Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kabayo schreef:De pension paarden zijn we mee gestopt omdat wij onze boerderij voor onszelf hebben gekocht en we geen zin meer hadden om andere mensen de hele dag op ons erf te hebben
. Dat is ook werk en dat stuk kost een hoop meer dan 1 baal stro per paard
.
Ik betaal 290 eur per maand voor een kale box dus exclusief stro/zaagsel, hooi, kracthvoer etc etc. Wat wel inbegrepen is, is een 20x60 binnenbaan, een 30x60 buitenbaan, grote zomerweides waar ze tussen mei-eind september 24/7 buiten lopen, een fijne grote winterweide, zeer goede kwaliteit ruwvoer en we wonen midden in het bos dus meer dan genoeg buitenrijmogelijkheden. Hooi automaten zodat de paarden ook 's nachts evt een extra portie hooi krijgen. Overdag ook 2 voerbeurten met hooi in de wei. Wel zelf mesten en voer klaarzetten, maar dat doe ik met alle liefde en zo weet ik ook precies hoe veel mijn paard eet/drinkt en ik bepaal daardoor zelf hoe veel ze eet op een dag. Omdat onze paarden in een 'grote' winterweide staan hebben we geen binnen/buiten zet service maar daardoor bepalen we wel zelf hoe en wanneer ze binnen komen
Op dit moment staan ze van 7 in de ochtend tot 9/10 in de avond buiten.
paard doet het er zo goed dat het me dat wel waard is. 
Fly_high schreef:Stallen komen op 650 euro uit omdat er genoeg mensen zijn die het willen betalen
In de Randstad zijn er veel meer paarden dan geschikte plek voor die paarden, ook al heb je een bagger paddock met een rottend schuurtje erbij waar je 0 kosten aan hebt kun je alsnog 300 vragen omdat vraag en aanbod. Aantal mensen die vanuit Den Haag of Rotterdam naar oost Drenthe of Friesland gaan verhuizen voor de goedkope stalling is vrij minimaal en dat zie je terug in de prijzen![]()
Ik betaal €575 in omgeving Den Haag
Gizeppie schreef:Fly_high schreef:Stallen komen op 650 euro uit omdat er genoeg mensen zijn die het willen betalen
In de Randstad zijn er veel meer paarden dan geschikte plek voor die paarden, ook al heb je een bagger paddock met een rottend schuurtje erbij waar je 0 kosten aan hebt kun je alsnog 300 vragen omdat vraag en aanbod. Aantal mensen die vanuit Den Haag of Rotterdam naar oost Drenthe of Friesland gaan verhuizen voor de goedkope stalling is vrij minimaal en dat zie je terug in de prijzen![]()
Ik betaal €575 in omgeving Den Haag
Klopt en ik ben zo n gek die dat betaald. Maar ik weet wel als ik naar huis rijd, dat er naar hem omgekeken wordt. Dat hij z’n zorg krijgt en vooral genoeg ruwvoer. Dat is op veel stallen bij ons in de omgeving echt een ding. Dan betaal ik liever meer, dan telkens een klote gevoel eraan over houden als je naar huis rijdt.
en als ik weg ben regelt mijn stalhoudster alles, dat is die paar honderd € echt dubbel en dwars waard. Een keertje heeft mijn paard zich best lelijk verwond terwijl ik weg was (oogletsel) en mijn stalhoudster heeft toen zijn medicijnen bij de kliniek opgehaald en is ook elke dag 4x gaan druppelen. Echt super fijn
en mag imo best wat kosten. Gizeppie schreef:Mijn paard staat niet op voordroog, maar op droog hooi. Daarnaast eet mijn paard gemiddeld 15/20 kg hooi per dag.
) ging de prijs omhoog naar 325 euro. 1 januari gaan we weer omhoog, naar 350 euro. 
Sky_As schreef:Je hoort mij ook niet zeggen dat de stal het niet waard is
Ik zeg alleen wat mijn hobby mij waard is. Ik heb maar 3 x per week tijd om te rijden (ivm kleine en vriend veel weg)... Als je ziet wat dat dus per keer rijden kost..
Hihi
En ik weet dat je zo niet mag denken, de stal mesten vind ik ook niet erg om te doen en het verzorgen ook niet, maar 400 euro ( komt smid en les en zo nog bij) is voor mij wel een beetje de max aan wat ik uit wil geven aan stalgeld om 3x per week te kunnen rijden.
Overigens ken ik weinig mensen die een flinke loonstijging de afgelopen paar jaar gehad hebben hoor... Maar goed, dat staat voor mij los wat een pension houder mag verdienen, die is eigen baas dus mag zelf bepalen wat hij wilt verdienen....
Alleen dan is het aan mij of ik dat wil betalen.
( En vaak aan het verloop op je stal kun je dan zien of je te veel of te weinig vraagt voor wat mensen willen betalen)