paarden binnen zometeen met de storm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:37

graas staat binnen.. meer voor mijn rust dan voor die van haar... ze was het er totaal niet mee eens....

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:39

Ik heb haar net binnen gezet.. Maar dat heeft meerdere reden, ze was weer flink getrapt en ook weer aan de dunne.. Plus dat k t zelf ook wel n prettiger idee vind dat ze binnen staat.. Denk dat de paarden best regen en wind kunnen hebben, maar die rondvliegende dingen.. das wat minder.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:42

Die van ons staan 's nachts en met regen binnen. Met storm dus helemaal. Maar alleen als het gaat stormen. Ze staan nu denk ik voor de zekerheid binnen, omdat we een hoogdrachtige merry erbij hebben, en als alles naar binnen moet als het stomt willen ze maarwat graag naar binnen. Is ook beetje zielig voor de merry. Die kan amper nog maar lopen.

Dus binnen:))

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:46

Ben blij dat ik dit topic nog even zie.
Ik heb San gister wel een regendek op gedaan.
Het waait hier nu wel maar nog niet extreem. Hij staat nu ook 24 uur buiten.. En heeft 's nachts op deze stal nog niet binnen gestaan. Om hem nu 'snahcts binnen te halen met allemaal nieuwe geluiden.. Ik denk niet dat ik hem daar een plezier mee doe..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:51

Ik ben net even bij de enters/twenters langs geweest.
Ze stonden op een kluitje en begonnen te gapen toen ik daar kwam.
Duidelijk gestoord in hun middagdutje Bloos!

De groep merries/veulens & hengst staan gewoon te grazen...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:57

ik heb mijn paard vlak voor de regenbui nog een deken opgegooid en verder moet ze het maar zien...
Als ik haar binnen zet word ze er echt niet vrolijk van, en ik ben van mening dat paarden best aardig wat kunnen hebben...

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:00

Mijn paard blijft binnen met dit weer. Ik hou er niet van en mijn paard ook niet. De wei is helemaal omringd met bomen, hij blijft binnen.

Mijn veulen blijft wel gewoon buiten, wordt zijn eerste storm. De wei is ook niet omringd met bomen en de eigenaar van de merrie is de hele dag aanwezig.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:08

Ik heb ze vanmiddag even binnen gehaalt.
Vond het niet zo nettjes om ze buiten te laten.
Ze wisten niet waar ze moesten staan Haha!
Ik denk dat ik ze vanavond ook even binnen haal
Het stormt hier gigantisch.
De wei is omsingeld met bomen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:08

Ik heb ze vanmorgen gewoon in de wei gezet, apollon met regendeken. Ze hebben 2 buien over zich heen gehad en waren blij dat ik de stal open deed. Behalve Apollon dat die staat liever buiten, maar dan zit ik straks weer met de gebakken peren als ze wer ziek is...

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:15

Ik ben toch wel blij dat die van mij lekker binnen staat Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:26

Valt hier trouwens zwaar mee! Wel harde wind maar zelden een bui. Heb zelf nog gereden net!

[edit]Heb geloof ik geluk gehad, keek net naar buiten en toen regende en waaide het toch even een stuk harder Bloos [/edit]

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:28

Mijne staan binnen, als ons dak zou instorten, moet er minimaal een tornado overheen gaan, en zakt ons huisdak ook in Lachen trouewens, het zijn toch mietjes, na 5 minuten staan ze met dit weer alweer gillend voor het hek (WE WILLEN NAAR BIIINNNEEENNN!!!)

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:28

Heb die van mij toch maar binnen gezet... Scheve mond

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:29

Ik heb mijn monstertje maar opgesloten in de stal
Straks waait ze nog weg Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:31

Mijn paard en een ponie staan nog buiten, ze staan achter de boerderij, precies zo dat de wind opgevangen wordt door de boerderij. Dakpannen komen dus wel eventueel van die kant. Maar ja....

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:31

Mijn ezels hebben dikke pret met dit weer: er waaien allemaal blaadjes in de paddock en die worden stuk voor stuk opgepeuzeld. Bij iedere regendruppel rennen ze naar binnen. Ze krijgen dus meer dan voldoende beweging vandaag. Haha!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:31

bij ons kunnen ze naar de wie een nog een extra afdakje waar ze zelf kunnen schuilen dus lekker laten staan

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:33

ik denk dat k mijne maar onder het afdak opsluit vannacht, loopt hij tenminste niet in die bak te rennen, als ie dat zou doen... Maar goed nu staat hij buiten, hij kan wel ergens tegen en meestal staat hij gewoon onder alle omstandigeheden te eten terwijl hij maar een stukje hoeft te lopen en hij staat droog..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:34

Tsss, zoals het er hier vanmiddag uit ziet is er nog steeds geen sprake van storm. Stelletje paniekzaaiers op het nieuws! Ga zo m´n paardjes maar weer even naar buiten doen...kunnen ze nog even lekker rennen.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:39

hier stortmt het wel hoor!!! maar gracia kan er goed tegen al staat ze toch binnen... voor mijn rust.... best erg eigenlijk...

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:41

Ik kan ze niet eens binnen zetten, mn stallen zijn gevuld met knollies van een ander.....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:41

Hier met vlagen, maar de meeste tijd kan ik het echt geen storm noemen. Dan heb ik wel erger meegemaakt!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:42

Die van mij staat altijd dag en nacht, zomer en winter buiten. Hij heeft niet eens een stal.
En ook al zou ik de keuze hebben om hem binnen te zetten, dan zou ik dat nog niet doen. Mocht er wat gebeuren kan hij nergens heen, dus laat maar lekker buiten in de wei lopen. In deze wei staan overigens geen bomen, dus dat is wel prettiger.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:46

Zo ik ben weer terug, ben wel zeikenat geregend, maar niet weggewaaid Haha!

Toen ik vanmiddag op stal kwam stonden ze wel binnen, maar dat was omdat de hoefsmid kwam, niet omdat er storm werd voorspeld.

Het is me trouwens heel erg meegevallen bij ons, ik heb Bas nog gelongeerd en laten springen in de buitenbak.
Pas toen we weer binnen waren en de smid er was brak er een onweersbui los, maar van storm weinig gezien, alleen maar een beetje boel wind.

Bas staat nu nog even op stal, maar wordt straks gewoon weer met Edwine buitengezet

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:46

Nou ik heb m'n trailer toch opgehaald hoor, tussen 13 en 14 uur viel het best mee. Had op de snelweg meer last van de hele harde regen en het opspattende water dan van de wind, maar hij staat weer veilig op z'n eigen plekje.
Al het paardenspul staat binnen en ik heb het buitenluik ook dicht gedaan, de wind en regen staan er pal op. Het tocht behoorlijk dan en bovendien wordt al het strooisel zeiknat. Hij gaat dan ook altijd precies naast het luik staan, uit de wind, als hij er toch niet uit hangt kan het net zo goed dicht, kan hij mooi aan de binnenkant uit z'n stal hangen zonder een natte kont te krijgen. Benauwd wordt het toch niet daar binnen, er is zat andere ventilatie.