Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:46

Ik heb m'n ponys in eigen beheer staan dus ik heb weinig benul wat een gangbare prijs is in jouw regio. Maar ik sluit me wel aan bij de reacties hier.

Het kan goed gaan. Maar toch lees je ook op bokt vaak over gezeik op pensionstallen en met mensen onderling. Of over eigenaren die hun paard niet de zorg geven die de pensioneigenaar graag zou zien. Zulke dingen kunnen echt energie vreten.

Ik denk dat je op dit moment genoeg aan jezelf hebt met beter worden. Wil je het risico op gezeik dan op je nemen? En dan heb ik het niet alleen over het extra werk dat je krijgt. Je weet niet hoe dat je op de langere termijn gaat bevallen. Vind je man het prima om als dat nodig is langere tijd je werk op te vangen? Gaat dat jou geen stress geven wetende dat hij het extra druk krijgt met de paarden naast zijn eigen dingen en werk? Ik zou toch nog eens de voors en tegens afwegen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:48

Poeh Ts, voor dat geld zou ik niet eens met de ellende en extra werk willen zitten, zeker in jou toestand. Je hebt lol met je eigen paardjes, ik zou het daar nu bij laten en focussen op herstel. Alleen voer en strooiselkosten zal je net uitkunnen maar je moet mest afvoeren, omheiningen onderhouden (en mogelijks repareren, want wat als er een sloper bijzit), land onderhouden, stallen,... en dan heb je je tijd nog, dat kost ook geld. Ik zou toch minimaal aan 250 per paard denken, misschien 180 voor die kleine dan, maar echt niet minder.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:51

Citaat:
Ik heb toevallig net de nieuwe datum van de mri gekregen daarna hoor ik of de chemo is aangeslagen en wat mijn overlevingskansen worden. Dat ga ik haar zo vertellen. Daar hangt ook een operatie aan vast. Dus even kijken of ze dat niet erg vindt verder.

Ik schrok wel een beetje van deze zinnen toch best een heftige situatie op dit moment.
Waarom kies je niet eerst voor jezelf en je gezin?
Ik zou er zelf geen eens zin in hebben en al helemaal geen zin om wildvreemden te vertellen over mijn overlevings kansen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:54

Cowgirl schreef:
Citaat:
Ik heb toevallig net de nieuwe datum van de mri gekregen daarna hoor ik of de chemo is aangeslagen en wat mijn overlevingskansen worden. Dat ga ik haar zo vertellen. Daar hangt ook een operatie aan vast. Dus even kijken of ze dat niet erg vindt verder.

Ik schrok wel een beetje van deze zinnen toch best een heftige situatie op dit moment.
Waarom kies je niet eerst voor jezelf en je gezin?
Ik zou er zelf geen eens zin in hebben en al helemaal geen zin om wildvreemden te vertellen over mijn overlevings kansen.

Ik ook niet denk ik :n
Even kijken of ze dat niet erg vindt? En als ze het wel erg vindt, so what?

IHN

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:11

maar daarin is iedereen anders.

Ik struikel over:veel geld, want we helpen ook.

Daar gaat het al scheef. Zij noemen het helpen, maar ze verwachten eigenlijk gewoon dat je ze daarvoor betaald (in de vorm van aanbieden van je faciliteiten).
Ik zou die maand gratis niet doen. Ik zou iig minstens nemen wat je nu vraagt en ws meer. En dan kun je ze bijv korting geven naarmate ze meer helpen.
Maar 'maar wij helpen ook' is echt vragen om gedoe. Ze werken dpordeweeks, dus dat helpen is beperkt tot het weekend. In dat weekend zijn er sociale verplichtingen, boodschappen, huishouden... die gaan echt niet veel helpen, hoor.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:11

Als ik dit zo lees, vind ik jou zo lief, dat als je dichterbij zou wonen, ik gratis stallen voor je kwam mesten :D (okee, als ik af en toe iets uit de koelkast mag pakken ... :+ ) .
Echt, blijf bij je eerste idee en laat ze de 175 en 100 betalen - ze zijn nog dan nog goedkoop uit ook!. Dat 'teveel' dat ze zouden betalen? Voor dat 'extra geld' sta jij in principe altijd klaar voor de dieren, ook als het jou minder goed uitkomt.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:04

Lieve TS, wat ben je goed en vriendelijk. Misschien wel té in dit geval. Ik ga mee met bovenstaande reacties. De prijs die je noemt is gewoon te weinig. Zij komen aan met 'ja maar wij helpen toch?' en willen daarom meteen korting voor hun eventuele werkzaamheden maar willen jou niet betalen naar de uren die jij druk bent met hun beestjes. En dan heb ik het nog niet over onderhoud, mest afvoeren, bodembedekking etc.

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:17

Ik denk dat je er op toe gaat leggen met deze tarieven.
En wat hierboven al aangegeven wordt, als ze dit al duur vinden, kan je in de toekomst gezeur over iedere euro verwachten.
Dat ze zeggen te gaan helpen, kan dat ze dat doen, maar waarschijnlijker is dat ze al snel daar niet genoeg tijd voor blijken te hebben.
Ik zou je tarief iets opschroeven zodra de bak klaar is en dan opnieuw proberen klanten te vinden.
Ik kan me goed voorstellen dat voor veel mensen een bak wel een voorwaarde is, dus misschien dat je daarom niet veel reacties hebt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:52

Citaat:

Misschien is het verstandig eerst de uitslag hiervan af te wachten voor je je in (de ellende van) pensionklanten stort?

2 grote paarden erbij bezorgen je ook enorm veel extra werk. Voeren jullie de mest af? Daar zitten ook flink wat kosten aan verbonden.
Zet alle kosten die je nu hebt eens op een rijtje..
En maak goede afspraken en zet die zwart op wit.
Mijn 2 ijslanders eten met elkaar al alleen al 200 euro hooi op.
Ik denk ook dat je niet uit gaat komen..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:51

DuoPenotti schreef:
Iemand die helpt zou ik niet vooraf "belonen".
Dat kan altijd nog.

Dit vind ik heel belangrijk! Een beetje de kat uit de boom kijken, probeer een proefperiode. Leg uit waarom het ook voor jou ingewikkeld is.
Dan kun je gaandeweg kijken of het past en ook een beetje bijsturen.
Want juist in jouw situatie is het toch erg belangrijk dat het een beetje ontspannen en vanzelf gaat.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 06:37

Mijn eerste reactie is ,niet beginnen aan deze mensen! Gaat je in de toekomst een hoop gezeik opleveren! Als ze het nu al niet eens zijn met deze ontzettend lage prijs(gezien alles wat inclusief is) zullen ze het ongetwijfeld over meerdere zaken niet eens zijn! En als ze er eenmaal staan met de pony's krijg je ze haast niet meer weg!
En ten 2de denk ik, waarom al die extra zaken er bij,een gevulde koelkast met drinken er in?? Waarom??? Een wasmachine om schabraks te wassen??? Echt niet nodig!

Maar wat ik bovenal denk,is joh neem je rust,je bent ernstig ziek! Begin niet nu aan pensionklanten,neem van mij aan dat je vroeg of laat er altijd issues zullen zijn. Ook wij zijn door schade en schande wijzer geworden met pension klanten!
We hebben er nu nog 2 die betalen een exclusief alles bedrag,alleen kale huur ,stallen,weide en gebruik van onze fijne buiten bak zit er in,verder helemaal niks! Dat bevalt ons prima!

Wij hebben 4 jaar geleden een vrouw binnen gehaald met een oude ruin,ze betaalde destijds 75 euro,inclusief kuilvoer/hooi. Dit lage bedrag was omdat het een win/win situatie voor ons was. We zijn in de tussentijd verhoogd naar 90 en wilden per januari er nog eens 15 euro bij vragen! Vond mevrouw belachelijk! Ja echt 115 euro voor een prachtige stal 24/7 buiten kunnen staan(paarden kunnen vrij in en uit de stal lopen) alle hooi ed onbeperkt,al het werk dat wij er van hebben (ze komt zelf maar 2x per week zo'n 10 minuten even kijken) vind zij 115 euro te weinig! Kromme tenen kreeg ik de laatste tijd van haar!

Vorige week appt ze dat ze een andere stal gevonden heeft en dat ze weggaat! Ene kant helemaal prima, hoef haar niet meer te zien,maar voor het dier bekoort het me,een ruim 28jarige nog verkassen,vreselijk voor het dier die het zo fijn heeft bij ons.

Moraal van het verhaal is dat er eigenlijk altijd wel wat is met pension klanten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:27

Whut wat een gierigaards
Ik betaal 100/mnd voor alleen een wei.
Stal zelf moeten zetten en materiaal aankopen, omheining zelf moeten zetten, water van regen of leidingwater wat apart betaald moet worden.
Geen rijbak.
Voer en hooi zelf aankopen.

Née joh wat jij vraagt zou ik met plezier geven.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 08:07

Lieve TS, allereerst heel erg veel sterkte met het traject waar je momenteel in zit. Ik ga mee wat iedereen hiervoor (bijna unaniem) heeft gezegd waar ik nog 2 dingen wil benadrukken die nog niet gezegd zijn:

1. Denk goed na over wat de impact op jou heeft als hier negativiteit uitkomt. Heb je daar energie voor? Want uitmesten kost wellicht energie, maar drama met pensionklanten kan echt het 10-voudige aan negatieve energie kosten. Ik kan het niet voor je invullen natuurlijk, maar is dat iets waar je je tijd en energie in wil stoppen?

2. Denk ook goed na over de impact die het kan hebben op jou bijrijdster en borstelmeisje. Ik heb het gevoel dat jullie veel voor elkaar betekenen, en dat kan zomaar worden verstoord als er een pensionklant bij komt. Is dat het je waard?

Net zoals bij andere bokkers gaat bij mij de rode vlag uit omdat deze mensen weten in wat voor situatie jij zit en dan nog jou ervoor willen laten opdraaien om de paarden (deels) te verzorgen door uit te mesten en te voeren, en daar dan ook nog eens van vinden dat ze daar teveel voor moeten betalen... Dit klinkt mij niet in de oren als zuivere mensen. Deze mensen moesten zich doodschamen! Dat ze deze situatie akkoord vinden en ook nog iets durven te zeggen over de kosten, zegt wat mij betreft heel veel over deze mensen en ik zou zo'n lief mens als jij hier heel graag voor willen behoeden.

Veel sterkte met je beslissing en met de komende tijd!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 08:52

Ik vind 100 en 175 wel heel weinig vooral bij onbeperkt hooi voeren. Ik weet niet hoe veel weiland jullie hebben en dat jullie zelf hooien, maar hooi is stikduur. Ik weet niet hoeveel kleine baaltjes hooi dat jij per dag per paard/pony wilt gaan voeren?

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:31

Ter info, regio Veluwe. Ik betaal voor mijn rijpaardruin met pensioen 300 in de maand. Geen faciliteiten. Wel weidegang met grote kapschuur s’avonds op stal met goed hooi (waar ook nog toeslag op zit).
Zowel paard als ik zijn er blij mee. Ik heb er ook nooit zorgen om en dat is mij ook heel wat waard.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:50

Sharmila schreef:
Prijs heb ik direct tijdens het gesprek genoemd. Want ze vroeg het me ook. Ze heeft toen eventjes nagedacht. Toen in de app kreeg we zien het zitten zei ze kunnen we het over de prijs hebben want we gaan veel helpen. Toen heb ik gezegd dan mag je de eerste maand gratis staan dan kan ik kijken wat ze eten en ik vind het gek om iemand die je niet kent te laten werken en niks terug te doen. Dat is toch gek…..

Ik weet niet hoe de prijzen bij jullie liggen voor een pensionstal met welke faciliteiten er dan wel en niet bij. Hier in het midden van het land ga je dat echt niet vinden. Dat ze mee helpen is een keuze die ze maken, denk dat als ze voor een stal met vol-pension hadden gekozen ze veel meer kwijt waren geweest. Voorheen stond ik met mijn paarden op een pensionstal, enige wat ik moest doen was uitmesten. Rest werd gedaan, nu ben ik zo dat ik altijd wel mee hielp op het moment dat ik er was. Waren ze aan het vegen hielp ik mee, paarden naar buiten of binnen? Hielp je even mee. Paarden eenmaal buiten dan deed de één de luiken los van binnen uit en de ander zette ze buiten vast. Kleine moeite, heb het altijd vanzelfsprekend gevonden. Eigenaren vonden het ook leuk dat ik hielp. Persoonlijk zou ik niet zakken in de prijs maar een zekerheid inbouwen in het contract dat er een prijsstijging in zit als blijkt dat de paarden meer eten dan verwacht en dus de kosten ook hoger uitpakken. Lijkt me niet meer dan normaal. Succes met je gevecht tegen de kanker!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:57

Ik vind het ook te weinig.

Ik betaal 160.
Onbeperkt buiten met loopstal.
Heb een bak, weiland, wc en veel uitrijruimte. Oh en onbeperkt hooi
Luxe? Nee joh. Maar ik vind het heerlijk..
Ik hoef niks. Maar toch mest ik uit, als ik er ben.
Geef de shetbeer beweging en beleer hem nu voor de kleine van hun.
En met alle liefde.

Ik heb echt het gevoel dat er het samen doen. En wilde zelfs meer betalen. Maar dat was niet nodig.

Ik vermaak mij prima, ook als ik 200 had betaald.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:13

Sharmila schreef:
Vooral de paardenmeisjes zijn bang dat het te druk wordt omdat ik op het randje hang van lever falen. Maar ok bewegen is toch ook belangrijk zeg ik dan. Is toch zo. Ik vind het poep scheppen totaal niet zwaar ofzo. Lekker op mijn gemak, podcast aan dik inpakken en gaan met die banaan. Ik denk dat het een kwestie van wat ben je gewend en wat niet. Als kind stond ik met mijn ponies op doe het zelf stallen. Die drukte had ik voor ogen toen ik dit huis kocht. En het bleek minder dan ik had onthouden tot nu toe.

Ik vind je echt enorm positief in het leven staan en heb daar bewondering voor, maar meid.....je situatie is wel wat pittiger en onzekerder dan het hebben van een snotneus, zeg maar :(:) Onderschat alsjeblieft niet hoeveel extra werk je erbij kan krijgen met 2 paardjes erbij. Als het nu nog goed gaat om je eigen paarden te blijven doen: knijp in je handjes :j

Maar ga er vanuit dat het werk straks wel meer dan kan verdubbelen. Het is waarschijnlijk niet alleen maar 1 extra kruiwagentje stront per dag hè.... maar waarschijnlijk:

- minstens 1 kruiwagen extra mest
- de stal die veel sneller vies wordt door meer mest, pies, geloop en gedraai en onrust
- dus meer werk aan het uitmesten van de stal, en bijvullen met nieuw strooisel
- (veel) vaker de strontkar legen
- veel meer met baaltjes hooi slepen
- minder gebruik van de weide kunnen maken, die 2 extra mondjes vreten je 5000m2 (toch?) veel sneller kaal
- toch best een aanzienlijke kans op ergernis, zorgen, frustratie...en dat vréét energie
- de hele dynamiek bij je huis / stal verandert, kan ook negatief uitpakken voor je verzorgmeisjes
- wil je hen en jezelf echt belasten met de verplichting van het extra werk als het fout loopt, met de pensionklanten of met jou zelf...?

Citaat:
Prijs heb ik direct tijdens het gesprek genoemd. Want ze vroeg het me ook. Ze heeft toen eventjes nagedacht. Toen in de app kreeg we zien het zitten zei ze kunnen we het over de prijs hebben want we gaan veel helpen. Toen heb ik gezegd dan mag je de eerste maand gratis staan dan kan ik kijken wat ze eten en ik vind het gek om iemand die je niet kent te laten werken en niks terug te doen. Dat is toch gek…..

Ik vind het echt heel lief van je. Maar wat houdt dat "we gaan veel helpen" precies in? Heeft ze gezegd / is er besproken wàt ze precies gaan doen...? Dat is echt essentieel :j

Want zijn ze van plan om elke dag te komen? En is dat dan 's ochtends / 's middags / 's avonds...?
Als jij elke dag om 6 uur stront staat te ruimen en de hele boel recht staat te trekken, en zij komen even later, dan is er voor hun niet veel meer te doen maar hebben de paardjes de volgende ochtend om 6 uur wel gewoon weer 3 kruiwagens stront geproduceerd...en dan reken ik vervuilde stalbedekking niet eens mee.

Het lijkt me echt zinvol om concrete afspraken te maken, zodat een ieder weet waar die aan toe is en hoe de verwachtingen liggen. Het lijkt me super als zij een beetje voor jou op kunnen vangen waar nodig. En het lijkt me eerlijk gezegd ook wel realistisch om hen te informeren over je situatie want het lijkt me dat er een gerede kans is dat je ineens dagenlang niet op stal bent omdat je (hopelijk alleen maar tijdelijk) in de problemen komt :(:)

Een pensiongast die serieus helpt en de verzorging op zich kan nemen op een manier dat het voor je man ook te doen is allemaal als hij al met een erg zieke jij en dochtertje zit om te verzorgen..... dat kan wel goud waard zijn en jullie juist rust geven :j

Maar dan moet dit wel besproken worden en okee zijn voor de pensionklanten, en is het natuurlijk nog steeds niet realistisch om hen onder de kostprijs te laten staan. Je moet sowieso minstens het echte extra verbruik er uit hebben in je stalprijs: hooi verdubbeling (het gras wat die paardjes eten kunnen jouw paardjes niet meer eten, dus die hebben ook extra hooi ter compensatie nodig), stalbedekking verdubbeling, mestafvoer verdubbeling, weideonderhoud kosten. Water, elektra.

En dat bizarre koelkast-plan de deur uit, zeg dat ze daar zelf wat spulletjes in neer mogen zetten die ze dan even merken voor de andere meiden zodat die weten dat het niet voor hun is. En leg die wasmachine ook aan banden, hooguit eens per week ofzo. Als je dat graag aan wilt bieden.

Probeer alles af te bakenen en de wederzijdse verwachtingen vast te leggen, dat is voor iedereen duidelijk en prettig :j

Zorg dat je, wat ze ook voor klusjes doen, op zijn minst uit de kosten komt want anders betalen jullie voor hun paardjes en dat kan nooit de bedoeling zijn. Jullie betalen al de hypotheek van het hele perceel, en de aanleg van de bak en het hele spul...daar profiteren ze al gratis van mee. Dat is niet erg want die kosten heb je toch. Maar wat zij verbruiken moeten ze wel betalen.

Het extra werk van jullie kan je dan afstrepen tegen het extra werk van hen.

Ik denk dat je het zo ook het beste kan communiceren. Dat de prijs voor fors bijspringen X is, en echt niet lager kan. En er X euro per maand bij komt voor volpension...maar dat laatste zou ik gewoon überhaupt niet aanbieden in jouw situatie, dat lijkt me vragen om ellende :(:)

upendo schreef:
Als ik het hele verhaal zo lees.. Ga genieten van wat je hebt, als je er eerlijk over nadenkt vermoed ik dat je daar al meer dan zat aan hebt.

Je kan in de poepscheptijd van die twee pensionpaarden ook lekker even met je kleine meid bezig. Dat is denk ik veel waardevoller.

Ben ik het ook echt helemaal mee eens. Ik zou zeggen: wees zuinig op de energie die je hebt, alle tijd en energie die je extra in hun ponies gaat stoppen, zal je weg moeten halen bij iets anders vandaan... is dat het waard....

Ik zie al voor me dat je kak staat te scheppen, die kleine ineens haar slaapritme omgooit, of jij wordt niet lekker, waardoor je naar binnen gaat en je rondje niet afmaakt. En dan krijg je gezeik want pensionklanten vinden het maar een vieze boel. Of je man moet ineens aan de bak terwijl die eigenlijk naar zijn werk moet... en als hij bij moet springen bij de paardjes omdat jij uitvalt, heeft hij wellicht ook al de zorg over de andere dingen die jij normaal gesproken doet, zoals dingen in het huishouden, boodschappen, voor je dochtertje zorgen, en dan wellicht ook voor jou zelf zorgen.... als hij dan ook nog eens 3,5 paard bij moet gaan staan houden, allemaal naast zijn eigen werk, oef....

Zorg dat je met iedereen goed praat over hun verwachtingen en hoe het werk voor alle partijen op een prettige manier geklaard kan worden als jij om welke reden dan ook uitvalt. Dat is mijn advies Y;(

En bedenk nog eens waarom je er precies pensionklanten bij zou willen hebben.
Extra inkomsten? Wat hulp met de paardjes?

Is wat je gaat krijgen, daadwerkelijk de extra drukte waard?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:18

Jeetje wat een verhaal. Ik ga met iedereen mee in dit geval en wil vooral nog even toevoegen dat ik enorm hoop dat je niet met deze mensen in zee gaat. Wat je aanbiedt is veel te veel en zeker voor die prijs. Volpension aanbieden als je zelf ziek bent lijkt me ook ontzettend zwaar. Waarom geen halfpension? Dat ze zelf iedere dag de loopstal moeten uitmesten en de paddock/weide moeten schoonhouden? Als jullie allebei de helft doen lijkt me dat zeer schappelijk. Dan zou jij als service kunnen bieden dat je zorgt dat er altijd hooi is (dat overlaten aan pensionklanten kan best wat onrust veroorzaken). Als je dat voor deze prijs vraagt ben je wat mij betreft nog heel goedkoop. Het volpension en halfpension trekt overigens ook hele andere type mensen aan.

Ik zou trouwens alles overhebben voor zo'n volpension plekje als bij jou aan de ruiterpaden en een bak in aantocht. Daar zou ik echt grof geld voor over hebben en dan mocht je de koelkast en wasmachine echt achterwege laten. Wees je bewust wat je aanbied dat dat echt een enorme goudmijn is in de huidige paardenwereld. Daar mag best wel waardering tegenover staan en als ze nu al lopen te beknibbelen op zo'n goedkope prijs dan zien ze in ieder geval niet in hoeveel jij en jouw plekje waard zijn.

Heel veel sterkte met alles. :(:)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:44

Even andere insteek die ik nog niet gelezen heb denk ik; je beschikt over 1 schuilstal? Hoe ga je het oplossen als 1 van de paarden (kan zowel de jouwe als de andere zijn) dominant blijkt te zijn en de andere niet in de schuilstal laat? Hoe ga je de introductie aanpakken? Het is altijd best om de paarden een tijd met een draadje ertussen aan elkaar te laten wennen maar in de winterperiode met maar 1 schuilstal wordt dat moeilijk denk ik?
Nieuwe paarden samenzetten in winterperiode is niet optimaal; als ze kunnen grazen in lente/zomer zijn ze minder op elkaar gefocust maar eerder op het gras.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:48

Deze mensen staan nog geeneens bij jou op stal, maar ze bepalen wel al alles!
Mocht je dit willen doorzetten, ga dan eerst goed een kostenberekening van tevoren maken. Denk vooral aan jezelf, jij krijgt toch ook geen extra geld als je voor hun iets doet? Laat ze direct betalen, eerst een maand gratis stalling om te zien wat ze exact kosten werkt niet. En wat als je het dan niet eens wordt over de prijs?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:04

Ook voor mijn bijrijder is het prettiger als er een paard bij is. Ze is echt een buiten rijder en durft dit niet zo goed meer vanwege het veulen. Die hangt zo ontiegelijk aan Ceaden dat ze door de draden rent om bij hem te blijven. Logisch ze is 7 maanden oud. Maar sneu voor Ceaden want die staat nu alleen maar te staan. Dus samen toch besloten om er een pension paard bij te nemen die ook wat kan helpen. Zo is het balletje eigenlijk gaan rollen. Extra inkomen is sowieso mooi meegenomen. Want we moeten echt veel in de boerderij en het land nog pompen.

We hebben goed gesproken en mijn man zegt toch laten we het doen. Als je te ziek bent neem ik het over. De paarden komen echt niks tekort. Maar we gaan zeker meer vragen ook naar gelang ze komen. Ook hebben we besloten om actiever ons aankomende paard en bed te promoten. Althans de bouw en ontwikkeling ervan. Zodat als ik straks hersteld ben van mijn operatie daar ook extra inkomsten uit kan genereren. We hebben het geld gewoon nodig. Ze staan in de blubber. Dat doet me zeer. Ze hebben dat niet verdiend. En ik heb nu gewoon geen geld voor paddock platen. Ons dak lekt als een vergiet, ik mis inkomsten door mijn ziektewet, ons oude huis is slechter verkocht dan verwacht door de oorlog. Etc etc. We moeten gewoon iets doen.

Voor de mensen die benieuwd zijn op fb; paard en bed “het tinkerparadijs”

Waarschijnlijk gaat het volgend jaar al open voor de mensen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:07

Maar....dit gaat je helemaal geen extra inkomen opleveren, dit gaat je geld kosten...echt waar! Ik heb al ruim 12 jaar paarden aan huis, ik weet heel goed wat het kost en hier ga je echt niks aan overhouden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:08

Lieve TS, ik zou hier niet aan beginnen in elk geval niet met deze mensen. Dit klinkt als we gaan hier flink misbruik van maken mensen en mijn gevoel zegt dat je hier heel ongelukkig van gaat worden.. deze mensen zien je niet als vriendin en je kan denk ik constant de koelkast bijvullen want er zal wel het eea mee naar huis gaan. Sowieso alles op papier zetten, laten ondertekenen, maand borg vragen en in contact zetten dat bij niet bevallen ze een maand hebben om te vertrekken. En qua prijs? €250 en 150 dekt de lading beter vooral als je er wat aan over wil houden om te investeren

Pas alsjeblieft op jezelf! En snap dat je meer gezelligheid wil, maar dat kan wellicht ook op een andere manier. Weet niet of er een rijvereniging in de buurt zit? Misschien daar eens heen al is het maar om te kijken naar de lessen.

Ik denk dat mijn vriend me had gezegd, schat ik wil alles voor je doen maar dit gaan we niet doen…

Hoop dat je goede uitslag krijgt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:08

Ik begrijp ook niet waarom je denkt dat dit geld gaat opleveren. Dit gaat je juist nog meer geld kosten. En werk.