hoe lang gaat je paard de wei in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:39

lovergirl schreef:
mijn ponys staan 24 uur per dag in de wei...
lekker makkelijk en voor de ponys ook vel leuker

Die van ons ook, gewoon zomer of winter, met dek lekker buiten.

Het valt me trouwens op dat er veel paarden/pony's zijn die erg weinig buiten komen.

Wij hebben sinds kort wat weiland in moeten "leveren" en ik vind het al sneu dat ze met zijn 5en (straks nog 2 veulens) op 1 hectare moeten staan.

Ik snap dat er soms niet de mogelijkheid voor is, maar heb het idee dat ze tegenwoordig wel erg makkelijk binnen gehouden worden.
En het dan raar vinden dat er tegenwoordig zoveel been problemen etc. voorkomen....................

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:42

ja die van mij komt ook echt maar 2 uurtjes per dag buiten

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:46

bij mij gaat ie smorgens een keer naar buiten en als ik kom rijden gaat ze daarna weer naar binnen en anders word ze tegen een uur of 6 wel weer binnen gezet Lachen
Ideaal!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:13

Claudina gaat om 9 uur de wei in, en gaat er om 16.00 uur weer uit. Ze staat samen met nog 3 andere drachtige merries, zwangerschapsclubje....

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 20:15

SharirBobby schreef:
24/7/365

en dat is????

nerissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:17

24 uur 7 dagen in de week en 365 dagen in een jaar Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:34

met schrikkeljaar staan ze dagje binnen Haha!

Baloe momentele niet buiten, los in de bak...
Als de weilanden iets beter zijn gaat ie de hele ochtend en avond de wei in Lachen

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:35

de mijne staat zelfs met schrikkeljaren gewoon buiten...

nerissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:21

de mijne stond eerst de halve dagen buiten, nu moeten we de paarden zelf buiten zetten dus ja dat is maar net wanneer er iemandis die ze mee buiten zet, bij mij is dat een andere vrouw is zei er eerst dan zet zij ze buien, ben ik er eerst dan zet ik de 2 buiten. dus de ene keer is dat een hele dag en de andere keer is dat maar een paar uurtjes

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:33

curly2day"]
[quote="lovergirl schreef:
mijn ponys staan 24 uur per dag in de wei...
lekker makkelijk en voor de ponys ook vel leuker

Die van ons ook, gewoon zomer of winter, met dek lekker buiten.

Het valt me trouwens op dat er veel paarden/pony's zijn die erg weinig buiten komen.

Wij hebben sinds kort wat weiland in moeten "leveren" en ik vind het al sneu dat ze met zijn 5en (straks nog 2 veulens) op 1 hectare moeten staan.

Ik snap dat er soms niet de mogelijkheid voor is, maar heb het idee dat ze tegenwoordig wel erg makkelijk binnen gehouden worden.
En het dan raar vinden dat er tegenwoordig zoveel been problemen etc. voorkomen....................
[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens en dan zijn ze ook nog verbaasd als de paarden stalondeugden krijgen en de box slopen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:40

Mijn paard stond vorig jaar 5 weken lang 24/7 op de wei, we hebben hem toen als een soort 'derde wereldpaard' er weer af gehaald. Daarna zijn we maanden bezig geweest voordat we hem weer op gewicht en conditie hadden.
Dit paard uit alle stress in zn gewicht. Op de wei was hij 'leidende hengst' aan het spelen, dus blij de kudde aan het bewaken en merries te dekken Bloos!. Had helaas wel tot gevolg dat hij 1 detail vergat: eten .
Na van alles en nog wat geprobeerd te hebben paard weer naar stal gehaald. Eerste tijd op stal was hij ook erg onrustig, kon niet alleen zijn, sloopte zn box als de buren gingen rijden.
Dit wil ik hem niet nog een keer aandoen, dus gaat hij niet naar het land deze zomer. Enige mogelijkheid is nog tijdelijk ergens stallen waar hij gedeeltes van de dag naar buiten kan (zodat hij 's avonds rustig kan eten). Twee problemen: 1. toch stress van de verhuizing (dus toch ook enig gewichtsverlies) 2. hij kan niet alleen op stal staan, dus heeft ook een paard nodig dat hetzelfde regime volgt.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:50

Jeetje dat is wel heel erg extreem!!
Kon je hem niet met een stel ruinen in het land zetten?
Ik hoop voor je dat er straks iemand is die hetzelfde schema als jou wil volgen!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 20:15

Ohw das idd,niet zo fijn -->apple. lekker als je zo je paard van de wei haalt

Ageeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:18

Die van ons staan ook 24/7 buiten, als het weer en het gras het toelaten in de wei en anders in de paddock. Natuurlijk met een mogelijkheid om in de stal te kunnen. Een zeer verwend stelletje dus als ik zo eens om me heen kijk/lees.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:52

in de winter van 8.00 tot 17.00 nu het steeds later donker word blijven ze tot 20.00-20.30 buiten. Als het s'nachts ook boven de 10 graden blijft blijven ze ook s'nachts buiten.

identitytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:52

bij mij staan ze nu met z'n 3en van s'ochtends 7 tot s'avonds 6 heerlijk buiten. daarna gaan ze naar binnen. zo vanaf half april gaan ze 24 uur per dag lekker buiten staan.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:13

Helaas hebben wij geen weiland bij de stal dus gaat Magic zomers ergens anders naar toe (naar Esme_27 hier op bokt).

De planning is dat ze er eerst tenminste een maandje blijft. Hoe lang weten we nog niet precies omdat daar niet echt faciliteiten zijn om Magic een beetje aan het werk te houden, maar als we daar wat op vinden kan ze misschien wel langer blijven *LOL*
's Avonds gaat ze op stal en 's ochtends weer het land op en ze staat wel alleen op een stukje (maar daar omheen wel anderen).

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:22

ah zo!!!