Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mijn vorige verzorgpony gooide me er vaak 2 à 3 keer per dag af (ik ging er 2 dagen p/w heen) en ben er toen een maand lang elke keer braaf opgeklommen, maar elke keer met bibbers. op het laatst was ik mijn zelfvertrouwen helemaal kwijt en sliep ik 's nachts niet meer als ik er de volgende dag heen moest. op het laatst durfde ik na een val ook alleen maar te stappen aan een longeerlijn met aan het eind mijn instructrice...tot die me vertelde dat als de pony ervandoor ging ze hem toch niet tegen kon houden...toen durfde ik helemaal niet meer
op het laatst ben ik er gewoon mee gestopt, en weer bij de manege gaan rijden. maar de schrik zit er nog steeds in. de braafste manegepaarden vind ik heerlijk om te rijden, juist omdat ze niet zo hard gaan. als ik op een sneller paard moet (en dat is bijna elke week, aangezien ik 1 van de beter ruiters in onze les ben) klim ik er met moeite op, terwijl ik er voor die pony gewoon opsprong zonder een spoortje angst. ik betrap mezelf er regelmatig op dat als ik op een 'snel' paard zit, ik smoesjes ga verzinnen om maar niet te hoeven galloperen...
!