Ook al zijn bepaalde producten helemaal niet eens in prijs gestegen, dan nóg moet gekeken worden of het niet goedkoper kan.
Ik vind er wat van, maar dat mag ik hier natuurlijk niet zeggen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myfairytale schreef:Ach, sommige mensen willen wel een dier, maar mag het eigenlijk niets kosten of moet het echt zo goedkoop mogelijk.
Ook al zijn bepaalde producten helemaal niet eens in prijs gestegen, dan nóg moet gekeken worden of het niet goedkoper kan.
hagelslag schreef:Myfairytale schreef:Ach, sommige mensen willen wel een dier, maar mag het eigenlijk niets kosten of moet het echt zo goedkoop mogelijk.
Vandaar dat ik met korting dan meer zakken koop.
Maar ze alsnog wel naar mijn mening kwaliteit goed voer krijgt.
Tenminste, ze doet het er goed op...
Idem met de runderoren. Ik bestel graag online een grote partij... zodat het wel goedkoper is.
Maar ze wel krijgt wat ze nodig is
Myfairytale schreef:Ach, sommige mensen willen wel een dier, maar mag het eigenlijk niets kosten of moet het echt zo goedkoop mogelijk.
Myfairytale schreef:Nee, ik weet de details niet nee, ik haal mijn informatie uit wat iemand deelt met het internet. En dat zegt mij genoeg.
De ene voedingsstof is de andere niet. Maar hey, ik ben maar een dom iemand die inmiddels opleiding 3 erover doet.
Dat het goedkoper is moet ergens vandaan komen is het niet?
Natuurlijk kan het aan meer zaken liggen, maar het grootste bespaarmodel is... juist de grondstoffen.
De ene brok met kip is de andere niet met kip. Maar ik betwijfel het of het zin heeft om het uit te leggen.
Cioccolato schreef:Myfairytale schreef:Ach, sommige mensen willen wel een dier, maar mag het eigenlijk niets kosten of moet het echt zo goedkoop mogelijk.
Het is prima om uit te zoeken wat de goedkoopste goede(!) Optie is. Net als met vakanties, auto's, kleding, telefoons en eigenlijk alles.
Je hebt eisen, je wil een bepaalde kwaliteit en dat zoek je voor de beste prijs. Standaard, korting of je spaart er voor.
Helemaal niks mis mee.
Tot je gaat bezuinigen terwijl het niet goed is. Je koopt slecht voer dus je dier wordt ziek (oid). Je koopt een goedkope auto en staat steeds langs de weg. Dán ben je pas verkeerd bezig. Maar misschien bedoel je dat ook.
maitestar23 schreef:Als winkel/webshop de afgelopen tijd veel bezig geweest met omzetten van btw/prijzen.
En ik moet zeggen dat heel veel merken er echt heel netjes mee zijn omgegaan en zelfs geprobeerd hebben om de btw-verhoging niet bij de klant neer te leggen.
Zo zijn er veel producten waarvan alleen het btw-tarief is aangepast maar de verkoopprijs hetzelfde is gebleven.
Zo is Metazoa bijv. met een aantal producten maar een euro duurder geworden om even in de paardenwereld te blijven.
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Myfairytale schreef:Maar ik stop, ga mijn energie beter besteden, zoals aan bijscholing.
Cioccolato schreef:De prijzen zullen langzamerhand wel weer stijgen zodat er weer t zelfde winst aantal behaald wordt. Denk ik
dierenfan schreef:Ik was al poosje niet tevreden over hoe ons oudste paard ging. Maar over gegaan op ander voer en terug naar brok ipv muesli. Getest en zo eten het prima dus voor eerst bulkbestelling gedaan van 300 kg. Nog nooit zo goedkoop gevoerd haha. Tevens direct een reden om voorlopig niet te wisselen en kunnen we het effect zien.
Qua honden voer ik al jarenlang elk merk wat net interessant voorbij komt in directe omgeving via marktplaats of via welkoop, zooplus, bibita. Vind ik niets dan heeft de lidl graanvrije brok tegenwoordig voor leuke prijs en samenstelling is zo slecht niet. Goed voer hoeft niet gelijk aan duur te staan en soms is beetje mazzel fijn, niet nodig, wel welkom. Snacks bestel ik altijd in bulk en meestal via de virtuele kynologisch markt op facebook die maandelijks is.
Myfairytale schreef:Goedkope voeding is meestal niet zo goedkoop omdat het zo goed is.
Brainless schreef:Myfairytale schreef:Goedkope voeding is meestal niet zo goedkoop omdat het zo goed is.
Dure voeding is vaak niet zo duur omdat het goed/beter is.
Maar door sterke marketing wat veel geld kost en de eigenaar het gevoel geeft goed voer te geven aan hun dier.
Zo ook met medicatie... Zoveel mensen die zeggen dat metacam veel beter is dan de goedkopere novacam.
Myfairytale schreef:Goedkope voeding is meestal niet zo goedkoop omdat het zo goed is.
Brainless schreef:Myfairytale schreef:Goedkope voeding is meestal niet zo goedkoop omdat het zo goed is.
Dure voeding is vaak niet zo duur omdat het goed/beter is.
Maar door sterke marketing wat veel geld kost en de eigenaar het gevoel geeft goed voer te geven aan hun dier.
Zo ook met medicatie... Zoveel mensen die zeggen dat metacam veel beter is dan de goedkopere novacam.
Mizora schreef:Myfairytale schreef:Goedkope voeding is meestal niet zo goedkoop omdat het zo goed is.
Nee, maar dure voeding is ook meestal niet zo duur omdat het zo goed is. De hele graanvrije en vers vlees hype heeft helemaal niets met goed voer te maken. En als 'een healthy boost' van 6 soorten groenten en fruit bestaat uit het equivalent van een halve tot hele blauwe bes per kg (letterlijk: 2.4 gram per kilo voer). Dan is dat marketing, en heeft dat niets met goed voer te maken. Maar mensen betalen er grof geld voor.
Orijen doen veel dieren het ook matig op, zelfs al ruim voordat bekend werd dat het hoog scoort op de lijst met voedingsdcm raadde ik het voer al af vanwege het niet lekker draaien, veel honden doen het beter op pedigree.
Brainless schreef:Maar goede grondstoffen zijn vaak hetzelfde als normale grondstoffen.
Daarnaast wil je niet weten wat voor vlees er in dierenvoeding gaat.
Brainless schreef:Ik hoef geen contact hoor, een zeer goede bekende van mij werkt in een diervoeder fabriek waar oa Barf, worsten als brokken worden geproduceerd.
Dierlijke bijproducten kan uit alles bestaan van placenta tot eierschalen.
Je kunt alle opleidingen in voeding volgen, maar als de producent niets kenbaar wil maken kun je niet zomaar weten wat er precies in zit en het kan ook zomaar wijzigen.