Suzuki Vitara goede trekauto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:20

moet je maar eens rondkijken op concours.... als je niet met een BMW X5 voor je splinternieuwe trailer aan komt rijden hoor je er niet bij !!
Ik ben ervan overtuigd dat mijn combinatie auto-trailer veilig is, en daar blijf ik bij ! En bij mij gaat het niet om het plaatje hoor, want mijn trailer en auto zijn beiden 11 jaar oud, technisch perfect in orde, maar mijn trailer is echt niet mooi om te zien hoor ! En dat interesseert me helemaal niks.
Ieder zijn ding hoor, maar al die opschepperij over V8 motoren en dure Landrovers en Patrols slaan dit topic helemaal mis !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:24

Pyra schreef:
En bij mij gaat het niet om het plaatje hoor, want mijn trailer en auto zijn beiden 11 jaar oud, technisch perfect in orde, maar mijn trailer is echt niet mooi om te zien hoor ! En dat interesseert me helemaal niks.
Ieder zijn ding hoor, maar al die opschepperij over V8 motoren en dure Landrovers en Patrols slaan dit topic helemaal mis !

Als ik het plaatje belangrijk vond, dan had ik geen 14 jaar oude Disco met een 20 jaar oude Westfalia erachter. Ik heb een paar Land Rovers gezien nadat mensen daar een zware aanrijding mee hebben gehad, de inzittenden zijn daar allemaal relatief goed weggekomen, ken zelfs iemand die domweg zijn leven te danken heeft aan de Disco, als hij die niet had gehad, dan hadden we hem naar z'n graf gedragen, nu heeft ie "slechts" 1,5 jaar hoeven revalideren.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:52

ikke"]
[quote="Pyra schreef:
En bij mij gaat het niet om het plaatje hoor, want mijn trailer en auto zijn beiden 11 jaar oud, technisch perfect in orde, maar mijn trailer is echt niet mooi om te zien hoor ! En dat interesseert me helemaal niks.

Als ik het plaatje belangrijk vond, dan had ik geen 14 jaar oude Disco met een 20 jaar oude Westfalia erachter. Ik heb een paar Land Rovers gezien nadat mensen daar een zware aanrijding mee hebben gehad, de inzittenden zijn daar allemaal relatief goed weggekomen, ken zelfs iemand die domweg zijn leven te danken heeft aan de Disco, als hij die niet had gehad, dan hadden we hem naar z'n graf gedragen, nu heeft ie "slechts" 1,5 jaar hoeven revalideren.
[/quote]

Het gaat erom of een Vitara een goede trekauto is. Je ziet dat de meningen verdeeld zijn. Omdat we zelf 10 jaar een Vitara hebben gehad en er het 1 en ander er achter hadden hangen, valt het nu des te meer op dat een Vitara geen trekauto is.
De King Cap (uit 2000) die we nu 5 maanden hebben, is een trekauto, een werkauto. Mijn man is automonteur en heeft altijd geweten dat een Vitara niet echt een trekauto is. Financieel hadden wij ook niet de mogelijkheid om een zwaardere auto te kopen. Een Pick-Up is geen luxe personenauto of een boodschappen wagen, maar een beest zoals mijn man hem noemt.
Zelf rij (scheur Schijnheilig ) ik het liefst in mijn 15 jaar oude Dinkey Toy (Daihatsu Cuore) .

Liever een lelijke combinatie dat veilig is, dan een mooie combinatie dat niet veilig is.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:34

Pyra schreef:
moet je maar eens rondkijken op concours.... als je niet met een BMW X5 voor je splinternieuwe trailer aan komt rijden hoor je er niet bij !!

En weet je wat dan hiermeer erg is, de BMW X5 mag maar 2000 kg trekken, dus niet eens een twee paards trailer. Maar, omdat het leuk en goed eruit ziet als een trekauto zie je het veel mensen doen. Ze mogen het echter NIET. Dus laat ze maar lekker rijden met die peperdure bakken die eigenlijk bijna niets mogen trekken voor dat geld.

En laat ik maar happy zijn met mijn Barbie Grand Vitara, daar trek ik wel veilig mijn eigen combinatie mee (1 paard met 1,5 prds trailer).

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:11

Eleonoor schreef:
de BMW X5 mag maar 2000 kg trekken,

Kleine correctie die mag 2300 trekken, en aangezien de meesten twee paardstrailers een maximaal totaalgewicht van 2000 kg mogen hebben zit je met een X5 wel goed Knipoog

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:06

Wouter24"]
[quote="Eleonoor schreef:
de BMW X5 mag maar 2000 kg trekken,

Kleine correctie die mag 2300 trekken, en aangezien de meesten twee paardstrailers een maximaal totaalgewicht van 2000 kg mogen hebben zit je met een X5 wel goed Knipoog
[/quote]

de meeste 2 p-trailers hebben 2 ton laadvermogen + het gewicht van de aanhangwagen (= meer dan 300 kg Knipoog )

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:11

Meeste 2 paards trailers 2 ton laadvermogen?? Denk het niet! max. totaalgewicht 2 ton komt dichterbij denk ik.Tenminste die van ons.

En ons busje mag ook "maar" 2000kg trekken. En dat gaat prima met onze 2 paarden erin. We zitten er niet ver boven hoor.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:16

Tjonge jongen, Hebben jullie oooit wel eens nagerekend of het wel allemaal kan. Een beetje twee paards trailer weegt gauw 800 tot 1000 kilo. Een paard 600, twee ervan dus 1200 kilo. De trailer mag dus krap aan 800 kg wegen wil hij niet boven de limit van 2000 kg komen. En dan al helemaal geen zadelkamer hebben, want daar mag je niet meer in doen. Het verbaasd mij nog dagelijks dat de maximale laadvermogen van een trailer nooit toereikend is voor wat er daadwerkelijk mee vervoerd wordt. Of denken trailer makers allemaal dat we ponies vervoeren met kunststofzadels? Met mijn 1,5 prds trailer (zonder zadelkamer) en eeeeeeen paard zit ik al op een totaal gewicht van 1450 kg. Met een 2 prds trailer en twee paarden heb ik dus voor het extra gewicht voor de grotere trailer en het tweede paard dus 550 kg over, of te wel mijn tweede paard moet wel een shetlander zijn (wat dus in mijn geval klopt....). Wegen en dan oordelen. Jullie zullen schrikken hoeveel daadwerkelijk aan de trekhaak hangt en dat dat meer zal zijn dan op de papieren staat aangegeven. Kijk maar naar het eigen gewicht en tel daar maar twee paarden bij op...... dan zal je zien dat in vele gevallen je niet een twee paarden MAG vervoeren met je luxe twee paards trailer......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:20

Citaat:
Met mijn 1,5 prds trailer (zonder zadelkamer) en eeeeeeen paard zit ik al op een totaal gewicht van 1450 kg

Dat is per trailer verschillend
Onze 1,5 paards weegt 580 kg (ja ook nagewogen)
paard tussen 550/600 neem voor het gemak 600
dan kom ik op 1180
Onze auto mag 1500, dus die barbie wagen van ons kan het makkelijk (gelukkig)

van 2 paards weet ik geen gewichten, dus oordeel er ook niet over.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:25

Mijn trailer weegt op papier 620 kg. In werkelijkheid weegt hij dus 750 kg!!!! Blijkt dus dat de trailers gewogen worden voor papieren zonder de extra's als rubbere vloeren en rubber op de laadklep, zonder reservewiel en stangen binnen en zonder zeiltje achter en neuswiel voorop. Ga dus NOOIT vanauit dat het gewicht wat op het papier is daadwerkelijk het kale gewicht is van je trailer. Ook het BIT is achtergekomen dat werkelijke massa van de trailers die zij getest hadden hoger waren dan de massa die op het papier staat.

Meten is weten, dus gooi je combinatie op de weegbrug en dat weet je het zeker. Ik dacht jaren goed te rijden tot ik bij toeval eens mijn trailer kon wegen. Dat was schrikken, ik dacht 1150 kg aan mijn auto te hebben, maar dat was in werkelijkheid veel hoger.