MarloesHJ schreef:Ja alles trekt ongedierte aan, maar meer naast de zakken dan er in gaat mij toch wat ver eerlijk gezegd.
Maar gehakseld stro gaat op het lijstje hier om naar te gaan kijken als alternatief. Ook makkelijker aan te komen dan korrels.
Stro wordt gewoon weg gedragen dus dat zie je idd minder maar daarom zit er niet minder ongedierte in. Los stro borstel je bij elkaar (ik iig) en klaar dus niemand die ziet of er wat in gezeten heeft als die balen eenmaal los zijn.
De plaatselijke rat knaagde hier de touwen over van de kleine baaltjes stro die we in de winter hebben liggen voor de hengsten hun schuilstal dus dat was heel duidelijk dat daar ook ongedierte in zat. Ging ze op een gegeven moment halen op weg naar de hengsten omdat ze open getrokken waren binnen 1 nacht. 
Maar inmiddels heeft een van de vossen ‘m opgeruimd denk ik want vindt nu ook geen uitwerpselen meer.
Ik persoonlijk zou iig gehandeld stro kiezen boven korrels. Stallen zien er ook gewoon frisser uit. Schavelingen werkte voor mijn paarden totaal niet (en voor mijn schouders ook niet).