neem een instructrice!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:46

ik kom verder tot ik niet meer verder kom en dan zoek ik hulp, ik weet alleen niet van wie.

maar ik houd het hier bij, blijkbaar is dit een onacceptabel verschijnsel in de 'betere ruiterwereld'....

en natuurlijk ben iik nu ook een pennymeisje.

zucht...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:51

Helaas Duncan.......... Een van de kenmerken van een Penniemeisje is dat ze denken dat ze zo goed zijn dat ze geen les nodig meer hebben.....

En idd in de BETERE RUITERWERELD is de noodzaak van lessen heel bekend, en zijn ook geen BETERE ruiters die geen les hebben Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:51

Maar waarom zoek je dan pas hulp?
Beter voorkomen dan genezen?
want als je paard eenmaal pokke truucjes geleerd heeft, leer ze dan maar weer eens af..geen leuke klus
En het duurt heel erg lang.
Dus waarom nu niet zoeken, voordat het te laat is?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:52

Misschien moet je eens langs gaan bij Auqa8horse....

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:33

en hoe moet ik hier nu op reageren....

kwaad worden... weet ik veel...

ik houd m'n mond maar.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:18

duncan mag toch zelf weten wat ze doet. Lachen
ik snap niet dat jullie er zo moeilijk over doen. wil ze geen les, dan wil ze geen les, eigen beslissing toch! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:21

Tuurlijk is dat haar eigen keus
Maar over een half jaar lees je, wat voor bit moet ik nemen, want hij is zo sterk
Kan ik beter slof of tiedeman, want hij loopt met zijn neus in de lucht enz enz

Dit slaat niet speciaal op duncan hoor, maar gewoon hoe het algemeen gaat.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:28

haha, ik ben geen doorsnee ruiter. OOK loop ik niet naast m'n schoenen... serieus niet, daar doel ik nl niet op. Ik ben ook niet de beste, maar als je miet iemand kan vinden wiens manier me aanspreekt, wat moet je dan? dingen doen die je niet aanstaan? OS zijn mijn doel helemaal niet. het is me namelijk gelukt om een getraumatiseerd paard dusdanog vertrouwen te geven dat je er nu fatsoenlijk op kunt rijden, je mag het stoerdoenerij vinden of weet ik veel, maar het is waar. het kan dus wel zonder les..

maaykuhhh, Fijn dat je mijn keuze wel kan accepteren.
Laatst bijgewerkt door Duncan op 26-08-04 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:29

ja dat snap ik wel, maar mensen hier doen er zo stom over! als mensen geen les willen, dan moeten ze zelf de consequenties aanvaarden toch? zo zeg je dat toch??? Haha!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:31

idd, mocht ik ook een hulpteugel aan moeten raken omdat ik geen les heb gehad, ben ik de eerste die hier z'n verontschuldigingen aanbied.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:34

Met dat ""getraumatiseerde paard" bedoel je toch niet Flox zeker?
Anders bel ik even vandaag nog naar zijn fokker cq vorige eigenaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:35

maaykuhhh schreef:
ja dat snap ik wel, maar mensen hier doen er zo stom over! als mensen geen les willen, dan moeten ze zelf de consequenties aanvaarden toch? zo zeg je dat toch??? Haha!

en de paarden dan?
Moeten die de consequenties ook maar aanvaarden?
Want dat is waar ik me druk ommaak, niet om de ruiter, maar het paard zonder stem.

Ik en zo fel tegen omdat ik op handelsstallen heb gereden waar verknalde paarden kwamen.
En de helft van de paarden was van meisjes zonder les.
Die konden het zo wel. Scheve mond
Sommige paarden stonden zelf al met de voorbenen in het slachthuis, omdat ze zo verrot gereden waren, dat ze alleen nog maar gevaarlijk staakte.
En dan roep ik dus keihard, neem les!
Want zoiets mag je je paard niet aandoen, want die is vroeg of laat de dupe bij dat soort akties

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:36

nee, niet Flox, dat is het betrouwbaarste en liefste paard wat ik ken. Maar als je nog wat meer info hebt... GEWELDIG!! we weten heel weinig over hem ...

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:36

RK, dat ben ik hele maal met je eens, maar het betekend niet dat als je geen les neemt, dat gebeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:39

Duncan schreef:
RK, dat ben ik hele maal met je eens, maar het betekend niet dat als je geen les neemt, dat gebeurt...

Daar is mijn mening dus heel anders over
Een mening gebasseert uit ervaring helaas

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:41

okey Runningkawa, daar heb je gelijk in!!!!! *LOL* OK dan!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:41

tja, je kunt het dom vinden, of niet, maar ik blijf er toch bij. Ik merk bij mezelf vooruitgang, in m'n houdingen en ook de paarden gaan vooruit.. het blijft mij keuze en daar bvlijf ik ook bij

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:43

Amen!!

Hoe je het ook wendt of keert, les is onontbeerlijk! Op welk niveau en met welke ambities dan ook. Ook al wil je alleen buitenrijden. Juist dan heb je een paard nodig die goed aan de hulpen staat. Heel vaak kom ik mensen tegen die les willen hebben, die jaren geen les gehad hebben en dan zie ik een paard die niet aan het been is, niet in de hand is en een ruiter die scheef zit en elke pas flink been geeft! Allemaal ingeslopen fouten, die snel gemaakt zijn! Of een drammerig paard die alleen maar hard gaat zodra er iets gevraagd wordt....... want die heeft al in de gaten dat als hij hard gaat de ruiter stopt met rijden..... allemaal fouten die erin sluipen als je geen les hebt! Want wat is nou makkelijker voor een paard .... ik ga hard, ruiter stopt met rijden en gaat ook nog eens mijn hoofd dragen om mij tegen te houden Haha! Haha! Haha! Das lekker!!!! En ondertussen is het paard een rotbok, omdat ie of te hard gaat of te traag.

Denk daar eens over na!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:43

ik ben sinds een tijdje opzoek naar iemand anders om te lessen, en ik moet zeggen dat het best tegen valt echt iemand te vinden die goed bij me past, ik heb een paar jaar van mijn tanten les gehad, die me overgens goed op weg heeft geholpen, maar daar ging ik op een gegeven moment met tegen zin naar toe, dus ben ik gestopt bij haar. ik wil heel graag weer lessen maar heb geen zin om weer bij iemand te gaan lessen waar ik me niet lekker bij voel. ik ga nu zo overal wat kijken om gewoon weg te zien hoe die mensen les geven.

les is belangrijk, ik ben wel iemand die heel veel voelt tijdens het rijden en mezelf ook echt corrigeert en me de hele tijd afvraag wat doe ik en wat gebeurt er, maar toch vind ik dat je iemand nodig hebt voor die dingen waar jezelf niet uitkomt en niet in de gaten hebt.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:44

wow.... idd een nadenker..... ga ik doen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:15

Duncan schreef:

ik houd m'n mond maar.

Ehm waarom nou weer kwaad?

Zij woont ook in het noorden van Nederland, geeft op een ontspannen manier les voor zowel het paard als de ruiter. Dat zijn haar beweringen dan iig en van wat ik gezien heb bij haar thuis die keer zag ik geen getrek en geschop ofzo. Zoals veel mensen wel doen.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:50

was ook niet voor jou bedoelt, bedankt voor de tip...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:50

Ineke2"]
Misschien moet je eens langs gaan bij Auqa8horse....
[/quote]

[quote="Duncan schreef:

ik houd m'n mond maar.

Kwaad worden??? Verward

Kun je dat uitleggen?

Verward

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:52

zie bovenstaande bericht Knipoog was niet voor haar bedoelt...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:54

maaykuhhh schreef:

Nee, niet jij maar je paard draagt de consequenties Scheve mond ,
zó wordt het hier gezegd....

Stom, hè?