Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maartje1990 schreef:Ik heb even bij 4 ondernemers gekeken naar kosten van een adviesgesprek voor 24/7 buiten/paardvriendelijke paardenhouderij. allen op locatie:
Ondernemer a:€349
Ondernemer b: €3000
Ondernemer c: €150
Ondernemer d: €275
DuoPenotti schreef:Bieden schreef:Ze huisvesten mensen in garages tegenwoordig ivm ruimte gebrek en woningnood.Dan kun je wel vinden dat paarden flink de ruimte horen te hebben maar hoe realistisch is dat nog op den duur ?
Geen paard kopen?
Mars schreef:Lijkt me idd een ondernemer die iets aanbied waar mensen wel of geen gebruik van kunnen maken. Wel vind ik het kwalijk om mensen een probleem aan te praten zoals in haar teksten. Over ongemerkte depressie bij paarden, ik vind dat wel wat aangedikt.
Elisa2 schreef:Maar dat is manipulatie (verkoop techniek) en niet perse oplichting in mijn ogen.
Oplichting zou zijn als je betaald hebt en niet krijgt waarvoor je betaald hebt..al snap ik dat de grens wat vaag is. Maar iemand die niet zo beinvloedbaar is, zou er ook niet in trappen. Dus ligt het dan aan degene die iets probeert te verkopen? Of aan de degene die onzeker en beinvloedbaar is?
Mars schreef:Lijkt me idd een ondernemer die iets aanbied waar mensen wel of geen gebruik van kunnen maken. Wel vind ik het kwalijk om mensen een probleem aan te praten zoals in haar teksten. Over ongemerkte depressie bij paarden, ik vind dat wel wat aangedikt.
. Mijn hemel, wat weet iedereen het beter... prompter schreef:Koop eens een hond en begeef je op een hondenforum. Mijn hemel, wat weet iedereen het beter...
Jessix schreef:Dat was ook precies mijn punt over goeroes. Ik zie om me heen mensen steeds onzekerder worden. Mensen die al 20 jaar paarden hebben weten ineens niet meer hoe ze in moeten scharen, om moeten gaan met een hittegolf, voeren, etc. En daarmee bedoel ik niet dat je niet open moet staan om te blijven leren en geïnteresseerd moet blijven in nieuwe inzichten en ontwikkelingen maar het maakt veel mensen zo onzeker. En daar gaat de markt heel handig op in. En niet alleen met paarden, ook met andere dieren of kinderen.
En dat vind ik een bijzondere ontwikkeling.
Daihyo schreef:Een basiscursus is absoluut ideaal voor mensen die niet weten waar te beginnen. Maar wel 1 die niet alleen dat verkondigt als dé waarheid, maar verschillende kanten laat zien en laat beseffen dat paarden houden maatwerk is.
Ik hou me bezig met voeding, geef voedingsadvies (na jaren training, cursussen en opleiding en veel klanten). Maar altijd vanuit maatwerk. Zo natuurlijk mogelijk. Altijd vanuit ruwvoer als basis. Ik zal zelden 2,5kg basissbrok aanraden. Maar ik schuw granen en brok niet. Als het maar vanuit de goede gedachte en passend bij het paard gegeven wordt.
Ben ik dan een goeroe? Geen idee. Ik heb een visie, maar ik heb ook klanten die zich in die visie kunnen vinden. Is het de enige juiste weg? Nee, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
En ik denk dat zolang je dat voor ogen houdt, er veel te leren (halen én brengen) valt.
Zinzi_jewel schreef:Helemaal mee eens Daihyo .
Paarden houden is maatwerk .
Heb er 4 lopen met alle andere specifieke behoeftes