de afwisseling!

(nog iemand die morgen zin heeft op een vreemd paard te stappen? Schijnheilig zie onderschrift Knipoog )

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:41

Ik stap op alles Lachen

ik rij graag op gekke paarden :d

al doen die onozel :d

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:44

ik stap op alles Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:49

Ik denk dat de mensen die nu zo roepen 'ik stap overal op' wellicht iets te makkelijk er over praten.

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:52

Ik stap op heel veel behalve op 2.
Stroller en Yentle ga ik echt niet op

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:53

hoezo apple?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:53

Of nog nooit een echte draak hebben gezien en simpelweg niet weten waar ze over praten.

En dan zijn er natuurlijk nog altijd de echte dokussen, die wel overal opstappen, maar denk het meerdendeel dat dat hier roept, niet weet wat die roept zoals apple ook al zegt.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:56

Ik stap ook op zoveel mogelijk paarden en ponys die ik zie maar als het echt een probleempaard is moet ik eerst wel even nadenken en weten waarom ie zo gek is en wat ie dan doet, maar ben absoluut niet bang aangelecht, maar mag graag de achtergrond weten van een paard waar ik op stap

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:57

hehe, ik heb altijd op gekke paarden gezeten.
Bokken en steigeren en stampen.
Weg galoperen, u uit testen en kheb er telkens iets uit geleert dus ik meen da wel:) ik wil wel uitdaging

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:07

ik stap overal op,maar vertel er wel bij dat ik het wil proberen maar eigenlijk meer tijd nodig heb om iets voor elkaar te krijgen,levensgevaarlijke/zeer angstige paarden ga ik eerst mee aan het werk aan de hand en longe..

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:11

Ikke niet hoor ik zit nog maar zelden op een ander paard en al helemaal niet op een vreemde!! De andere paarden waar ik dan zeer heel af en toe op rijdt ken ik wel goed.

Ten tweede..................... als ik het van de andere kant bekijk, ik zou nooit aan een vreemde vragen: wil jij hem even vasthouden? Laat staan erop zitten!!! Erop rijden is bij mij NOT DONE voor anderen >;)
AMENOOITNIET!!!!!!
(edit: kleine uitzondering voor ShiningHorse)

Daarom zou ik ook niet zomaar op een vreemd paard stappen........ Ook heb ik wat ongemakklijkheden in mijn rug en bij het 'wisselen' van een paardenrug heb ik meestal een week spierpijn of loopt het uit in een behandelijk fysiotherapie..... dusse vandaar voor mij alleen Igormans Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:14

Ik stap graag op andere paarden, maar niet zo heel vaak. Probeer idd wel eerst in te schatten wat ik ervan kan verwachten.
Ben niet iemand die een paard "hup" voor elkaar rijdt. Eerste keer is altijd een beetje aftasten. Pas na een aantal keer rijden kan ik er echt mee aan het werk - tegen die tijd begrijpen we elkaar wat beter Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:26

Apple schreef:
Ik denk dat de mensen die nu zo roepen 'ik stap overal op' wellicht iets te makkelijk er over praten.

Dat weet ik wel zeker Haha!
Vroegah op de manege was ik ook de persoon die alles wel even zou rijden en ik reed daar ook de moeilijkste en vervelendste paarden.
Ik voelde mij de beste en kreeg de kloterigste bok weer fijn, alleen had ik toen wel een heel andere referentiekader. Daar wringt de schoen *LOL*

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:28

ja hoor =D alleen als die echt levensgevaarlijk is, of ik het nogal een zielig paardje vind, of weet dat ik te zwaar/groot voor hem ben dat het dus problemen kan geven... of puur omdat de eigenaar me niet aanstaat Clown

xxx naomi

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:29

Ik heb er een hekel aan om op vreemde paarden te rijden en het duurt altijd een paar weken voordat ik er echt op durf te rijden. Toen ik Lady kreeg heeft mijn zusje de eerste weken op haar gegalopeerd en pas na een tijdje ging ik het zelf ook doen, maar nu kan ze echt alles bij me doen en ik vind het nog niet eng, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik zeker weet dat ik haar aankan en dat ik nog nooit van haar afgevallen ben (dan wordt ik altijd een beetje benauwder).

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:31

mjah, merries zijn meestal moeilijker om op te rijden :d

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:41

Nee ik stap zeker niet op ieder paard.
Ik vind het niet erg om eens op andermans paard te rijden, maar wil dan altijd wel even van tevoren weten wat ik kan verwachten.

Ik ben dan ook niet iemand die snel een 'vreemde' op Auky laat rijden, tenzij ik diegene goed ken en ik weet hoe hij/zij rijd.

Ook heb ik wel eens mijn vriend erop laten zitten, maar dat is natuurlijk iets anders dan erop laten rijden. Het was een beetje hem laten merken dat Auky niks doet Tong uitsteken

Heb twee vriendinnen die op Auks gereden hebben, de ene rijd erg goed en nam hem even van me over toen ik hem niet in galop kreeg.
De ander mag er wel eens op rijden, maar dan altijd wel onder toezicht.
ik zal dan ook nooit iemand op Auky laten rijden als ik er zelf niet bij ben.
Nee, daarvoor ben ik te zuinig op mijn paard Knipoog

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:42

Als aanvullig op mijn eerdere bericht:

Zoals ik al schreef stap ik op bijna alle paarden, tenzij echt zwaar gestoord.

Wil daar nog wel even aan toevoegen dat ik het niet zo heb op steigeraars. Bokken vind ik niet zo erg, maar steigeren...als het niet zo hoog is, okay, maar als je een keer op een beest hebt gezeten dat loodrecht omhoog gaat en bijna achterover klapt...na die ervaring bedankt ik toch ook voor ernstige steigeraars.

Vooral ook omdat bokken wat makkelijk op te lossen is (imo) dan steigeren, vooral steil en hoog steigeren...daar hebben we professionele nekkenbrekers voor. Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:04

Ik ben niet bang, wel voorzichtig. Gemene rotzakken zie je mij niet opstappen. Af en toe is er wel eens een paard waar je me voor geen goud op krijgt, en dan gewoon omdat ik m niet vertrouw (dat is 2 keer gebeurd en ik had 2 keer gelijk- beide paarden waren echt gevaarlijk)

Ik klim ook wel op hele jonge paarden, zolang ik maar gezien heb dat ie niet direct ontzéttend aan de kletter gaat of zich om laat vallen. Ik ga er niet als allereerste op of het moet een kleintje zijn en ik moet m bijzonder vertrouwen.
De dieren waarvan ik weet dat ze concoursen lopen stap ik zo op, dan zit er iig een stuur op en de rest kom je vanzelf wel achter. Schijnheilig