Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Michellie schreef:
Nog een vraagje voor de mensen die na het schieten zijn wezen kijken: Hebben de paarden de ogen nog open, of worden die door de schok gesloten zeg maar? Tis me wel opgevallen dat dode dieren altijd volledig open pupillen hebben... Lijkt me bij een paard een vreemd gezicht...
Len
PS. Zou misschien wel ervoor kiezen om het paard buiten de consumptie te houden. Wil in ieder geval niet dat hij bij de slager op de hoek komt te liggen!
sherwood schreef:Maar ik weet dus ook dat die lui van rendac heel erg voorzichtig je paard op pakken, niet zomaar aan z'n schouders ofzo. Nee ze pakken hem in het
midden vast en leggen hem dan zachtje in de wagen.
Amethyst schreef:Een dood dier zien is indd niet eng of zielig o.id. Een dier pijn zien lijden is veel erger. Dus ja, als het dan dood is kan ik er vrede mee hebben.
Een dier hebben zien lijden vergeet ik nooit meer en dat staat dan ook op mijn netvlies gebrand.
orionneke schreef:Ik ben bewust zelf niet mee gaan kijken en heb dat aan een ander overgelaten. Ik denk niet dat het zo leuk is om je eigen paard te zien vallen want het zijn toch honderden kilo's dus dat gaat hard en om dan te zien dat ze hem open snijden.
Toch ben ik er zelf van overtuigd dat het voor het paard zelf wel het beste en snelste werkt. Ik denk dat veel mensen hun dier in laten slapen voor zichzelf omdat ze dan zien dat hij zogenaamd gaat slapen......
Verder zei Schoentje dat hij er niks van meekrijgt en dat er totaal geen sprake van stress is ofzo. Ze behandelen hem waardig. Verder wordt hij niet zoals na het inslapen nog ergens op de hoop gelegd vervolgens onwaardig met een grijper opgepakt en in de bak gesmeten om vervolgens bij Rendac tegen de grond te worden geklettert met de rest.... Ook zie ik het verschil niet of mijn dier door een mens wordt gegeten of door andere dieren.....
Als mensen het dan toch over moord willen hebben.....je paard vergiftigen is dan toch ook moord?? Daarbij duurt dat ook veel langer voor hij echt out is. Ik zie dat allemaal niet zo...het blijft toch een dier een kalf wordt ook geschoten en dat mag allemaal wel maar een paard niet?? Als dat verboden werd zou er geen vlees meer te krijgen zijn. Honden en katten zijn gewoon geen consumptiegoed in nederland dus daar is geen andere oplossing voor. Maar in overige landen worden ze ook niet gespoten.
Ik blijf erbij dat ik goed gehandeld heb voor het dier zelf. Het valt me op dat in tegenstelling tot een paar jaar geleden er nu meer mensen positief staan tegenover de slacht.
Daarnaast blijf je altijd "stadsdenkende" hypocrieten houden....
Iris82 schreef:Dat doen ze echt alleen maar om er voor te zorgen dat jij niet van slag raakt. Als ze eenmaal bij je weg zijn dan krijgt je paardje dezelfde behandeling als ieder ander dood dier. Cru maar waar...
sherwood schreef:en dat zelfde geld voor jou paard bij de slager. Als je weg bent hakken ze hem ook echt niet zachtjes aan stukken hoor, en wordt er ook met vlees gesmeten. wat dat betreft 1 pot nat. De slager die even meeleeft met je als hij schiet, of de rendac die even mee leeft met je bij het oppakken.
orionneke schreef:Ik vroeg me af wie er eigenlijk bij zijn eigen paard is gaan kijken toen ze hem hadden geschoten bij de slager?
Ook vraag ik me af of ze dan al de keel doorsnijden of dat ze dat pas doen als je weg bent.

)
Toen ze haar spuitje kreeg wilde ze omhoog komen en begon heel erg hard te janken, de da moest ze plat houden. dat duurde een seconde of 10 voor ze werkelijk dood ging.
)schoentje schreef:Ik raad wel aan, om er zelf of iemand anders bij te laten kijken of ie zeker dood is, want de slachter zei zelf dat de meeste paarden waar ze niet bij blijven op transport gaan, voor de vlees industrie...
MissSisa schreef:Idd, zo gebeurt het nou eenmaal. Maar dat is wel beter dan dat ze hem met grof geweld in zo'n container smijten.