sHaKiEjLaVeR schreef:Bij sommige zit het er wel in, bij sommige niet
waarom denk je dat er op de verpakking 'ingredienten' staat??!!
maar als je geen pak frikandellen in huis hebt kan je ook de ingredienten niet lezen he
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amvbeek schreef:ik hou van vlees, ik eet ook gewoon frikandellen hoor. wwet je wat pas dubbel is? een stalgenootje van mij is vegatarier, en stemt op de partij van de dieren, en ondertussen heeft ze haar paard op pension staan bij een kalverenmesterij. je weet wel kleine kalfjes in kleine hokjes worden vetgemest en dan naar de slacht. ze loopt dus elke dag met haar paard lang de toekomstige biefstukjes, en dan roepen dat je het zo zielig vind.
CarS schreef:Tjee waar gaat dit over........
Als je geen paardenvlees wilt eten ,word vegetarier.
In veel snacks zit nu eenmaal paard,het meeste stoofvlees in de friettent is paard(bij ons aan de belze grens zeker).
Wat maakt het nu uit,het beestje is dood......natuurlijk is het vreselijk dat er paarden geslacht worden maar dat is ook zielig voor lammetjes,kalfjes,schapen,kippen,varkens,struisvogels enz.
Ik schuif alles naar binnen heb gister nog een kreeft naar binnen geschoven(jaa ook zelf aangewezen welke ik wilde) en een paar weken terug ook nog skippy(kangeroe) opgeknabbelt.....
Zolang ik het zelf niet hoef te slachten eet ik alles
Vanneke schreef:Heeft hier dan nog nooit iemand iets over principes gehoord? Waarom eet ik geen paardenvlees? Omdat ik een zogezegd 'Penny'meisje ben??? Wat dat dan ook al mag wezen? Neen, een paard is officieël een edeldier, dit wil zeggen dat het geen kop of poten heeft maar een hoofd en benen. Net zoals wij, waarom is dat zo? Omdat een paard al generaties lang aan de zijde van de mens heeft gestaan of beter gezegd heeft gediend. In oorlogen zaten de krijgers op hun ruggen en werden ze evenveel afgeslacht als de mensen, toen de stinkende motoren onze wereld nog niet vervuilde waren het de paarden die ons droegen! Zij zijn meer dan een koe of een varken, zij staan even hoog of zelfs hoger dan een hond in mijn ogen. Daarom eet ik geen paardenvlees! Want zij verdienen respect en dat gaat niet als je staat te vertellen, hoe lekker hun billen wel niet smaken! Dat is mijn principe hierover en ik ben blij dat ik dit eens heb gezegd!
Vanneke schreef:Heeft hier dan nog nooit iemand iets over principes gehoord? Waarom eet ik geen paardenvlees? Omdat ik een zogezegd 'Penny'meisje ben??? Wat dat dan ook al mag wezen? Neen, een paard is officieël een edeldier, dit wil zeggen dat het geen kop of poten heeft maar een hoofd en benen. Net zoals wij, waarom is dat zo? Omdat een paard al generaties lang aan de zijde van de mens heeft gestaan of beter gezegd heeft gediend. In oorlogen zaten de krijgers op hun ruggen en werden ze evenveel afgeslacht als de mensen, toen de stinkende motoren onze wereld nog niet vervuilde waren het de paarden die ons droegen! Zij zijn meer dan een koe of een varken, zij staan even hoog of zelfs hoger dan een hond in mijn ogen. Daarom eet ik geen paardenvlees! Want zij verdienen respect en dat gaat niet als je staat te vertellen, hoe lekker hun billen wel niet smaken! Dat is mijn principe hierover en ik ben blij dat ik dit eens heb gezegd!
qt_shetties schreef:Ik heb op tv gezien dat ze er varkensvlees, koeienvlees en paardenvlees in doen. Geen koeien ogen, darmen en dat soort rotzooi! Maar ik werk in de FEBO,en ik had even gekeken op de ingrediëntenlijst van de frikandellen, maar daar ston 50% rund en 50% varkensvlees op. Geen paard dus
.
En ik eet het gewoon want ik vind het lekker
Citaat:En dat een paard meer is dan een ander dier? Nee sorry, alle dieren zijn gelijk en verdienen evenveel respect.
En tuurlijk kan je wel én respect hebben voor het dier én het vlees ervan eten. Ik heb ook respect voor de koe en het varken, maar ik eet ook hun vlees! Geld ook voor het paard, de kat en de hond.