Paardennaam - roepnaam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:45

Olanda wordt: Lannie, lan (als ik boos ben) of Muts als ze weer iets doms doet. Tjille wordt Tjil of tjillebil. Sulinde wordt Suutje, Rulinde wordt Ruudje, Elselinde wordt Elsetrut.. en zo kan ik nog veel bijnamen noemen.. ze zijn niet echt spectaculair..

goos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:21

mijn paard heet in het echt nabuur hij heeft een andere naam gekregen bij de oude eigenaar en dat is newton en zelf noem ik hem altijd pewie

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:25

Matador wordt meestal Matje genoemd. Zowel door de eigenaar als ieder ander op stal.
Eerst heb ik hem stug Matador genoemd omdat ik Matje helemaal niet zo leuk vind klinken, maar ik betrap me er op dat ik steeds vaker toch Matje tegen hem zeg, gewoon omdat Ma-ta-dor niet lekker bekt zeg maar...

(Of ik zeg, he ei-kel tegen um, maar dat is als ie stout is Haha! )

k_loves_p_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:34

nou charlie noem ik vaak gewoon dikzak een beetje gemeen eigenlijk ~~}> maar ja hij heeft een heel klein hoofdje met luxe beentjes en nek en dan zo'n dikke buik Bloos Schijnheilig en pierre zijn bijnaam is liefkozend Schijnheilig ja ja etterbak omdat als ik letterlijk een uur heb staan boenen dan gaat hij rollen priesies in de grootste modderplas die ter is om nog een keer gepoetst te worden want dat vind tie lekker *benk mooi klaar mee z'n paard* Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:41

Mijn paard heet Vamos más Primero, maar noem hem meestal vammie, primsel of man of brulaap (hinnikt altijd naar de merries, tja, hormonen he)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:43

mijn paardje heet...goh, een verrassing: Rowygo, en ik noem hem altijd Stinky, omdat hij een keer in het weiland stond, en hij was aan het grazen en toen riep mijn zus hem, maar toen keek hij niet op of om, en toen , na een heleboel keer roepen, riep ze een klein beetje boos: ooooh STINKY!!! en toen keek hij ineens wel!! wij lachen! en nou heetie voortaan zow...Haha!

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:46

De ene heet Obelix die noem ik altijd bolle (hij is nogal stevig Bloos!) of boef en de andere die heet gipsy die noem ik altijd gozer of guppie. Maar beide heetten ook weleens l*u*l of k*l*o*o*t*z*a*k als ze bijv op mijn teen staan *LOL*

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:49

verona noem ik altijd: moppie, dovy of gewoon veroon (ze reageert op alles wat aardig klinkt Haha! ) meestal is het steeds weer anders maar de laatste tijd blijft het meestal wel bij deze 3. de meeste mensen op stal noemen haar altijd 'roontje' maar dat vind ik ontzettend kinderachtig klinken (helemaal als je hoort hoe ze het uitspreken) en 'roon' vind ik saai...

harold is meestal: har, jochie, maf beest of andere dingen die in me opkomen

speedy: speed, gek, raar beest, uitslover, droppie (als hij in een lieve bui is Schijnheilig ) enz enz

joery is meestal jochie of gewoon joery of zo iets, net wat er in me opkomt Knipoog

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:14

Iris noem ik vaak ezel omdat ze enorme oren heeft.. Waar ik mezelf wel op betrap is dat ik vaak zeg "kom even je hoofd nog om doen (halster)"... gaat ook nergens over...haha

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:39

Mijn bijrijdpaardje heet swenja en noem ik meestal meissie (cuz its a girl! ) of swennie...

Ghehe

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:04

nou mijn paard heet dus kilian.. en dat is meestal kiel.. als tie stom bezig is kieldebiel... en anders is het gewoon kontie....

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:06

trouwens, mijn oude leasepony heette mithrandir (mietrandier), en die noemde ik mietje! :J

Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:25

Odejente wordt altijd odie genoemd, mensen op stal weten niet beter dan dat hij zo heet (bovendien heeft hij ook wel het kleurtje van de echte odie, hondje van garfield Lachen ) De laatste tijd noem ik hem altijd spekkie, omdat ie nogal een buikje heeft

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:55

Binky-Boy noemen we meestal Binkt of bink Tong uitsteken

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:56

Binky of bink bedoel ik Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:54

Mijn paard heet op papier ulrich en dat heb ik gelijk maar veranderd in Breitling zijn roepnaam is meestal breitie of ukkie

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:35

builly ; draakie pitbull pony bil billybopper billybil billybolly stinkdier varken gozer knul jongen vent pony gekkepony debolle
sultan ; stinkdier stinkstekker zwijntje gekke schimmel de witte sullie sul kippie knul boefie gozer lekker ding paard gekke paard paniekzaaier held

Tong uitsteken sorry

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:02

Ik noemde Veerle eerst vooral altijd Dikkie,
op mn vorige stal zat een camping bij en daar zaten toen wat -niet-nederlands-pratende-mensen, erg grappig. Ik riep haar '' Dikkie ''. Toen gingen ze haar ook Dikkie noemen *LOL*
Tja waarom ik haar dikkie noemde lijkt me duidelijk Knipoog

Nu noem ik haar meestal koetje. Geen idee waarom, past bij haar gewoon Verward Kreeg 1 keer een reactie '' Hóé heet zij?! '' Haha!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:30

Ik noem mijn paard vaak Koekie of Koekiemonster. (Hij heet Larian).
Soms Ep Oorklep, Eppo of Flapdrol.Ligt eraan wat ie uitspookt.

ammie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:54

Knipoog KNORRIE omdat ze altijd aan t winden is en soms erg sjagie is!

Tong uitsteken *LOL* ze heet Corry

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:45

Die van mij heet Mellenie, dat kort je snel af naar Mel.
Bij ons op stal heeft ze al de bijnaam Lellebel gekregen als ze hengstig is..
Soms als k melig ben noem k der mellie bellie super dellie.. Nagelbijten / Gniffelen

moo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:07

wat een namen zeg Haha! kom ik op kamp aan zie ik zon pony roep ik zo heeeeeej hamlap reageert ie ook nog hahahah Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:57

Minousch noem ik Mientje (op concour vragen ze weleens heet jou paard nou echt mien?? Haha!)
En Ilona van de Vloeiweide noem ik Luna dat is haar sportnaam nu ook inmiddels, op stal heten die van mij dus: mien en luun

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:57

En bolero heeft als roepnaam: BO

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:06

waldjo=> walter (komt van 1 of andere tekenfilm daar was
iemand die walterrrrrrrr heette)
lady=> ladytjuh
santos=> sanches (hoe we daar bij komen weet ik ook niet)