in friekandellen............paardenvlees???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 22:22

sHaKiEjLaVeR schreef:
Bij sommige zit het er wel in, bij sommige niet

waarom denk je dat er op de verpakking 'ingredienten' staat??!!

maar als je geen pak frikandellen in huis hebt kan je ook de ingredienten niet lezen he Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:23

Welja ik eet geen vlees dus ik snap eigenlijk niet hoe ik in deze discussie ben terecht gekomen.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:28

Amvbeek schreef:
ik hou van vlees, ik eet ook gewoon frikandellen hoor. wwet je wat pas dubbel is? een stalgenootje van mij is vegatarier, en stemt op de partij van de dieren, en ondertussen heeft ze haar paard op pension staan bij een kalverenmesterij. je weet wel kleine kalfjes in kleine hokjes worden vetgemest en dan naar de slacht. ze loopt dus elke dag met haar paard lang de toekomstige biefstukjes, en dan roepen dat je het zo zielig vind.

naja dat vind ik niet echt dubbel hoor... ze doet toch verder niks met die beesten? als al die koeien nou van haar waren was het een ander verhaal, maar ze staat er gewoon bij op stal toch? bij mij op stal gebeuren ook vaak genoeg dingen waar ik het niet mee eens ben maar om daarom nou gelijk te verkassen naar een andere stal...

Laureas

CarS schreef:
Tjee waar gaat dit over........
Als je geen paardenvlees wilt eten ,word vegetarier.

In veel snacks zit nu eenmaal paard,het meeste stoofvlees in de friettent is paard(bij ons aan de belze grens zeker).
Wat maakt het nu uit,het beestje is dood......natuurlijk is het vreselijk dat er paarden geslacht worden maar dat is ook zielig voor lammetjes,kalfjes,schapen,kippen,varkens,struisvogels enz.

Ik schuif alles naar binnen heb gister nog een kreeft naar binnen geschoven(jaa ook zelf aangewezen welke ik wilde) en een paar weken terug ook nog skippy(kangeroe) opgeknabbelt.....

Zolang ik het zelf niet hoef te slachten eet ik alles Haha!

Heeft hier dan nog nooit iemand iets over principes gehoord? Waarom eet ik geen paardenvlees? Omdat ik een zogezegd 'Penny'meisje ben??? Wat dat dan ook al mag wezen? Neen, een paard is officieël een edeldier, dit wil zeggen dat het geen kop of poten heeft maar een hoofd en benen. Net zoals wij, waarom is dat zo? Omdat een paard al generaties lang aan de zijde van de mens heeft gestaan of beter gezegd heeft gediend. In oorlogen zaten de krijgers op hun ruggen en werden ze evenveel afgeslacht als de mensen, toen de stinkende motoren onze wereld nog niet vervuilde waren het de paarden die ons droegen! Zij zijn meer dan een koe of een varken, zij staan even hoog of zelfs hoger dan een hond in mijn ogen. Daarom eet ik geen paardenvlees! Want zij verdienen respect en dat gaat niet als je staat te vertellen, hoe lekker hun billen wel niet smaken! Dat is mijn principe hierover en ik ben blij dat ik dit eens heb gezegd!

Ecudes

DeesDeBest schreef:
En als je op kauwgum kauwt dan kauw je op een autoband Haha!

Kauwgom heeft toch niks met dierlijk spul te maken, of vergis ik me nu enorm? Bloos!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:30

Hmm dit topic ging er eigenlijk over of er paardenvlees in friekandellen zit, nu zijn we bezig over principes en vegetarisme.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:35

Myra1 schreef:
Kauwgom heeft toch niks met dierlijk spul te maken, of vergis ik me nu enorm? Bloos!

denk het wel ja in kauwgom zit volgens mij ook botten...

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:36

rommie schreef:
denk het wel ja in kauwgom zit volgens mij ook botten...

Mij hebben ze ook wijsgemaakt dat er kattenogen inzitten.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:42

hahhaa das goeie

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:04

En ik geloofde het dus ook, ik meent het. Ik raak geen kauwgom aan! Haha!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:16

Ik heb op tv gezien dat ze er varkensvlees, koeienvlees en paardenvlees in doen. Geen koeien ogen, darmen en dat soort rotzooi! Maar ik werk in de FEBO, Bloos en ik had even gekeken op de ingrediëntenlijst van de frikandellen, maar daar ston 50% rund en 50% varkensvlees op. Geen paard dus Verward

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:23

kattenogen in kauwgom?? daar heb ik nog noooooit van gehoord... zal het eens gaan checken Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:48

Vanneke schreef:
Heeft hier dan nog nooit iemand iets over principes gehoord? Waarom eet ik geen paardenvlees? Omdat ik een zogezegd 'Penny'meisje ben??? Wat dat dan ook al mag wezen? Neen, een paard is officieël een edeldier, dit wil zeggen dat het geen kop of poten heeft maar een hoofd en benen. Net zoals wij, waarom is dat zo? Omdat een paard al generaties lang aan de zijde van de mens heeft gestaan of beter gezegd heeft gediend. In oorlogen zaten de krijgers op hun ruggen en werden ze evenveel afgeslacht als de mensen, toen de stinkende motoren onze wereld nog niet vervuilde waren het de paarden die ons droegen! Zij zijn meer dan een koe of een varken, zij staan even hoog of zelfs hoger dan een hond in mijn ogen. Daarom eet ik geen paardenvlees! Want zij verdienen respect en dat gaat niet als je staat te vertellen, hoe lekker hun billen wel niet smaken! Dat is mijn principe hierover en ik ben blij dat ik dit eens heb gezegd!

Dat een paard een edel dier wordt genoemd stamt uit de middeleeuwen, omdat alleen de edelen ze zich konden veroorloven. Dat is de enige reden. Een paard is niks edelers dan ieder ander dier.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:51

Bij ons op school had een meisje uit me klas een x broodje kroket gekocht...zat er een rattenstaart in Misselijk Misselijk Misselijk

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:53

Moreno schreef:
Bij ons op school had een meisje uit me klas een x broodje kroket gekocht...zat er een rattenstaart in Misselijk Misselijk Misselijk

yuk das ook niet echt fijn!!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:53

Moreno schreef:

Is dood, in elkaar gehakt, dan is het toch vlees ? Ik zie geen verschil. Haha!

Haha, vegatariër zijn is zo leuk!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:55

RanouK schreef:

Haha, vegatariër zijn is zo leuk!

jaaaaaaah Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:21

ik bestel wel eens een broodje aap..... Schijnheilig

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:24

Bahalve in frikandellen vam Mora!
Kijk even op de vrepakking naar de ingredienten
In de meeste frikandellen van endere merken zit idd paardenvlees Verdrietig

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:11

Billy schreef:
En ik heb nog nooit wild zwijn gegeten Haha!

Moet je zeker eens doen, echt heerlijk Haha!

Ennuh, dood is dood, je helpt een dood paard echt niet door geen frikandellen meer te eten...

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:39

Danielle_1 schreef:
Bahalve in frikandellen vam Mora!
Kijk even op de vrepakking naar de ingredienten
In de meeste frikandellen van endere merken zit idd paardenvlees Verdrietig

Deze hebben wij, en daar zit het juist wel in... Nagelbijten / Gniffelen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:04

Vanneke schreef:

Sorry, maar ik vind dit nergens op slaan. Een paard is geen 'edel' dier, dat hebben wij mensen er van gemaakt! Wat mij betreft heeft een paard ook gewoon een kop en poten, net als ieder ander dier.
En dat een paard meer is dan een ander dier? Nee sorry, alle dieren zijn gelijk en verdienen evenveel respect.
En tuurlijk kan je wel én respect hebben voor het dier én het vlees ervan eten. Ik heb ook respect voor de koe en het varken, maar ik eet ook hun vlees! Geld ook voor het paard, de kat en de hond.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:09

qt_shetties schreef:
Ik heb op tv gezien dat ze er varkensvlees, koeienvlees en paardenvlees in doen. Geen koeien ogen, darmen en dat soort rotzooi! Maar ik werk in de FEBO, Bloos en ik had even gekeken op de ingrediëntenlijst van de frikandellen, maar daar ston 50% rund en 50% varkensvlees op. Geen paard dus Verward

Het hangt eigenlijk per soort merk frikandel af wat er in zit Knipoog.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:13

Tja er zal ongetwijfeld paardenvlees in een frikandel zitten, als ik het mag geloven is een frikandel toch al een bij elkaar geraapt zooitje van vlees Knipoog En ik eet het gewoon want ik vind het lekker Knipoog

Citaat:
En dat een paard meer is dan een ander dier? Nee sorry, alle dieren zijn gelijk en verdienen evenveel respect.
En tuurlijk kan je wel én respect hebben voor het dier én het vlees ervan eten. Ik heb ook respect voor de koe en het varken, maar ik eet ook hun vlees! Geld ook voor het paard, de kat en de hond.

Ik ben het hier helemaal met Amethyst eens. Voor mij persoonlijk zijn ook alle dieren gelijk.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:37

Mij een zorg dat er paardenvlees in frikandellen zit,ik vind ze gewoon lekker,dus blijf ik ze eten.
Het enige vlees wat ik niet eet is konijnenvlees,om de simpele reden dat ik dit absoluut niet lekker vind. Paardenbiefstuk vind ik nu ook niet zo,maar als het op m'n bord ligt eet ik het wel gewoon op.
Of je het nu laat liggen of niet,het paard is er niet minder dood door