wie gooit hier zijn/haar paard nooit los?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:48

een paard kan gewoonweg misstappen en uitgeschakeld zijn........ chardon had er laatst nog een, aan de lijn ......... doet stap verkeerd, been kapot en afgemaakt. Losgooien is niet zonder risico........... en dat risico moet je altijd bij de eigenaar leggen nooit bij jezelf

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:48

Billy schreef:
Als de eigenaar het paard zelf losgooit, is hij verantwoordelijk
Doe jij het paard los zonder toestemming ben jij de l.ul, zo simpel ligt het

Maar stel voor zij geeft mij toestemming om hem los te gooien, ik gooi hem los, er gebeurt wat, kan zij altijd nog zeggen dat zij mij geen toestemming heeft gegeven. Dus zou ik alsnog het haasje zijn

Volgens mij gaat dit een beetje richting offtopic

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:50

Nouja je zegt het zelf dat zou zij kunnen zeggen dan ja...

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:51

Maar hoe zit dat dan met verzorgers? Ik kom zelf regelmatig in de middag naar stal om uit te mesten. Dan gooi ik mijn verzorgpony's ook in de losgooibak.
Als er wat zou gebeuren zou ik dus aansprakelijk gesteld kunnen worden, omdat zij mij officieel geen toestemming heeft gegeven om ze los te gooien.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:54

Ik weet niet precies hoe dat zit, ligt er waarschijnlijk aan wat de afspraak daarover is met de eigenaar.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:54

Als je het niet vertrouwd laat je het even schriftelijk vastleggen Knipoog kopietje maken, handtekeningen, niks aan de hand.

Maar hopelijk gaat er nooit iets fout Lachen

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:02

xtostarlight schreef:
Als je het niet vertrouwd laat je het even schriftelijk vastleggen Knipoog kopietje maken, handtekeningen, niks aan de hand.

Maar hopelijk gaat er nooit iets fout Lachen

Ik zou haar nooit aanklagen als ik van haar paard af val en blijvend letsel zou krijgen en zij zou mij (hoop ik) nooit aanklagen als er iets met haar pony's gebeurt door mijn nalatigheid.
Ik zou trouwens zelf wel alles betalen. Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om niet te betalen voor iets wat ik aangericht heb.