Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Je linkse buurman, de boswachter de ... die je dan aangeeft?
Josien_ schreef:lies_sparkle schreef:Ze staan daar buiten van 8-12/13… Ik heb intussen wat contact gehad met bedrijven van container stallen. Maar wat een bedragen… Juist ook omdat het tijdelijk is. We blijven zoeken en denken
Ik had ook al gekeken naar containerstallen of tijdelijke stallen, maar inderdaad heel erg duur.
Je kunt ook huren voor tijdelijk, maar hoe tijdelijk is het?
@Anjali: ik ben ook niet overtuigd van het nut van Ezels hoor, maar hoorde dat het gedaan wordt op de Veluwe.
Dees90 schreef:DuoPenotti schreef:Je linkse buurman, de boswachter de ... die je dan aangeeft?
Vaak is men te bang denk ik......
Je moet natuurlijk wel even om je heen kijken en of je niet vastgelegd kan worden op beeld, maar als je redelijk afgelegen woont is er geen kip die dat ziet / hoort en op die manier naar desbetreffende persoon kan herleiden.
En als ik bij ons zo kijk zie ik boeren en agrariërs bijvoorbeeld zoveel dingen doen die eigenlijk niet mogen.
Dees90 schreef:Josien_ schreef:
Ik had ook al gekeken naar containerstallen of tijdelijke stallen, maar inderdaad heel erg duur.
Je kunt ook huren voor tijdelijk, maar hoe tijdelijk is het?
@Anjali: ik ben ook niet overtuigd van het nut van Ezels hoor, maar hoorde dat het gedaan wordt op de Veluwe.
Ik vind containers écht te klein om een paard in op te hokken, helaas geen paardvriendelijke oplossing. Ik gebruik een 20 ft als inloopstal met 2 ingangen zonder tussenschot en heb nog een 2e inloopstal maar vind ze echt te krap om uren in opgesloten te staan.
DuoPenotti schreef:Je linkse buurman, de boswachter de ... die je dan aangeeft?
Vaak is men te bang denk ik......
Je moet natuurlijk wel even om je heen kijken en of je niet vastgelegd kan worden op beeld, maar als je redelijk afgelegen woont is er geen kip die dat ziet / hoort en op die manier naar desbetreffende persoon kan herleiden.
En als ik bij ons zo kijk zie ik boeren en agrariërs bijvoorbeeld zoveel dingen doen die eigenlijk niet mogen.
elnienjo schreef:Er wordt ook wel ns random vuurwerk afgestoken waar geen haan naar kraait.
Dees90 schreef:elnienjo schreef:Er wordt ook wel ns random vuurwerk afgestoken waar geen haan naar kraait.
Bij ons waren ze in een 'natuurgebiedje' even verderop vorig jaar ineens 's avonds aan het oefenen met echt dikke artillerie en ander geschut, wij lagen wakker, herrie, hadden geen idee. Wat is dit nou weer? Waar komt het vandaan? Het leek wel echt oorlog. Nou oké, zal wel. 112 meldingen gekeken. Kon niks vinden.
Pas dagen later kwam melding van een overheidsinstantie dat dat aan de hand was geweest, die oefening. De helft van het dorp had het niet gehoord, helft wel. En genoeg hadden zoiets van oké zal wel goed zijn.
Dees90 schreef:Vaak is men te bang denk ik......
Loretta schreef:Dees90 schreef:Vaak is men te bang denk ik......
Eigenlijk niet mogen zeg je. Probleem met de wolf is dat deze door sommigen zo gehyped wordt dat ze er alle aan doen om degene te vinden die een wolf op ruimt. Zelfs opsporings verzocht is er al bij gehaald.
elnienjo schreef:Er wordt ook wel ns random vuurwerk afgestoken waar geen haan naar kraait.
Loretta schreef:Heb je dat niet mee gekregen dan van die wolf
https://opsporingverzocht.avrotros.nl/z ... uwse-wolf/
Ze zijn gewoon knettergek als het om de wolf gaat
anjali schreef:Josien_ schreef:Zeker een dilemma!
Mijn merrie kampt bijvoorbeeld sinds enkele jaren met blessures en is enorm opgeknapt van 24/7 buiten staan. Die doe ik dus liever niet meer uren op stal. Maarja, wat moet je anders?
Metershoge omheining om de paddock? Een waak ezel erbij? Zijn er echt andere zinvolle opties?
Was er al een app of social media groep voor zichtmeldingen in Noord-Brabant? Daar ben ik wel benieuwd naar.
De vacht van ezels is niet waterdicht en daarom kunnen ze in ons klimaat niet het hele jaar door 24-7 buiten.Ik vraag me trouwens af of een ezel het tegen een wolf zou kunnen opnemen,lijkt me niet.
DubbelFun schreef:En hoe kom je aan wolvenurine ??
En als je dat rond je paddock zou gieten gaan -volgens mij- de paarden ook over de zeik (pun intended)