Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lletam schreef:Wat ik me nog afvraag: zijn er ook paarden die het zoveel energie kost dat dat tegen je werkt in de training?
lletam schreef:Dat kan ik me voorstellen popstra! Ben benieuwd hoe de buitenstaanders dat ervaren hebben? Gaan ze schuilen of heb je een doorweekt paard al dan niet met deken? Bij een schuilstal moeten ze er wel allemaal in kunnen en durven.
Tja en zelfs een goed gedraineerde bak moet hier even van bekomen.
Wat ik me nog afvraag: zijn er ook paarden die het zoveel energie kost dat dat tegen je werkt in de training?
lletam schreef:Dat kan ik me voorstellen popstra! Ben benieuwd hoe de buitenstaanders dat ervaren hebben? Gaan ze schuilen of heb je een doorweekt paard al dan niet met deken? Bij een schuilstal moeten ze er wel allemaal in kunnen en durven.
Tja en zelfs een goed gedraineerde bak moet hier even van bekomen.
Wat ik me nog afvraag: zijn er ook paarden die het zoveel energie kost dat dat tegen je werkt in de training?
lletam schreef:En qua voeren van brok? Voor een paard wat basis dressuur tm Z niveau loopt. Is onbeperkt ruwvoer voldoende? Soms aangevuld met een balancer maar niet meer standaard 2x per dag elke dag een schep brok. Ik vraag me sws af of 2x per dag brok voeren echt nodig is of iets wat we gewoon gewend zijn.
lletam schreef:Ik zou denken van niet, daarom ook mijn vraag
Zonder namen te noemen is er wel een bekende amazone die lichte Tour/gp rijdt alleen op ruwvoer...
Dus 24/7 of althans zoveel mogelijk buiten in combinatie met een goede bak en brok is nog moeilijker te vinden