Ervaring electrische kruiwagen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:40

Contemplate schreef:
Hoi, is er iemand met een Zipper waar ik even kan komen kijken en even een rondje kan rijden op onverharde grond (bij voorkeur zuidelijke helft van Nederland)? Ik heb er één tweedehands overgenomen maar hij werkt volgens mij niet goed. Hij is eigenlijk meteen half leeg en werkt redelijk op het harde. Op onverharde grond (paddock, wei, bak) doet de motor soms een paar seconden iets en dan valt de ondersteuning al weg. Instructieboekje zegt vrij summier dat het indicatielampje op de lader aangeeft wanneer de accu vol is. Bij het laden is het lampje op de lader groen en blijft groen na uren laden. Eén keer is dat lampje rood geworden, verandering ik dacht dat dat moest betekenen dat de accu vol was. Maar ook toen een paar meter op flink tempo op het harde kunnen rijden en hij was meteen half leeg (en dus meteen minder kracht). Al dit was zelfs met een lege bak. Ik wil graag weten of deze specifieke kruiwagen gewoon niet goed werkt en een nieuwe accu waard is of dat de Zipper überhaupt gewoon niet de beste keuze is :

Ik heb de mijne niet meer, anders mocht je het zeker uit proberen (woon in noord Oost Brabant) maar wat jij beschrijft herken ik niet. Ik heb de mijne ca een maand gebruikt en deze was toen ca half leeg. Toen af en toe een beetje gebruikt voor de accu en na bijna een half jaar de potstal compleet leeg gemaakt en daarbij de accu niet leeg gekregen.
(Dat ik hem niet gebruikte lag niet aan de kruiwagen, maar aan prive omstandigheden waardoor ik de paarden plotseling naar een pension heb gebracht.
In eerste instantie voor 2 a 3 maanden, maar door andere omstandigheden toch langer en daarna definitief.

Contemplate

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:54

Ah bedankt voor de reacties. Dan heb ik echt een miskoop gedaan vrees ik, want die van jullie klinkt wel fijn! Iemand nog enig idee welke kleur het lampje op de lader is tijdens het laden en wanneer die vol is?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:12

Gewoon een nieuwe accu kopen! Die dingen gaan niet eindeloos mee, de kruiwagen kan vast nog wel een rondje. Net als bij electrische fietsen denk ik. Daar moet je de accu ook na jaren eens vervangen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:12

Rood met laden en ik weet eigenlijk niet of hij groen wordt. Ik laad hem zelf nooit op namelijk. Doet de stal eigenaresse. Maar Volgens mij niet.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:09

Aha dankjewel voor die info, dan denk ik inderdaad dat de accu gewoon echt dood is en hij dus meteen vol (en dus meteen ook weer leeg is). Lampje is namelijk meteen groen als ik hem aan de lader leg.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:18

Tip; is je lader wel goed? Deze zou ik ook even testen voordat je een nieuwe accu koopt.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:37

Heerlijk die bravo mobarrow, vandaag ontvangen volledig gemonteerd goed afgeleverd en is zo makkelijk, heb in mijn tijd en rug geïnvesteerd op deze manier

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:28

shadowstar schreef:
Heerlijk die bravo mobarrow, vandaag ontvangen volledig gemonteerd goed afgeleverd en is zo makkelijk, heb in mijn tijd en rug geïnvesteerd op deze manier

Hopelijk blijft hij bevallen wij hadden heel veel problemen er mee dacht dat we gewoon pech hadden maar schijnt vaker voor te komen. Wanneer hij het doet is het een hele fijne kruiwagen

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 06:35

Ik hoop ook dat ie het goed blijft doen! Wat waren de problemen?

bambi_didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:37

Ik deel ook graag mijn ervaring, wie weet ben je er wel iets mee. :7

Wij hebben eerst 2 jaar geleden een 4x4 elektrische kruiwagen aangekocht, wat een ding deze gaat LETTERLIJK overal door de diepste modder gewoon door, trekt zich overal over en rond enige nadeel was omdat het dus een 4x4 is, geen draaibare wielen zijn, dus op het droge en volgeladen echt zwaar sturen echt je volledige gewicht eraan hangen om hem te kunnen draaien, in diepe modder draaide die dan wel weer vlotter , en het manueel kiepen is ook echt zwaar soms er zit een verhoging op zodat we extra veel mest kunnen meenemen in 1x maar dan zelf omkiepen is niet altijd gelukt, soms moest ik dus mijn sterke man erbij roepen als het weer eens niet lukte (onze mesthoop is verdiept, dus gewoon uitkiepen in een gat *\o/* )

Sinds oktober hebben wij de PRO22 aangekocht omdat ik echt bijna continue een slijmbeurs ontsteking had op mijn schouder als ik mest schepte.. deze heeft dus wel 'draaibare wielen' maar het door de modder gaan is echt een drama, ik begrijp zelfs niet dat ze promoten dat deze door de modder gaat als ik kijk naar mijn andere kruiwagen DIE gaat door modder. (wij hebben een paddock aangelegd met speciaal drainage zand, afgelopen maanden met al die regen werdt dat zelfs modderig, en daar ging de pro22 NIET door, dus ik spreek zelfs niet over zwart zand/leem/klei grond)
Op de droge gedeeltes, verhardingen en in de zomer is de PRO22 dus zeker 100000x aangenamer ook de kiepfunctie is echt een verademing!
Helaas na enkele maanden maakte de kruiwagen een raar geluid, DL is ze netjes komen ophalen maar heb wel meer dan een maand zonder gezeten... met 10 paarden niet zo fijn :(

Wij wilde eigenlijk onze eerste kruiwagen vervangen door de PRO22 maar gaan voorlopig de andere dus ook nog bijhouden. We denken er aan om misschien nog een extra droog pad te leggen voor de kruiwagen over te lopen, we hebben 2 paddocks, 1 aangelegde en 1 op zwarte grond ( heel stuk verhard, maar paardlief vind niks leuker om helemaal in het uiterste hoekje te gaan mesten, ohja we hebben een PP principe hé dus er zijn tracks en voldoende droge stukken voor te liggen enz, verhardingen)
_/-\o_

ooh en men buuf heeft de Bravo mobarrow kruiwagen, dit maakte mijn beslissingen 5x zo gemakkelijk om de PRO22 aan te schaffen, ik vind het echt brol voor die prijs! totaal niet netjes afgewerkt, allemaal heel basic, de aansluitingen van de batterij enzo.. en ja het rijd vlot, maar in de modder doet die het even slecht als de PRO22 en de Bravo is ook echt irritant om uit te kappen... halve kruiwagen gaat mee. echt géén fan van :D

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:12

Wij hebben sinds kort een muck truck, 4 wiel aangedreven benzine kruiwagen. Eigenlijk aangekocht voor de verbouwing, maar hij doet af en toe ook dienst bij het mesten. Hij stuurt niet vanzelf en je moet handmatig kiepen, maar beide vallen me mee. Ik ben wel benieuwd hoe deze het in de plakkerige modder doet, tot nu toe alleen op droge grond kunnen testen.

bambi_didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:49

Fudge schreef:
Wij hebben sinds kort een muck truck, 4 wiel aangedreven benzine kruiwagen. Eigenlijk aangekocht voor de verbouwing, maar hij doet af en toe ook dienst bij het mesten. Hij stuurt niet vanzelf en je moet handmatig kiepen, maar beide vallen me mee. Ik ben wel benieuwd hoe deze het in de plakkerige modder doet, tot nu toe alleen op droge grond kunnen testen.

Die heb ik dus maar dan in elektrische versie, zie mijn reactie hierboven, die gaat zo door de modder :D enkel sturen en kiepen is dus wel zwaar, wij hebben er nog een extra verhoging opstaan voor meer mest

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 15:39

Vind je het gek dat hij dan niet meer te rijden is? Mijn kleine zipper is al niet meer te doen als hij vol weide nest zit. Alleen mest is loeizwaar….

bambi_didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 16:08

pluisje88 schreef:
Vind je het gek dat hij dan niet meer te rijden is? Mijn kleine zipper is al niet meer te doen als hij vol weide nest zit. Alleen mest is loeizwaar….

Nee hoor is niet gek, want qua volume is die nu even groot als de PRO22; het is vooral omdat de wielen niet kunnen meedraaien }>

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:51

shadowstar schreef:
Ik hoop ook dat ie het goed blijft doen! Wat waren de problemen?

Om de haverklap wat kapot, met name het gashendeltje dat 400kg Zou moeten houden. En nog meerdere problemen en dit steeds zelf moeten gaan repareren

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:54

bambi_didi schreef:
Ik deel ook graag mijn ervaring, wie weet ben je er wel iets mee. :7

Wij hebben eerst 2 jaar geleden een 4x4 elektrische kruiwagen aangekocht, wat een ding deze gaat LETTERLIJK overal door de diepste modder gewoon door, trekt zich overal over en rond enige nadeel was omdat het dus een 4x4 is, geen draaibare wielen zijn, dus op het droge en volgeladen echt zwaar sturen echt je volledige gewicht eraan hangen om hem te kunnen draaien, in diepe modder draaide die dan wel weer vlotter , en het manueel kiepen is ook echt zwaar soms er zit een verhoging op zodat we extra veel mest kunnen meenemen in 1x maar dan zelf omkiepen is niet altijd gelukt, soms moest ik dus mijn sterke man erbij roepen als het weer eens niet lukte (onze mesthoop is verdiept, dus gewoon uitkiepen in een gat *\o/* )

Sinds oktober hebben wij de PRO22 aangekocht omdat ik echt bijna continue een slijmbeurs ontsteking had op mijn schouder als ik mest schepte.. deze heeft dus wel 'draaibare wielen' maar het door de modder gaan is echt een drama, ik begrijp zelfs niet dat ze promoten dat deze door de modder gaat als ik kijk naar mijn andere kruiwagen DIE gaat door modder. (wij hebben een paddock aangelegd met speciaal drainage zand, afgelopen maanden met al die regen werdt dat zelfs modderig, en daar ging de pro22 NIET door, dus ik spreek zelfs niet over zwart zand/leem/klei grond)
Op de droge gedeeltes, verhardingen en in de zomer is de PRO22 dus zeker 100000x aangenamer ook de kiepfunctie is echt een verademing!
Helaas na enkele maanden maakte de kruiwagen een raar geluid, DL is ze netjes komen ophalen maar heb wel meer dan een maand zonder gezeten... met 10 paarden niet zo fijn :(

Wij wilde eigenlijk onze eerste kruiwagen vervangen door de PRO22 maar gaan voorlopig de andere dus ook nog bijhouden. We denken er aan om misschien nog een extra droog pad te leggen voor de kruiwagen over te lopen, we hebben 2 paddocks, 1 aangelegde en 1 op zwarte grond ( heel stuk verhard, maar paardlief vind niks leuker om helemaal in het uiterste hoekje te gaan mesten, ohja we hebben een PP principe hé dus er zijn tracks en voldoende droge stukken voor te liggen enz, verhardingen)
_/-\o_

ooh en men buuf heeft de Bravo mobarrow kruiwagen, dit maakte mijn beslissingen 5x zo gemakkelijk om de PRO22 aan te schaffen, ik vind het echt brol voor die prijs! totaal niet netjes afgewerkt, allemaal heel basic, de aansluitingen van de batterij enzo.. en ja het rijd vlot, maar in de modder doet die het even slecht als de PRO22 en de Bravo is ook echt irritant om uit te kappen... halve kruiwagen gaat mee. echt géén fan van :D

De pro heeft indd problemen met flinke modder. Maar dat moet ik de bravo wel meegeven die ging wél door de modderige stukken waar de pro niet doorheen komt. Dus dat stuk van de bravo herken ik niet

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:25

Ben tot nu toe nog erg blij met mijn Bravo Equeberry, misschien dat de nieuwe weer verbeterd is maar de eerste 2 weken nog geen problemen tegen gekomen.

Wat een verademing nu het weer wat modderig is en wat een tijd en energie scheelt het me

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:59

Volgens mij hebben wij de meeste kinderziektes van de Bravo Equerry achter de rug, althans hoop ik toch. Blijft een super fijn apparaat, maar we hebben wel al een paar keer de hulplijn in moeten schakelen.
Laatste euvel was het gashendel die af brak, deze kregen we nieuw opgestuurd en was met z’n tweeën relatief goed te maken. Blijft wel een zwakkere hendel vergeleken met de schakel valt me op.

Daarnaast hadden we ook problemen met het contact, maar dat lijkt echt een gebruikersprobleem, die was snel omgezet en is nu niet meer nodig. En had ik volgens mij al eens gezegd hier, we hebben ook eens een wiel verloren :o

Al met al blijft het wel een enorm fijne aanwinst, en vind Grondsels ook super fijn uit de brand helpen wanneer er iets is. Ja, ze zitten ver weg, dus fysiek niet echt mogelijk, maar tot nu toe is alles snel verzonden naar ons en ook voorzien van uitgebreide aanwijzingen om te fixen.
En niet onbelangrijk, hij trekt zich echt perfect door al ons werk heen, zeker na zo’n natte winter. Enige wat ie zwaar vindt is droog zand, dan heeft ie echt hulp nodig anders draait ie zich vast.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:12

RianneH schreef:
Volgens mij hebben wij de meeste kinderziektes van de Bravo Equerry achter de rug, althans hoop ik toch. Blijft een super fijn apparaat, maar we hebben wel al een paar keer de hulplijn in moeten schakelen.
Laatste euvel was het gashendel die af brak, deze kregen we nieuw opgestuurd en was met z’n tweeën relatief goed te maken. Blijft wel een zwakkere hendel vergeleken met de schakel valt me op.

Daarnaast hadden we ook problemen met het contact, maar dat lijkt echt een gebruikersprobleem, die was snel omgezet en is nu niet meer nodig. En had ik volgens mij al eens gezegd hier, we hebben ook eens een wiel verloren :o

Al met al blijft het wel een enorm fijne aanwinst, en vind Grondsels ook super fijn uit de brand helpen wanneer er iets is. Ja, ze zitten ver weg, dus fysiek niet echt mogelijk, maar tot nu toe is alles snel verzonden naar ons en ook voorzien van uitgebreide aanwijzingen om te fixen.
En niet onbelangrijk, hij trekt zich echt perfect door al ons werk heen, zeker na zo’n natte winter. Enige wat ie zwaar vindt is droog zand, dan heeft ie echt hulp nodig anders draait ie zich vast.

Dat gashendeltje is hier wel vaker afgebroken, het constant repareren zorgde voor schade aan draden, zorgde voor waarschijnlijk kortsluiting, zorgde voor schade accu. Nog iets dat opeens kapot ging, ook een wiel verloren. Wij waren er op een gegeven moment dus wel klaar mee :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:52

Ik heb zaterdag mijn Mobarrow Equerry (Mobi hebben we hem gedoopt) opgehaald. Tot nu toe echt wel tevreden over *\o/*

Ik heb vier stallen, drie van 3x4,5 en eentje van 3,5x6,5, dagelijks ermee de stallen mesten, vind ik op dit moment meer gedoe dan dat ik er baat bij heb, want ik pas precies door de deuropening, maar je moet wel goed steken en er helemaal in rijden, anders kan ik er niet bij in. Ik denk dat de wekelijkse natte plekken eruit halen is wel de moeite, denk ik. Misschien dat als ik handiger wordt met het sturen dat me dat makkelijker af gaat allemaal.

Buiten is het ideaal! Hij rijdt mooi stabiel ook op ongelijkere stukken, ik vind het rijden vrij veel geluid maken. Ik ben daar ook wel gevoelig voor. Dus misschien dat anderen daar minder last van hebben.
Met de gewone kruiwagen (160liter?) moet ik buiten echt wel elke dag uitmesten anders moet ik 2 rondes en dat is stom. Dus dit is wel super fijn, vrijdagavond was het er niet van gekomen met uitmesten en dat past prima nu in 1 kruiwagen. Het scheelt me een hele hoop energie zo’n volle kruiwagen vanuit het einde van mijn weiland te moeten rijden. Dus dat is ook echt top _/-\o_

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 01:14

Hoewel ik nog steeds super blij ben met mijn zipper moet ik hem verkopen. Ik moet zeggen dat het bijna pijn doet. Hij is 1,5 jaar oud maar ik wil hem eigenlijk niet meer missen.

Ik moet de paarden verhuizen en ze gaan van die het zelf naar all in dus heb geen kruiwagens meer nodig en heb ook geen plek de zipper aan te houden. Super jammer.

Jullie nog steeds blij met je kruiwagens?

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:13

Op de plek waar ik sta is de paddock een flinke modderboel, de modder is ook glad. Is een Zipper voldoende om daar doorheen te komen? Ik vraag me af of de elektrische kruiwagen daar wel grip kan krijgen en of een eenwieler misschien daardoor kan kantelen.

Andere tips? En is het een mogelijkheid om kruiwagens te proberen, dat zou echt een uitkomst zijn! Een écht goede kruiwagen is natuurlijk duur, maar wellicht is gezamenlijke aanschaf op stal een optie.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:42

Hij ging er wel doorheen. En merkte je daar hij waar spoor zocht.
Maar ik heb er niet lang mee gewerkt, door andere omstandigheden.

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:22

We zitten hier ook te denken om een elektrische kruiwagen aan te schaffen. Maar ben benieuwd hoe ze in de praktijk werken, meeste leveranciers zitten een eind uit de richting. Zijn hier mensen in Friesland die er 1 hebben, zodat we die eens van dichtbij kunnen bekijken. Onze voorkeuris nu vooral de pro-22, torros,deleks en de rhino cross

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:25

Wij zitten in Drenthe en hebben nu ruim een jaar de pro-22. Nog steeds erg blij mee!