Vervelende staleigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:23

oji schreef:
'Dan vermoed ik dat je het zo bont gemaakt hebt, dat hij jou niet meer vertrouwt als je op stal bent en hij er geen toezicht op heeft.

Dat vermoed ik dus ook, ze moet dus naar haar eigen gedrag kijken.

Ooit stond ik op een stal en er was iemand die het te bont maakte dat de stalhouder er gedoe mee had en ook regels hanteerde voor die persoon. Dat was niet ineens…. Daar is wel n tijdje overheen gegaan met gedoe vanuit de klant. Toen was de stalhouder er klaar mee.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:30

Ik heb echt de heel tijd gedacht dat het hier ging om een meiske van een haar of 15. Maar je bent echt 41?
Ik vind echt dat je zeer onduidelijk communiceert, je erg als slachtoffer opstelt. Ook hier in dit topic nu je ook aangesproken word op je eigen rol. Maar politie zegt dit en dat. Je geeft het zelf al aan: civiel.
En wie is de zij waar je het over hebt?

De ene keer gaat het over al de anderen. Dan blijkt het alleen je voormalige bijrijder te zijn. Wat is de reden dat je ineens niet meer mocht rijden? Het mocht kennelijk eerst wel, dus wat is daar voorgevallen?

En waarom ben je nog niet weg? Je hebt kennelijk dus al een andere plek gevonden.

Ik snap er niks meer van.

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:02

Rocamor schreef:
Huh? Je haalt je pony op en loopt gewoon ergens heen en dan moet die persoon jouw pony gewoon stallen?

En die persoon moet dan ook nog even met de oude staleigenaar gaan praten.

*note to self* begin niet aan persionklanten...

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:16

Haaskrijn schreef:
Rocamor schreef:
Huh? Je haalt je pony op en loopt gewoon ergens heen en dan moet die persoon jouw pony gewoon stallen?

En die persoon moet dan ook nog even met de oude staleigenaar gaan praten.

*note to self* begin niet aan persionklanten...

Wij hebben ook pensionklanten maar je moet gewoon selectief zijn, wij hebben hier ook een kijker gehad die weggestuurd was bij de vorige stal met een verhaal dat het allemaal de schuld was van de pensionhouder, dan spits ik ook gelijk extra goed mijn oren en die hebben wij ook afgezegd.

Paspoort moet hier ook op een centrale plek liggen op stal, bij controle moet ik die kunnen laten zien. Als jij de verzorging van je paard aan mij toevertrouwd zou het heel gek zijn als dat een probleem is.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar er zijn altijd twee kanten aan een verhaal en ik mis hier de andere kant. Alles valt en staat toch wel met communicatie over en weer.

Amado

Re: Vervelende staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:21

Het klinkt alsof er nog een hoofdstuk of 10 uit jouw boek mist.

Een paspoort hoort bij het paard, ik heb hier ook alle paspoorten liggen van de pensionklanten.
Hoe lang sta je nu op deze stal?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:44

Vlinder84 schreef:
janderegelaa schreef:
Jouw stalhouder heeft gelijk. Als het paspoort er niet is krijgt hij een bekeuring bij een controle. Een kopie volstaat zeker niet. En feitelijk is hij ook nog zo goed voor je pony dat hij je niet wegstuurt. Dat had ik allang gedaan namelijk.

Maar waarom komt hij er nu pas mee?
En niet vanaf het begin dat ik er sta?

Misschien wist hij zelf niet dat dit verplicht is en is hij daar onlangs achter gekomen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:00

Nadat de bijrijder het paard had overgenomen en het paspoort bij de staleigenaar wilde aanleveren wellicht?!

Aanname*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:03

Rocamor schreef:
Nadat de bijrijder het paard had overgenomen en het paspoort bij de staleigenaar wilde aanleveren wellicht?!

Aanname*

Denk dat het nu gaat om het paspoort van de drachtige Shetlander ipv de haflinger, want als je een paard verkoopt geef je het paspoort mee.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:20

Heel raar verhaal.

Ervanuitgaande dat TS niet alles uit haar duim zuigt...

Ik zou zelf niet blij zijn als stalbaas mijn paard/pony over het hele terrein laat lopen waar ook rommel ligt, hoe zit dat dan met aansprakelijkheid als pony zich verwond aan rommel?

Daarnaast, als stalbaas nu eigenlijk al bestempelt is als "type die paspoort niet teruggeeft"... Om welke reden is dat dan?
Wil hij die pony zelf hebben? Ooit een bod gedaan maar dat jij niet aanvaard hebt? (heeft m'n zus eens gehad en toen deed die stalbaas ook heel naar omdat mijn zus het aanbod weigerde en stond het paard ook ineens in een weide buiten zicht)

Of heb jij schulden bij de stalbaas die nog niet vereffend zijn en wil hij nie dat je vertrekt zonder alles te vereffenen?

Ik zou hier meer duidelijkheid over willen, er ontbreekt teveel informatie om u te kunnen helpen via een forum.

Ik heb voorheen ook problemen gehad, maar zover dat ik maar binnen bepaalde uren welkom was is het nooit gekomen.

Ik vind het ook vreemd dat jij buiten uw werkuren en in weekend niet mag gaan, wie zorgt er dan voor uw shetlandpony? Betaal je volpension of lege stal?
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-08-25 16:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:21

verootjoo schreef:
Rocamor schreef:

Aanname*

Denk dat het nu gaat om het paspoort van de drachtige Shetlander ipv de haflinger, want als je een paard verkoopt geef je het paspoort mee.

Het gaat ook over het paspoort van de shetlander.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:48

verootjoo schreef:
Rocamor schreef:

Aanname*

Dat bedoelde ik ook. Omdat er gezegd werd, waarom paspoort nu ineens wel bij eigenaar stal inleveren.

Wellicht wist die stalhouder niet dat het paspoort bij het paard moet zijn en doordat bijrijder de Haf heeft overgenomen en wellicht het paspoort bij de stalhouder afleverde.

Maar nogmaals, da's een aanname mijnerzijds

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:56

Ik vind het sowieso een onsamenhangend verhaal, we missen minimaal de helft aan informatie.

En waarom zou een stalhouder een pensionpaard/pony los op het erf laten lopen :? Dat is niet normaal tenzij samen afgesproken en de boel afgezet zodat het paard/de pony veilig kan loslopen.

En een slot om het terrein of een slot op de stal van de pony?

Ik lees hier mee maar echt iets constructiefs kan ik niet zeggen zonder alle informatie...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:59

Ik heb dit topic en het topic van ts over het gestolen zadel doorgelezen en eerlijk? Als ik al haar reacties lees, dan trek ik 2 conclusies..

1. TS is absoluut geen 41..
2. TS mag eens goed in de spiegel kijken, want ze legt haar problemen bij iedereen, zonder haar eigen aandeel te erkennen..

En ontopic: Als het allemaal niet deugt en 't is een civiele zaak, schakel dan rechtsbijstand in, regel de zaken netjes en ga daar weg.. Heel simpel..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:07

Wat een vervelend verhaal, TS. :(:)
Het is wel duidelijk dat je je gefrustreerd voelt en even niet goed weet hoe je nu verder moet.
Mijn tip zou zijn om een oproepje op facebook te plaatsen om te kijken of je een fijn plekje kunt vinden voor je Shetlander.
Soms hebben mensen extra ruimte aan huis en hoef je niet persé bij de grote stallen te kijken.

Er mist inderdaad veel info, zodat het erg lastig is om een inschatting van de hele situatie te maken, maar het is duidelijk genoeg dat zowel jij als je pony daar niet op de juiste plek zijn.
Hoelang stonden jullie daar al? En de Haflinger?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:10

Ik begrijp het verhaal niet helemaal omdat je jezelf ook wat tegenspreekt, TS. De ene keer heb je het bv over alle stalgenoten die jou niet mogen, later zeg je dat de koper van jouw haflinger de enige andere stalklant is, dan zeg je weer dat je geen conflict hebt met de nieuwe eigenaar van de haflinger, maar toch ook weer wel,…

Om heel eerlijk te zijn: als jij de haflinger verkocht hebt, vind ik het not done dat je er toch nog mee het erf afgaat. Ik heb vroeger ook zoiets meegemaakt op stal: persoon had toestemming om een bepaalde periode met het paard van een andere pensionklant te rijden. Na die periode is de persoon toch nog gaan buitenrijden op dat paard met een zadel van nog iemand anders. Lang verhaal kort: persoon is gevallen, zadel kapot en paard weggelopen. We zijn met een paar mensen gaan zoeken en vonden het paard gelukkig ongedeerd terug. Persoon in kwestie weigerde verantwoordelijkheid op te nemen of zelfs maar te laten weten wat er gebeurd was.
Dat de staleigenaar ongerust was over het paard kan ik begrijpen. Zeker voor het verlaten van het erf is het wel zo net en gepast om daar vooraf toestemming voor te vragen aan de eigenaar van het paard.

Daarnaast: zoals anderen zeggen moet je paspoort eigenlijk op stal liggen. Ik kan ergens wel begrijpen dat je dat niet ziet zitten, maar het is wel de wet.
Wat je aangeeft dat de politie zegt dat je altijd naar je pony mag, klopt niet. Je mag gaan tijdens de openingsuren. De meeste stallen die ik ken sluiten ‘s avonds de stallen met een slot af en dan is het toch echt niet de bedoeling dat je nog naar je paard gaat. Dat de uren voor jou zo beperkt zijn is super vervelend en komt jullie verstandhouding niet ten goede, maar ik vrees dat je daar weinig aan kan doen.

Er kunnen echt heel wat onenigheden ontstaan tussen pensionhouders en klanten. Het is in het belang van jezelf en jouw paard/pony dat je ondanks onenigheden probeert de situatie niet op de spits te drijven en je aan te passen voor de tijd dat je er nog staat. Ik ben het ook regelmatig oneens geweest met pensionhouders, maar een conflict laten escaleren brengt weinig goeds. In zulke situaties: stuur geen appjes, maar praat irl met de andere partij.
Intensifieer je zoektocht en ga daar zo snel mogelijk weg. De kans dat jullie er nog uit zullen raken, lijkt mij klein.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:18

nine1987 schreef:
Ik heb dit topic en het topic van ts over het gestolen zadel doorgelezen en eerlijk? Als ik al haar reacties lees, dan trek ik 2 conclusies..

2. TS mag eens goed in de spiegel kijken, want ze legt haar problemen bij iedereen, zonder haar eigen aandeel te erkennen..

En ontopic: Als het allemaal niet deugt en 't is een civiele zaak, schakel dan rechtsbijstand in, regel de zaken netjes en ga daar weg.. Heel simpel..

Toevallig reageert ze in Secret Santa en daar zegt ze wel dat ze 41 is. Dus dat zal dan wel.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:28

Even een andere vraag. Waar worden paspoorten doorgaans bewaard bij een pensionstal? Want als je met je paard weg gaat (wedstrijd/les etc). Dan moet je hem toch weer meenemen? Ik ga zelf gemiddeld vier keer in de week het erf af met mijn paard. Ben benieuwd hoe dat bij andere gaat?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:29

Bellatrix schreef:
nine1987 schreef:

Toevallig reageert ze in Secret Santa en daar zegt ze wel dat ze 41 is. Dus dat zal dan wel.

Dan mag ze zich toch echt wat volwassener gaan opstellen..

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 17:30

pateeke schreef:
Ik begrijp het verhaal niet helemaal omdat je jezelf ook wat tegenspreekt, TS. De ene keer heb je het bv over alle stalgenoten die jou niet mogen, later zeg je dat de koper van jouw haflinger de enige andere stalklant is, dan zeg je weer dat je geen conflict hebt met de nieuwe eigenaar van de haflinger, maar toch ook weer wel,…

Om heel eerlijk te zijn: als jij de haflinger verkocht hebt, vind ik het not done dat je er toch nog mee het erf afgaat. Ik heb vroeger ook zoiets meegemaakt op stal: persoon had toestemming om een bepaalde periode met het paard van een andere pensionklant te rijden. Na die periode is de persoon toch nog gaan buitenrijden op dat paard met een zadel van nog iemand anders. Lang verhaal kort: persoon is gevallen, zadel kapot en paard weggelopen. We zijn met een paar mensen gaan zoeken en vonden het paard gelukkig ongedeerd terug. Persoon in kwestie weigerde verantwoordelijkheid op te nemen of zelfs maar te laten weten wat er gebeurd was.
Dat de staleigenaar ongerust was over het paard kan ik begrijpen. Zeker voor het verlaten van het erf is het wel zo net en gepast om daar vooraf toestemming voor te vragen aan de eigenaar van het paard.

Daarnaast: zoals anderen zeggen moet je paspoort eigenlijk op stal liggen. Ik kan ergens wel begrijpen dat je dat niet ziet zitten, maar het is wel de wet.
Wat je aangeeft dat de politie zegt dat je altijd naar je pony mag, klopt niet. Je mag gaan tijdens de openingsuren. De meeste stallen die ik ken sluiten ‘s avonds de stallen met een slot af en dan is het toch echt niet de bedoeling dat je nog naar je paard gaat. Dat de uren voor jou zo beperkt zijn is super vervelend en komt jullie verstandhouding niet ten goede, maar ik vrees dat je daar weinig aan kan doen.

Er kunnen echt heel wat onenigheden ontstaan tussen pensionhouders en klanten. Het is in het belang van jezelf en jouw paard/pony dat je ondanks onenigheden probeert de situatie niet op de spits te drijven en je aan te passen voor de tijd dat je er nog staat. Ik ben het ook regelmatig oneens geweest met pensionhouders, maar een conflict laten escaleren brengt weinig goeds. In zulke situaties: stuur geen appjes, maar praat irl met de andere partij.
Intensifieer je zoektocht en ga daar zo snel mogelijk weg. De kans dat jullie er nog uit zullen raken, lijkt mij klein.

Ik mocht van de nieuwe eigenaar naar het bos met de haflinger.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 17:31

Polar schreef:
Wat een vervelend verhaal, TS. :(:)
Het is wel duidelijk dat je je gefrustreerd voelt en even niet goed weet hoe je nu verder moet.
Mijn tip zou zijn om een oproepje op facebook te plaatsen om te kijken of je een fijn plekje kunt vinden voor je Shetlander.
Soms hebben mensen extra ruimte aan huis en hoef je niet persé bij de grote stallen te kijken.

Er mist inderdaad veel info, zodat het erg lastig is om een inschatting van de hele situatie te maken, maar het is duidelijk genoeg dat zowel jij als je pony daar niet op de juiste plek zijn.
Hoelang stonden jullie daar al? En de Haflinger?

We staan er vanaf Maart.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 17:34

Bellatrix schreef:
Ik vind het sowieso een onsamenhangend verhaal, we missen minimaal de helft aan informatie.

En waarom zou een stalhouder een pensionpaard/pony los op het erf laten lopen :? Dat is niet normaal tenzij samen afgesproken en de boel afgezet zodat het paard/de pony veilig kan loslopen.
Misschien goed bedoeld, maar er ligt ook hondenpoep etc..
Ik vind dat geen fijn idee nu ze drachtig is.

En een slot om het terrein of een slot op de stal van de pony?

Ik lees hier mee maar echt iets constructiefs kan ik niet zeggen zonder alle informatie...

Hij laat haar gewoon loslopen, ik weet niet waarom.

Een slot om het terrein.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 17:37

Misschien goed bedoeld dat hij haar los laat lopen, maar er ligt overal hondenpoep etc.
Ik vind dat geen fijn idee nu ze drachtig is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:37

Shetlanders worden wel vaker als begrazingspony op het erf gebruikt. Tussen stallen in bijvoorbeeld. Of andere niet zo'n makkelijke strookjes en ze zo toch mooi kort blijven.

Mocht het veilig omheind zijn hoeft dat geen probleem te zijn.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:40

Maar dan zou je dat wel van tevoren moeten overleggen met de eigenaar van de pony, vind ik.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:41

DoretteK schreef:
Even een andere vraag. Waar worden paspoorten doorgaans bewaard bij een pensionstal? Want als je met je paard weg gaat (wedstrijd/les etc). Dan moet je hem toch weer meenemen? Ik ga zelf gemiddeld vier keer in de week het erf af met mijn paard. Ben benieuwd hoe dat bij andere gaat?

Ik had hem in mijn afgesloten zadelkast met cijferslot,
Staleigenaar had de code voor noodgevallen en paspoort indien nodig.