wie verkoopt zijn paard nooit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:51

Percy schreef:
Maar houden jullie ook een paard waar het niet mee klikt, waar je met de beste wil van de wereld, ook na lang proberen, geen echte band mee kan opbouwen?

Als je gek bent op je paard kan je gemakkelijk zeggen "die gaat nooit meer weg" maar blijf je dat ook zeggen als je elke dag met tegenzin gaat, ja zelfs bang wordt om er nog op te stappen omdat het elke keer weer ellende is?

Als ik zo'n paard zou hebben, zou ik dat vreselijk vinden.. tenzij het door een ziekte ofzo zou komen. Maar een paard waar ik geeen band mee had, niets mee kon, zou ik, bot gezegd, mijn geld ook niet aan uit willen geven. Het blijft een hobby, en dus moet het ook leuk blijven.. niet een kostenpost..

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:28

Sanet schreef:
Als ik zo'n paard zou hebben, zou ik dat vreselijk vinden.. tenzij het door een ziekte ofzo zou komen. Maar een paard waar ik geeen band mee had, niets mee kon, zou ik, bot gezegd, mijn geld ook niet aan uit willen geven. Het blijft een hobby, en dus moet het ook leuk blijven.. niet een kostenpost..

hier ben ik t helemaal mee eens.....zolang t leuk is is t leuk zo niet dan gaat ie weg....t is nou eenmaal geen goedkope hobby...
overigens vind ik t nogal overdreven dat er wordt gedaan alsof het slecht is om je pony of paard te verkopen......
stel je nou voor dat niemand zijn of haar pony's of paarden verkoopt...dat zou inhouden dat alle brave makke ponytjes niet meer naar kleine kinderen gaan om ze te leren rijden maar gewoon in de wei blijven staan als hun baasje er te groot voor word.
Niemand zou dan nog kunnen leren rijden want als je net begint met rijden kun je nou eenmaal niet 1,2,3, een pony zadelmak maken en iedereen zou zijn eigen pony's moeten fokken omdat geen fokker nog een pony verkoopt....niemand zou een pony kunnen kopen die uberhaupt al wat kent want zijn oude baas wil m dan houden......zou een beetje krom worden nietwaar......

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:54

shana schreef:
dit is voor dit paardje inderdaad een hele goede oplossing !!
als ze bij dit meisje kan blijven heeft je paard terug een supergoede thuis gevonden maar als ze daar om de een of andere reden terug verkocht wordt weet je niet meer wat er met haar gebeurt en dat is 1 van de grootste reden dat ik mijn paarden bijhoud tot ze sterven !

Dus moet het paardje maar hier in zijn box staan, en er 3x per week uitkomen. Omdat wij eigenlijk geen tijd en zin meer in hem hebben? Lekker is dat, dan kan dat paardje toch veel beter naar een meisje die hem iedere dag vertroetelt en waar hij in de wei kan spelen.
Citaat:
ik ken verschillende mensen die een paard kopen en bv als het nieuwe er af is willen ze een ander paard ! en dat bedoelde ik met daar erger ik me aan , een paard is geen gebruiksvoorwerp dat je weggooit als je het beu bent !

Dus als jij niet bij je paard past en constant in conflict met hem komt moet hij maar blijven? Dan moet hij maar iedere keer weer dat geschreeuw aanhoren en weer die klap. Weer dat norse gezicht en weer die por in zijn maag. Terwijl er iemand anders zit te springen om een paard met dat karakter?

Citaat:
als je je paard dan toch moet verkopen om de een of andere redenen zorg er dan voor dat ze een goede thuis krijgen en maak een contract op dat jij ze terugkoopt als ze terug verkocht wordt ( en stel een maximum prijs vast anders betaal je misschien het dubbele dan de prijs waarvoor je ze verkocht hebt Knipoog )

Dat is pas misselijk, dat je helemaal een verkoopcontract op ga stellen omdat je bang bent om anders geld te verliezen aan je paard. Dat andere je paard duurder verkopen. Misschien hebben ze hem wel 'beter' gemaakt.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 12:30

Sjonniej schreef:
Dat is pas misselijk, dat je helemaal een verkoopcontract op ga stellen omdat je bang bent om anders geld te verliezen aan je paard. Dat andere je paard duurder verkopen. Misschien hebben ze hem wel 'beter' gemaakt.

als ik niet overweg kan met een paard dan zoek ik daar de oorzaak van en leer met hem omgaan ! ik zal mijn paard geen klap verkopen omdat hij niet luistert , ik werk volgens de nh methode en daar worden zelden klappen gebruikt ! voor je een paard koopt moet je der eerst goed over nadenken , en een paard welk zijn karakter me niet aanstaat koop ik niet , heb ik toch een paard gekocht waar het niet mee klikt zal ik hem proberen te begrijpen en leren om met hem om te gaan ! het geeft een enorm genoegen om van een paard waar je het eerst niet met kon vinden je maatje te maken !

het verkoopscontract dat ik zou opstellen is niet bedoeld om mijn paard goedkoop te kunnen terugkopen , het is bedoeld om ervoor te zorgen dat hij niet doorverkocht wordt zonder dat ik hem kan terugkopen ! die maximum zou ik opstellen omdat mensen er niet van zouden gaan profiteren om zo heel veel geld te vragen omdat ze weten dat ik hem toch zeker terug koop en als mensen zon contract ondertekenen kan bijna zeker zijn dat ze hem kopen met de bedoeling om hem voor altijd te houden !

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:33

NOu zeker weten never nooit dat ik mijn paard ooit verkoop! ik heb hem trouwens al 8 jaar,en die blijft bij mij tot zijn dood!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:50

Maar niet ieder paard is op 3-jarige leeftijd nog steeds dezelfde als op 5-jarige leeftijd. Net als mensen veranderen ze ook in het karakter. Ik kan best begrijpen dat als jij een frisse drukke 3-jarige koopt omdat je daarmee verder wilt gaan. En na 2 jaar is hij ineens heel lakoniek geworden, dat je dan op zoek gaat naar iets anders. Je koopt een fris paard en hj veranderd in een rustig/sloom paard. En als jij dan veel liever op een fris paard rijdt en hij veranderd zo zou ik hem verkopen, dan zit je jezelf alleen maar eraan te ergeren.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:19

Tinne schreef:
Dan zou ik het wel overwegen om mijn paard te koop te zetten. Als ik elke dag met tegenzin naar Ivanka zou moeten gaan, dan had ik daar allang over nagedacht..

Maar in mijn geval is dat niet zo, ik ga er elke dag nog met alle liefde naartoe. Heb een geweldig leuk paard, die ik nooit meer kwijt wil Lovers . Zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar weg te doen, maar ik weet ook nooit hoe de dingen in mijn leven gaan lopen.
We zien het wel, ik probeer haar zo lang mogelijk bij mij te houden iig.. Lachen
Volgend jaar krijgt ze een veulen, ben benieuwd hoe dat veulen gaat worden...

Zoals alles nu gaat, houd ik ze allebei Lachen. Maar wie weet wordt dat veulen een draak Knipoog. Je weet maar nooit...

Ivankje blijft iig bij mij zo lang mogelijk, kan me geen leven meer zonder haar voorstellen Lovers

dat is nou precies wat ik wou zeggen, maar ik kon niet helemaal de juiste woorden vinden.

in zo een geval zou ik me dat allang overwogen hebbe.

maar in mijn geval is dat ook niet zo.
ik ga elke dag met veel liefde naar mijn paard.
en ik ben niet bang voor ze, of ga er met tegenzin heen.
ik wil mijn paarden ook hun hele leven bij me houden.
Maar stel dat je geldproblemen of iets krijgt waardoor je niet anders kan.
Hoe erg ook, je moet toch wat.
ik moet er niet aan denken! wil mijn paarden ook echt niet meer kwijt.
zonder echt groote problemen, blijven ze voor altijd bij me.

seselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:42

ik verkoop mijn paard nooit
wat ik allemaal met mijn paard heb mee gemaakt wil je niet weten
bovendien is hij een schat
i love you rowan

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:44

Zeg nooit nooit,... Ik zal proberen om mijn paard(en) te houden, maar er bestaat ook zoiets als onmacht. Of een gekke Amerikaan die een paar ton in euri's ervoor wil betalen Clown Haha!.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:40

ik denk dat deze vraag voor (bijna) iedereen voor de hand zal liggen: tuurlijk niet! Het is zo dat ik te groot wordt enz enz.. maar verkopen???? het is niet omdat je er niet zo intens meer kunt op rijden dat ie weg moet! ik zou niet zonder mijn beste vriend kunnen, na 1 dag mis ik hem al Lovers

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:45

..Ben juist zo blij dat ik (eindelijk) een paardje heb...kan me niet voorstellen dat ik hem zou verkopen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:49

Moeilijk... Zeg nooit nooit! Er kan altijd wat gebeuren waardoor je geen keus hebt.

Ik heb b.v. een pony zoals hier eerder is beschreven: eerste klas kl*tebeest, maar mijn poonie. Heeft vaak te koop gestaan, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem te verkopen. Ik weet gewoon dat ie in de handel zou komen of klappen zou krijgen. Heel cru gezegd denk ik dat ik er nog eerder over zou denken om hem naar de slager te brengen dan hem te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:56

Precies..zeg nooit nooit. Ik heb ook een pony verkocht omdat hij andere talenten had dan waar mijn ambities lagen en omdat ik naar de paarden wou. Bovendien kon ik hem enit altijd bieden wat hij nodig had, dus dan is de keuze voor mij snel gemaakt.

NaadFuryo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:16

Zou Furyo nooit verkopen maar er kan altijd wat gebeuren natuurlijk waardoor het wel moet...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:24

Citaat:
ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die hun paard nooit zullen verkopen ? ik vind dat als je de verantwoordelijkheid neemt om een paard te kopen je dan ook voor het dier moet blijven zorgen ! goede nieuwe thuis moet zoeken !

daar is soms geen tijd meer voor.

Citaat:
veel mensen verkopen hun paarden omdat ze niet voldoen

als het niet klikt,doe ik het paard ook weg!

Citaat:
ik heb nog nooit een paard verkocht omdat ik het gewoonweg niet over mijn hart krijg !

als niemand zijn paard zou verkopen,had jij nu ook geen paard gehad.

ik heb een pony gehad die tot haar eind bij mij is gebleven.
het paard dat ik nu heb,daar zou ik heel lang en goed over na moeten denken als ik daar een bod voor krijg of iets dergelijks.
ik denk niet dat ik het zou doen,hij is mij zoveel waard(zie onderschrift)

ps:men moet niet denken dat alleen gij het beste voor een paard kunt zorgen!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:32

ik denk zeker niet dat enkel ik goed voor mijn paard kan zorgen , ik wil enkel geen risico lopen dat mijn paard in verkeerde handen terechtkomt en daarom kies ik ervoor om mijn paarden allemaal bij te houden !

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:42

IKE !! Ondanks zware gezondheidsproblemen..
Mijn ruin kan ik nie meer rijden en dat al 2j en hij is 15 nu

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:57

Ik ben niet van plan om mijn paard ooit te verkopen, maar ik zeg nooit nooit....
Als ik niet meer goed voor haar kan zorgen door wat voor redenen dan ook en ik vind iemand die dat wel kan dan is het helaas voor mij maar dan verkoop ik haar. Ik wil gewoon dat mijn paard een baas heeft die goed voor haar zorgt en liever een keer teveel de DA erbij haalt dan een keer te weinig vanwege geld tekort o.i.d

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:36

na 4 jaar plezeier van mijn kleine ponytje te hebben gehad is er nu echt de tijd om haar weg te doen, ik vindt het niet luek maar ik kan er niet goed meer op rijden want ik kom met mijn benen bij haar knieeen. ik vindt wel dat als ik een weitje inde polder had gehad had ze mogen blijven maar dat is gewoon niet haalbaar

als er nog gegadigeden voor mijn pony zin pb me dan ff.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:50

Ik heb ook altijd gezegd dat ik mijn jamaika nooit zou verkopen... Mijn moeder en ik hebben in de tijd van de scheiding vanmijn ouders dus ook letterlijk droog brood gegeten om mijn paard te kunnen behouden, ik heb lang te horen gekregen van verschillende mensen dat ik mijn paard af moest laten maken vanwege ernstige dominantie, dit alles hebben wij samen overwonnen en ik heb heel veel meegemaakt met Jamaika, maar afgelopen zomer heeft het lot toch anders beslist, In september vorig jaar heb ik een ernstig ongeval gehad, waardoor ik zeker een 3 maanden totaal niet heb kunnen rijden (werd ze door mijn broer gereden, 4 x per week) Daarna heb ik zo af en toe maar kunnen rijden en wisselde ik vaak af met mijn broer.. Toen het eindelijk iets beter met mij met rijden ging bleek toch dat ik niet meer op het niveau kon rijden dat ik altijd gedaan heb, Jamaika begon zich ook te vervelen, ze kreeg niet de aanacht die ze verdiende en ik kon ziendat ze er onder leed. Toen ik in Juni te horen kreeg dat ik zwanger was (niet gepland, wel welkom) heb ik besloten een heel goed tehuis voor haar te zoeken. Die heb ik dan ook gevonden bij Forummer Thirza.. Jamaika is met veel pijn in mijn hart weggegaan, maar het was op dat moment het beste voor mijn paardje, als het aan mijn gevoelens en gedachte had gelegen had ik haar nu nog gehad, maar het was niet eerlijk voor mijn paardje..

Ik denk niet dat je echt kan zeggen ik verkoop mijn paard NOOIT: je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt en ik vind dat je toch altijd moet kiezen wat het beste is voor je paard en niet voor jezelf

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:19

shana schreef:
ik denk zeker niet dat enkel ik goed voor mijn paard kan zorgen , ik wil enkel geen risico lopen dat mijn paard in verkeerde handen terechtkomt en daarom kies ik ervoor om mijn paarden allemaal bij te houden !

oke,maar als het geld op is,je raakt ernstig ziek etc...wat doe je er dan mee?

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 11:06

timilon schreef:
oke,maar als het geld op is,je raakt ernstig ziek etc...wat doe je er dan mee?

dan geef ik mijn paard aan iemand die een paardje zoekt , het paard blijft van mij maar zij zorgt ervoor , ook laat ik haar of hem dan delen in de kosten en het paard blijft bij mij staan ! er zijn genoeg mensen die geen eigen paard kunnen betalen en blij zijn als ze een paard mogen rijden en verzorgen en ze hoeven dan enkel het eten , hoefsmid en dierenarts te betalen , stalling is gratis want het paard blijft bij mij staan !
dit alles laat ik op contract zetten door een notaris ! geloof me over zulke dingen heb ik al goed nagedacht en ik heb zelfs een testament voor mijn dieren , wat er met mijn dieren moet gebeuren als ik er niet meer ben !

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:24

ik zou hem nooit willen verkopen
maar je kan nooit weten, er kan vanalles gebeuren ...
eventueel met ruiter of dergelijke

BeamerGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:51

Ik heb een pony die vorige week 17 jaar geworden is, en heb haar gekocht (gekregen) toen ze 2 jaar was. Dus heb haar al 15 jaar.
Dan heb ik nog een paard wat nu 9 jaar is en ze was 8 mdn toen k haar kocht.

Dit zijn 2 paardjes die ik nooit verkoop!

ps: Kent iemand manege Cadier en Keer?

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 09:59

misschien een goede aansluitende vraag ! wie heeft er zijn pony verkocht en waarom?