Contemplate schreef:Hoi, is er iemand met een Zipper waar ik even kan komen kijken en even een rondje kan rijden op onverharde grond (bij voorkeur zuidelijke helft van Nederland)? Ik heb er één tweedehands overgenomen maar hij werkt volgens mij niet goed. Hij is eigenlijk meteen half leeg en werkt redelijk op het harde. Op onverharde grond (paddock, wei, bak) doet de motor soms een paar seconden iets en dan valt de ondersteuning al weg. Instructieboekje zegt vrij summier dat het indicatielampje op de lader aangeeft wanneer de accu vol is. Bij het laden is het lampje op de lader groen en blijft groen na uren laden. Eén keer is dat lampje rood geworden, verandering ik dacht dat dat moest betekenen dat de accu vol was. Maar ook toen een paar meter op flink tempo op het harde kunnen rijden en hij was meteen half leeg (en dus meteen minder kracht). Al dit was zelfs met een lege bak. Ik wil graag weten of deze specifieke kruiwagen gewoon niet goed werkt en een nieuwe accu waard is of dat de Zipper überhaupt gewoon niet de beste keuze is
Ik heb de mijne niet meer, anders mocht je het zeker uit proberen (woon in noord Oost Brabant) maar wat jij beschrijft herken ik niet. Ik heb de mijne ca een maand gebruikt en deze was toen ca half leeg. Toen af en toe een beetje gebruikt voor de accu en na bijna een half jaar de potstal compleet leeg gemaakt en daarbij de accu niet leeg gekregen.
(Dat ik hem niet gebruikte lag niet aan de kruiwagen, maar aan prive omstandigheden waardoor ik de paarden plotseling naar een pension heb gebracht.
In eerste instantie voor 2 a 3 maanden, maar door andere omstandigheden toch langer en daarna definitief.