Wat doe jij met een paard dat niet luistert???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:40

catfight catfight! Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:53

Meid,
je komt wel over als ieman die steeds ales met slaan oplost.
Een paard is een eerlijk dier, en werkt vaak net als een computer.
Ze doen wat er van je gevraagt word. Maak jij een fout zal je paard het ook fout doen. Als je paard een fout maakt zonder dat jij een fout maakt, kunnen er 2 opties zijn.
1. je paard begrijpt het niet
2. je paard is aan het etteren.

Optie 2: Als je paard aan het etteren is mag hij best een knal hebben. Maar...... Dan moet er zeker van zijn dat je paard aan het etteren is en het niet aan jou ligt.
Optie 1: Als je paardje het niet begrijpt zul je met slaan niks berijken. Ga terug naar de basis en begin weer opnieuw.
Als je paardje protesteerd en niet meer wil lopen, stap dan even af en loop er even naast. Jij kan dan even afkoelen en je paardje ook. Probeer het na 5 minuten opnieuw.

Als je alles alleen maar met slaan probeerd op te lossen, kun je over een week je paard weg doen want die doet dan niks meer voor je.

Een paard is een eerlijk dier en zal eerlijk zijn voor zijn baas. Mits het dier eerlijk behandeld word. Denk daar maar eens over na.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:39

Goh, horsie heeft wel erg veel hetzelfde taalgebruik als TS....

Mijn paard kan ook gerust een mep krijgen als hij echt aan het etteren is. Maar dat is sporadisch. Zoek altijd eerst de fout bij jezelf, paarden en pony's denken niet in de trant van: wat zal ik vandaag eens doen om de berijdster te pesten.

Mijn vorige paard zou een goede voor je zijn geweest, op het moment dat je hem onterecht strafte, strafte hij je terug. En ja daarom weet ik nu ook wat terecht en onterecht straffen is, ben ook door schade en schande wijs geworden, weet nu dat ik mij niet op het paard moet afreageren als IK het niet goed doe. Ben hem ook eeuwig dankbaar voor die les, die ik heel snel geleerd heb.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:22

Milkaatjuh schreef:
Meid,
je komt wel over als ieman die steeds ales met slaan oplost.
Een paard is een eerlijk dier, en werkt vaak net als een computer.
Ze doen wat er van je gevraagt word. Maak jij een fout zal je paard het ook fout doen. Als je paard een fout maakt zonder dat jij een fout maakt, kunnen er 2 opties zijn.
1. je paard begrijpt het niet
2. je paard is aan het etteren.

Optie 2: Als je paard aan het etteren is mag hij best een knal hebben. Maar...... Dan moet er zeker van zijn dat je paard aan het etteren is en het niet aan jou ligt.
Optie 1: Als je paardje het niet begrijpt zul je met slaan niks berijken. Ga terug naar de basis en begin weer opnieuw.
Als je paardje protesteerd en niet meer wil lopen, stap dan even af en loop er even naast. Jij kan dan even afkoelen en je paardje ook. Probeer het na 5 minuten opnieuw.

Als je alles alleen maar met slaan probeerd op te lossen, kun je over een week je paard weg doen want die doet dan niks meer voor je.

Een paard is een eerlijk dier en zal eerlijk zijn voor zijn baas. Mits het dier eerlijk behandeld word. Denk daar maar eens over na.

Okee helemaal mee eens. Maar ik ben er zekr van dat mijn pony aan het eeteren was. [/b) Met irjden is er niks aan de hand behalve als je over het erf wilt stappen. Hij heeft het wel gedaan. Maar een tijdje geleden ineens niet meer. Er was niks bijzonders gebeurt. Maar nu ik mijn pony heb afgestraft is het zo goed als over en gaat hij er in eens wel weer langs. En onder het rijden zou ik mijn pony nooit slaan als hij niks verkeerd doet!!! Waarom wel!!! Als er iets fout gaat doe je het toch gewoon nog een keer opnieuw??? Je bent aan het oefenen hoor dus daar maak ik echt geen probleem van. [b]Dus waarom zou ik mijn pony verpessten???? Het heeft alleen met over het erf stappen te maken niet met het rijden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:27

waarom word je nu eigenlijk boos?
je stelt zelf de vraag , en dan anders als eigenlijk bedoelt , zie vorige boze uitspatting , je komt uit een paarden familie dus je ouders ed hadden je het ook al kunnen vertellen
daarbij heb je op niet 1 reactie niet boos gereageerd of eigenlijk iedere keer ge agriteerd gereageerd
daarbij schijnt t probleem nu opgelost te zijn
dus waarom reageer je nu zo boos dan?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:12

nickyu schreef:
waarom word je nu eigenlijk boos?
je stelt zelf de vraag , en dan anders als eigenlijk bedoelt , zie vorige boze uitspatting , je komt uit een paarden familie dus je ouders ed hadden je het ook al kunnen vertellen
daarbij heb je op niet 1 reactie niet boos gereageerd of eigenlijk iedere keer ge agriteerd gereageerd
daarbij schijnt t probleem nu opgelost te zijn
dus waarom reageer je nu zo boos dan?

Dat dikgedrukte was ergens anders voor maar jahhh.

Oke waarom ben ik boos??? Ik vroeg eigenlijk jullie hulp niet!!! Ik wilde alleen weten wat jullie doen als je paard niet luistert!!! Maar Lusitana kwam met dat verhaal van mijn pony aan. Dat ik op een ander bericht had geschreven. Daarom gingen jullie verder maar wat jullie willen lukt niet!!! En daarom luister ik niet omdat ik het op mijn eigen manier doe zoals ik het van iedereen(dat weten jullie wel wie dat zijn) moet doen. Dat is niet julie. Dus jullie kunnen wel zeggen dat ik het zo of zo moet doen. Maar ja, je weet het wel nu denk ik dus. Het gaat er om wat jullie doen als je paard niet luistert!!! *LOL*

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:50

Dusssssss En die Horsie ken ik echt niet hoor. Als je het niet gelooft oke. Het hoeft niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:34

MissSisa"]
Daarom gingen jullie verder maar wat jullie willen lukt niet!!!
[/quote]

Vertel ons eens wat wij willen? Ik snap namelijk niet wat wij willen...Lips are sealed

[quote="MissSisa"]
Ik vroeg eigenlijk jullie hulp niet!!! Ik wilde alleen weten wat jullie doen als je paard niet luistert!!!
[/quote]

[quote="MissSisa schreef:
En daarom luister ik niet omdat ik het op mijn eigen manier doe zoals ik het van iedereen(dat weten jullie wel wie dat zijn) moet doen.

Je spreekt jezelf nu wel heel erg tegen. Eerst vraag je wat wij zouden doen, en vervolgens roep je dat je niet wilt luisteren? Weet je, ik ben hier eigenlijk helemaal klaar mee. Iemand om zijn oplossing vragen betekend dat je openstaat voor de mening en de manier van een ander. Dat je bereid bent dingen in je op te nemen en het te laten bezinken. En datgene wat je in je hebt opgenomen, waar je over hebt nagedacht dan misschien ooit eens in de praktijk te brengen. In bijna dezelfde zin roep je dat je het gewoon op je eigen manier doet en niet bereid bent om te luisteren?

Onthoudt dit: als ruiter moet je openstaan. Openstaan voor je paard, maar ook voor de mensen en hun verschillende benaderingen van een probleem. Van ieder paard en van ieder persoon kun je leren, mits je daarvoor openstaat. Sluit je je af, en doe je gewoon je eigen dingetje, dan zul je snel een grens bereiken tot wat je in staat bent te doen met je paard. En die schuld kun je zoeken bij een paard, of bij jezelf. Aangezien je jezelf als onfeilbaar opstelt, zal het paard er vrees ik iedere keer de dupe van zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:58

Hee, leuk, het is mijn schuld!
nog maals, je vroeg wat anderen doen als een paard niet luistert en ik zeg dat we dat dan met geduld oplossen en dat slaan en zeker met je handen (wat je in andere berichten als advies gaf) erg min is. Ik hoop dat je eens een pony treft die dat goed duidelijk kan maken. Iedereen die ook vindt dat ik niet deug, mag reageren.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:27

@ MissSisa:

Ik zeg ook niks meer.
Bij alles wat je zegt wordt je meteen aangevallen.
Als je nou niet tegen kritiek kan (in jou ogen is het kritiek ja) open dan alsjeblieft geen topic zeg..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:24

Ik heb alleen maar je vraag gelezen.

Mijn ervaring is inmiddels dat een paard nooit zonder reden steigert of bokt. Ik zou hem dus eerst lichamelijk na laten kijken en dan ook helemaal binnenstebuiten keren.

Als er dan echt niets gevonden is, dan houdt het wat mij betreft op en is het niet zeuren maar werken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:43

Ik begrijp ondertussen dat de pony moeite heeft met alleen van het erf af te gaan. Dat komt vaak door onzekerheid en/of gebrek aan vertrouwen in zn ruiter. Hier zijn veel topics over geweest.

Verder zet ik dit topic op slot. Als je geen advies wilt of je erg aangevallen voelt door de reacties die je krijgt kun je misschien beter geen topic openen.