Wat betaal jij voor je pensionstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:29

Curly85 schreef:
ruim 300 euro pm inclusief entingen voeren en uitmesten. Verder staat hij in een buitenstal en op zaagsel en kun je onbeperkt zonder vaste tijden gebruik maken van de accomodatie tussen 8 en 10

WoooooooooooW das zeker duuuuur dat ga ik zeker nooit betalen

dani1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:38

ik sta op een stal .. ik betaal 135euro per maand voor mijn haffie.
dar zit buitenbak , wei , stal , voeren (hooi en brokken) stro en uitmesten in...
dus ik vindt dit echt meevallen hoor OK dan!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:40

ik vind dat ik teveel betaal.
150 euro per maand aan stalgeld, ik moet zelf het voer er nog bij kopen.
ze gaan sochtend de wei in en savonds er weer uit (als je geluk hebt is dat om 9 uur :S)
er zit een kleine bak bij.. stro en hooi zit bij de prijs in (maar meneer de centenlikker eigenaar, vind dat mijn pony teveel hooi krijgt) Verward
sochtends wordt er gevoerd en uitmesten moet ik zelf doen...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:52

Ik betaal 180 euro. Dat is incl.:
Stro
Hooi
Pavo Sportbrok
Binnenbak 15*30
Buitenbak 30*40
Springwei
Weidegang, ze zetten mn paard buiten en halen haar weer binnen
Solarium
Wasplaats
Stapmolen
Gewoon supermooie accomodatie, en nog belangrijker, een ontzettend goeie sfeer.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:02

Ik heb zegge en schrijve één pensionklant (m'n beste vriendin Haha! ) en die betaalt 175 euro voor:
- een box van 3,5 x 3,5;
- alle voer (hooi, kuil, brok, etc) en stro;
- weidegang (hele jaar door, 's zomers wat langer dan 's winters);
- gebruik binnenbak (18x36) en buitenbak (20x40);
- gebruik wasplaats
Wij doen alles: voeren, uitmesten, in/uit de wei zetten.

GHIS_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:55

Wij betalen 60,00 voor 1 paard en dat is het hele jaar weidegang. En als je in de winter stallen heb is et wel wat duurder maar dat weet ik niet precies. Je moet wel alles zelf doen zoals uitmesten, paarden buiten/binnen zetten. En ook nog zelf bix bijkopen, het stro en hooi zit al bij de prijs inbegrepen dat ligt daar gewoon.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:22

Ik betaal NIKS!!!!!

Ik sta gratis en voor niets

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:30

Ik sta ook op een manege binnen de randstad en bij ons zijn er verschillende prijzen ,ik heb een box met gebruikersrecht (dus ooit aangekocht betaal dus geen huur) en betaal dan 187 euro dat is in mijn geval exclusief voer (heb eigen voer) daarvoor heb ik 2 binnenbanen 20/40 en 20/60 een buitenbaan 20/40 een springtuin ongeveer 20/80 losgooibak en longeerring. Ook zitten daar 40 lessen per jaar bij inbegrepen.
paarden hebben ruime buitenboxen met een buitenwasplaats voor 4 paarden .
Binnen hebben we ook een wasplaats met warmwatervoorziening.
verder heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van de stapmolen hiervoor wordt wel extra gerekend hetzelfde geldt voor het solarium dit gaat met een muntensysteem evenals de warmwatervoorziening binnen.
Wat betreft de omgeving zitten we ook best gunstig we zitten aan de rand van de polder en daar zijn ze bezig met het creeren van ruiterpaden maar ook nu al kun je best fijn buiten rijden en dat wordt in de toekomst dus alleen maar beter. Al bij al best een fijne manege waar idd ook weleens dingetjes zijn maar ach dat heb je overal.
Laatst bijgewerkt door Gitta op 07-08-04 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:35

ik betaal 100 euro voor box weidegang elka dag hun voeren zelf uitmesten. bak. wasplaats enz mag elak dag komen en doen en zondag allleen buiten rijden. maar dat verschild ook per grote box voor een grotere box moet je weer meer betalen zit ook oude bak bij mag je ze los inzetten . worden buiten en binnengezet

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:38

ik betaal 190 voor een stal (paard) en 45 voor een jaarling op de wei.

Daarvoor heb ik...
- binnenbak
- buitenbak (1 hele grote met springmateriaal)
- roundpenn
- ze worden op de wei gezet (en omdat Lan allergisch is voor vliegen wordt de deken ook omgedaan) en er afgehaald.
- stro tot aan de buik
- zoveel hooi als ze wil
- naar keuze merk brok
- er zit een wekelijkse groepsles bij de prijs inbegrepen
- 2 spuitplaatsen met warm water
- een vijver waar je paard in mag

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:20

whahaha als ik het zo lees heb ik het toch lekker goedkoop haha.
ik betaal 70 euro per maand, daar voor hebben we een bakje waar in je kunt rijden (buitenbak) een weiland, en ze staan zomers dag en nacht buiten, 's winters staan ze in een stal (container) van 2 bij 3, en overdag worden ze buiten gezet, en als je niet voor 5e bent geweest binnen gezet.
En verder moet je zelf mesten,voeren waterbijvullen enzo.
er is wel een ruime wei, en dat is voor een fjord ruim voldoende.
Haha! en lekker goedkoop, maar dat mag ook wel

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:16

Waar ik nu sta betaal ik 180 E per maand.
voor die prijs zou EIGENLIJK mijn stal uitgemest worden, gevoerd worden, en weidegang, gebruik van stapmolen & binnenbak & buitenbak inbegrepen zitten.

Achteraf kwam het erop neer dat ik zelf mijn stal moest doen (en dat mag eigenlijk nog maar 1x in de week als ik naar de staleigenaar zou luisteren)
Ik moet zelf voeren (soms word hij opeens wel gevoerd, en krijgt ie dus ineens 4 kilo per dag meer! terwijl hij van mij maar 1,5 kilo/dag krijgt!!)
HIj mag niet op de wei.
Ik mag eigenlijk niet in de binnenbak rijden, dat is onzin vind de staleigenaar.
De buitenbak is te zwaar om in te rijden. De stapmolen mag ik ook niet gebruiken... Dus het enige wat ik voor die 180 E in de maand heb, is een heele hoop GEZEIK Boos! ! Want dat krijg je daar genoeg. Verder een super sfeer onderling, maar de staleigenaar is een erg moeilijk mens. Ik kan ook niet op vakantie ofzo, want hij "vergeet"mijn paard nogal eens te voeren... Stoom uit je oren

IK ga nu binnekort verhuizen naar een stal van 220 E
All in, hij word gevoerd en alles. Binnenbak, buitenbak (beide erg goede bodem) springwei, stapmolen, spuitplaatsen, mooie schone stal, en een hoop mensen met veel verstand van paarden die er rondlopen, wat ik ook een prettig idee vind. OK dan! (van die andere stal is de staleigenaar er eentje van het motto "van een zware bak krijgen ze tenminste spieren! Clown )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:36

Het verschil in prijs zit vaak in zelf voeren en in de wei zetten en zo.
Ik heb daar geen tijd voor... dus betaal ik meer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:40

ik betaal in de winter (met box erbij) 200 euro, dan krijgt ie 2 x een kilo brok, de rest moet ik zelf kopen, Morrie staat op vlasvezelstro, dat moet ik ook zelf kopen en aanleveren, in de zomer betaal ik 100 euro, zonder voer/box.

Er wordt 's winters uitgemest en ze worden buiten/binnen gezet

er is geen goede rijbak en de plaat waar ze 's winters op staan is een dikke laag stinkende bagger, maar de boer krijgt de kans niet om er iets aan te doen, want ook in de zomer staan er voortdurend paarden op "af te slanken" , die dus te dik worden op de wei......

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:52

ik ben 100 euro per maand kwijt. me paardje staat het hele jaar buiten. inbegrepen in de prijs is het voer, en het hele jaar door gras. ook komt hij meerdere keren per dag kijken hoe ze erbij staan en ze staat niet alleen, lekker met andere paardjes.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:38

Ik betaal € 220,00 per maand.

Dan heb je: 1x binnenbak 25x50m, 2x buitenbak, stal 3x3m, 1 baal zaagsel per week, kuilvoer, 2 kg brok per dag. Verder ruimte voor je eigen zadelkast en plek voor je trailer.
Paard gaat dagelijks een paar uur op de wei.

Nadelen zijn wel dat de binnenbak 's winters vaak bezet is voor lessen, dus je moet je heel erg aan hun tijden houden, kwaliteit van de bakken is niet echt geweldig. (of te mul of te hard of te stoffig).
Verder gaat je paard maar een paar uur per dag naar buiten als het mooi weer is en als het weer slecht(er) is vaak maar een half uurtje.

Met het zaagsel kom je niet uit, dus je moet altijd balen bij kopen a € 7,00 per stuk. Mijn paard doet het niet op 2 kg brok per dag, dus ik voer nog bij. Uiteindelijk kom ik dus wel op zo'n € 245,00 per maand uit.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:47

Bij ons is het 160 euro voor een stal 3x3 en er zit 2 kilo bix bij in en hooi of kuil zoveel je wil en als je meer bix wil is dat ook goed. Zadelkamer met slot maar wel een beetje krap. Ze gaan elke dag naar buiten van half 10 tot half 5 ongeveer. En er is een buitenbak maar die is best wel zwaar. Maar je hoeft maar 10 meter te stappen en je zit in hjet bos. Er is ruimte voor trailer enzo ... Er is alleen koud water. Dekens opdoen af doen of verwisselen of iets anders doen is geen probleem. Mijn pony heeft zown vliegenkap en moet 2x per dag worden ingesmeerd op dr hoofd met een zalf en dat is ook geen probleem. Stallen worden uitgemest. En ze worden gevoerd.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:05

Ik betaal 170 euro, mijn paard wordt 'swinters op het land gezet.
Het is incl. alle voer, stro enz. OOk de sfeer is top!! s'Zomers staat mijn paard dag en nacht buiten en mocht ik hem om wat voor reden dan ook binnen willen hebben dan mag dat ook. (en dat is niet op alle stallen het geval, daar is het of binnen of buiten staan)

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:08

125 euro inclusief stro en hooi, buitenbak, kleine binnenbak, 24/7 weide, zelf mesten en voer kopen. Eigenaar van de stal voert en zet ze op wei

SatansJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:18

€120,- all in.
Voeren, uitmesten, gebruik van de buitenbak, overdag in de wei en 's nachts op stal.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:29

-Binnenbak (20x40)
-Springweide
-Buitenbak (20x60)
-Op werkdagen weidegang, stapmolen, of paddock voor je paard
-In het weekend moet je je paard zelf buitenzetten.
-Buitenstal, zelf uitmesten
-3x per dag voer.
-Hooi, En kuil.
-Trailerstalling
-Zadelkast
-Gezellige kantine

200,-

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:41

hmmmmm auw Tong uitsteken ik betaal echt teveel Boos!
Ik lease een paardje van een manege die net is gestopt, maar paard moet daar blijven staan. We betalen 320 stalling!!
dat is dan wel met 2 binnenbakken (in 1 wordt er les gegeven s avonds andere kun je altijd in) een 20x60 buitenbak en mesten voeren alles wordt verder voor je gedaan. Ik weet wel dat als ik na dit paard een eigen paardje heb dat ik m ergens anders zet!!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:28

volgens mij betaal ik veels te weinig Haha!

ik betaal helemaal niks..
daarvoor krijg ik:
- onbeperkt gebruik eb en vloedbak van 20 x 60
-longeerbak
-dagelijks weidegang
-gebruik zadel/afspoel plaats
-worden in wei gezet en uitgehaald
-worden gevoerd

maar ik moet wel zelf de stal uitmesten en bijhouden, zorgen dat er voer is voor mijn paard en een hele jaar door een baal (droog) kuilvoer voor 7 paarden verzorgen. en t belangrijkste! voor beetje gezelligheid op stal zorgen...hebben thuis nog wel 10 stallen over, maar t is zo gezellig daar!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:41

Bij ons op stal betaal je 220 p/m voor een paard en 210 p/m voor een pony.
Dat is incl.

* stal 2,5 x 3,5 m. Sommige stallen met raampjes en/of 'open staldeur' (kan niet op het goede woord komen Verward)
* 3 x p/d voeren (brok, granen en e.v.t. eigen medicijnen of supplementjes)
* voordroog. (Hooi kost extra)
* 2 x per week uitmesten (stro. vlas of zaagsel is iets duurder)
* binnenbak. Binnenkort 20x40 en eb en vloed systeem,
* 20x60 bak (drainage, geopad en verlicht),
* 20x40 bak (drainage en verlicht),
* springbak,
* longeerbak/roundpenn (verlicht)
Alle bakken met sproeisysteem, dus ze zijn nooit te droog/mul/stoffig.
* stapmolen (kost extra)
* wasplaats met warm en koud water (warm water is met muntsysteem)
* solarium (muntsysteem)
* dagelijkse weidegang (worden buitengezet en mag je zelf ook nog doen)
* zadelkast
* trailerstalling (kost extra)
* gezellige kantine met drinken en worstenbroodjes Vork
* entingen (influenza, tetanus en rhino) en wormenkuren worden verzorgd (maar moet je natuurlijk wel extra voor betalen)
* supergezellige sfeer. Eens per jaar een stalbbq, weekendje naar zee en een onderlinge wedstrijd.
* en als ze mij lief aankijken doe ik ook dekens wisselen en zalfjes op Knipoog
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 09-08-04 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:55

250 euro
incl stal,binnenbak,buitenbak,weide,stro,hooi/voordroog,voer,uitmesten, + onbeperkt lessen (groepsles, prive moe je bijbetalen)