pateeke schreef:Ik begrijp het verhaal niet helemaal omdat je jezelf ook wat tegenspreekt, TS. De ene keer heb je het bv over alle stalgenoten die jou niet mogen, later zeg je dat de koper van jouw haflinger de enige andere stalklant is, dan zeg je weer dat je geen conflict hebt met de nieuwe eigenaar van de haflinger, maar toch ook weer wel,…
Om heel eerlijk te zijn: als jij de haflinger verkocht hebt, vind ik het not done dat je er toch nog mee het erf afgaat. Ik heb vroeger ook zoiets meegemaakt op stal: persoon had toestemming om een bepaalde periode met het paard van een andere pensionklant te rijden. Na die periode is de persoon toch nog gaan buitenrijden op dat paard met een zadel van nog iemand anders. Lang verhaal kort: persoon is gevallen, zadel kapot en paard weggelopen. We zijn met een paar mensen gaan zoeken en vonden het paard gelukkig ongedeerd terug. Persoon in kwestie weigerde verantwoordelijkheid op te nemen of zelfs maar te laten weten wat er gebeurd was.
Dat de staleigenaar ongerust was over het paard kan ik begrijpen. Zeker voor het verlaten van het erf is het wel zo net en gepast om daar vooraf toestemming voor te vragen aan de eigenaar van het paard.
Daarnaast: zoals anderen zeggen moet je paspoort eigenlijk op stal liggen. Ik kan ergens wel begrijpen dat je dat niet ziet zitten, maar het is wel de wet.
Wat je aangeeft dat de politie zegt dat je altijd naar je pony mag, klopt niet. Je mag gaan tijdens de openingsuren. De meeste stallen die ik ken sluiten ‘s avonds de stallen met een slot af en dan is het toch echt niet de bedoeling dat je nog naar je paard gaat. Dat de uren voor jou zo beperkt zijn is super vervelend en komt jullie verstandhouding niet ten goede, maar ik vrees dat je daar weinig aan kan doen.
Er kunnen echt heel wat onenigheden ontstaan tussen pensionhouders en klanten. Het is in het belang van jezelf en jouw paard/pony dat je ondanks onenigheden probeert de situatie niet op de spits te drijven en je aan te passen voor de tijd dat je er nog staat. Ik ben het ook regelmatig oneens geweest met pensionhouders, maar een conflict laten escaleren brengt weinig goeds. In zulke situaties: stuur geen appjes, maar praat irl met de andere partij.
Intensifieer je zoektocht en ga daar zo snel mogelijk weg. De kans dat jullie er nog uit zullen raken, lijkt mij klein.
Ik mocht van de nieuwe eigenaar naar het bos met de haflinger.