De manen van een haf eraf, mooi of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:17

Naaa, kan me er niet druk over maken..... iedereen moet z'n paardje maar fijn noemen zoals ie zelf wil. En misschien probeert TS alleen maar aan te geven dat ZIJ haar Haf voor de sport gebruikt?

'k zag laatst ook een grote luxe vrachtwagen met "sportpaarden" er op staan....... komt er een piepklein veulentje uit Verward Moet kunnen toch Tong uitsteken

Ik noem MIJN Haf overigens "penny-pony"..... hopelijk niet al te storend voor de rest Tong uitsteken

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:42

Sosha schreef:
Naaa, kan me er niet druk over maken..... iedereen moet z'n paardje maar fijn noemen zoals ie zelf wil. En misschien probeert TS alleen maar aan te geven dat ZIJ haar Haf voor de sport gebruikt?

Hmmm 't zal bij mij voor een deel ook wel komen door de frustratie die die modernisering bij mij oproept. De term 'sporthaf' doet mij daar namelijk zeer aan denken, als ze nou eens een klassieker type zouden fokken met goede gangen (en jawel, die bestaan) maar daar wordt schijnbaar niet aan gedacht Huilen Schijnheilig

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:08

@ Amu; Gelukkig ben ik niet "ras-vast"...... dus als de fokkers een bepaald ras verklooien, neem ik wel een andere (ik bedoel als ik op zoek ben natuurlijk).

Voor de meeste rassen geldt toch dat de toppers (bijna) alles kunnen en de kneusjes (bijna) niks.

Uiteraard heb ik een "top-Haf" Tong uitsteken

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:29

Ik vind het heel sportief staan. En beter dan dat ik had verwacht! (het idee is toch effe vreemd) En knap dat je met je haf zo ver komt. Ik vind het belachelijk om een haf een karrepaard te noemen. Dan wil je zeggen dat een paard met een ZZbouw geen kar zal trekken in zeg Afrika

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:08

Citaat:
Dan wil je zeggen dat een paard met een ZZbouw geen kar zal trekken in zeg Afrika

Waar slaat dit nou weer op?

Ik geloof dat het meer gaat over de oorsprong van een paard, en niet over of hij in afrika nou wel of niet een kar kan trekken.
Bovendien zijn sommige wat slanke gebouwde zz paarden inderdaad niet geschikt om in afrika een kar te trekken!

Laat iemand zijn mening nou gewoon zijn mening zijn.
Een haf is van oorsprong gebruikt als karrepaard, en nu doen ze ook dressuur, klaar........