irmaz schreef:Cambiar schreef:Dat gaat dan over China. Ik weet absoluut niet hoe het er in Nl aan toegaat, maar inderdaad, de groenen zijn in België aan een zware opkuis bezig.
Eerlijk ? Eerst was ik bang en radeloos,je mag hier echt niets meer, veel partikulieren worden gepest, maar achteraf gezien ben ik akkoord met hun aanpak. Teveel afgegrazen zandbakken, teveel kotjes, de natuur vaart zeker geen wel met de paardensector, terwijl paarden wel degelijk zeer positief zijn voor de natuur in begrazingsprojecten.
Wat ze in buitenland doen, weet ik echt niet en in China denk ik ook niet dat veel mensen paarden houden.
Ik weet 1 ding: voor landbouwdieren wordt het steeds moeilijker in België, en vermoed dat dit in NL niet anders zal zijn.
Teveel mensen die op te kleine oppervlaktes dieren willen houden.
Daar is deze tekst een exxcuus voor, maar ik vind het bullshit, vanuit mijn subjectieve wereldbeleving gezien. Ik heb respect voor andere meningen, daar hebben we allemaal recht op.
Waar ik dan benieuwd naar ben, hebben al die paarden die eerst op die, afgegraasde stukjes land met kleine kotjes stonden het nu beter gekregen? Of staan die nu ergens opgehokt in grote pensionstallen?
Ik denk dat het moraal van dit verhaal is dat er teveel mensen paarden willen houden en dat eigenlijk beter niet zouden doen.
Ik zie hier in Oost Vlaandere vaak paarden alleen staan, in zo'n afgegraasd stukje, zielig met het hoofd naar beneden.
Mijn idee is dat het een goede kant opgaat met steeds strengere wetten, zowel voor de natuur als het paard zelf.
Hopelijk ook op de sportpaardenfok.